Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BartSp

Advies Voor Kweken 2015

Recommended Posts

Beste Telers :vape:

 

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

 

Ik loop al 2 jaar wat aan te kutten met telen en gaat elke keer wel redelijk goed. Dit jaar wil ik het van het begin goed aanpakken.

 

Mijn aanpak van vorige jaren was binnen beginnen in een klein potje van natuurlijk materiaal ( waar de wortels doorheen kunnen groeien). Vervolgens in een bak van 30L met gwn potgrond. Afgelopen jaar bij gevoed met CANA, zowel voor groei als bloei. Op het moment dat het weer okee is en de planten al redelijk of formaat zijn (15/20 cm) doe ik ze in de kas, deze heeft ramen die automatisch open en dicht gaan met de temperatuur.

 

Op wat ongedierte na de planten altijd mooi in de bloei gekregen... maar dan .... vochtiger weer, toprot.

 

Afgelopen jaar tot dat de topvorming een wat dichte structuur kreeg ze in de kas gelaten, vervolgens naar een zolder voor een relatief groot jaar, hier kon ik de temperatuur wat beter regulieren en zo dus toprot voorkomen.

 

Maaar als je dan denkt dat je het wiel hebt uitgevonden... witte vlieg. Altijd wat met die planten. Enig zins kunnen beschermen en toch nog wat te roken vanaf gekregen.

 

Wat ik wil is graag advies over hoe ik het beste het aan kan pakken.

 

Welke zaden (liefst een haze) ( moet wel wat van af komen)

Apparte potgrond ?

 

en eigenlijk alles wat je me vertellen wat handig zou kunnen zijn.

 

Alvast bedankt toppers !

 

ik hoor t.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met andere woorden ik heb een kas tot mijn beschikking, en eventueel een zolder voor als het echt kutweer wordt.

 

TIPS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga lezen. Er zijn je al 3000 mensen voorgegaan met dezelfde vragen. Alles voorgekauwd willen krijgen is pure luiheid. Zo wordt je nooit een goede kweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas kan top werken.

 

 

Even lezen en doen en t komt goed. Genoeg moois hier te vinden. Maak een verslag en al doende leer je, maar je moet t zelf doen.

 

Afzuiging en lucht circulatie zijn wel vereist welke genetica dan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg voor voldoende ventilatie in je kas, ik heb de ervaring dat het nogal vochtig kan worden, warme lucht stijgt en neemt het vocht mee zorg dus voor hoge ventilatie. Genoeg voorbeelden van te vinden, en zorg voor algehele luchtcirculatie ook een hele belangrijke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dat je zoeen snelbloeiende haze hebt, die ze in de coffeeshops verkopen hebben meestal een bloeitijd van maar 8/9 weken, moet je wel speciaal naar vragen of geschikte zaden kopen.Gewoon de haze kopen met de kortste bloeitijd, dan heb je minder kans op rot of andere ellende, stel je voor je moet ze vanwege rot na bloeiweek 7/8 omhakken en ze moesten maar 8/9 weken dan heb je nog veel redelijke haze, als ze 12 weken moesten en je stopt na 7/8 weken dan heb je dunne topjes en een lage opbrengst. Dus zoek een haze die snel klaar is/kortst mogelijke bloeitijd.

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...