Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bruinevingers

Growshops Dicht! Alternatieven?

Recommended Posts

Bij de groothandel voor

De "echte tuinders"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wijs om eens te kijken hoe kwekers in het buitenland werken/werkten.

 

Stel je voor,

-geen growshop

-geen stekkenboer

-Weinig afzetmarkt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar wegen worden afgesloten zijn er altijd omleidingen...

Ik maak me niet zo druk om die wetswijzigingen, het is immers opstelten die de touwtjes in handen heeft en wie neemt die man nou nog serieus met z'n dubieuze uitspraken.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat het volgende niet gewoon gebeuren?

 

-Morgen (maandag 2 maart) valt politie/justitie met veel machtsvertoon een aantal growshops binnen. Deze worden gesloten.

-Deze zaken komen voor de rechter.

-De rechter, over het algemeen heel wat realistischer, vordert vrijspraak omdat het bewijs te mager is.

-Groeshops, inmiddels tuincenrtra genoemd, eisen een schadevergoeding voor gederfde inkomsten en worden heropend.

-Minister Opstelten staat definitief bekend als de minister die niets voor elkaar gekregen heeft.

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kun je alleen maar hopen.

 

Ondertussen (justitie is zo traag als een oude pony bergop) is kwekend nederland geheropvoed en moet je creatief zijn.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growshop eu is gardencenter eu geworden en voorspeld voor de kleine hobbie kweker geen verandering.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kun je alleen maar hopen.

 

Ondertussen (justitie is zo traag als een oude pony bergop) is kwekend nederland geheropvoed en moet je creatief zijn.

 

+1

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baseline is dus dat er niemand stopt met kweken en dat je hooguit wat creatiever moet zijn om aan spullen te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 voor aquar

Dus wat bereikt politiek NL hiermee???

Share this post


Link to post
Share on other sites

De producten in de winkel gaan wel duurder worden en ik verwacht als deze wet blijft over een jaar ook een stuk hogere prijs van het eindproduct

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ene growshop reageert anders op de wetswijziging dan de andere, want mijn vaste zaak is (voorlopig) wel dicht en heeft alle artikelen van de site gehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 dat is ook wat ik er van heb begrepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch zou k voorlopig wel voorzichtig zijn met bestellingen. Iig ver van de kweeklocatie laten bezorgen en alle voorzorgs maatregelen in acht nemen.

 

Mischien wel handig om een topic over te openen met de bevindingen van iedereen qua betrouwbare shops en online shops.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer goede ervaringen met tuinparts.net, vriendelijk personeel heeft verstand van zaken. Alles op tijd geleverd en indien je wenst op te halen van te voren bellen dan is alles in huis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn shop blijft alles gewoon leveren. Ze hebben een winkel in Duitsland geopend en hebben me beloofd dat spullen gewoon zijn op te halen in de buurt van oude shop in nederland..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar weken wachten voordat er meer bekend wordt over wat nu wel en niet mag en zal aantal shops weer open gaan.

 

3 grote groothandels (die shops halen het ook ergens) zijn dicht heb ik begrepen dus 'dingetjes scoren' gaat sowieso lastiger worden straks.

 

En als je echt niet kunt wachten....

 

BoerenBond/Welkoop verkoopt Plagron (tenminste, vorig jaar zomer wel, staat ook nog topic over op WF)

Ga je een vestiging of 3 langs vd veiligheid (als je wat meer moet aankopen).

Wist Plagron misschien toen al meer dan de rest?

Canna heeft zoiets nooit gedaan naar mijn weten.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

retro look en retro autos ok maar retro wetten is niet te doen. Opa opstelten wil zeker terug naar de jaren 50...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

retro look en retro autos ok maar retro wetten is niet te doen. Opa opstelten wil zeker terug naar de jaren 50...

Met zijn opvattingen is hij daar zeker al aanbeland

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als web shop zou ik net over grens gaan zitten

En als het echt zo zou zijn dat alles dicht zou zitten rijd je toch naar belgie Duitsland

Want hoe vaak moet je er nou zijn in een shop ???

 

Waar ik wel benieuwd naar ben of het invloed heeft op de beschikbaarheid in de coffeeshops qua wiet

 

Zelf denk ik dat het wel los loopt qua growshops of zaden winkels

Anders is in amsterdam grote leegstand in het centrum

 

Greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...