Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

gregor

De Juiste Voeding En Ph

Recommended Posts

Hi,

 

Zoals iedereen streef ik ook naar de 'perfecte grow', het maximale uit je plantje halen. Welnu is het al bekend dat het een samenspel is tussen je lichtbron, voeding, en de juiste verzorging.

 

Hier in Brugge daar waar ik woon zat ik met een 'hard water' probleem met een PH waarde van tussen de 8 en 9 (De Belgische norm) om deze waarden tot 6 te krijgen kan best een probleem zijn moest je zoals ik geen dure 'meters' hebben of gewoonweg het geld er niet voor.

 

Nu is hier een goedkoop maar 'perfect' truukje voor je koopt 'gedemineraliseerd water' dat kost ± 90 cent voor 5 ltr, deze heeft standaard een PH van 7 en het voordeel van 'gedemineraliseerd water' het is 100% zuiver dus ontdaan van alle verontreinigingen zoals chloor,nitraten,etc...

 

Ik gebruik 'plagron Alga grow' als groeimiddel, als je deze nu vermengd met het demi-water (juiste verhoudingeng aan houden) krijgen je een PH waarde van ongeveer 6 (het ideale) en kunt je plantjes ook niet overvoeden want het water dat je gebruikt is 100% zuiver.

 

(hier de email die ik ontving van 'Plageon')

 

 

Hallo Gregor,

 

 

Bedankt voor je vraag.

 

 

Gedestilleerd water heeft normaal gesproken een pH van ongeveer 7.

Wanneer je de aanbevolen hoeveelheid voeding toevoegt zal je op een pH van rond de 6 uitkomen.

 

 

Succes met je kweek.

 

 

Om ons te liken op facebook ga je naar www.facebook.com/plagron

 

 

Met vriendelijke groet,

Kind regards,

 

 

Berber

Plagron Moderator

 

 

servicedesk@plagron.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

(vervolg op email wisseling)

 

Hallo Gregor,

 

 

Jazeker, dit geldt ook voor de Alga Bloom. Deze heeft ongemengd een pH van ongeveer 5. Voor biologisch kweken is de pH minder gevoelig dan bij mineraal kweken. Een pH tussen de 5,5 en 7 is prima voor biologisch kweken.

 

 

Succes!

 

 

Met vriendelijke groet,

Kind regards,

 

 

Berber

Plagron Moderator

 

 

servicedesk@plagron.com

 

(Dus gewoon gedemineraliseerd water + juiste verhouding voeding en je zit goed)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou ook met water van de aldi ofzo kunnen werken....

deze hebben ook een stabiele ph van 7.2 als ik het goed heb?

 

maar om er zeker van te zijn moet het natuurlijk gemeten worden....

op elke moment van het voedingsschema zal je andere waarden krijgen omdat je ook andere dingen toevoegd in bepaalde stadia(fosfor, kalium, magnesium,...)

het een beinvloed de ph harder dan het ander....

er dus zomaar vanuit gaan dat het dan goed is zou ik niet doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me nog altijd afvraag als jullie spoelen doen jullie dat met afgezuurd water of gewoon water zoals het uit de kraan komt?

Ik kan me niet herrinneren wat ik voorheen altijd gedaan heb met spoelen, volgens mij afgezuurd.

En nu ik over een paar weken ga afronden zou ik willen weten wat jullie doen.

 

Overigens begin ik met een ph van 5.8 en na de eerste 2 weken bloei verhoog ik de ph met 0.1 per 2 weken en eindig met 6.2.

Ik heb begrepen dat de wortels de grond ook verzuren dus om dat te compenseren ga ik met de ph omhoog om de stabiliteit van de ph

te handhaven.

 

PP houd van alle PH's!! Erg makkelijke strain om mee te knallen kan je weinig fout aan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is demi water zowiezo niet te arm qua mineralen e.d? Zowiezo is demi water toch niet meetbaar?

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist... uit gedemineraliseerd water zijn alle mineralen verwijderd en heeft een stabiele waarde van PH 7 als je hier dus weer de juiste verhouding voeding aan toevoegen gaat je PH van 7 naar 6 doordat je stikstof, fosfor ed. eraan toevoegen omdat het water gezuiverd is en jij alleen de juiste voeding voor de plant toe voegt, zit je precies juist, qua EC, en PH ook heeft de temperatuur van het gedemineraliseerd zijn invloed (check de link)

 

http://www.lenntech.nl/verband-ph-en-temperatuur-van-demiwater.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp heeft zowiezo invloed op de ph.

 

Maar het is voor mij lang geleden dat k met demi water en osmose water bezig ben geweest.

Osmose water voor de vissen heb je ook extra kalk e.d nodig om de ph stabiel te houden.

 

Bij mijn weten is dat met demi water ook zo en heb je toch wel kalk nodig om je ph idd stabiel te houden maar k kan t helemaal fout hebben hoor kijk hier wel even mee om de info weer wat op te frissen.

 

Iig suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

gedemineraliseerd water en osmose water zijn feitelijk het zelfde (zie link)

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gedemineraliseerd_water

 

het mooie van demi-water is dat alle mineralen dr uit zijn gehaald, en door zelf toe te voegen (juiste verhouding)

zit je precies goed qua hoeveelheid en alleen wat het plantje nodig heeft, dus geen chloor en andere troep wat in

ons drinkwater zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles is gechecked bij 'Plagron' de voeding die ik gebruik (Plagron is de fabrikant van de voeding'

 

het geldt voor 'Alga Grow' en 'Alga Bloom' voor de rest van hun producten gamma neem ik geen rekenschap..!!!

(niet naar gevraagd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een vraagje als mijn aarde ph +-7 is klopt deze formule dan voor het krijgen van goede ph in het aarde / medium ph =+-7 tegeven ph 5.10 ontstaan ph =+- 6.3 klopt dit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...