Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

homegrower1967

4X Bublegum + 4X White Haze Autoflower

Recommended Posts

Het antwoord hierop is redelijk simpel: dit is geen autoflower.

 

Twee planten die ik heb gekocht bij freeseeds zijn nu ook 2m50 en nog steeds niet aan het bloeien.

Voor mij zijn het gewoon een bende oplichters waarbij ik nooit nog zal bestellen.

 

Verder wel goede vrouwelijke planten gehad die +50g droog opleverden, wat ik goed vind voor een autoflower.

Maar er waren er ook van 10g en dat terwijl ze uit hetzelfde pakje zaad kwamen en in dezelfde serre stonden.

 

Ze hebben goede zaden, maar de kwaliteit is niet erg consistent zoals bij de betere zaadbanken.

Hierbij weet je zeker dat je krijgt waar je om vraagt.

 

Passiongrower

 

EDIT: Deze twee planten waar ik het over heb waren uiteraard als autoflower gekocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hier dezelfde ervaring passiongrower, van de 8 autoflower zaden er twee kunnen oogsten als autoflower, ~5 gram van de revegende plant (wel een lekker wietje, maar geen bubblegum smaak ),10 gram van een bubblegum plant (geen bubblegum smaak, geen high).

Verder 25 gram van een Bublegum plant, een heerlijk wietje) en een white haze, waar ik nog geen gewicht van weet.

 

De white haze door budrot helaas te vroeg moeten oogsten, ruikt niet naar haze, smaakt niet naar haze. Een paar toppen iets sneller laten drogen, dit kan de smaak wel beïnvloeden maar de geteste toppen belooft het niet veel goeds.

 

Een plant, de 3 meter + is geen autoflower, begint nu te bloeien. Het is wel een hele mooie plant, wel gehavend door het weer.

Twee zijtakken zijn afgescheurd, maar groeit wel verder. Of deze plant wat gaat opleveren hangt af van het naseizoen.

 

Op zich is de opbrengst tot wel oké. 30 gram, waar ik in een shop € 300,- voor betaal. De zaden waren €25,-

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had jij ook zoveel last van budrot? Bij mij stonden ze in een serre en toch het grootste deel budrot.

Ik zie echt op tegen het najaar als de buitenplanten hier ook zoveel last van hebben kan ik het wel vergeten en het is zo'n mooie boom...

 

De wiet zelf is inderdaad niets speciaals aan, maar ach zolang ik er niet voor hoef te betalen, klaag ik niet.

 

Planten zien er goed uit en ben benieuwd hoeveel de buitenboom je oplevert.

Was de laatste tijd wat minder actief en zal vaker zo zijn, maar dit topic lees ik met plezier :icecream: hehe

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd om je les te trekken. Besparen op zaad? Reken t is om naar wiet die je oogsten gaat..

Dan is 100 euro voor 10 goede zaden bijna nix, uitgaand van 50 of meer grammen per plant... ( zelf nooot auto's gehad die maar 50 deden..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@passiongrower, ja ook hier budrot bij de white haze. Er is veel regen geweest in de bloei fase en dat heeft de planten niet veel goed gedaan. Ik hoop dat het met de laatste plant (geen autoflower ) beter gaat.

 

@Ozzoes je hoort mij niet klagen, zaden van 10 euro hebben ook last van budrot.

 

Nu een paar foto's van de laatste plant:

 

 

gallery_18974_18054_1170872.jpg

gallery_18974_18054_762519.jpg

gallery_18974_18054_769651.jpg

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het probleem denk dat het komt dat de white haze pas gaat bloeien na zes tot acht week en dan 56 tot 64 dagen bloeit is al met al een lange zit maar schijnt wel autoflower te zijn ruderalis x haze maar de groei tijd is enorm lang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die rot is waardeloos. Heb hier kush en haze staan, beide door verduisteren in bloei getrokken en beide last van rot. Ook al stonden ze 's nachts onder een afdak en soms zelfs binnen. Rot eruit, grootste toppen geoogst en er staat nog genoeg om de bloei door te laten gaan en niet nu al alles om te hakken.

Daarom voor in de berging maar een afzuiger en filter gekocht, aangesloten en daar overnachten de planten nu. Ook verduisterd, dus dat moet goedkomen... Maar ja, ik heb dan ook geen bomen van > 2 meter... heb ze klein (1.10-1.50) door toppen, buigen en binden. Maar erg gevaarlijk weer dit nu voor toprot :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

De overgebleven haze begint nu mooi te bloeien :-)

 

Een foto in donker

 

med_gallery_18974_18054_681143.jpg?t=81543070

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

De overgebleven White Haze bloeit nu volop. Met een beetje geluk kan er dit seizoen toch nog een behoorlijke opbrengst gehaald worden.

De stam heeft een diameters van 8,5 cm, de toppen beginnen behoorlijk te zwellen.

 

 

med_gallery_18974_18054_609222.jpeg

 

gallery_18974_18054_1086630.jpg

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto update overgebleven White Haze.

 

De plant boeit goed, de bovenste bladeren laten zien dat de laatste fase ingaat. De toppen beginnen dikker te worden. Nu maar hopen dat het niet weer zo nat wordt als met de andere auto flowers!

 

Een aantal foto's van een aantal dagen geleden en vandaag

 

gallery_18974_18054_976642.jpeg

 

gallery_18974_18054_985101.jpeg

 

med_gallery_18974_18054_52566.jpeg

 

gallery_18974_18054_956573.jpeg

 

gallery_18974_18054_690223.jpeg

 

 

 

gallery_18974_18054_572343.jpg

 

gallery_18974_18054_107917.jpg

 

gallery_18974_18054_931446.jpeg

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto Update 188 na ontkiemen

 

Vandaag is het 188 dagen na ontkiemen van de laatste White Haze autoflower, de toppen zijn veel vetter dan de sneller afbloeiende zussen van deze dame.

De plant is 3 meter hoog en ook 3 meter breed, de stam heeft een diameter van 5,5 cm, heeft een aantal stormen en slecht weer doorstaan.

Met een beetje geluk gaat deze plant, dit seizoen goed maken.

 

med_gallery_18974_18492_291776.jpg

 

med_gallery_18974_18492_66572.jpg

 

med_gallery_18974_18492_66861.jpg

 

med_gallery_18974_18492_162578.jpg

 

med_gallery_18974_18492_12391.jpg

 

med_gallery_18974_18492_4593.jpg

 

med_gallery_18974_18492_133393.jpg

 

med_gallery_18974_18492_267562.jpg

 

med_gallery_18974_18492_87942.jpg

 

med_gallery_18974_18492_145811.jpg

 

med_gallery_18974_18492_92042.jpg

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een beest zeg!! Zoooo

Ze staat er goed gezond bij man!

 

Wel nog een erg lange weg te gaan. Misschien voorbij sinterklaas nog? Maar..het kan.. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow ziet er goed uit! Ik heb mijn planten uitgedaan de 10de omdat de rot er al redelijk snel in kwam.

Tegen nu toch al 300g droog en ik moet nog verder knippen.

 

Ben benieuwd naar wat ze bij jou geven. Toppen waren bij mij ongeveer hetzelfde, maar hadden veel paars erin, is dit bij u ook het geval?

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier worden ze ook paars, op de paarse calyxen kun je de hars goed zien, bij de lichte aanraking van de plant plakken de handen. Een gedeelte van de plant hangt al binnen, een tak gedraaid, toppen hingen naar beneden en 1 tak met beginnende rot verschijnselen.

 

 

 

gallery_18974_18492_686108.jpeg

 

 

med_gallery_18974_18492_290505.jpg

 

Foto's zijn van een paar dagen geleden!

 

med_gallery_18974_18492_88527.jpg

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat de rot er in slaat nu man. Ga je er Ice van maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

takken die goed zijn nog wat laten staan

in laatste weken spuwen sativas enkel nog met trichs en dat zijn zeer kostbare grammen

je ziet ze witter worden :D

 

knip ze

 

en geef ze wat tijd met drogen en curen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 206 dagen veel toppen geoogst. De rot slaat nu wel erg hard toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas er maar mee op als je op deze manier blijft drogen.

er blijft nu heel veel water in je toppen zitten, omdat ze nog aan de tak hangen.

als je dan vervolgens alle grote bladeren laat zitten, en die dan over je toppen heen hangen en opdrogen,

krijgen de toppen geen fatsoenlijke luchtstroom meer.

nu gaat dat misschien nog goed, maar als je heel die ruimte op deze manier vult met al je takken,

dan krijg je snel rot problemen tijdens het drogen.

dus mijn tip is om de grootste bladeren er wel af te halen als je gaat drogen,

scheelt enorm veel in alle opzichten

 

voor de rest niks minder dan respect voor die dikke boom!

dat zijn de formaten waar je wat aan hebt,

and me like a good fat tree!

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lufthegreenstuf, dat klopt. Ik heb de takken na de foto verplaatst naar het droog hok (kelder), voor het drogen van de wiet heb ik de kelder omgetoverd tot droog hok.

 

De kelder 13m3 inhoud, opgehangen een koolfilter met een rvk 125L (325 m3 onbelaste afzuiging).

 

Door de weerstand van het filter en een stuk flexibele slang blijft er ongeveer 200 m3 over dat wordt afgezogen uit de kelder en afgeblazen onder de woonkamer. ( geen geur overlast ).

 

Dit houd in dat er 15x per uur de inhoud van de kelder onder de woonkamer wordt geblazen. De 200 m3 komt voor een groot gedeelte uit de hal, een onderdruk goed waarneembaar. ( geen stank in de hal ) en goede droging, ook de complete plant stukken, doormiddel van een kachel met thermostaat.

 

De eerste paar dagen op 24 graden, langzaam gezakt naar 20 graden.

 

De eerst geoogste toppen vandaag droog 66 gram, de toppen van de takken in een weckpot gedaan en staan nu in de vriezer om het laatste vocht eruit te vriezen. De dame is ook licht bevrucht, een man in de buurt? Of toch herma verschijnselen van de bubblegum?

 

Ik tel inmiddels 24 rijpe zaden. 24x €3,50 is toch ook al €84,- opbrengst ;-)

 

Zo nu eerst eens een verse top proberen. Tot later.

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herma zaad zijn gewn bespaarse euries...

 

Zaad in je toppen van onbekende herkkomst? Flikker lekker weg.

 

Mooi dat t drogen onder controle is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...