Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
420man010

Sociale Dienst Vraagt Gegevens

Recommended Posts

Ik zit nu sinds begin maart in de sociale dienst, sollicitaties leveren niks op (te oud, geen papieren etc)dus sociale dienst :|

Krijg ik deze week een brief waarin ze vragen om bankgegevens, huur betalingsbewijzen en ook energierekening betalingsbewijzen.

Nu betaal ik 200 euro per maand aan stroom.

Als ik dat laat zien, gaan ze dan denken dat ik kweek ofzo?

Ik heb alles gewoon betaald via mijn rekening trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Zeg gewoon dat je een zonnebank of zoiets hebt als ze wat vragen ,of dat je bij moet stoken met een stroom kacheltje ,ze maken daar niet uit wanneer jij het stroom aan zet ,ze zijn wel zeer lastig ,daar zal je ook achter komen ,ook kunnen ze bij je thuis komen kijken als er verdenking is dat je iemand bij je hebt wonen .lastig dus

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zijn energie rekening moest overhandigen. wel om de bewijzen van (spaar)rekeningen. en ach, waarom jij stroom gebruikt gaat ze geen reet aan.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat jij je toko opstookt tot 30 graden is toch jou feest ?

 

En je betaald liever wat meer om niet in de schulden te komen .

 

Suc6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 is ook niet overdreven veel toch?

Kan vanalles zijn waardoor je net wat meer verbruikt. ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn weten hebben ze met je uitgaven niets te maken bij de Sociale Dienst, maar je kan beter geen slapende honden wekken en die stroomrekening gerust laten zien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips allemaal, soms is het antwoord net wat simpeler dan dat ik zelf denk hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slecht nieuws voor je,

 

De sociale dienst mag ook een huisbezoek afleggen bij je [ geld alleen als je bijstand ontvangt ],

dan kijken ze in alle kamers of je niet samenwoond of zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd en mocht je in de sanering zitten dan gaan ze ook kijken of ze je kosten omlaag kunnen krijgen op de 1 of andere manier

 

Opstelten bij de soos het is m gegund

 

 

 

Suc6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ook de bewijzen *aanpassen* en dan inleveren. ^_^

als je snapt wat ik bedoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei.. k zou me niet met sociale dienst fraude gaan bezig houden.

 

Kan best wel ernstige gevolgen hebben maar ieder zn ding

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan alles wel aanpassen, maar aan huisbezoek van de soos ontkom je niet.

probeer de risico's te over zien.

als ze je tentje vinden ben je, 1 je huis kwijt

2 je moet je uitkering terug betalen

3 politierechter (strafblad)

4 ontneming ,boete, schoffelen

 

is het je het allemaal waard, vooral lekker doen dan thuis.

 

wil je rust en zekerheid, berg alles ff op en vraag in je vienden kring rond of je gebruik mag maken van een kamertje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamertje gaat moeilijk worden, ik weet ook niet of ze ALTIJD langs komen maar ik heb me sowieso voorgenomen geen deur open te doen.

Als ze dan langs willen komen moeten ze eerst een brief sturen, kan ik het altijd allemaal nog ff snel weg halen.

Weet niet of dat helemaal een goed plan is maar naast mijn tent heb ik ook nog een paar getimmerde hokken staan.

Kan er wel mn albert hein potjes in zetten ofzo haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de soos geen toestemming geeft binnen te komen bij je dan kunnen ze volgens mij alleen je uitkering stoppen omdat je je niet houd aan de regels die zei jou opgedrongen hebben.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vriendin weet veel van de procedures bij de SVB en herkent deze aanpak. ZIet ernaar uit dat er al een onderzoek naar je is gestart. Je kan je termijnbedrag z.s.m. verlagen en de eerstvolgende nota met het nieuwe bedrag indienen en duimen. Mijn vriendin zegt echter dat je beter de boel kan opruimen want ze zijn echt niet dom en weten al veel meer dan je denkt. Op korte termijn komen ze langs en wordt alles gecontroleerd, je woning tot en met je kelderbox of kruipruimte, je inboedel, je spullen, ALLES. En ja, bij een hoge energienota gaan ze verder kijken, ook al hebben ze nog geen bewijs. Er wordt gekeken naar de omvang van het huishouden en de woning, en als er veel elektra wordt verbruikt zoeken ze echt verder tot er een verklaring is. Zonnebanken en jaccuzi's zijn bekende smoesjes die juist alarmbellen doen rinkelen, daar hebben ze echt wel ervaring mee. Sorry dat ik het slechte nieuws moet brengen. Maar beter breek je de boel nu nog af, of neem je het risico dat je over een paar weken niet alleen werkloos maar ook dakloos bent, met een hele dikke naheffing op zak.

 

je kunt ook de bewijzen *aanpassen* en dan inleveren. ^_^ als je snapt wat ik bedoel.

 

Luister hier ajb niet naar, dat gaat de ellende echt alleen maar groter maken. Alsof de sociale verzekeringsbank geen inzage kan krijgen.. Het aanpassen van bewijzen heeft ook de echte opstelten de kop gekost, dus denk nou niet dat jou dat wel gaat lukken..

 

Beter voorkomen dan genezen! Hoe zuur het ook is...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Varg

OK, verlagen gaat niet meer, ik moet overmorgen de gegevens al opgestuurd hebben helaas.

Ik kan nu dus 2 dingen doen:

 

1. wachten tot ze aan me deur komen en weigeren en DAN pas opruimen (en ze dan weer laten komen ofzo)

2. nu opruimen en mijn pas begonnen kweek+moederplanten en aarde enzo weg gooien, spullen bij me ma in de schuur tot ze geweest zijn.

 

Ik haat beide keuzes, maar op zich kost het me maar 200/300 euro om keuze 2 te doen (en een paar weken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik niet langer twijfelen 420...neem je nu je (kleine) verlies en krijg rust in je kop.

 

Daarna zie je wel verder maar eerst je hok ruimen.

 

Hopeloos kutland...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou juridisch advies inwinnen (als je een uitkering heb kan dat volgens mij gratis)

 

Vraag me af of dit allemaal wettelijk toegestaan is .

 

lijkt me in jouw situatie sowieso prettig om te weten wat je rechten en plichten wettelijk gezien zijn (ook zonder hok )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knakenpoetser

Je bent verplicht gegevens te verstrekken, en als zij vinden dat ze dmv een huisbezoek kunnen beslissen of je recht hebt op een uitkering doen ze dat.

Je kunt weigeren maar dat kan "gevolgen hebben voor de uitkering", helaas.

Aangezien werk vinden heel moeilijk is de laatste tijd voor mij zal ik ze nog even nodig hebben :(

 

Wel jammer omdat die Ice kweek die ik nu heb staan een paar weken geleden begonnen is maar gelukkig nog klein ipv paar weken voor de oogst.

Vorige week geoogst, dit weekend gaat het weg :icecream:

Het is dus niet dat ik zonder geld zit komende tijd maar toch.

Wat ik voor persoonlijk gebruik heb bewaar ik wel in de schuur :whistle:

 

Maar toch baal ik er enorm van.

Al dat gedoe voor die paar honderd euro van de soos... hokken slopen, tent opruimen, planten weg gooien, tehuis vinden voor mijn orange bud moeders, weer aarde halen, spullen in de schuur zetten en daarna weer schoonmaken voor gebruik als de tent er weer komt te staan.

 

Ik heb liever dat ze me eens ECHT helpen en gewoon een opleiding ofzo geven ipv die domme verplichte "trainingen" en "tegenprestatie" bullshit waar niemand wijzer van is geworden.

Ze denken gewoon dat je hun bezit bent voor die paar 100 eurootjes per maand en je hebt weinig te willen.

Ik ben niets meer dan vee voor die lui.

Daarnaast houdt de gemeente zelf al die kutbaantjes open zodat ze die op kunnen vullen met langdurig werklozen, misbruik van de situatie noem ik dat.

Als je mensen wilt helpen en je hebt banen open staan geef ze dan gewoon die baan en betaal ze normaal.

 

Maar goed, ik denk dat we allemaal wel weten hoe het zit ;)

 

Ff een stuk gekopieerd:

 

'Mag een controleur van de Sociale Dienst onverwachts op mijn stoep staan voor een huisbezoek? En wat als ik weiger om deze persoon in mijn huis te laten?'

Op zich mag een onaangekondigd huisbezoek plaatsvinden om het recht op bijstand te kunnen vaststellen. De Centrale raad van beroep heeft wel het volgende hierover gezegd:

"aan de bijstandscliënt/bewoner moet vooraf toestemming worden gevraagd voor het binnentreden en aan hem moet vooraf worden medegedeeld dat het eventuele weigeren van toestemming geen directe gevolgen heeft voor de bijstandsverlening. Slechts wanneer de gemeente op grond van feiten en omstandigheden reden heeft om te twijfelen aan de rechtmatigheid van de bijstandsverlening, behoeft het weigeren van toestemming niet zonder gevolgen te blijven. De bewijslast dat de bewoner na voorgelicht te zijn over zijn rechten, vrijwillig toestemming heeft gegeven voor het binnentreden, berust op de gemeente".

 

Gaat het om de medewerkingsverplichting zoals vermeld in artikel 17 Wwb, dan kan ook een anonieme tip reden zijn om tot het onaangekondigde huisbezoek over tegaan. Meestal is de eigen bijstandsconsulent daarbij aanwezig.

Je hoeft de sociale recherche niet binnen te laten. Die hebben een huiszoekingsbevel nodig om binnen te mogen komen. Daarom zijn ze vaak vergezeld van een bijstandsconsulent omdat deze geen huiszoekingsbevel hoeft te hebben. Die moet jou wel vooraf informeren over de reden van het huisbezoek en de gevolgen ervan als je niet meewerkt. Tevens moeten ze zich identificeren. Indien ze dat niet hebben gedaan, dan zijn ze nalatig geweest.

Als je ze binnen laat bij een onaangekondigd huisbezoek, dan mogen ze zelf de kasten niet open maken. Ze mogen jou wel vragen dit te doen. Wil jij hier niet aan meewerken dan kan dit gegooid worden op artikel 17 Wwb, namelijk dat je onvoldoende medewerking wilt verlenen. Maar natuurlijk kun je weigeren, indien je daar een goede reden voor hebt.

bron: http://www.vanschaikadvocatuur.nl/uw-advocaat-voor/sociale-zekerheid/onaangekondigd-huisbezoek.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb liever dat ze me eens ECHT helpen en gewoon een opleiding ofzo geven ipv die domme verplichte "trainingen" en "tegenprestatie" bullshit waar niemand wijzer van is geworden.

Ze denken gewoon dat je hun bezit bent voor die paar 100 eurootjes per maand en je hebt weinig te willen.

Ik ben niets meer dan vee voor die lui.

Daarnaast houdt de gemeente zelf al die kutbaantjes open zodat ze die op kunnen vullen met langdurig werklozen, misbruik van de situatie noem ik dat.

Als je mensen wilt helpen en je hebt banen open staan geef ze dan gewoon die baan en betaal ze normaal.

 

Laat je horen op onze bijeenkomst ‘Stop werken zonder loon’ op vrijdag 17 april in Utrecht

 

ActieStopWZL-Jeannette-Schols.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

K snap heel goed dat als de situatie echt dringend is dat je een uitkering hebt..

Maar persoonlijk vind k de tegenprestatie geen vreemde regeling MAAR .. dan heb k t alleen over de grote groep jongeren en langdurige uitkeringstrekkers die gewoon te bedonderd zijn om voor een paar honderd euro meer te gaan werken.

Ook vind k dat de solicitatie plicht beter gecontroleerd moet worden en dan ook echt eens contact opnemen met het bedrijf waar gesoliciteerd is

 

En de groep die door overmacht of what ever tijdelijk gebruik moet maken van de regeling gewoon met rust laten daar was het tenslotte voor bedoelt

 

 

K zou iig de boel maar opruimen want rustig slapen zit er nu niet meer in lijkt mij

 

Suc6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik betaal bij mij thuis 284 euro per maand. Gas en stroom en hier is geen lamp te vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik betaal bij mij thuis 284 euro per maand. Gas en stroom en hier is geen lamp te vinden

 

Maar zit jij ook in de bijstand? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee vaste baan

 

Je wilt dat de overheid je een opleiding geeft maar waarom gebruik je niet een deel van je oogst om je opleiding tr betalen ipv frikandellen bij de snackbar om de hoek?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook het plan maar ben nog niet zo lang bezig ;)

Ik ga nu winst maken, daarmee moet ik ff wat dingen oplossen en dan kan ik in mezelf gaan investeren.

Dat is ook een van de redenen dat ik kweek, omdat ik niet meer mezelf afhankelijk wil maken van mensen die zich toch niet voor me interesseren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...