Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Outdoormagic

Homebox 125X65X120 + Apparatuur Check, Tips/opmerkingen Graag!

Recommended Posts

Hallo!

 

Na veel lezen en luisteren heb ik de volgende lijst samengesteld voor materiaal voor mijn eerste binnenkweek.

Ik weet alleen niet 100% zeker of het allemaal gaat werken zo dus als er iets vreemds tussen staat hoor ik het graag!

 

Tentje:

 

Homebox Clonebox 125x65x120 (klik)

 

 

Ventilatie/lucht:

 

Torin 500m³ slakhuisventilator (klik) (de softbox er omheen knutsel ik zelf wel in elkaar)

 

Phat Carbon filter 555m³ (klik)

 

Fancontrol + thermostaat (klikklik)

 

+ nog wat slangen en clipfannetjes

 

Licht:

 

Tweemaal 2x75watt T-neon (daar moet ik nog even voor zoeken qua laagste prijs. Tips zijn welkom natuurlijk!)

 

2x600watt relaiskast (klik)

 

Die relaiskast is misschien een beetje overpowered maar better safe than sorry toch?

 

Voor de rest heb ik 11liter potten staan en gebruik ik gewoon een lightmix met een beetje van Sannies producten.

 

 

Kom maar op met die reacties! :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relais kast is zonde van je munten. Je stofzuiger trekt nog meer stroom

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 x 250 watt der in hangen.

 

t neon is leuk voor de groei maar in de bloei duurd alles 1.5 keer zo lang met 1.5 keer minder resultaat.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tjoe,Klopt idd maar ik kon er ff geen kleinere vinden en hij is wel veilig!

@ The-Predator, ik denk zelf dat HPS een beetje te warm word in het boetje en ik kan t-neon er veel dichter ophangen, snap? Misschien dat ik er later nog een kan aanschaffen maar ik denk dat ik het eerst ff met de t-neon probeer.

 

Voor de rest het filter en afzuiging is prima toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga maar geen geld over de balk gooien aan t neon.

 

Die fout hebben anderen al voor je gemaakt.

 

Zelfs 1 250 watt hps gaat meer opbrengst geven als dat je dat hele ding vol hangt met t neon.

 

Misverstand over t neon is ook dat het zogenaamd niet warm word, scheelt misschien 10 % als je 250 w t neon tegen 250 w hps zet.

 

Grote verschil is wel dat je warmte beter verdeeld is.

 

Abloeien onder t neon werkt gewoon niet lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... Misschien is een Cooltube dan interessant? Waar moet ik op letten bij aanschaf van een cooltube i.c.m. de genoemde spullen en wat heb ik eigenlijk allemaal nodig voor een HPS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf ook een beetje aan het uitzoeken wat goed is en hoeveel alles bij elkaar gaat kosten. Zelf ben ik van plan onder een 600w hps te gaan kweken en ik heb tot nu toe het volgende als 'beste' tot nu toe gevonden:

Gravita Classic Pro Line 600W-400V Volledig Armatuur € 283,50 http://www.growcente...uur-p-4851.html

Davin DV-12 2x600W 6A (Tijd Schakel Relais) € 57,00 http://www.garden-cu...avin-dv1-2.html

 

Volgens mij en mijn uitzoekwerk is dit wel zo'n beetje alles wat je nodig hebt voor een hps, je hebt een evsa die op je lamp kan en dat scheelt bedrading en je hebt een goeie relais om de lamp mee te kunnen bedienen op het kwartier nauwkeurig zelfs nog.

Je kan nog wel goedkoper gaan met hps door een goedkopere evsa te kopen maar ik heb geen gebruikservaring en heb dit gewoon door even te zoeken gevonden, misschien heb je er wat aan :icecream: en als iemand het niet met me eens is zeg het, dan leer ik er ook nog wat van :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh nice! In een kast of in een tent? Ik denk dat in het tentje waar ik in wil groeien 400w wel de max is, gezien het formaat maar dan wel in een cooltube.

Dus voor HPS zou ik alleen de cooltube zelf moeten hebben, de lamp, een EVSA en een schakelrelais en een beetje bedrading?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierin kan je wel met een 600w werken, en is nog goedkoper dan wat je op het oog had:

Mammoth Classic(120x120x180) € 165,00 http://www.growcenter-noord.nl/mammoth-classic-p-3171.html

 

Maar een kast is natuurlijk wel het beste alleen vind ik dat zelf op dit moment nog wat te permanent.

En voor de HPS in die set is dat wel alles wat je nodig hebt. Of je als je met een andere EVSA werkt je het ook direct op het stopcontact kan aansluiten weet ik niet helemaal zeker maar ik dacht van wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ik bedoelde eigenlijk "Waar ga jij in kweken, een kast of een tent?"

Ja ik wil op zich wel iets groter maar het moet op mijn kamer kunnen staan, dan is de hoogte van die Clonebox wel een beetje de max.

Dat was ook een beetje het probleem met de HPS, Die t-neon kunnen nét even dichter op de planten ten op zichte van een HPS (correct me if im wrong).

Maar ik denk dat een cooltube wel wat graadjes scheelt in vergelijking met een "blote" HPS.

 

Ik vind het toch allemaal wel wat verwarrend met al die soorten lampen :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh zo haha sorry had het verkeerd begrepen, ik ga zelf in een tentje kweken omdat dat wat minder permanent is. Dan kan je nog snel even alles verplaatsen anders heb je echt zo'n kweekkamer in je huis en moet je de hele boel afbreken als je 'm wil verplaatsen.

 

Ja, daar heb je wel een punt met HPS gaat het wel te krap worden als je op 120cm hoogte wil gaan kweken. De potten zijn wel zo'n 30cm hoog dus je grond is dan pas op 30cm en je lampen nemen schat ik aan de bovenkant van je tent ook wel zon 25cm in dus dan hou je nog maar 65cm ruimte over en je mag 'm maximaal 50-60cm boven je toppen hebben vanwege de lichtsterkte als ik me niet vergis. Met een Cooltube kan het misschien iets korter maar niet veel, dus dan kan je niet echt een HPS in een tent met 120cm hoogte hangen.

 

160cm hoogte zou al iets beter zijn al zou je de planten dan wel klein moeten houden, maar 180 of 200cm lijkt me het beste. 180cm hoogte moet toch wel in je kamer passen? Als dit echt niet kan zou je met een wat lager vermogen HPS kunnen werken maar 600w is het efficiëntst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die gedachte heb ik dus ook, ik wil mijn tentje gebruiken om vóór de zomer te voorgroeien voor mijn buitenavontuurtjes en dan heb ik hem eigenlijk net voor de herfst pas weer nodig om in te drogen. In herfst/wintermaanden kan ik wel een binnenkweekje doen maar in de tussentijd wil ik hem gewoon opgeruimd hebben.

Een tentje vouw je zo weg, kastje niet...

 

Precies, dat gaat heel krap worden. Daarom kwam ik eigenlijk al een beetje op t-neon uit. Voor voorgroeien werkt het prima en ik had de gedachte een scrog te gaan doen waar je toch niet superveel dieptestraling nodig hebt, en genoeg speling hebt qua ruimte om misschien een foutje te kunnen opvangen.

 

Ik zit precies onder een schuin dak dus. Een kast van 2 meter hoog past ook wel, maar dan moet hij in het midden van mijn kamer staan wat niet helemaal de bedoeling is. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat je ook je planten wilde latem bloeien binnen, als je het alleen voor voorgroei en drogen wil gaan gebruiken hoef je niet per se een HPS lamp te gebruiken maar ik weet niet of het handig is om je planten binnen al te scroggen. Ze hebben dan namelijk al een paar weekjes binnen gestaan en dan is het misschien moeilijk wennen voor ze als je ze buiten zet.

Je kan ze iniedergeval wel voorgroeien totdat ze 20cm zijn en dan naar buiten dat zou niet gek veel problemen moeten geven.

Dat scheelt alweer geld als je geen HPS nodig hebt, wel gewoon een ventilator dan kan je de luchtvochtigheid laag houden bij het drogen

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de zomer alleen voorgroeien en dan naar buiten en na de zomer als alles droog is een binnenrondje scroggen mét bloei! Ik heb er weleens over nagedacht om buiten te scroggen maar dat lijkt me te veek gedoe. Dus voorgroeien voor buitenkweek en daarna een ronde binnen groei en bloei. Ik heb nog ff wat t-neon kweekjes bekeken en het ging idd niet super met afbloeien... Voorgroeien is wel perfect met die dingen denk ik, duurt alleen ietsjes langer. Ik ga nog wel ff goed research doen naar een goeie HPS met cooltube!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed en met cooltube kan je misschien net die 600w erin krijgen maar om problemen te voorkomen is het misschien beter voor een 400w te gaan, dan heb je wat meer ruimte voor je planten, je zou zelfs 2x250W HPS kunnen nemen en in de breedte werken i.p.v. de hoogte. Maar ik heb geen verstand van die dingen en ik hoop dat er hier iemand anders is die je daarmee kan en wil helpen.

Indiedergeval veel plezier en hopelijk kom je tot een goeie oplossing!

 

KushCommander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes komt goed man! Ik ga nog wel ff meten en surfen en even kijken waar ik op uitkom. Moet ik wel een beetje snel zijn aangezien het outdoorseizoen alweer voor de deur staat! Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...