Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cannabusy

Kindled K5

Recommended Posts

ghojua 5 watts geven wel nog net iets meer warmte dan 3 watts, maar ze zijn gemend, zal allesinds goed geven!

in welk tentje komt dit?

zou ik me eeventueel ook wel eens durven aanschaffen

veel succes allesinds!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben erg benieuwd naar die test, ga je er een verslag van bijhouden hier op het forum?

Voor zo'n prijs zou je wel een super lamp moeten krijgen. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal eens kijken of ik een verslag kan bijhouden. Ga de boel eerst opbouwen. Het komt in een mammoth elite 120X120. De Kindled k5 Xl1000 komt erin te hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werkelijk Wattage: 430w

Vergelijkbaar met HPS wattage: 750w

 

 

Als ik dit zie verlies ik al meteen mijn vertrouwen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik dit zie verlies ik al meteen mijn vertrouwen

 

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen die leds kopen vertrouw ik niet, vast iets mis met hun intelligentie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is wel de nieuwe generatie Led lampen. Op rollingstoned staan verslagen waar ze goede resultaten halen. Dus het is het proberen waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op rollingstoned staan verslagen waar ze goede resultaten halen. Dus het is het proberen waard.

 

Hier ontbreekt volgenseen causaal verband: op rollingstonde staan verslagen waar ze goede resultaten halen DUS is het het proberen waard? Rollingstoned is dus de autoriteit op dit gebied?!.... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Johhny, denk dat dit niks met intelligentie te maken heeft maar meer met het aandurven en proberen van nieuwe technologien. Als kweker moet je blijven innoveren en meegaan met de tijd. LED heeft zoveel meer voordelen, echter de gram per watt kwam lang niet in de buurt van een HPS lamp. Tegenwoordig is de kwaliteit vele malen beter. En ik durf het aan om het te testen.

 

@cityboxer, geen autoriteit, maar wie is dat wel in deze wereld. Het gaat altijd nog om je eigen skills wat uiteindelijk je resultaat is.

 

Ik snap volledig dat jullie huiverig zijn. De wereld was immers vroeger ook plat voor vele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED lampen lampen bedoeld om je moestuin mee te beschijnen zijn al jaren lang op de markt. Enige voordeel wat ze hebben is dat ze een voller spectrum hebben dan HPS lampen. Verder zijn ze altijd minder efficient dan HPS lampen. Reken gemiddeld op 1umol/s per watt terwijl dat bij betere HPS lampen rond 2umol/s per watt is. The best of both worlds is de CDM lamp, die heeft ook een spectrum vergelijkbaar met een LED lamp en een efficientie vergelijkbaar met een HPS lamp (1.9umol/s per watt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

qua efficientie moet er echt niet gelult worden als hps lampen met leds worden vergeleken man(nen)

de warmte alleen al dat je mee krijgt met u hps lamp, waar dat je weer ventilatoren moet gaan voor kopen, meer afzuiging, blablabla

 

qua eco footprint helemaal mooi :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het op die manier wilt gaan bekijken, qua eco voetstapjes, dan moet je niet meer binnen willen kweken.

Of je nu onder hps of led kweekt, beide past dan niet in het plaatje.

Met hps ben je meer stroom kwijt, maar heb je ook meer opbrengst.

Met led ben je minder stroom kwijt, maar heb je ook minder opbrengst.

Dat komt dus beide ongeveer op hetzelfde neer.

 

 

Ik hoor elke keer weer aan het eind van een led kweekje, het is maar +- 0.5gr de watt MAAR het is wel topkwaliteit.

Onder hps kweek je ook topkwaliteit, tenminste als je een beetje fatsoenlijk met alle factoren om gaat.

Ik heb wel verschillende kweken gezien met hps waar men top resultaten mee behaalde, soms zelfs meer dan 1 gram de watt en topkwaliteit.

 

Ik ben nog steeds op zoek naar iemand die een led lamp voor mij wil sponsoren, dan zal ik daar een kweekje mee draaien, ik ben namelijk wel heel erg benieuwd met welke led lamp ik gelijke resultaten kan behalen aan een kweek met hps verlichting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waren de prijzen maar zo laag als die van hps lampen heh.. :)

en ja topkwaliteit is het zeker telkens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie vertellen met zijn tweeen daar precies de waarheid. De ecologische footprint is een stuk minder met HPS omdat je zoals bosrand al zegt met 1watt stroom prima 1 gram zou kunnen halen. Met LED is dat de helft. Dat is dus de helft minder efficient en dus de helft grotere schoen voor je ecologische voetstappen :o

 

Enneuh.. Wat betreft die ventilatoren.. Die verbruiken minder dan een kachel en bij LED is het niet ongewoon om bij te moeten verwarmen. Maar sjezus.. De LED en HPS discussie?! Die is al van 10 jaar terug! CDM vs HPS is het tegenwoordig.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe ik moet niet speciaal verwarmen, wanneer het extreem laag word zet ik de chauffage even aan in de kamer, maar moet ik zelden doen.. raam staat altijd op kip

 

wie weet waag ik me one day eens aan een hps bulb of CDM

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik daar problemen mee heb dat je nooit weet hoeveel die led van lichtsterkte produceren, in lux, candela of lumen, ik weet dat mijn hps 400 48000lm heeft dus daar blijf ik bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

LUMANS ARE FOR HUMANS! PAR licht (umol/s) is de relevante eenheid om licht voor planten te meten!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste kweekvrienden

 

heb slechte ervaring met Kindled K5 750 op 12-09-2015 aangeschaft led in tent geplaatst na progammeren van lichtsterkte en tijd instellingen bleek afstandsbediening niet meer te werken , batterij vervangen NEE gewoon niks enkel maar manueel te bedienen via

toetsen op de lamp zelf , resultaat met de externe timer moet ik iedere keer de lichtsterkte opnieuw instellen zeer vervelend.

heb dit gemeld aan de webshop waar ik deze aangekocht heb ben benieuwd naar hun antwoord !

zal jullie op de hoogte houden , als er nog mensen zijn met gelijkaardige problemen met Kindled K5 750 laat het eens weten !

 

wyttie

Share this post


Link to post
Share on other sites

triest

 

ik blijf mn mars hydro maar runnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste kweekvrienden

 

heb slechte ervaring met Kindled K5 750 op 12-09-2015 aangeschaft led in tent geplaatst na progammeren van lichtsterkte en tijd instellingen bleek afstandsbediening niet meer te werken , batterij vervangen NEE gewoon niks enkel maar manueel te bedienen via

toetsen op de lamp zelf , resultaat met de externe timer moet ik iedere keer de lichtsterkte opnieuw instellen zeer vervelend.

heb dit gemeld aan de webshop waar ik deze aangekocht heb ben benieuwd naar hun antwoord !

zal jullie op de hoogte houden , als er nog mensen zijn met gelijkaardige problemen met Kindled K5 750 laat het eens weten !

 

wyttie

 

Beste Wyttie,

 

Wij verkopen KIND LED in onze winkel en willen je graag helpen. Ik weet niet of je de lamp bij ons gekocht hebt, want dat kan ik niet afleiden aan je naam hier op het forum. Maar we willen je sowieso wel een nieuwe afstandsbediening sturen en we kunnen je ook uitgebreid informeren over het juiste gebruik van de lamp. Kijk bijvoorbeeld alvast eens naar een eerdere post hier op het forum: http://www.wietforum.nl/topic/115943-kind-led-k5-xl750/ (onderaan).

 

Mocht je nog meer vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op: http://www.bestgrowproducts.com/contact

 

Uiteraard mag iedereen die die leest contact met ons opnemen voor meer informatie over de KIND LED lampen. En twijfel je over de aankoop van een KIND LED lamp? Kom dan gerust een keer langs voor een productdemonstratie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik vreemd vind is dat er kennelijk geen enkel compleet kweekverslag te vinden is van de KIND led K5. Ook zie ik regelmatig die dingen op Marktplaats te koop staan, dus dan twijfel je nog meer aan de verhalen.

 

Als ik fabrikant was van KIND Led en ik sta achter mijn product, dan zou ik een lamp beschikbaar stellen aan een ervaren kweker, die er een uitgebreid verslag van kan maken op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste kweekvrienden

 

heb slechte ervaring met Kindled K5 750 op 12-09-2015 aangeschaft led in tent geplaatst na progammeren van lichtsterkte en tijd instellingen bleek afstandsbediening niet meer te werken , batterij vervangen NEE gewoon niks enkel maar manueel te bedienen via

toetsen op de lamp zelf , resultaat met de externe timer moet ik iedere keer de lichtsterkte opnieuw instellen zeer vervelend.

heb dit gemeld aan de webshop waar ik deze aangekocht heb ben benieuwd naar hun antwoord !

zal jullie op de hoogte houden , als er nog mensen zijn met gelijkaardige problemen met Kindled K5 750 laat het eens weten !

 

wyttie

 

Beste Wyttie,

 

Wij verkopen KIND LED in onze winkel en willen je graag helpen. Ik weet niet of je de lamp bij ons gekocht hebt, want dat kan ik niet afleiden aan je naam hier op het forum. Maar we willen je sowieso wel een nieuwe afstandsbediening sturen en we kunnen je ook uitgebreid informeren over het juiste gebruik van de lamp. Kijk bijvoorbeeld alvast eens naar een eerdere post hier op het forum: http://www.wietforum...d-led-k5-xl750/ (onderaan).

 

Mocht je nog meer vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op: http://www.bestgrowp...cts.com/contact

 

Uiteraard mag iedereen die die leest contact met ons opnemen voor meer informatie over de KIND LED lampen. En twijfel je over de aankoop van een KIND LED lamp? Kom dan gerust een keer langs voor een productdemonstratie.

beste kweekvrienden

 

heb slechte ervaring met Kindled K5 750 op 12-09-2015 aangeschaft led in tent geplaatst na progammeren van lichtsterkte en tijd instellingen bleek afstandsbediening niet meer te werken , batterij vervangen NEE gewoon niks enkel maar manueel te bedienen via

toetsen op de lamp zelf , resultaat met de externe timer moet ik iedere keer de lichtsterkte opnieuw instellen zeer vervelend.

heb dit gemeld aan de webshop waar ik deze aangekocht heb ben benieuwd naar hun antwoord !

zal jullie op de hoogte houden , als er nog mensen zijn met gelijkaardige problemen met Kindled K5 750 laat het eens weten !

 

wyttie

 

Beste Wyttie,

 

Wij verkopen KIND LED in onze winkel en willen je graag helpen. Ik weet niet of je de lamp bij ons gekocht hebt, want dat kan ik niet afleiden aan je naam hier op het forum. Maar we willen je sowieso wel een nieuwe afstandsbediening sturen en we kunnen je ook uitgebreid informeren over het juiste gebruik van de lamp. Kijk bijvoorbeeld alvast eens naar een eerdere post hier op het forum: http://www.wietforum...d-led-k5-xl750/ (onderaan).

 

Mocht je nog meer vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op: http://www.bestgrowp...cts.com/contact

 

Uiteraard mag iedereen die die leest contact met ons opnemen voor meer informatie over de KIND LED lampen. En twijfel je over de aankoop van een KIND LED lamp? Kom dan gerust een keer langs voor een productdemonstratie.

 

Wat ik vreemd vind is dat er kennelijk geen enkel compleet kweekverslag te vinden is van de KIND led K5. Ook zie ik regelmatig die dingen op Marktplaats te koop staan, dus dan twijfel je nog meer aan de verhalen.

 

Als ik fabrikant was van KIND Led en ik sta achter mijn product, dan zou ik een lamp beschikbaar stellen aan een ervaren kweker, die er een uitgebreid verslag van kan maken op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik vreemd vind is dat er kennelijk geen enkel compleet kweekverslag te vinden is van de KIND led K5. Ook zie ik regelmatig die dingen op Marktplaats te koop staan, dus dan twijfel je nog meer aan de verhalen.

 

Als ik fabrikant was van KIND Led en ik sta achter mijn product, dan zou ik een lamp beschikbaar stellen aan een ervaren kweker, die er een uitgebreid verslag van kan maken op het forum.

 

Na contact met http://www.bestgrowp...cts.com/contact hebben ze direct een nieuwe afstandsbediening opgestuurd en dit was super snel , led terug afgesteld werkt prima .

Voor de groeiperiode gebruik ik het progamma auto run mode ( opkomen van de zo en ondergaan 18/6 ) planten groeien zeer goed.

Voor de bloei heb ik zelf een licht schema ingesteld 12/12 van ( 50% eerste 1/2 uur dan 100% tot laatste 1/2 uur dan 50% tot 0% )

als er vragen zijn omtrent instellingen aarzel niet ben altijd bereid om te medekwekers te helpen .

 

Wyttie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit nou serieus of gewoon stiekem een groot reclame-topic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...