Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vlinder78

Brom In Ventilator.

Recommended Posts

Goedemiddag ik ben bezig met me eerste kweek in n tentje ik heb volgens mij alles goed maar ik blijf een brom in mijn softbox houden het is een 500m3 het is mijn 2 de al eerste bromde helemaal erg en een andere regelaar maar ik blijf een brom houden bij het uiteinde van de slang is het ergst. Ben bang dat je het snachts gaat horen. Iemand ervaring ermee alles is welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Variac kopen.

Geen slang gebruiken, maar buizen.

Flensmaat zo groot mogelijk maken (ik heb 200 mm voor een 0,8 m² en slaap probleemloos.

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Variac kopen.

Geen slang gebruiken, maar buizen.

Flensmaat zo groot mogelijk maken (ik heb 200 mm voor een 0,8 m² en slaap probleemloos.

 

Bedoel je dat je pvc buizen (die grijze) als luchtafvoer hebt gebruikt ?

Ik neem aan dat je daar het gebrom toch niet mee voorkomt, maar minder geruis hebt van de afvoer.

Of heb je hierdoor minder weerstand en draait de fan dan wat lichter ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor softbox en regelaar gebruik je dan?

 

 

als je zeker weet dat de brom van je afzuiger komt zal een PVC buis inderdaad niet veel uitmaken. Werkt wel goed gebruik het hier ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een 500m3 softbox had eerst een kleinere met dezelfde capaciteit die bromde helemaal erg deze zou veel stiller zijn heb ook een andere regelaar een DCS-E8A dit zou het moeten wezen blijf een rare brom houden als ie op 20%draait.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terugbrommen

 

Simpele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik gladde aluminiumbuizen voor luchtafvoer. Dient idd tegen ruis.

 

Die DCS-E8A ken ik niet, maar een variac lost de brom ook perfect op voor 50 EUR.

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook, dat het in je regelaar zit..

Jammer, wat dat ding is schreeuwend duur en doet dus niet wat het zou moeten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je inderdaad beter terug brengen en zo'n frequentieregelaar van cli-mate kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt slecht wil ik ook niet zeggen. Ben vanacht aan het spelen geweest je hoort het minst op 40% dan maar zo laten draaien ik wou hem langzamer laten draaien zodat ik wat meer warmte overhield.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb eigenlijk nog een vraag kun je ook 2 filters gebruiken 1in de tent voor de geur en 1 aan het uiteinde waar je uitblaast. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee. Had ook al zitten denken om het met 1 filter te doen op de uitblaas maar dat gaat niet zitten allemaal kleine gaatjes in de slang daar zal dan de geur ook uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook 2 filters in mijn systeem.

1 in de tent en 1heb ik in een ton gezet met aan de zijkant van die ton een gat met een stuk buis waar hij weer uit blaast.

Voordeel hier van is dat die ton als 2e filter, demper en luchtkoeler functioneert.

Het kan allemaal zolang je afzuiging het trekt want je zit wel met drukval door langere slangen en die ton

Edited by Iceberg2k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay bedankt iceberg. Denk dat de softbox dat wel aan kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

softbox heeft veel meer drukverlies dan een buisafzuiger. dus hou rekening met plan van 2 filters, dat je veel drukverlies zal hebben en dus minder afzuig capaciteit. ook moet je met een softbox (slakkenhuisafzuiger) rekening houden dat je die maar tot een bepaalde percentage kan/mag dimmen ivm koeling van de motor! zoek ff op wat dat voor jouw softbox is. brommen zegt ook genoeg daarover motor heeft het moeilijk. wordt ander verhaal als je gaat dimmen met bv dimmers gebaseerd op trafo bv https://desjop.nl/in...d=20220&lang=NL

 

succes verder!!

Edited by Hennep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo goedkoop??

 

Die in de link, is de zelfde als van Unitech geloof ik..

En die zijn gewoon goed hoor..

 

Heet enige nadeel aan deze regelaar is, dat je geen minimum toerental kan instellen..

En soms vind je 20% afzuiging gewoon te weinig..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus eigenlijk komt het er op neer dat je vancontroller trafo gestuurd moet zijn om zonder brom te zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand daar ervaring in om een softbox 500 zonder brom met een trafo vancontroller. Alles is welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Vlinder: zoals gezegd, ik heb een 500 softbox met variac (=transfo) en dim probleem al twee jaren zonder brom tot 20%. Ik slaap ernaast en hoor NIKS buiten beetje ruis vd koolstoffilter.

 

Mijn laptop maakt meer lawaai...

Edited by Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb mijn nieuwe fancontroller binnen ga hem vanavond testen als de dames wakker zijn. Laat het resultaat nog weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...