Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sWEEDy

toevoegingen voor betere smaak

Recommended Posts

Ik heb 2 dagen terug mijn planten voor het eerst suikerwater gegeven. Deze had ik van de supermarkt, gewoon kristalsuiker. Ik had 200 gram ongeveer op 1 giter, daar gaat 10 liter in, deze had ik per 2 planten leeg gegoten. Dus ongeveer 5 liter met 100 gram suiker per plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enige wat ik al eens geprobeerd heb is puur druiven sap mee te mengen in het vat.

(dus puur, dwz zonder dat er kunstmatige suikers zijn aan toegevoegd)

500 ml / 100 l water

 

gaf een lekker zoete smaak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las vandaag op de site van Gazet van Antwerpen het volgende m.b.t. tabak:

Ze mogen dan door rookverboden en juridische klachten met de rug tegen de muur staan, de tabaksfabrikanten vechten terug met een strategie die vooral bedoeld is om jongeren aan de sigaret te krijgen.

Hoe? Door er een zoetere en mildere smaak aan te geven. Dat onthult The Independent on Sunday.

 

Volgens het tijdschrift Food and Chemical Toxicology voegen de makers van sommige sigarettenmerken de laatste tijd pruimensap, cacao of honing toe aan hun product, dit om een betere smaak te verkrijgen die aanslaat bij jongeren. Ook wordt de geur van tabaksrook hierdoor minder indringend en zetten de luchtwegen uit, waardoor dieper geïnhaleerd kan worden.

De onderzoekers haalden deze gegevens van de websites van een vijftal fabrikanten die een groot deel van de internationale sigarettenmarkt in handen hebben. Volgens de vorsers kan het toevoegen van zoete substanties aan de sigaret het gebruik op twee manieren doen toenemen: door de scherpe smaak van pure tabak af te zwakken en door acetaldehyde op te wekken, een stof die het verslavende effect van nicotine verhoogt.

Daarenboven worden de smaak van gecarameliseerde suiker en de zoete geur vooral op prijs gesteld door beginnende, jonge rokers. De hoeveelheid toegevoegde suikers verschilt volgens het onderzoek van merk tot merk en hangt mee af van de manier waarop de tabak wordt gedroogd. Vast staat wel dat door dit proces de rook nog giftiger wordt en dat de zoete stoffen de kans dat de roker ----EDIT(hier staat in het originele bericht K*nker---- oploopt verhoogt.

 

Volgens Deborah Arnott, de directeur van een Britse organisatie die de gevaren van roken voor de gezondheid in kaart brengt, gaat het om een cynische poging van de fabrikanten om de klanten te vervangen die ze elk jaar met hun product doden. Een wetenschapper die werkt voor de British American Tobacco company, een van de genoemde bedrijven, geeft toe dat er inderdaad suikers aan de sigaretten worden toegevoegd, maar ontkent dat het de bedoeling is jongeren aan te zetten tot roken.

 

Ik vermoed dat hetzelfde voor wiet opgaat, conclusie: Voeg niks toe ! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suiker moleculen zijn te groot om door de wortels te worden opgenomen.

Planten nemen naar mijn weten alleen koolstof verbindingen op in gasvorm .

 

Plant materiaal behoort ook tot de suikers trouwens , en is het resultaat van de fotosynthese reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel als je zelf 6 liter gedestileerd water drinkt dat je dan dood gaat want je "ontzout" je lichaam

 

Excuse me ?!

 

Deze paramedicus is zeeeeeeer benieuwd naar je nadere uitleg....

Ik weet wel dat je hartstikke dood gaat als je een ons keukenzout in een keer opeet.

En dat mensen in vergelijking met planten ook een juiste Ph nodig hebben, en dat luistert vrij nauw. Ik geloof dat 't ergens rond de 7.45 moet liggen, schandalig ik hoor 't eigenlijk te weten :wOOt en als je er niet al te veel vanaf wijkt ben je al behoorlijk doodziek en wellicht ver heen.

 

En om on topic te blijven:

Toen ik nog op hydro kweekte, hield ik 't zo simpel mogelijk. Hydrobloeivoeding A+B, Multi enzym

t/m week 5, PK1314, dan twee weken BudXL, Uitspoelen met citroenzuur op 6.2.

De smaak? Mijn eigen smaakje. PP'tjes, knetterknetterstoned, geen kuche, neigend naar menthol maar daar weer te zoet voor...

Ik denk voornamelijk dat 't met je hokkie te maken heeft. Ik heb 't mijne in me huiskamer gebouwd, door de inlaat aldaar gaat alle jointjesrook me hokkie in...misschien wel daarom dat eigen smaakje. Koop ik iets in de shop, PP of niet, ik zal nooit mijn smaakje tegenkomen.

 

Ik heb wel eens gehoord van appelsap bij je laatste spoeling toevoegen. Ik begin er niet aan. Zeker de Indicaatjes die ik op bio wil gaan kweken zullen dat, volgens mijn zaadjesleverancier althans, zeker niet nodig hebben.

 

Groet Joost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de zoutconcentratie buiten de wortels lager is dan binnenin de wortels draait het osmose proces om , en valt de worteldruk gedeeltelijk weg .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suikers staan bovenaan het menu van micro-organismes in het bodemleven.Suikers zorgen dus direct voor een beter bodemleven en indirect aan een betere opbrengst.Melasses en vinasses zijn beter geschikt als keuken suiker.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies indirect .

De mens zet suikers in het lichaam direct om in energie ,en moet het hebben van voedsel . Heel anders als planten die licht als energiebron hebben .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...