Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Schooiertje

600 Watt Met Geringe Hoogte?

Recommended Posts

Oké, ik wil (als me ouders het goed vinden) een eigen kweekje gaan starten.

Dit zou plaats vinden op zolder, het probleem is echter dat ik het niet erg hoog is.

De afmeting zouden zijn: 1 meter lang, 80 centimeter lang, en een oplopende hoogte van 75 naar 110 centimeter.

 

Ik wilde de scrog methode toepassen en vroeg beginnen met de bloei erin zetten waardoor de planten klein blijven.

Mijn vraag was of de 600 watt niet te dicht op de planten gaat zitten met zo'n hoogte, en zo ja wat kan ik wel gebruiken?

Afzuiging is niet mijn grootste zorgen aangezien het dicht bij een zolder raam zit.

Ik zuig frisse lucht aan, en blaas de lucht (door een filter weer naar buiten)

Inhoud van de afzuiger weet ik nog niet, denk dat ik voor de 500m3 ga.

 

Is dit te doen denken jullie?

 

ps.

 

Als je door een filter alles naar buiten blaast (op zolder) zal de geur (is die er nog?) dan dalen of stijgen?

Als het stijgt zal namelijk niemand er iets van merken...

 

Bij voorbaad dank!

 

Schooiertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwa hoogte en hotte van de lamp denk ik dat 400watt meer bij je past. Het aanzuigen van lucht gewoon van de zolder pakken en uitblazen naar buitennof naar een andere kamer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zeggen dat een topshield pro xl2 kap tot 30 cm op je gewas kan staan met een 600 wat lamp. Kan het zelf uit ervaring nog niet zeggen ben het nou aan het uitproberen dag 1 dus nog niet zoveel van te zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou 2x400 knallen, kan dichter op je gewas, en meer oogst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee maal 400 Watt op 0,8 M2?

Denk eerder dat je met die hoogte aan twee keer 250 Watt HPS moet gaan denken. Of beter nog Tneon.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tneon?!

 

...Ik sluit me aan bij Tjoe, ik zou 't in aanvang proberen met een 400 wattertje.

alhoewel die topshield pro ook wel aantrekkelijk klinkt, heb er alleen eveneens geen ervaring mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou 2x400 knallen, kan dichter op je gewas, en meer oogst

 

Hoe komt dit? Je zou toch denken meer watt = meer hitte = slechter voor je plant?

 

Ze zeggen dat een topshield pro xl2 kap tot 30 cm op je gewas kan staan met een 600 wat lamp. Kan het zelf uit ervaring nog niet zeggen ben het nou aan het uitproberen dag 1 dus nog niet zoveel van te zeggen.

 

Ga me daarin maar even verdiepen dan,

 

Bedankt!

Edited by Schooiertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is 2x400 watt meer dan 1x600 watt dus doe dat maar niet. Of je wilt droogbloemen kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gaan voor één of twee 250watt hps en een scrog, die lampen kun je zeker op 25cm van de plant hangen, dan heb je gemiddeld nog 75 cm over voor de pot en de plant.

Of 2 t-neon setjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 watt HPS indien je afzuiging voldoende groot is qua flensmaat.

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gaan voor één of twee 250watt hps en een scrog, die lampen kun je zeker op 25cm van de plant hangen, dan heb je gemiddeld nog 75 cm over voor de pot en de plant.

Of 2 t-neon setjes.

 

2 x 250 watt, is dat goed te doen met mijn hoogte denk je? Ga me hier ook even in verdiepen, bedankt!

Ik ga denk ik toch liever voor hps, gewoon om het feit dat je niet verschillende lampen voor groei en bloei hoeft te kopen. (ondanks dat ik ze snel in bloei ga zetten.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook voor de 250 watt gaan, veel beter te managen als 400 of 600 watt.

Of 1x 400watt maar dan wel dimbaar op een evsa dat wanneer het toch te warm wordt in je ruimte je hem kan dimmen.

600watt zou ik niet aanraden

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iiceberg: ik bedoelde inderdaad uiteraard een dimbare 400 watter..(EVSA idd)...

 

Wmb is dat praktischer dan 2x 250w in zo'n kleine ruimte, over het rendement durf ik geen uitspraken te doen, maar het lijkt me sterk dat het verschil groot is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...