wegpiraat 79 Posted March 18, 2015 Ben begonnen om een binnenspeel ruimte in te richten altijd gebonden aan Moeder natuur is ook niet alles dus zelf een zonnetje gaan creeeren, maar zit met wat troubles krijg de temp niet in orde de opzet is als volgende Mammoth 1x1x180 Softbox 700m3 afzuig 500m3 Presh Filter Softbox 500m3 active inlaat Gavita Pro 600w Spc Smscom Fancontroller 7a Puk schakelkast 1x1000 + Kachel (kachel niet aanwezig) Ben de opstelling begonnen met passief aanzuig wat leide tot temps boven de 30 en vacium trekken (niet genoeg passieve inlaten) wou geen gaten maken in de tent. Toen een 500m3 Soft aangeschaft die verse lucht in de buurt van het raam aanzuigt (raam staat op kierstand) 160mm slang de tent in die gebogen naar de tegenovergestelde richting ligt tov filter. De afgezogen lucht gaat de muur in naar een andere kamer Temp ingesteld op de controller op 28gr max en word vervolgens weer hoger als 30gr, de max temp lager gezet en dan word de active inlaat zo aangezogen dat het tentje bol gaat staan en alsnog boven de 30gr Gaan denken of de tempsensor wel oke was dit getest op de volgende manier sensor in me handen gehouden en dicht geknepen en de Inlaat begint gaat direct oplopen, daarna tegen me koude glas drinken gehouden en gelijkmatig gaan zakken. Dus die moet in orde zijn of hij echt precies temp meet kan ik hier door niet zeker weten, zou even niet weten hoe ik dit anders goed zou kunnen testen om zo de exacte temp te meten die de senor door geeft. Misschien raar gedacht maar hoort de inblaas harder te blazen dan de uitlaat? Heb gezocht of de min max van de uitlaat afzonderlijk in te stellen is maar kan zover ik kan vinden alleen op de Twinpro. Om zo de afzuiging hoger in te stellen om het bol staan te voorkomen. Als ik mezelf goed heb ingelezen moet deze opzet goed te regelen zijn en is ook niet het minste wat je kan aanschaffen, denk je alles goed aan te schaffen zit je vervolgens alsnog erg in de troubles. Nu moet ik erbij zeggen dat de Spc Fancontroller over genomen is via een maatje en dat de tempsensor hoe ik het heb kunnen zien aan de afbeeldingen op het net afwijkst en hoort een metalen uiteinde op te zitten dit is hier niet het geval zit alleen de draden nog en een plastic omhulsing heen, maar gezien het testje van in de hand houden en koud glas drinken zou je zeggen dat hij het wel doet. Wat foto's Uitlaat Inlaat uitlaat naar andere kamer Schakelkast Fancontroller Hoop dat jullie genoeg info hebben om me enig zins op weg te helpen zit al te overwegen een andere fancontroller aan te schaffen maar het potje is bijna leeg en een degelijke waar je de inlaat en uitlaat op kan aansluiten kost wel wat meer dan een paar tientjes gezien de aankopen momenteel had ik beter voor de kiloknaller kunnen gaan en de hoogte aan te passen had ik minder kwijt geweest als wat ik nu ben en het draait nog niet p.s de negatieve minkukkels die 9 vd 10 nutteloze opmerkingen maken bij andere hoeven niet te reageren zeg het erbij dan heb ik liever nog niet 1 reactie waar we toch niets aan hebben Greetzz Quote Share this post Link to post Share on other sites
chucha 696 Posted March 18, 2015 (edited) je actieve inblaas is te veel en je filter 500 m3 is te klein voor een 700m3 afzuiger of heb je de afzuiger gedimt ? filter moet altijd een beetje groter zijn dan de zuigert dat je tent bol staat is omdat de lucht die erin komt niet snel genoeg weer vertrekt aangezien je 500 in blaast en een filter hebt van 500 min verlies door bochten is je inblaas sterker dan je de lucht de eruit gaat vandaar het bol staan Edited March 18, 2015 by chucha Quote Share this post Link to post Share on other sites
wegpiraat 79 Posted March 18, 2015 Oke is er een mogelijkheid met de spc smscom om dat appart in te stellen van elkaar heb alleen kunnen vinden dat de twinpro de afzuigcap kan vergroten zonder de inblaas te verlagen of te verhogen De afzuiger word gedimd ja via de fancontroller staan nu op min 20% en max 80% met een max temp van 28 alleen gaat het er ver boven Of de spc is goed in de war leek mij dat als de inblaas hoger word de afzuiger ook harder af gaat zuigen is niet het geval, heb het nog niet geprobeerd met de filter eraf dat zou ook kunnen scheelen om te kijken of de afzuiger zo wel voldoende kan afzuigen wat niet handig zal zijn voor later als ze de bloei in gaan Wat zou ik het beste kunnen doen de actieve inblaas op een andere dimmer los van de fancontroller zetten zodat tie een vaste snelheid heeft en niet te hoog. Ben alleen bang dat de luchtstroming niet goed zal zijn dan Quote Share this post Link to post Share on other sites
chucha 696 Posted March 18, 2015 (edited) ik zou je inblaas dimmen tot de tent onderdruk heeft als je een afdakje over je tempmeter hebt en je tent onderdruk heeft moet je temperatuur ook beter worden 500m3 moet te doen zijn op 1 vierkante meter zolang je tent bol staat gaat de lucht niet snel genoeg weg en word die wrm en blijf hangen waardoor ook de temp stijgt. waneer je onderduk hebt heb je ook een betere luchtstroming Edited March 18, 2015 by chucha Quote Share this post Link to post Share on other sites
wegpiraat 79 Posted March 18, 2015 Met deze controller ben ik bang dat ik de inblaas niet afzonderlijk kan dimmen enkel gelijk matig Ja heb een afdakje boven de min max meter en ook boven de tempsensor Ik ga proberen uit te vogelen de inblaas te dimmen op deze controller zat er aan te denken een apparte dimmer te halen voor de inblaas maar dat zal niet ideaal opelkaar af te stemmen zijn met nacht periode Quote Share this post Link to post Share on other sites
chucha 696 Posted March 18, 2015 (edited) ik zat nog ff te denken als je hebt gedaan wat in pm stond en dan nog temp problemen hebt is het de misschien de hoogte van je tent, die voor problemen zorgt je tentmaat is toch 1x1x180 ik weet dat in bv dr 90 90x90x180 600 watt alleen mogelijk is met een actieve inblaas en zuigert+filter en 400 watt met een pasieve inlaat ik zou in dat geval een grotere filter kopen passend bij je zuigert en die een beetje dimmen. tot pak hem beet 80 % je inblaas dimmen, tot je onderdruk hebt de een dimt tot 50% van de afzuiger stand de ander dimt de inblaas weer tot 30% bv 600 uitblaas 200 inblaas dat moet jezelf ff uittesten Edited March 18, 2015 by chucha Quote Share this post Link to post Share on other sites
urbangrower 154 Posted March 18, 2015 die 600 watter is overkill. dit kan je niet oplossen door een grotere afzuiger of controller te kopen. grotere afzuiging en je tent gaat eraan , grotere inlaat en je tent gaat eraan en je krijgt vette overdruk dus geur overlast. ik zou een 400 watter pakken. Of je die zomaar in de 600 pro kan draaien weer ik niet zeker. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oude rocker 2,125 Posted March 19, 2015 (edited) en je filter 500 m3 is te klein voor een 700m3 afzuiger filter moet altijd een beetje groter zijn dan de zuigert Grappig, dit heb ik je al meer horen verkondigen... en is in mijn ogen fout.. Als je een filter hebt van 500 en een afzuiger van 700, heb je het mooi voor mekaar. Je afzuiger, moet nl imo altijd een beetje meer zijn, dan je filter. Dit omdat je nogal wat debiet verlies hebt onderweg. @ TS,, Als je tentje bol staat, is het in ieder geval niet goed.. Je hebt dan overdruk en daarmee ontsnappende geuren straks in de bloei. Maar,,,, waar en hoe hangt je thermostaat en je thermometer?? Je hebt er al een dakje boven lees ik. Heel goed. Je temperatuur, die meet je op tophoogte.. Je thermostaat, die kun je in hoogte variëren, waardoor deze eerder of later, meer of minder gaat zuigen.. En +1 urbangrower.. 600 is wel veel. misschien wel te veel.. Maar over je filtercapaciteit in combinatie met je afzuiger zou ik maar niet inzitten. Die is goed.. Edited March 19, 2015 by oude rocker Quote Share this post Link to post Share on other sites
chucha 696 Posted March 19, 2015 (edited) -Wat is de juiste verhouding tussen afzuiging en koolstof-filter? Er zijn twee rekenregels: 1: je koolstoffilter moet gelijke tot 20% meer capaciteit als je afblazer hebben. Bijv: een 1000m2 afblazer moet een 1000m2 tot 1200m2 koolstoffilter hebben. 2: je koolstoffilter is net iets groter dan 50% van de capaciteit van je ventilator. Bijv: 1000m2 ventilator krijgt ongeveer een 600kuub filter. optie 2 is sneller verzadigt dus idd daarom zeg ik dat of hou je van onnodig geld uitgeven?? er lijden meerdere wegen naar rome ouwe dus ook jij hebt het goed is er niet al eens een discussie geweest over de dr90 met 600 watt er in? met actieve inblaas en wat was daarvan de uitkomst? ben het wel met je eens. dat je met een 400 watt de temperatuur op niveau krijgt daarvoor zij ik ook dat het alleen mogelijk is met een actieve inblaas ts heeft een tent van 1x1x1.8 dus net even wat meer oppervlakte moet dan toch net wat makkelijker zijn dan in de dr90 die 90x90x1.8 is Edited March 19, 2015 by chucha 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
wegpiraat 79 Posted March 19, 2015 @chucha Dat ga ik dalijk kunnen uitvolgelen dan gooi ik alles f om Die discussie heb ik eens voorbij zien komen en meen te herrineren dat het verholpen was met een lagere wattage Ik ben toch bang dat de Spc niet helemaal in orde is zal daar vanavond op terug komen dan schroef ik hem open Had ik nu een 250m3 inlaat gehad was het oke geweest denk dat 500m3 echt overkill is nu die niet goed geregeld word door de Fancontroller @urban grower oke helder ik ben bang dat er geen 400w ingeschroeft kan worden, overweeg eerder een 120x120x200 te halen en die zelf in korten zit met de hoogte in de kamer die schuinloopt had ik gelijk moeten doen maar dit niet zien aankomen @OR Precies hoe jij het nu uitlegd heb ik het ook begrepen maar hier zijn en zullen altijd disscusies over blijven die cap. Ja en niet zo klein beetje ook scheurd nog net niet open al deze manieren die ik al geprobeerd heb zijn tevens met filter erop geweest dit om zo ideaal te zitte ook als de bloei erin zit kan nu er af halen en zal het best wat schelen maar zit later dan weer met dat probleem. De thermometer ging in het midden van de tent eigelijk ook te dicht bij de lamp dit ga ik veranderen door hem aan de zijkant te hangen, de tempsensor idem dito wel ook met een dakje erop. Nu moet ik erbij zeggen dat ik de clipfan niet aan heb gehad (scheeld ook denk) en dat er nog geen dames in staan. Toen ik geen actieve inlaat had dus alleen pasief aanzoog trok de tent vacium dit door te weinig inlaten (1x 160mm en flap open) vuistregel is min 2 a 3 keer afmeting kwam er 1 te kort dus maar knippen erin wou ik niet dus overwoog die soft 500m3 te halen in de verontstelling dat het snor zat maar niet. Of de inblaas moet gedimd worden Of de afzuig hoger ingesteld worden (beide kan ik niet zelf handmatig instellen gaat auto via de controller) Kan de 700m3 afzuiging vervangen door de 500m3 met daar op de 500m3 filter en dan pasief aanzuigen met toch 1 extra inlaat(zelf maken) Lagere wattage schaf ik liever niet aan en een andere filter kopen zit er ook even niet in het potje is te leeg daar voor geworden als ik terug reken wat ik nu kwijt ben voor dit metertje schrikken jullie alle je rot en nog niet oke Bedankt voor de reacties al mannen p.s wie is @Ts Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wietefras 2,745 Posted March 19, 2015 Een 1200m3 filter is ook twee keer zo zwaar. Nogal logisch dat een 600m3 filter sneller verzadigd is. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oude rocker 2,125 Posted March 19, 2015 (edited) TS = Topic Starter.. Jij dus.. Edited March 19, 2015 by oude rocker 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
wegpiraat 79 Posted March 19, 2015 Zo groen als het kan zijn zeker met afkortingen Excuus 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zwemvis 422 Posted March 19, 2015 (edited) Ik heb de manual van de SPC 7A doorgelezen. Mijn conclusie is dat de SPC 7A alleen goed werkt als je inblaas en je afzuig dezelfde fans zijn. De fans draaien altijd op de (instelbare) lage snelheid. Als de temp boven een (instelbaar) setpoint komt draaien de fans op de (instelbare) hoge snelheid. De SPC 7a zorgt altijd voor een beetje onderdruk. Dat doet hij natuurlijk door de inblaas altijd wat langzamer te laten draaien dan de afzuig. Dit alles werkt denk ik alleen goed als de inblaas en de afzuig dezelfde fans zijn. Ik zou eens testen wat er gebeurt als je de 500kuub inblaas weghaalt. En dan maak je de rits een stukje open om een tweede inlaatgat te simuleren. Edited March 19, 2015 by Zwemvis 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
wegpiraat 79 Posted March 20, 2015 @ Zwemvis relax dat je daar de moeite voor genomen heb bedankt Ben bang veel verder van huis te zijn dan ik dacht ben achter 2 dingen gekomen - 700 box zuigt minder hard als de 500 box dit als ze beide los van de controller op 2 afzonderlijke stopcontacten zitten HUHHH - Controller werkt toch niet naar behoren wanneer ik de max temp lager of hoger zet veranderd er niets met de inblaas of uitblaas Temp sensor is niet in orde kan niet anders Ga er morgen verder mee aan de slag me ogen vallen dicht en zal ook een meer en betere uitleg erbij droppen Voor nu alle bedankt voor het meedenken zo komen we achter de probleempjes en dat blijken er aardig wat te zijn pfff Greetzz Quote Share this post Link to post Share on other sites
oude rocker 2,125 Posted March 20, 2015 (edited) Ik heb de manual van de SPC 7A doorgelezen. Mijn conclusie is dat de SPC 7A alleen goed werkt als je inblaas en je afzuig dezelfde fans zijn. Geloof Zwemvis nou maar, die is een topper op dit punt (en meer) Eigenlijk is het heel logisch. Laat een stukje elektronica maar gaan.. Die regelt dat stukken beter dan menig handje. En toch zou je dat ook moeten kunnen "overrulen" al dan niet software matig. Edit: Zet de hoofdschakelaar in de juiste stand; 0 = uit, Auto = automatische stand, 100% = constant op 100%. Na het inschakelen van de SPC 7 ampère starten de aangesloten ventilatoren altijd gedurende enkele seconden op 100%. Is ook niet waar, dan is hij dus gewoon uit.. Maar volgens mij wel een mooi spele-dingetje.. Zo iets ga ik straks dus maken met Arduino Edited March 20, 2015 by oude rocker Quote Share this post Link to post Share on other sites
wegpiraat 79 Posted March 20, 2015 @oude rocker geloof ik direct ik heb er namelijk echt geen kaas van gegeten, als tie niet defect is moet het een goeie controller zijn kom weinig klachten tegen op het internet op mij even na kan liggen aan me tempsensor als die niet goed meet is heel het aparaat van slag maar we beginnen ergens te komen Vandaag druk in de weer geweest maar wel met positief resultaat Tent kwart slag gedraait de afzuiger (700m3) dichter op de filter aangesloten (scheelde meer als een meter) Passief aangezogen dmv slang dicht bij een op kierstand open raam gelegd Flap open (moet nog filterdoek voor) door het licht Fancontroller of die defect kan ik morgen goed zien vandaag stond de tent paar uur aan en toen werd het donker door de openstaande flap komt er teveel licht nog door om scnachts aan te laten ivm zicht van butenaf Temp was voor dat de lamp aan ging (clipfan wel aan) 20gr in de tent, controller ingesteld op max 28gr en min op 20% en max op 80% Toen de lamp aan ging bleef tie netjes minimaal afzuigen de temp liep op en de afzuiger ging ook netjes wat harder temp liep op na een paar uur aangestaan te hebben tot max 29.2 het begint er veel beter uit te zien Morgen schiet de lamp aan om 9 uur sochtend en ben ik benieuwd hoe het zal worden, geeft me de tijd wat koolstoffilter doek te halen of panty's voor de flap Voor nu ieder al bedankt voor het meedenken Greetzz 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
chucha 696 Posted March 20, 2015 gelukkig positieve ontwikkelingen 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
wegpiraat 79 Posted March 21, 2015 Dee de tent open vandaag en zag een max temp van 31.7 dus niet ideaal Heb toen met pijn aan me hart de schaar in het tentje gezet om een extra ingang te maken en dat is enig sinds gelukt Nu staat de flap open met daar voor een panty en 2 passieve ingangen die op het raam gericht liggen De controller op max 30 gezet afzuig min 20 en max 90 Na een paar uur bleef de temp mooi onder de 30 wel moet ik er bij zeggen dat de afzuig op ong 70 a 80 draait zodra het rond de 30 is dit dee ik door de max afzuig hoger en lager te draaien om zo te horen rond hoeveel procent die zoog. Omgevings temp in de kamer is rond 20 zonder de kachel aan. Lamp uitgezet rond 1900 en weer ingesteld om om 2100 aan te gaan tot 0900 in die 2 uur koelde het snel af en verlaagde de afzuiger mooi naar 20% en de temp in de tent was toen 22.8 dus perfect, zo zal de klok ook ingesteld gaan staan zodra het goedje erin kan om ook de Nacht temp te controleren als dat snor zit gaan de dames er in die staan al even te springen We zijn er bijna en we komen er ook wel Greetzz Quote Share this post Link to post Share on other sites
djbroertje 878 Posted March 21, 2015 zo meten is ook niet vergelijkbaar als met een door dames gevulde tent. De waardes zullen dan weer anders zijn. Planten koelen ook mee, dus dan heb je pas een reële meting. Volgens mij gaat de temp dan zomaar 2 of 3 graden naar beneden. Maar nu is het nog best fris, dus in de zomer zal het wel helemaal een probleem worden ben ik bang voor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
wegpiraat 79 Posted March 21, 2015 Zat in me achterhoofd ivm verdamping die er nu niet is dus als het nu enig sinds te regelen is zal het met inhoud dacht ik ook zeker goed te doen zijn. Ben ik ook bang voor vandaar de aanschaf van een active inblaas alleen regeld de Spc dat niet goed of ik zal tegen die tijd een appart dimmertje kopen voor een active inblaas als het niet meer te doen is. Zou dan ook de afzuig eventueel nog naar buiten kunnen doen en aanzuigen van binnen Bedankt voor het meedenken Quote Share this post Link to post Share on other sites
oude rocker 2,125 Posted March 21, 2015 Hej weg piraat,, Daar staat toch duidelijk dat je a/ 2 ventilatoren van de zelfde capaciteit moet gebruiken. b/ hoe je instellingen moeten zijn.. Zolang je dat niet doet en hebt, gaat hij idd niet doen wat jij verwacht.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djbroertje 878 Posted March 21, 2015 ik heb hier de afzuiger en de inblaas elke op een aparte variac staan, en de inblaas staat uit als de lampen niet branden. Werkt hier goed in elk geval naar buiten afblazen in de warme periode is altijd beter maar als het binnenshuis ook te warm wordt weet ik niet of je dat gaat redden. Geen (weinig) ervaring met HPS 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
urbangrower 154 Posted March 21, 2015 blijf erbij dat 600 watt gewoonweg te veel is . als die tent straks voor 2/3 vol met groen staat ga je toch echt wel tegen dikke problemen aanlopen. de warme dagen staan ook weer voor de tent Quote Share this post Link to post Share on other sites
wegpiraat 79 Posted March 22, 2015 @ oude rocker ik heb wel een x aantal verslagen gevonden waar er 1 afzuiger op staat aangesloten en met weinig tot geen problemen, ga ze morgen bellen om dat uit te kunnen sluiten of ik lees als een debieltje ik kan nergens in de manual vinden dat er 2 gelijke afzuigers aangesloten moeten zijn Manual: Wat doet dit toestel: De SPC creëert het perfecte binnenklimaat door de snelheid van de luchttoevoer- en luchtafvoer ventilator te regelen. Op die manier behoudt hij de ingestelde temperatuur en houdt hij de luchtstroom te allen tijde onder controle. Hoe werkt dit toestel: Nadat hij de gewenste kamertemperatuur heeft gekozen, kan de gebruiker met de SPC een minimum- en maximumsnelheid voor beide ventilatoren instellen. De SPC zal de ventilatoren aan de minimumsnelheid laten draaien, tenzij de kamertemperatuur de ingestelde temperatuur overschrijdt. Wanneer dit gebeurt, verhoogt de SPC de snelheid van beide ventilatoren automatisch tot de ingestelde maximumwaarde. Zodra de temperatuur is gecorrigeerd, keren de ventilatoren terug naar de ingestelde minimumwaarde. De negatieve luchtdruk wordt gegarandeerd door de perfecte synchronisatie van beide ventilatoren, waardoor een ‘vacuüm’ ontstaat in de kamer. In vergelijking met systemen die een onafhankelijke regeling van beide ventilatoren mogelijk maken, is de SPC Controller doeltreffender aangezien de gebruiker de luchtstroombalans niet verkeerd kan beoordelen. Met de Bandwidth-knop kunt u de gevoeligheid voor temperatuurschommelingen van de regelaar met een aantal graden aanpassen. Hoe lager de waarde, hoe sneller de regelaar reageert op temperatuurschommelingen in de kamer. De SPC werkt met plug-and-play. U hebt dus geen kabels nodig. Sluit uw ventilatoren gewoon aan, stel de gewenste temperatuur en de minimum- en maximumsnelheid van de ventilatoren in en de SPC doet de rest. Hoe werkt dit toestel 's nachts: Tijdens de nachtcyclus draaien beide ventilatoren aan de minimumsnelheid die de gebruiker heeft ingesteld. De luchtstroom blijft altijd behouden om de luchtvochtigheid beter te kunnen regelen en de kamer te allen tijde onder negatieve druk te houden. De SPC instellen: 1. Plaats de regelaar op een geschikte plek en plaats de temperatuursensor in het midden van de kamer. Plaats de temperatuursensor niet in direct zonlicht of in de koele binnenkomende lucht van het ventilatiesysteem, want dit zal tot foute metingen leiden. Sluit uw ventilatoren aan op de SPC Controller. Sluit de SPC Controller aan op een stopcontact. Stel de gewenste temperatuur in. Stel de gewenste minimumsnelheid van de ventilatoren in. Stel de gewenste maximumsnelheid van de ventilatoren in. Stel de gevoeligheid in met de 'Bandwidth'-knop. De SPC zal de ventilatoren nu laten draaien aan de minimumsnelheid. Als de kamertemperatuur uw ingestelde waarde overschrijdt, laat de SPC de ventilatoren automatisch draaien aan de maximumsnelheid die u hebt ingesteld. Zodra de temperatuur gecorrigeerd is, schakelt de SPC de ventilatoren terug naar de minimumsnelheid die u hebt gekozen. De minimumsnelheid van de ventilatoren kalibreren. Elke SPC die onze fabriek verlaat, is vooraf gekalibreerd met geschikte instellingen voor de meeste ventilatoren. Vindt u toch dat de minimumsnelheid te hoog of te laag is voor uw ventilatoren? Dan kunt u de snelheid zelf aanpassen voor een perfect resultaat. Om de regelaar te kalibreren, verwijdert u het plaatje van stekker. Links ziet u een kleine knop waarop ‘cal’ staat. Draai met een schroevendraaier tegen de wijzers van de klok in om de minimumsnelheid te verlagen en met de wijzers van de klok mee om de snelheid te verhogen. Zorg ervoor dat de ventilatoren altijd draaien!! Als u de ventilatoren op een te lage snelheid zet, kunnen ze beginnen zoemen. Een andere mogelijkheid is dat ze stoppen en niet vanzelf weer opstarten. Als dit gebeurt, moet u de minimumsnelheid verhogen. Greetzz Quote Share this post Link to post Share on other sites