Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dr.Phill

Turf Pot

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Is er iemand hier die turf potjes gebruikt om in voor te groeien?

Ik dacht na het ontkiemen van enkele AF zaadjes deze te planten in van die BIO turf potjes en deze na verloop van tijd in de 11L/18L over te zetten, om de wortel zo min mogelijk te beschadigen en stress te geven.

Nu vraag ik mij af of dit de groei gaat belemmeren..??

 

Alvast bedankt voor de feedback !

 

Dr.Phill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai momenteel een ronde met turfpotjes in 6 liter bakken met lightmix. De plantjes gaven bij sommige plantjes al wel worteltjes onder het turfpotje.

Zaak is om de onder kant wat nat te sproeien en ze dan in de grotere potten te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf de ervaring dat als je indd de onderkant van je turfpotje of goed nat of met een scherpe nagel voorzichtig de onderkant langs de rand openmaakt het wat makkelijker voor ze is.

 

Soms hebben plantjes moeite met doorkomen omdat het zoals de naam al zegt: in turf zitten soms ook wat hardere stukjes. En het beschimmelen ben ik niet zown voorstander van. Ook al wrijf je het zo weg.

Maar het verwijderen van een turfpotje is echt easy as hell. Hier zal je minimale stress mee brengen bij je plantje.

 

Niet overpotten is dan waarschijnlijk het allerbeste, maar sowieso een automaatje kan je beter gelijk in de eindpot knallen Phil.

 

gr bubbz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reacties jongens !

 

Ik denk dat ik het toch ga proberen en mss op voorhand de bodem al wat deels opensnijden.

 

Greetz

 

Dr.Phill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...