Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Plantformer

X-Crossing Met Plantformer

Recommended Posts

Nieuwe ronde!

 

De bedoeling is om gefeminiseerd zaad te maken van strain X (een elite hybride met sour diesel, chem dawg en OG kush genen) en tevens ga ik strain X kruizen met Mekanika haze, een Braziliaanse landras haze.

 

Hardware:

Growlab GL100 (1m2)

Diy bodemverwarming gecontroleerd met een stekkerdimmer

Davin DV 600 schakelkastje

Lumatek 400 watt EVSA met 400 watt hpi voor de voorgroei.

600 watt VSA met HPS voor de bloei

Adjust-a-wing medium reflector.

500 m3 softbox

500 m3 carboriginal luchtfilter

18 liter potten

Oliekacheltje

 

Medium: Supersoil samengesteld uit,50% aarde, 40% cocos, 10% wormenmest

Aarde: Goldlabel special mix light.

Cocos: Tuincentrum

Wormenmest: Van de wormenkwekerij, pikzwart,vet en inclusief levende wormen.

Organische toevoegingen:

Sannies buffertabs (verbrokkeld)

Sannies symbiosis (micorrhyza)

GK Bio Grow complete organics (1 liter op 200 liter medium)

Epsomzout

Bloedmeel (N)

Beendermeel (P)

Vinassekali (K)

Azomite

 

Genetica:

IBL sour diesel X chem og X platinum og

Mekanika haze (Braziliaanse landras haze)

 

 

Eigenlijk qua set-up niks veranderd aangezien de voorgaande rondes prima zijn verlopen.

 

Inmiddels staan de gevulde potten ingewaterd met bacto in een donkere tent op de bodemverwarming, ingesteld op ongeveer 23/24 graden zodat het bodemleven al op gang kan komen. Volgende week komen de dames in de tent. De X stekken die ik ga reversen met STS (SilverThiosulfurSolution ook wel Lesbian Dream genoemd) gaan in een DP90 met 2 X 55 watt t-neon, als bodemverwarming gebruik ik de bodem van een verwarmde propagator gedimd met een stekkerdimmer.

 

Ik ga proberen om wekelijks een update te posten.

 

Groet Plantformer

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

:popcorn:

 

Succes!

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een beetje popcorn over Beaker? Want deze ziet er idd om te smullen uit :icecream:.

Ik heb al enkele vragen Plantformer.

Heb je al vaker carboriginal gebruikt en ben je er tevreden van?

Doe je ook vloeibare voeding geven later in de kweek of zijn al die toevoegingen ruim goed voor een rondje water?

Met wat zuur je af en naar welke waarde?

Was je cocos al gespoeld en gebufferd of heb je dit zelf gedaan? Alle cocos die ik in de tuincentra tegenkwam was dit namelijk niet en dit hield me tegen het te gebruiken.

 

Fan van je werk, veel succes gewenst.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je reg en fem zaad maken?

fem zaad van strain x .

en reg zaad van de kruising

ga je de reg strain die eruit komt ook verder veredelen.?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Beaker: Thanx en welkom!

 

@McWulle: Ik had de carboriginal gekozen op advies en omdat de afmeting goed bij mijn tentje past, volgende ronde komt er wel iets anders in. Ik hoop een rondje water te kunnen doen maar dat hangt af van hoe snel de bemesting wordt vrij gemaakt door het bodemleven, afzuren doe ik niet, daar zal het bodemleven voor moeten zorgen. Als ik vloeibare voeding geef dan geef ik producten van Biobizz, vinden mijn plantjes heeflijk! Heb Pokon cocos potgrond gebruikt,deze is 100% natuurlijk, gebufferd en gecomposteerd. Heb ook een ronde gedaan met cocos uit bricks en bemest, deze heb ik vroeg moeten bijvoeden omdat de bemesting pas 3/4 weken later vrij kwam uit het medium.Als ik afzuur doe ik dat naar ph 5.6 tot 6.

 

@Chuca: Alleen fem zaad. X wordt een IBL (inbred line) zal een F5 worden. Alle planten zullen worden bestoven met een met STS gemanipuleerd F4 "mannetje" van X, dus X wordt een inbred bestuiving en de Mekanika haze wordt bestoven met dezelfde vrouwelijke pollen van X.

 

Groet Plantformer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal morgen ff een update plaatsen van de stekken, de X stekken zijn al geworteld en staan op voorgroeipotjes onder een 300 watt ledlamp, heb er een stuk of 15,de mooiste 7 van X komen in de tent, alle planten worden getopt na de 6de internode. Mekanika haze zal ook binnenkort geworteld zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

Vandaag even een testrun gedaan om te checken of alles werkt, alles is weer aangesloten en draait weer. De potten afgevuld met een topping van wormenmest,beendermeel, bloedmeel,vinassekali, azomite en opsomzout, alles nog een keertje ingewaterd met kraanwater. Temperatuur van het medium is nu 20,3 graden. De potten worden verwarmd met een warmtekabel van 6 meter lang, onder elke pot lopen dus 2 warmtekabels die ik in een kabelgootje heb geplaatst op een plank van 0.8 m2.

 

gallery_40917_17997_3573589.jpg

 

gallery_40917_17997_226459.jpg

 

 

gallery_40917_17997_2326037.jpg

 

 

gallery_40917_17997_971633.jpg

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit een batch van 20 voorgegroeide stekken zijn 10 "X" stekken geselecteerd, 7 daarvan gaan in de grote tent, met nog 2 Mekanika haze welke bestoven gaan worden met de pollen van de 3 resterende X planten die in een DP90 komen te staan.

 

De X stekken staan op grote pluggen van witveen en cocos biologisch verlijmd en gebufferd "fabriek" af. Ik ben nog niet iets anders tegen gekomen wat beter wortelt dan deze pluggen.

 

Andere stek zelfde plug..

 

gallery_40917_17997_954815.jpg

 

X stekken

 

gallery_40917_17997_893276.jpg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hop..... onder de HPI lamp, 9 miss X op de plaats rust! Deze week komen er nog 2 Mekanika haze erbij die ik gisteren op voorgroeipotjes heb gezet om aan te slaan.

 

 

gallery_40917_17997_1140431.jpg

 

 

Groet Plantformer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ga ik weer voor zitten :popcorn:

Hoe staat het met je andere projecten ?

Edited by VenaSnar
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Venasnar: project" plantformer in the mix" is in november afgerond. Een hele mooie batch afgerijpt zaad. De OG x pineapple haze is een killer en staat ergens af te bloeien, ziet er veelbelovend uit. Maar nieuwe ronde " nieuwe" genetica, ik ga mijn best weer doen om er wat van te maken.

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Plantformer.

 

Heb even niet opgelet denk ik, maar hier gebeurt weer van alles.

 

Goed bezig man, al die wilde kruisingen ook, en weer een mooi compleet verslag van alles, mooi hoor. :tu

 

Ik ga dit natuurlijk weer volgen.

 

Veel succes weer, de zetel is aangeschoven!

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Oro: welkom weer kerel, tis nu nog niet zo spannend, X is best wel een lastige plant, en zal na overpotten op de 18 liters in veel gevallen stress verschijnselen laten zien, paarse steeltjes maar dat trekt na een week of wat wel weg, daarna gaan ze als een raket. We zien wel wat het wordt.

 

Groet Plantformer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Plantformer, wat is jou ervaring met de mekanika haze? Voor mij is het medicinale van groot belang. Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekanika Haze is een hele moeilijke plant om te kweken. Het is een Braziliaanse landras en persoonlijk vindt ik hem minder geschikt om binnen te kweken. Is een 100% sativa, goed gekweekt is het echt een cadeautje, hoog THC en terpenen. 10 tot 12 weken afbloeien. Waarvoor gebruik je medicinaal als ik vragen mag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Plantformer, ik heb een zwaar ongeval gehad, gevolg, hersenbloeding, chronisch whiplash syndroom ....Ik ben continue moe, ik kan op iedere moment van de dag slapen, heb concentratie problemen, libido problemen heb ook veel last van angsten, vooral in 't verkeer. Plus ik ben sinds mijn ongeval ne mega ambetante zak met een vrij kort lont. Ook heel emotioneel, al ben ik niet depressief, maar da's blijkbaar eigen aan 't letsel. Mag amphetamines nemen op dokters voorschrift, maar ik doe 't niet omdat ik dan nadien een nog grotere weerslag heb. En dat kan ik me niet permiteren, moet voor mijn dochtertje zorgen. Ik ben continue op zoek naar soorten die me kunnen helpen. Ik hoop dat ik op ene dag 't ga vinden. En ik hoor veel positieve dingen over thcv, Doug's Varin, Black beauty, Grand daddy purp en dus de Mekanika Haze passeerde ook de revue. Van welke zaadboer heb je deze strain?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wiekspiet, ik heb 't bijna allemaal geprobeerd, heb ook een hele tijd in een revalidatie-centrum gezeten , speciaal voor cognitieve revalidatie. Begeleiding van psychologen, coping therapie, individueel, in groep, met lotgenoten..... Maar mijn letsel is mijn letsel, schade is links temporaal en daar kan ik niks aan veranderen. De aanbeveling van de artsen is stoppen met werken. Allemaal goed en wel maar ik kan dat niet, hypotheek, een dochter die ik alle kansen wil geven. Dus op zoek naar enige verlichting .........

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...