Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ganjaman007

Eerste Keer Scroggen Doe Ik Het Juist

Recommended Posts

Hallo

 

zit met 2planten die reeds 4weken groeien ze zijn getopt net onder het scrog net en maken 2 nieuwe takken aan.

 

het scrog net is 20cm boven de 11ltr potten bevestigd

 

wat ik nu zou doen.

 

-alles door te laten groeien , alles die door het net graakt vast te binden tot 2 / 3 van het net gevuld is.

-eenmaal het net voor 2/3 gevuld is om te zetten op 12/12 en dan alles onder hte net te dieven zodat ze nog enkel wat doorgroeien in het net voor ze in bloei schieten

 

 

geen idee of dit de goeie manier is vind verschillende handleidingen online. of toch beter nu terwijl ik het net bind telkens beetje te dieven

 

samenvatting:

1x grote stress door te dieven bij omzetten naar 12/12 rekening houden dat ze iets minder hebben aan de bladeren omdat ze binnenkort bloei..

of meerdere malen minder stress door stuk per stuk te dieven..

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je beperkte ruimte heb zou ik de helft doen want ze groeien ongv nog 3 weken Door soms langer.

 

Dieven zou ik doen op 18/6 en dan 2 dagen erna om naar 12/12 grrz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb al reeds klein beetje gedieft omdat het toch te bossig kwam en moeilijk overal aankon.

nu effen laten rusten / doorgroeien alles binden

 

zal derest dan dieven net voor ik 12/12 ga

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net 2/3 vol, alles dieven onder net en dan de klok om.

 

Krijg je een scrog met alles vanaf net omhoog ipv groeiend op het net met knelpunten.

Je hebt dan ook een veel beter overzicht en kunt ook makkelijker nog schikken.

 

Probeer per maasgat niet meer dan 1 top/groeischeut te krijgen anders ben je 1e 3wk ook boven het net nog aan het dieven.

 

Bind de takken niet te vast op het net, alles groeit nogal hard na binden en insnijden ligt op de loer, losjes aan net verbonden is meer dan zat vd training.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...