Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tralala

2 X Lemon+ Bubba Cheese Autoflowers Op 250W

Recommended Posts

Dag iedereen

 

Ik heb de meeste basis al mee en ben hiermee een eerste kweekje begonnen . 2 x automatic lemon en 1 auto bubba cheese . allemaal zaailingen

 

mijn opzet .

 

kast van 60*120*150

250 W HPS

passieve inlaat

300 kub afzuiging

350kub Co filter

 

 

Ik gebruik gewone potgrond en heb scheurzakjes met al in one voeding " power feeding" ( long flowering) van 10 gram.

Water word ( nog ) niet gecheckt op ph maar dat komt , voorlopig geef ik ze wel water van een brita kan ( filtert kalk enzo)

 

Ik ben begonnen op 20 februari en nu op week 3 zijn ze nog niet goed gegroeid en hebben al verschillende foute symptomen .

Hij staat van in het begin op 18/6 en het is met lamp aan 30 tot 38 graden en zonder rond de 22

 

lemon 1 ,staat oke maar ook zeer klein voor al 3 weken te zijn.

 

gallery_17188_18001_39587.jpg

 

lemon 2 , deze rakker staat echt niet oke , Ik heb al eens opgezocht en het zou door kalk en of magnesium zijn . iemand hier tips voor ?

gallery_17188_18001_10225.jpg

 

 

gallery_17188_18001_1568.jpg

 

 

 

 

 

Ik heb graag comentaar , maar dan liefst leerijke en opbouwende ;)

 

good vibes

Edited by tralala

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ja ik begrijp niet dat zaadplantjes er al zo kunnen uitzien zo jong...

dat is te geel naar men zin,

of die powder feeding goed werkt van greenhouse weet ik ook niet maarja, ik ga dan ook geen greenhouse voeding gaan uitproberen eerlijk gezegd..

verder wens ik je veel geluk, hou ze niet té nat, en pot ze maar snel over, dat ze lekker hun gang kunnen gaan, wel de pot redelijk goed laten uitdrogen toch voor het overpotten, anders jah kan 't wel 's n boeltje worden :P

succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou beginnen met die temperatuur naar beneden te brengen, 38°C is echt te veel.

Gewenste temp ligt rond de 28°C.

 

Op de foto lijken ze ook te nat te staan, of dat zo is weet ik niet zeker. Zorg dat de basis oke is anders willen ze echt niet groeien. Dit heb ik op 10 dagen onder Tneon, vat dit nu natuurlijk niet slecht op :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ VenaSnar en Kidfromtheblock

: alvast bedankt ! De kast word verzet naar een koelere ruimte zodat hij een koudere inlaat krijgt. want inderdaad , die pieken van 38 graden zijn inderdaad te veel .

 

overpotten gebeurd morgen En te veel water , ik wist niet dat dat ook kon maar heb hier al een info topic doorgekregen van iemand die ook vind dat ik te veel water geef , dus ik ga vanaf nu het water afmeten dat ik geef , hoeveel raden julie aan om te geven van als hij overgepot is ?

 

Ik ga ook pas deze week beginnen met die al in one greenhouse voeding , hopelijk schieten ze dan de hoogte in !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem als regel water geven wat je plantje in 10min opdrinkt, in een schaaltje gieten en laten op zuigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze nog zo jong zijn geef ik eenmaal water per week, ik hou de bovenlaag gewoon een beetje vochtig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nat, kut grond. Zou overnieuw beginnen.

 

Je temp hoeft ook niet zo hoog te zijn, in prencipe heb je prima spullen. Ik denk alleen dat je veel te weinig inlaat hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nat, kut grond. Zou overnieuw beginnen.

 

Je temp hoeft ook niet zo hoog te zijn, in prencipe heb je prima spullen. Ik denk alleen dat je veel te weinig inlaat hebt.

 

Ik heb een inlaat van 15*15 cm maar deze staat aan de achterkant van de kast tegen de muur , maar op zijn nieuwe plaats zal de temp wel beteren door koelere inlaat en meer verse lucht ... . zal binnekort eens foto van de kast plaatsen.

 

Ik gebruik gewone potgrond omdat ik dit in een topic had gelezen , maar voor over te potten ga ik nu toch naar de hubo /aveve , enige aanrader wat ik dan moet kopen ? anders word het universele potgrond ;)

 

 

thanx !!

Edited by tralala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruikte CompoSana, gemixt met wat cocos en dat werkte perfect. Uiteindelijk toch overgestapt op Goldlabel,

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke , Het is kwalitatieve universele potgrond geworden van de hubo + cocos . bij men volgend kweek bestel ik op voorand goede lightmix van de growshop maar heb hier nu echt geen tijd voor.

 

Ik zit wel nog in twijfel om de slechte te killen en een nieuwe te planten maar dan zit er tussen elk zaadje 2 weken verschil dat ik ze geplant heb en zal dit moeilijk worden om ze allemaal zowat gelijk in bloei te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello ,

 

ben er weer ,

na een paar dagen in grotere potten , zachtere temperatuur van gemiddeld 30 graden met lamp aan gaat het al wat beter !

nummer 1 en 2 heb ik voor de eerste keer groeivoeding gegeven .

Na een tijdje ook gesukkel met de vochtigheid hangen we nu steeds een natte handdoek in de kast die hem 10% omhoog trekt naar gemiddeld 40% LV

 

 

numero 1 die eerst er bijna aan was , maar er nu alweer boven komt

gallery_17188_18001_29476.jpg

 

 

numero 2 ,

deze gaat hopelijk nu ook mooi als een pijl de lucht in !

 

gallery_17188_18001_20442.jpg

 

 

nuero 3 , de cheese ,

staat nu nog in een klein igrowcan maar zal morgen overgepot worden. mooie donker groene blaadjes ^^!

 

gallery_17188_18001_35350.jpg

 

en dan nog de kast , er moet nog wat aan gewerkt worden zoals een folie op de grond , en een waterbak voor al de potten in te zetten.

 

gallery_17188_18001_15090.jpg

 

 

 

iemand nog opmerkingen ?

 

grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een paar foto's . met genoeg eten worden kleine jongens dus wel degelijk groot , ik geef nu 250 ml water met voeding op maandag en vrijdag en voor de rest per 150 ml as ze te droog staan .

 

 

kastje

gallery_17188_18001_45647.jpg

 

 

numer uno ,

gallery_17188_18001_6203.jpg

 

 

nummer dos

 

gallery_17188_18001_27350.jpg

 

 

en de kleine hazeman , deze heeft voor zijn eerste keer 100 ml voeding gekregen , dit zal worden opgebouwd tot 250 ml , net zoals deze hierboven steeds maandag en vrijdag .

 

gallery_17188_18001_34091.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen ik vandaag in de kast keek leken ze allemaal zeer flauw te hangen :/ , is dit door te weinig water , of ... ?

 

verder heb ik nog een vraag , de lemon planten lijken op verschillende plaatsen bloemen te krijgen en ze krijgen ook zeer veel grote bladeren , mag ik zomaar bladeren knippen om de bloemen meet licht te geven , en de plant meer vrijheid ?

of wanneer er bladeren gescheurd zijn door onhandigheden ?

 

 

foto's

gallery_17188_18001_43858.jpg

 

 

zoals hier , de bloemen zitten diep onder de grote bladeren

gallery_17188_18001_26175.jpg

 

 

gescheurde bladeren , knippen of laten hangen ?

 

gallery_17188_18001_24014.jpg

 

 

 

gallery_17188_18001_10429.jpg

 

 

 

met de hazeman gaat het ook goed maar even geen foto's ;)

 

en alvast bedankt voor een antwoord op mijn leek vragen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...