Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

Growshops Dicht! Alternatieven?

Recommended Posts

In tien minuten googlen vindt je zo 10 adressen in het buitenland waar je spullen kunt halen. Of het betrouwbaar is weet ik niet.

 

NIet dat ik het nodig heb want ik kweek helemaal niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb gelukkig geanticipeerd en ben voorlopig wel voorzien van mn apparatuur maar ben wel bang dat de prijzen gaan stijgen en de kwaliteiten achteruit gaan...

nu is een ronde afblazen al helemaal geen optie meer en moet alles gewoon op de markt komen erg jammer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar mag er dan niets meer op dat gebied worden verkocht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het vreemde van deze wet. Het zijn allemaal legale spullen. Dus mogen ze gewoon verkocht worden, dat wil zeggen zolang je de verkoper geen redelijk vermoeden geeft van grootschalige of professionele hennepteelt. Een hps lamp bijv is dus gewoon legaal.

 

Ik vraag me af of je niet nog steeds een complete kweekset kan kopen als je daarbij ook een paar zakjes tomaten- of peperzaden koopt. Volgens mij kan dan niemand je betichten van voorbereiding van illegale hennepteelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal vast meevallen. Als ik bij een groencentrum wat potgrond koop.

Dan is het toch van de zotte dat die arme kassiere vervolgt word omdat zij het vermoeden moet hebben dat ik dat voor hennep ga gebruiken.

Of alle groencentra gaan dicht. of dit word gewoon niet gehandhaafd. veel woorden, geen daden

Share this post


Link to post
Share on other sites

er wordt hier ook niet gesproken over potgrond uit het tuincentrum... :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt gesproken over middelen die voor de teelt van wiet aangekocht worden.

Daar kan dus ook potgrond onder vallen uit het tuincentrum.

 

Inderdaad Aquar, niets van dat alles is illegaal, het lijkt me ook dat je prima een compleet tentje voor de peperkweek aan kunt schaffen.

Een rechter mag toch niet oordelen op iets wat hij of de politie/OM vermoed, dat moet toch gaan om harde bewijzen, of zijn we dat punt al voorbij en is enkel een vermoeden genoeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het komt er gewoon op neer dat de staat nog meer geld van de mensen af wil pakken. Deze wet is onderdeel van een veel groter plan.

 

Eerst zorgen dat de kleine kwekers geen spullen meer hebben om zelf te kunnen kweken, daarna de wiet legaliseren, belasting er overheen denk aan 15 euro voor een grammetje Amnesia ipv 10 nu. Sommige mensen gaan naar de coffeeshop want kunnen niet meer aan de spullen komen of ze moeten te veel moeite doen, kwaliteit van de wiet gaat naar beneden, mensen gaan nog meer kopen om een beetje stoned te worden, ze willen immers blijven roken en dan is het WEER kassa voor de mensen met de fraaie bonussen. Of het word 1 grote zooi omdat mensen van de grote jongens op straat gaan kopen waar je ook weer meer voor moet gaan betalen.

 

Maar toch vraag ik me eigen af of ze deze wet wel goed hebben dicht gespijkerd. Ik denk dat een goede of misschien zelfs wel een redelijke advocaat deze wet snel onder uit zal halen. Zie de berichten van Bosrand en Aquar. Als een shop een complete kweektent met tomaten zaden of weet ik veel wat voor zaden aanbied, hoe zit dit dan? Of gaan ze dan weer zeggen dat dit ook een indicatie kan zijn dat je er cannabis mee kan gaan telen? Zo ja, Tomato-kwekers, watch your back.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat het volgende niet gewoon gebeuren?

 

-Morgen (maandag 2 maart) valt politie/justitie met veel machtsvertoon een aantal growshops binnen. Deze worden gesloten.

-Deze zaken komen voor de rechter.

-De rechter, over het algemeen heel wat realistischer, vordert vrijspraak omdat het bewijs te mager is.

-Groeshops, inmiddels tuincenrtra genoemd, eisen een schadevergoeding voor gederfde inkomsten en worden heropend.

-Minister Opstelten staat definitief bekend als de minister die niets voor elkaar gekregen heeft.

 

Ben benieuwd of Aquar's lijstje nog verder uit komt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingewikkeld verhaal is het aan het worden. Voor de doorzetters niet perse slecht. Aanbod wordt lager, vraag blijft gelijk dus waarde eindproduct omhoog.

 

Wat gezegd werd over het bijhouden van ervaringen over bepaalde webshops is wel een goed idee. In tijden van nood moet het volk een vuist maken en strijden als een eenheid! :kill:

Anyway, als de ervaringen worden gedeeld dan scheelt dat een hoop zodat de fanatieke tomatenkwekers onder ons nog gewoon hun spulletjes kunnen halen...

Edited by cityboxer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het feit dat alle growshops nu met naamsveranderingen en assortiments wijzigingen bezig zijn maakt het wel extra makkelijk voor de overheid of gemeentes om bij de betreffende zaken eens poolshoogte te nemen.

 

Als iedereen gewoon onverstoorbaar verder gaat met de zaken dan zou er toch niks aan de hand moeten zijn. Het is een en al suggestief gelul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een en al suggestief gelul.

 

Dat was het wel inderdaad. Maar op het moment dat er in een paar dagen meerdere GS opgerold zijn is dat veranderd. Het is realiteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me dan ook af wat de uitkomst van de processen van dergelijke sluitingen oplevert. Alles is in de eerste plaats een suggestie totdat de rechter bepaalt wat de deal is. Tot die tijd zitten we inderdaad met een hoop dichte shops, wat erg lelijk is. Ik kan gelukkig nog voor een paar bescheiden rondes vooruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het levert niets op, die uitbaters van die growshops worden gewoon vrij gelaten omdat ze totaal geen concrete bewijzen hebben dat hun aan groot verbruikers verkocht hebben.

Dit is puur bangmakerij, opstelten denkt iets geniaals te hebben bedacht maar maakt de problemen alleen maar groter, gecompliceerder en onduidelijker met als gevolg:

- meer werk voor de politie (lees: kosten)

- meer nutteloze rechtzaken (lees:kosten)

- meer leegstand van winkelpanden

- Kopers gaan naar buitenland (BTW derving)

 

En er zullen ongetwijfeld nog meer nadelen zijn.

 

Keerzijde is echter ook dat het maar goed is dat die wet zo vaag in elkaar zit want in principe kun je als shop eigenaar d'r met een sterk verhaal prima onderuit komen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hobbybob01

Helemaal mee eens!!!!! Dit beleid heeft geen kans van slagen bij de rechter, spullen zijn gewoon allemaal legaal te verkrijgen voor andere doeleinden!

 

FUCK IVO, WE GROW :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...