Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
toproker

Verlichting

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Weer ben ik hier met een vraag,

Ik heb echt moeite gedaan om een antwoord te vinden maar ik vind het maar niet.

Misschien dat meer ervaren kwekers me kunnen helpen.

Mijn indoor,autoflower plantje is nu stilaan naar de bloeiperiode aan het gaan. Maar een degelijke verlichting heb ik niet.

De situatie is als volgt. Mijn ma weet niet dat ik een plantje heb en dat wil ik zo houden. Maar daardoor is het beste licht dat mijn plantje ontvangt 2 uur puur zonlicht ongeveer. Voor de rest is het gewoon licht dat binnenschijnt. Ik besef dat ik hierdoor evengoed brandnetels kan gaan kweken omdat de opbrengst niet vet zal zijn. Mijn vraag is een redelijk goedkope (max 60 euro), kwalitatieve oplossing.

Ik heb geen armaturen ofzo van led of tl dus dat is ook nog te kopen. Op het dak zetten is een beetje te riskant aangezien het dan zichtbaarder is en omdat de wind het plantje kan gaan doen knakken. En gloeilampen, halogeenlampen en een tl lamp van 11w zijn ook niet geschikt. Khoop echt een oplossing te vinden want ja... Ik steek er veel moeite in: verplaatsen, verbergen, watergeven, tegen spreken (lol) en ja kwil er wel wat van terug :)

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je binnen wilt kweken zal je ook een filter aan moeten schaffen, planten gaan nogal ruiken als het goed is.

Het lijkt me ook verstandig om je moeder op de hoogte te brengen als je binnen wilt kweken.

 

Kijk eens in de micro sectie op het forum, daar kan je voldoende informatie vinden die je nodig hebt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kheb het wat doorgelezen, tis wel interessant. Zo een hele space bucket zie ik niet zo direct zitten ma ik kan wel der wat van gebruiken.

Zou dit al genoeg kwa verlichting zijn?

Ik zou zo'n 2 spaarlampen pakken van 33w want 33*4=132 maal 2 is 264 https://www.lampdirect.be/nl/philips-pl-electronic-33w-827-e27-230-240v-master?gclid=CNqRkNiBpsQCFYgIwwoddKgA6g

 

En die dan aansluiten op zo'n 2 snoeren http://www.conrad.be/ce/nl/product/1285869/E27-fitting-met-voedingskabel-stekker-schakelaar.

 

Heb ik dan ni alles wat dak nodig heb voor verlichting?

Als ik dat dan nog combineer moet reflectiefolie en een computerventilator heb ik een low budget maar toch werkend setje denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk ding en ik zeg ook wel ff je moeder inlichten strak denk ze wat stink die emmer en gooit ze alles weg..........succes

 

Hps 70W

http://growshopalien...ts/nl/d217.html 69€

 

en een 150w kost even veel

 

mag dat nog verkocht worden dan .....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

alle benodigheden zijn nog gewoon verkrijgbaar, ook een 600watt hps en koolstoffilters dus wat dat betreft geen probleem.

 

ik denk dat moeders wel een probleem kan geven, gezien de geurontwikkeling.....

 

veel succes :D

Edited by michel t
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ik heb wat kosten gedaan :)

Ik heb 3 lampen van 23w geplakt aan de bovenkant van een schoendoos.

Alleen lukt het hangen mij niet zo. Ik heb de lampenrij dus gewoon schuin, recht gezet. Kan dit kwaad? of maakt het niet uit hoe dat de plant zijn licht ontvangt?

De foto is hoe het eruit zag als de lampen nog hingen, kheb het dus veranderd.

DSC00981

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die schoendoos van binnen beplakken met zilverfolie, onder het mom van een reflector

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iceberg2k, Ik heb precies gehoord dat alliminiumfolie of zilverfolie, tzelfde toch? niet ideaal is.

De schoendoos is wel wit vanbinnen, dus dat werkt toch ook vrij goed als reflector?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...