Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
MillanO

Het Zal Toch Niet..

Recommended Posts

Hallo,

 

Sinds vandaag heb ik iets gespot op een plantje van mij en ik denk zelf dat het er niet goed uit ziet.

Zouden het balletjes zijn?

 

Ik zit in begin week 5 van de bloei en ik moet zeggen dat er al een week of 2 bruine haartjes te zien zijn op sommige toppen. Dit word met de dag erger. Ook ruiken de plantjes eigenlijk niet naar wiet. Waar naar wel weet ik ook niet want de geur is niet zo sterk.

 

De foto's zijn van 1 plant en de rest vd planten hebben dit fenomeen (nog) niet. Wel zie ik in sommige andere toppen iets wat er op lijkt. Ook hebben de 'balletjes' haartjes wat ik nog vreemder vind.

 

Wie kan mij uitsluitsel geven zo dat ik zsm in actie kan komen?

 

Sorry voor de foto's met lamp aan, ik ben namelijk niet thuis als de lampen uit zijn.

 

gallery_42649_17897_2061892.jpg

 

gallery_42649_17897_1408083.jpg

 

gallery_42649_17897_1713883.jpg

 

gallery_42649_17897_604536.jpg

 

gallery_42649_17897_305542.jpg

 

gallery_42649_17897_2430609.jpg

 

gallery_42649_17897_2515202.jpg

 

gallery_42649_17897_3530430.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan het niet met zekerheid zeggen maar volgens mij zie ik geen balletjes maar wel hier en daar wat zaadvorming. Maar sommige planten hebben ook zulke dikke bolletjes in de toppen.

 

op de 2e foto zit er een dikke zaadhuls (denk ik)

pluk 1 van die dikke bolletjes er anders voorzichtig vanaf en kijk wat er in zit. Als er een beginnend zaadje inzit moet je dat aan de dikte te zien goed kunnen onderscheiden

 

Ik hoop voor je dat het niet zo is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die is flink bestoven, een paar weken geleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep denk ook dat je zaad aan het kweken ben ,welke soort mag ik vragen ,zaad wiet is voor jezelf niet zo erg maar voor de verkoop funest ,kijk ook ff goed dat je geen herma er tussen heb staan daar zou het probleem van kunnen komen als je uit zaad kweek, is het van een stekken boer =het een slechte stekkeboer die herma verkoop het anders ook geen beter antwoord....succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn Amnesia en Super Lemon Haze. Welke de Amnesia en welke de SLH is weet ik niet want heb de zaadjes verwisseld. Amnesia is van SuperStrains en SLH van de Greenhouse.

 

Paar weken terug werden de haartjes bruin van deze plant volgens mij dus kan wel kloppen met wat je zegt over bestuiven.

 

Nu heb ik nog 4 andere planten en hebben ook geen geur en daar worden de haartjes ook een beetje bruin. Volgens mij zie ik bij deze nog geen balletjes maar kan altijd nog komen.

 

Wat is nu het verstandigste om te doen?

 

Alles weg sodemieteren?

Alleen die ene plant weg gooien of de balletjes er uit halen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vlees van de vrouwelijke plant is ook opgebouwd uit bolletjes. Ik zou eerst 100% uitsluiten of je planten wel daadwerkelijk bestoven zijn voordat ik ze wegdeed.

 

Zo zag mijn Amnees er uit die niet bestoven was en ik heb eerst ook getwijfeld.

 

gallery_6495_17510_91318.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

greenhouse = :thumbsdown:

denk dat je een herma ertussen hebt

die alles heeft bestoven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk een hermafrodiet geen twijfel over mogelijk, snel verwijderen maar denk zelf persoonlijk dat het al te laat is en dat je dadelijk in je andere toppen ook flink wat zaad heb zitten zonde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk een hermafrodiet geen twijfel over mogelijk,

 

Ik zou eerst 100% uitsluiten of je planten wel daadwerkelijk bestoven zijn...

 

Geen herma te zien, Jack.

Zeer duidelijk bestoven, Dilago.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen beter weten in: ik heb 1 topje afgeknipt en een trosje er uit gehaald. 1 bolletje open gemaak en daar zat nog een plakkerig bolletje in. Het rook wel naar haze daar binnen in. Dit is mijn 1e kweek dus wil er echt 100% zeker van zijn dat dit mannetjes of hermas zijn.

 

gallery_42649_17897_1129275.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is mijn 1e kweek dus wil er echt 100% zeker van zijn dat dit mannetjes of hermas zijn.

 

Op de foto's zie ik bestoven vrouwelijke bloemen, met onrijpe zaden er in.

Niets anders.

 

Op deze foto zie je het zelfde verschijnsel:

 

gallery_1115_4191_37217.jpg

 

Je ziet hier vier zaadhoesjes die al beginnen open te gaan.

 

Als er een herma tussen zit heb je die een paar weken geleden al over het hoofd gezien.

Maar op de foto's is die niet te zien.

 

En als je op zoek wilt gaan naar de boosdoener,

kijk dan of je iets ziet wat hier op lijkt:

 

gallery_20098_16510_222975.jpg

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Millano, ik sluit me volledig aan bij Fool on the hill, je zegt zelf al een paar posts terug dat je het vreemd vond dat de "balletjes" haren hadden, die haren zijn de meeldraden die als functie het vangen van pollen hebben....de natuur heeft zijn werk gedaan en heeft zich zelf of door een andere plant laten bestuiven, de meeldraden sterven dan af terwijl een niet bestoven meeldraad mooi wit blijft, vervolgens gaat de plant zich focussen op het produceren van nageslacht.....zaad, en dat is een compleet ander proces dan niet bestoven wiet kweken. De wiet is rookbaar maar niet lekker en het thc level is aanzienlijk minder.

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb me er bij neer gelegd. Alle planten zijn bestoven en heb net de stekker er uit getrokken. Letterlijk en figuurlijk. Het voelt een beetje alsof er iemand is overleden.

 

Is natuurlijk niet zo erg maar ik kon het bijna niet over mijn hart verkrijgen om de meest bestoven plant van zijn toppen te ontdoen. Elke top heb ik geinspecteerd in de hoop nog een goede top te vinden maar helaas. We blijven positief ook al is dit moeilijk want ik kan sowieso pas weer in Oktober beginnen omdat het nu veel te warm gaat worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vervelend voor je... :thumbsdown: volgende keer toch iets beter op letten.

 

Nee joh niet stoppen met kweken, gwn doorbeuken!

 

Succes met je verlies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk een hermafrodiet geen twijfel over mogelijk,

 

Ik zou eerst 100% uitsluiten of je planten wel daadwerkelijk bestoven zijn...

 

Geen herma te zien, Jack.

Zeer duidelijk bestoven, Dilago.

Hoe weet jij zo zeker dat die door een ander bestoven is?? kan net zo goed een twee geslacht zijn dus een hermafrodiet komt vaak voor bij fem zaad, ik heb het ook niet over een herma maar over een hermafrodiet die hoeven niet bestoven te worden die bevruchten zich zelf door verkeerde omstandigheden stres of een slechte genetica enz enz en ga me nu niet vertellen dat het niet zo is heb er al genoeg gezien weet precies hoe ze uitzien en hoe het in z'n werking gaat er hoef dus niet altijd sprake te zijn van een mannetje die de boel ligt te bestuiven, want als ik zijn verhaal terug lees ziet de rest er ook zo uit volgens hem dus is het voor mij duidelijk. een mannetje herken je meteen en maakt geen vrouwelijke bloemen. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

is herma dan geen afkorting van hermafrodiet dan?

 

maar een herma(frodiet) zou dan toch ook ergens mannelijke bloemen moeten vertonen die soms goed weggestopt zijn, maar met goed zoeken wel te vinden zijn.

Het hoeft dan ook niet deze plant te zijn die gestoven heeft.

 

Inderdaad zal het hier geen echt mannetje zijn, anders was dat wel opgevallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb me er bij neer gelegd. Alle planten zijn bestoven en heb net de stekker er uit getrokken. Letterlijk en figuurlijk. Het voelt een beetje alsof er iemand is overleden.

 

Is natuurlijk niet zo erg maar ik kon het bijna niet over mijn hart verkrijgen om de meest bestoven plant van zijn toppen te ontdoen. Elke top heb ik geinspecteerd in de hoop nog een goede top te vinden maar helaas. We blijven positief ook al is dit moeilijk want ik kan sowieso pas weer in Oktober beginnen omdat het nu veel te warm gaat worden.

Ontzettend klote voor je en zo'n tegenslag kun je niet voor, zeker niet als beginnend kweker. Alle begin is moeilijk maar laat je daardoor niet demotiveren en bij deze prachtige hobby vandaan houden! Meer succes de volgende ronde. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jack ga jij nu fool vertellen hoe het zit? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kers op de plant was natuurlijk de boete van 370 euro die op de deurmat lag nadat ik had gezien dat mijn vrouwelijke planten mannelijk waren.

Een onterechte boete welteverstaan. Wanneer die terecht was had ik er mee kunnen leven en had ik het ook gezegd maar in dit geval was het niet zo. Kan er ook nog wel bij.

Een tijd terug ook al problemen gehad met het CBR ivm rijden onder invloed van cannabis, na een lang en frustrerend verhaal was ik ineens een alcoholist omdat ik 5 biertjes in het weekend dronk. WIe is er dan niet een alcoholist. Overigens drink ik niet eens meer in het weekend. Roken is veel lekkerder en geen kater haha. Het moet niet gekker worden hier in Nederland. Het leven is oneerlijk maar dit motiveerd me alleen maar meer om plantjes te kweken. Iemand anders gooit een bom op het politiebureau maar ik ga gewoon me eigen wiet kweken en en trek na de oogst een lange neus naar de staat.

 

Sorry is me veel overkomen de afgelopen tijd waar ik van denk WTF?

 

Gisteren was een kutdag maar vandaag is weer een nieuwe dag en op een morgen in de toekomst heb ik me eigen wiet.

 

Bedankt voor de steun en tot de volgende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende keer gewoon lekker met stekken beginnen, growen zonder herma-angst

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende keer gewoon lekker met stekken beginnen, growen zonder herma-angst

+1 is idd te veel gezeik het enigste wat het voordeel van zaad is dat je nooit beesten erin hebt zitten voor de rest heeft het te veel nadelen te grote kans op hermafrodieten tegenwoordig en dat los je niet op met een bestrijdingsmiddel of roofmijt :lol: Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Gewoon lekker met stekken werken"

 

Moet je er wel aan zien te komen :) niet iedereen heeft een leverancier in zijn of haar vriendenkring..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...