Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blackgemini

Cbd Critical Mass Onder 380 Watt Led

Recommended Posts

Een hele goede morgen,

 

Nog even snel een ronde voordat de vakantie begint.

Gisteren heb ik de 10 nieuwe zaden in de spongepot gedaan en onder 36 watt TL gezet.

Omdat er nog geen plaats is onder de LED wil ik het voorgroeien onder de TL doen.

Over 4 weken is het de bedoeling dat ze meteen onder de LED gaan op 12/12.

Daar is dan de CBD skunk haze klaar en is er weer ruimte. Of ik het ga redden om ze onder de TL ongeveer 3 weken te houden, wordt een uitdaging. Het voorgroei hokje is niet zo hoog en er is ook niet zoveel ruimte.

Van de 10 zaadjes wil ik er 8 of 6 in 11 lt potten zetten en dan moeten ze binnen 8 weken klaar zijn. Anders ben ik de Sjaak, omdat ik daarna ruim 7 weken in t buitenland zit en er dan niemand voor de meiden kan zorgen.

 

Hier de set up:

2 x de Dutch Passion HighLite LED 006 van ongeveer 190Watt

2 x de Ruck RK125L buisvertilatoren, aan gesloten op mijn oude, vertrouwde standenschakelaar met thermostaat.

1x Can filter van 400.

Luchtbevochtiger

2 x clipfans

8 x 11 lt potten

4 x blumat digitale tensio meters

Gold label light mix en special mix

B.A.C. biologische voeding

 

 

Over de zaden het volgende:

CBD Critical mass van CBD Crew is een waar genot van een hybride. Deze groeit als een sativa met grote ruimtes tussen de bladeren, maar bloeit als een Indica met dikke toppen.

Net zoals bij de legendarische Critical Mass, levert ook deze plant een grote productie in slechts 8 weken bloei. Zorg ervoor de zijtakken te ondersteunen omdat de dichte toppen vrij zwaar kunnen worden.

  • Type 80% indica/20% sativa
  • Bloeitijd: 50 - 60 days
  • THC 5%
  • CBD 5%
  • Opbrengst binnen 500 g/m2

En hier nog wat plaatjes van het begin.....

gallery_25050_18011_348241.jpg

gallery_25050_18011_2288152.jpg

gallery_25050_18011_1354307.jpg

gallery_25050_18011_451765.jpg

 

Kastje open:

gallery_25050_18011_1889125.jpg

 

Kastje dicht:

gallery_25050_18011_3552621.jpg

 

Dit was het voor deze week...

 

Fijn weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes!

 

Ben benieuwd wat deze gaan brengen en hoe ze gaan smaken..

 

Nog niet aan de cbd crew toegekomen, alleen de z7 van mns, deze heeft een erg lekkere sinasappelschil achtige pheno en een skunk+ pheno.

 

 

:wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede middag,

 

Nou, wat een K.U.T. start.

Dit is de tweede keer dat ik gezeik heb met de zaden van Zamnesia.

Van de 10 zaden die in de spongepots zitten is er geen 1 uitgekomen. WTF.

Zeg t maar.

10 zaden in spongepots van Sannie in de progerator onder 24 uur licht met een temperatuur van gemiddeld 24,5 graden.

Ingewaterd met Spa blauw en meegeleverde bacto.

Zeg maar wat ik fout doe. Ik denk namelijk helemaal niets.

Helaas denk ik dat t echt aan t zaad ligt. Van de 20 zaden die ik bij hun heb gekocht zijn er 2 uitgekomen. En dat kan toch echt niet.

 

Dus, zaden bij een andere leverancier besteld, Dutch-Passion, en deze afgelopen vrijdag ook onder dezelfde omstandigheden erbij gezet.

Helaas maar 5 zaden, omdat dat tegenwoordig het maximum is bij hun. Maar goed, alles beter dan niets.

Nu even afwachten hoeveel er omhoog gaan komen........

 

Het soortje waar ik voor gekozen heb is:

SnowBud is onze tweede “Hoogland varieteit”. SnowBud is een hybride van Afghaanse en Zuid Afrikaanse genetica. Evenals bij Pamir Gold is het selectiewerk voor SnowBud in de Zwitserse alpen gedaan. SnowBud (60% Sativa en 40% Indica) heeft een kruidige (kaneel), skunky geur en smaak, rookt zeer zacht en heeft een gemiddelde ‘up high”. De hoogte van gezonde planten ligt tussen de 1.8 en 2.2 meter. Schimmel en meeldauw resistent. Opbrengst: boven gemiddeld. Doet het ook prima onder kunstlicht. De naam SnowBud verwijst naar de enorme hoeveelheid witte meeldraden in de vrouwelijke bloeiwijzen (toppen)

 

7,5

Buiten

Vrouwelijke cannabis zaden

High Altitude

Broeikas

M

8-12 %

Indica/ Sativa

 

Helaas dus geen foto's van klein spul maar goede hoop op leven volgende week...

 

Fijne zondag

 

Gr.

Blackgemini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopen dat dit beter gaat, als ik zaad bestel, bestel ik het bij de zaadkweker zelf. Zo heb je altijd verse zaden plus ze hebben er vaak meer verstand van. Zoals sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom heb je daar voor gekozen? Lijkt me een mooie soort maar krijg de indruk dat hij juist is ontwikkeld om buiten in koelere klimaten snel af te bloeien. Desalniettemin, ik volg dit topic en jouw bevindingen (rookverslag) graag, want lijkt mij een lekkere wietje en led kweek heeft mijn voorkeur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

 

@Swap: Je hebt gelijk. Eigenlijk de zaden zo dicht mogelijk bij de bron vandaan halen.

Al blijf ik wel vinden dat de tussenhandel gewoon kwaliteit moet leveren. Helaas blijkt t zo niet te werken....

 

@Band of Brother: Ik zocht een soortje dat binnen de 8 weken klaar is met sativa invloeden. En dat heeft dit soortje. Ik heb na de ronde waar ik nu bijna mee klaar ben nog precies 8 weken voordat ik langere tijd naar t buitenland ga. En 8 weken stil zitten vind ik zonde. Nu kan ik met dit soortje nog wat voorraad kweken en heb ik wat liggen als ik weer thuis kom.

 

Er is deze nacht nog niets gebeurd wat op ontkiemen lijkt, maar vandaag is pas dag 3 dus nog even geduld.....

Fijne dag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goedemorgen,

 

Deze keer effe snel een kleine doordeweekse update.

 

Na het zaaien van de nieuwe zaden zag ik na 4 dagen nog geen resultaat en heb ik besloten om die spongepots maar eens uitelkaar te peuteren. Wat mij opviel is dat die plugs zeiknat waren. Zo nat dat ik denk dat de meeste zaden gewoon verrot zijn door een veel te natte plug. Ik was van mening dat de plugs niet te overwateren vielen, maar dit was echt veel te nat. Anyway, van de uitelkaar getrokken plugs kwam ik gelukkig nog 2 zaden tegen die wortelvorming hadden. Deze meteen overgepot in stekgrond zodat het teveel aan water uit de plug in de aarde trok.

Deze twee dames hebben het overleeft en staan nu in kleine potjes met Light mix onder de TL. 2 x 36 Watt. Hier blijven ze nog anderhalve week om dan over te gaan naar de LED. Ze drinken alleen nog Spa blauw met bacto.

Onder de LED gaan ze in 19 lt smartpots omdat ik dan ruimte in de pot heb om bamboe stokken in de hoeken te plaatsen. Dan kan ik de zijtakken uit elkaar trekken om zo meer licht naar beneden te krijgen. Ik vind een 11 lt pot daar net te klein voor.

Hier het kleine grut.

gallery_25050_18011_527792.jpg

gallery_25050_18011_2060083.jpg

 

Dat was het voor nu.

 

Fijne dag

Blackgemini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou Zamnesia toch even contacteren, je hebt die zaden uiteindelijk ook betaald..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goedemiddag,

 

Ook hier had ik even geen tijd om een update te plaatsten.

Maar heel interessant is het hier nog niet, alleen dat de twee dames elk 1 lamp ter beschikking hebben sinds de laatste CBD skunk haze uit de vorige topic het hok heeft verlaten. Dit was vorige week zondag, 19-04. Zelf zijn de dames op 17-04 op 12/12 onder de LED gezet.

Twee dames in 19 liter smartpots gevuld met Gold label light mix.

Elke pot 1 tensiometer en B.A.C. voeding als groei en bloei middel.

 

Hier nog een foto van dat de dames op 17-04 nog onder tl stonden en overgingen naar de LED en 12/12.

gallery_25050_18011_2132573.jpg

 

En hier staan ze voor t eerst onder de LED. De eerste dag op 90 cm en daarna elke dag wat zakken tot ongeveer 45 cm.

gallery_25050_18011_716019.jpg

 

De dames hebben de eerste week op de eerste dag water met wortelstimulator gekregen welke was afgezuurd naar 5,9.

Vandaag, 8 dagen later, hebben ze weer voor t eerst dezelfde cocktail gekregen. De tensio's net boven de 200, om de wortels meer te laten werken. Als ze wat groter zijn zal ik de tensio's minder laten oplopen. Maar nu mogen de dames wel even aan het wortelgestel werken.....

Helaas geen recente foto's vandaag, maar dat maak ik volgende week wel weer goed.......

 

Fijn weekend verder....

 

Blackgemini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede morgen,

 

Helaas vindt ik de tijd niet om deze topic netjes bij te houden. Op zich gaat alles goed maar door tijdgebrek is het nu even niet mogelijk om m netjes af te maken.

Half augustus, begin september ga ik me weer melden met een nieuwe topic.

 

Fijne zomer!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...