Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

grow4funn

30 X Pp 1800 Watt

Recommended Posts

Ja vind ik ook veel. Waar had je de zaden vandaan>

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw 14 om te huilen

 

je tent staat wel in een donkere kamer toch?

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw 14 om te huilen

 

je tent staat wel in een donkere kamer toch?

ja de kamer is verder goed donker .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

je temp was ook niet te hoog geweest volgens mij

 

ook geen knipperende lampjes in de tent

 

en je watergift was ook ok toch (niet te droog of te nat

 

herma s kunnen soms ook door de kweker komen.

maar meestal zoals vermoedelijk ook in dit geval.

is het de genetica .

 

volgens mij was er even geleden,

ook al iemand met herma s van dutch passion

het zou wel jammer zijn ,

als hun ook al niet meer goed selecteren .

zoals bv greenhouse de laatste paar jaar

 

dit soort gebeurtenissen geven fem zaden een slechte naam

terwijl het daar niet aan ligt

maar aan de selectie s

dit zij een biologie student erover

 

Hermaphrodite reproduction is common and natural in wild cannabis. This leads to self-pollination or sibling pollination. Self-pollination tends to create more homozygous (aa or AA) genes. The recessive aa, for certain genes, will correspond to a plant weakness, disease, or problem that don't otherwise come up in practice. This is the problem of self-pollination and excessive inbreeding. But the weakness has to do with repeated self- and sibling-pollination not with the feminized pollen.

 

If you rely on methods of masculinizing females to create pollen that are not 100% effective you may end up selecting for hermaphrodites by accident. If you use a method like STS that is essentially 100% effective then this problem doesn't come up at all.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt de ballen plukken en gewoon doorgaan... heb verslagen gelezen van mensen die met scrog 1,5+ maand bezig waren met voorgroeien en ineens na omschakeling ballen vonden, die plukten en gingen door zonder problemen. Persoonlijk vind ik 1800W net even teveel stroomkosten om risico te lopen op een zaadoogst, maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je kunt misschien bloeiende anjers of een andere bron van ethyleen introduceren. zegmaar een omgekeerde sts(anti ethyleen) behandeling. al weet ik niet of dat nu nog helpt. het zou wel super zonde zijn zeg, ik vind het ontzettend mooie planten. ze doen qua bouw ook niet erg mannelijk aan...

 

hoe dan ook, veel geluk hiermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

reg zaad als fem zaad gekocht?

of reg zaad gekregen in de plaats van fem zaad?

 

 

je hebt dat voorgroei tentje nog toch?

dan kan je straks van de vrouwtjes eventueel

een paar stekken pakken,

en in je voorgroei tentje gooien

 

eerst laten wortelen dan in kleine schoentjes zetten

 

en waneer deze ronde klaar is .

 

dan begin je de volgende ronde met 100% vrouwen

 

je zou ook opnieuw kunnen beginnen

als de stekjes die jezelf gesneden hebt zijn geworteld

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus dit zijn allemaal mannetjes

 

 

 

 

gallery_44094_17962_802435.jpgURL=http://www.wietforum.nl/gallery/image/607835-20150412-221838/]gallery_44094_17962_1558886.jpg[/url]URL=http://www.wietforum.nl/gallery/image/607836-20150412-221830/]gallery_44094_17962_1510859.jpg[/url]

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal mannetjes :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dit dame!

In deze positie zou ik stekken gaan maken voor de volgende oost.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ma hoe lang duurt het voordat ze weer in de groei zijn wand heb geen zin om een maand voor te groeien .

dan maak k deze ronde af en ga k verder met nieuwe.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack misschien moet je wat beter lezen.

het bleek namelijk reg zaad te zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, ik lees hier één en ander over Blumat. Eerst en vooral; iedereen moet zeker doen en laten waar hij/zij zin en/of ervaring mee heeft.

Persoonlijk gebruik ik al vele jaren lang met succes Blumat. Drie sensoren per plant. Bodem van voedingsvat (oftewel niveau aftapkraantje) 50cm tot 100cm boven niveau druppelaars (dit zorgt voor 0,5 tot 1 bar druk). Weinig planten, veel Watts per plant (4 planten per 600 Watter), lang voorgroeien onder metaal halide, toppen, veel aarde per plant (30 liter), etc. is zo'n beetje mijn manier van kweken.

Blumat vergt enige oefening, ervaring en geduld.

Veel gemaakte fouten;

- Voeding (of nog erger wortelstimulator) toedienen via Blumat

- Inrichting van hok waarbij je niet goed bij alle planten (en dus sensoren) kunt komen gedurende gehele kweek

- Te "straf" afstellen van sensoren waardoor deze drooglopen

Via Blumat dien ik enkel afgezuurd water toe vanuit groot voedingsvat met circulatiepomp, vatverwarming en Milwaukee pH meter met pH alarm. Vat staat in andere naastgelegen ruimte.

Voeding geven doe ik handmatig.

Bovendien werk ik met gesloten bakken en potten.

Is Blumat dan eigenlijk niet simpelweg zinloos?

Nee, wanneer je voldoende/veel ervaring hebt kun je volstaan met een beperkt aantal voedingsbeurten waarbij je weliswaar werkt met hogere EC waarden dan gebruikelijk. De rest laat je aan Blumat over.

Niet voor iedere kweker een aanrader dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack misschien moet je wat beter lezen.

het bleek namelijk reg zaad te zijn

ja en?? niet slim dus :whistle:
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na alle rampscenario's die ik met zaad zie voorbijkomen ben ik er van verzekerd dat je nooit een kweek moet draaien met zaad, maar dat je beter geschikte moeders kan opkweken en daar stekken van snijden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan is het herma verhaal niet het enigste rampscenario het kost ook nog eens ontzettend veel tijd en ze zijn moeilijk gelijk te houden altijd doorschieters, ze kunnen zeker niet tegen warmte dat is me ook opgevallen de lamp er te dicht op en je hebt meteen foxtails en grote kans daarbij op hermafrodiete, dus in warmere periodes van het jaar hoef je er sowieso niet aan te beginnen, en de goeie amnesia haze kwaliteit die de meeste willen hebben krijg je ook niet uit zaad hoe dat komt mag je ook eens vragen terwijl ik amnesia haze toch echt de lekkerste soort vind om te kweken en haal precies het zelfde kwa gewicht in verhouding met zaad, en ik zal maar niet beginnen over het grote risico van toprot wat met zaad vele malen groter is @chucha ik weet dat jij een voorstander van zaad bent was ik eerst ook tot dat het soortje wat ik altijd had niet meer stabiel genoeg bleek te zijn en ik liever amnesia in mn tentje had staan heb ik er een eind aan gemaakt, er zal vast wel stabiel zaad ergens te krijgen zijn maar is het echt allemaal wel waard? het risico en dan nog maar niet gesproken over wat ze kosten :wacko: ik zeg gewoon stekken kopen ook al zijn ze soms minder goed meerdere malen behandelen tegen beestjes en er met beleid mee om gaan en je kweekt loopt top zonder risico!

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jack White, ben het grotendeels met je eens, maar wat rot betreft niet, dat komt naar mijn idee veelmeer door de genetica dan of het zaadplanten zijn. Toen ik Indica dominante soorten kweekte kon je er donder op zeggen dat er rot in kwam en ik heb mijn Amnezen de vorige ronde aan het einde zowat verzopen en toch geen spoor van rot gezien.

 

Nadat ik Amnees stekken kreeg en daar een ronde mee draaide wist ik niet wat me overkwam. Het zijn de mooiste planten die ik ooit heb gezien en voor het eerst oogsten zonder ook maar een enkele top te hoeven weggooien door rot is wel een ontzettende plus. Als het dan ook nog een heerlijke soort om te roken is en makkelijk te verkopen zie ik geen enkele reden meer om te switchen.

 

En inderdaad, de prijzen van zaad zijn bespottelijk zo hoog. Als er dan ook nog eens 35% hermafrodiet is voel je je wel bekocht als consument. Helemaal als je afhankelijk bent van het seizoen!

 

Dat stekken eerder beestjes zouden hebben is overigens niet zo, want de beestjes zaten op de moeder voordat ze op de stek kwamen. Als je dus je eigen moeders hebt zonder beestjes, dan zijn de stekken die je snijdt net zo schoon als planten uit zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vindt 22.5 euro anders niet zo duur voor 10 reguliere zaadjes als je dan 5 vrouwtjes overhoud kosten ze 4.5euro per stuk.

uiteraard ben je wel afhankelijk van de leverancier wat betreft de kwaliteit, maar op dit forum is genoeg info te vinden waar je het beste zaden kunt kopen.

en als die kwaliteit dan goed is zijn die planten echt wel sterker dan een stekje. ook soortjes die naar amnesia ruiken/smaken zijn zat te krijgen.

zelf stekken maken van een mooie pheno is natuurlijk prima maar als er wat mis gaat ben je zo een paar weken kwijt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack

en dilago

 

ieder zijn eigen

vreemd genoeg gaat het bij mij wel goed met zaad

ik research wel eerst een strain voordat ik die aankoop

fem of reg maakt niks uit

want beiden zijn even herma gevoelig

het gaat om de selectie .

en niet om fem of reg

om dan nog maar niet te beginnen over de kennis die nodig is.

om herma s te voorkomen met zaadplanten

 

rot kan je ook in stekken krijgen

rot kan ook aan de genetica liggen

maar ook aan de kweker

denk aan bv hoge lv/onregelmatige watergift/overvoeding/temp/enzv

 

@jack op dat amnees verhaal ga ik niet nog een x in :)

 

foxtails krijg je bij een hoge temperatuur/stralingswarmte

dat ligt dan eerder aan de kweker

dan aan de zaadplant

 

niet dat ik wat tegen heb op stekken

maar in een kleine setup zoals deze,

draai ik gewoon vanuit zaad

in een grotere setup stekken.

 

als ik zoals TS een voorgroei tentje naast me dr240 had.

dan zou ik een geselecteerde moeder ,

in het vg tentje gooien.

en daar stekken van pakken elke ronde.

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen, met veel pijn in mijn hart al de mannen eruit gehaald.

Er zijn er nu nog 12 over. Even afwachten of ik de tent nog vol krijg, anders ga ik met 2 lampen verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...