Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kees_

Problemen Te Veel Afzuig Capaciteit

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Gisteren voor het eerst proef gedraaiD,en nou blijkt dat ik waarschijnlijk een te zware softbox heb goor de uitblaas. 2500m3.

 

Ik heb de Cli-MATE 12 AMP er tussen die de softboxen harder of zachter laat draaien naar gelang de temp stijgt of zakt. Dit gaat allemaal prima, alleen kan ik de softbox niet ver genoeg dimmen. Hij blijft te veel afzuiGen.met als gevolg dat ik de ruimte niet warm genoeg hou, selfs met lampen aan. 19 graden.

 

Wat voor opties heb ik nu nog? Kan ik op de Cli-MATE ook nog een stopcontact dimmer zetten zodat ik de softbox nog verder kan dimmen? Of een andere dimmer aanschaffen die verder kan dimmen dan de Cli-MATE 12 amp. Of een minder zware softbox? Hebben jullie suggesties?

 

Gr, kees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk uit wat je koopt ik dacht ook dat ik iets goed had. Heb de DCS-E8A niet goedkoop kun je instellen hoe hard ie draait de softbox maar ik moet hem op 40% laten draaien anders krijg ik een brom. Ik heb een topic geopend brom in ventilator kijk daar is op daar geven ze goeie tips ivm dimmen van je softbox.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n stopcontact dimmer gaat zeker niet werken, grote kans zelfs dat je cli-matte dimmer hierdoor kapot gaat.

Er zit voor jou niets anders op dan hem in te ruilen voor een kleinere softbox.

Hoe groot is je ruimte eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruimte is ongeveer 18 m3. Was nu aan het proefdraaien met 2d400 watt groeilampen. Daarna wou ik overstappen op 2d 600 waat bloei. En als ik rie cli- mate er nu helemaal tussenuit haal, en een dimmer toepas? Ik lees dat ik dan een variac dimmer moet hebben, maar waar koop. Ik zo iets-?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een variac is wel niet temp. gestuurd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de variac niet temp gestuurd is is geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk is op mp of bij conrad.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij verwarmen, dat doe ik omdat ik anders de temperatuur ook niet goed krijg. ik heb een vloerverwarmings mat. Hier houden worteltjes ook van.

En als de lamp uit is heb een klein elektrisch kacheltje wat bijspringt.

 

Voor de volgende keer als ik weer in de wintermaanden ga kweken zit ik te denken aan een warmte terugwin installatie.

Itho heeft hier standaard oplossingen voor, maar rittal ook. Dit zijn passieve kastkoelers die hier ook goed voor te gebruiken zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een gat maken in de uitblaasslang zodat een deel van de uitblaaslucht terug het hok in gaat.

Als je plantjes niet op de grond staan kun je die lucht zelfs onder je potten blazen waardoor je meteen vloerverwarming hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

'n deel van je uitblaas gebruiken als vloerverwarming, da's een hele goeie!!

Maar hoe zit het dan als de lampen uit zijn, wordt de vloer dan niet gekoeld door de luchtstroom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lucht boven in het hok is altijd warmer dan de lucht onderin. Dus wat lucht verplaatsen van bovenin naar onderin lijkt me geen nadelen te hebben. Maar dat moet je uitproberen.

Voor TS: lees ik het goed dat je twee softboxen hebt? Waarom gebruik je niet de kleinste als afzuiger en dan laat je de inblazer weg. Dan is je probleem misschien opgelost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik nu gedaan heb: ik heb er even om te testen een goedkope praxis dimmer tussen gezet( niet via de cli- mate). De softbox 2400 m3 is dan wel veel lager te dimmen. Wel heb ik dan ook het bekende brom geluid. Maar hij lijkt wel gewoon soepel te draaien de box. Nu ik de box laag op toeren laat draaien komt dat de temperatuur wel ten goede, samen met een klein elektrisch kacheltje.is dit echt heel slecht voor de box? Ik laat m ook niet TE laag op toeren draaien.

 

Het idee om de kleine box als afvoer te laten fungerreren zat ik ied ook al te denken. En dan met een passieve inblaas. Dat is een nog een poging waard.

 

Een soort wtw, daar zal ik ook s oger nadenken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop gewoon eens een afzuiger die afgestemd is op je lampen. Of hang meer lampen.

 

Wat een gerommel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...