Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fusion

Welke Led Lamp.

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb al lange tijd een complete kweektent van 1,20x1,20x2m.

Maar wil nu toch echt gaan beginnen met indoor kweken.

Alleen mijn voorkeur gaat nu uit naar LED lampen. Heb wel kappen voor HPS maar moet ik zoiezo nog lampen voor halen maar wil eigenlijk wel LED proberen. Ivm met stroom en de led is tegenwoordig ook erg goed als ik alles zo een beetje lees. Alleen zijn ze over het algemeen alleen in het buitenland te bestellen zie ik.

Iemand een idee welke ik het beste prijs/kwalitatief gezien kan kopen? Evt 2e handsje ergens?

En hoeveel watt zou ik erin moeten hangen? Mijn idee was maximaal 5 planten in zon tent of zouden jullie er gerust meer in durven zetten? Ik heb het idee om later uit te breiden naar meerdere/grotere tenten dus moet misschien met de lamp ook aan de toekomst denken ivm eventueel een grotere lamp aanschaffen meteen?

En is er ook al een growguide specifiek voor led lampen?

 

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen de vraag van een eventueel 2dehandsje doet t m

 

Ik zou niet voor led gaan maar het gewone goedkope hps.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen de vraag van een eventueel 2dehandsje doet t m

 

Ik zou niet voor led gaan maar het gewone goedkope hps.

 

Maar waarom dan HPS nog steeds? Als ik online kijk zie je ook goede resultaten met LED..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een led geprobeerd, voor 5 plantjes, en uiteindelijk overgeschakkeld naar 400 hps om dat ze niet groeiden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een led geprobeerd, voor 5 plantjes, en uiteindelijk overgeschakkeld naar 400 hps om dat ze niet groeiden

 

Oké bedankt hier kan ik al meer mee :P En welk merk en type LED lamp heb jij toen gebruikt als ik vragen mag? En 400 HPS is voldoende voor zon tent met 5 planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is toch ook wel t 1 en ander te vinden over led kweekjes ?

Buzz is ook een led kweker volgens mij gaat t daar wel mooi.

Maar led is wel gewoon erg duur in aanschaf k denk dat als je wilt pionieren dat t heel leuk is.

 

Maar wil je toch wel gewoon kweken lijkt mij hps toch nog gewoon de beste keuze.

 

En wat zou volgens jou de voordelen zijn van led tov hps ? Een hoop voordelen zijn toch ook al ontkracht ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, tegenwoordig is led gewoon ook erg goed geworden vergeleken met de 1e reeks die uitkwamen en ik denk dat led op sommige gebieden zelfs beter presteert, daarbij komt stroomverbruik en de warmte die nadelig zijn van HPS. En als je beetje goed zoekt kun je toch wel ergens een beetje betaalbare led vinden onderhand lijkt me? Maar misschien dat ik dan toch maar eerst met HPS aan de gang ga om te beginnen en te kijken of het allemaal beetje lukt. Voordat ik dadelijk een lamp van 540 euro in me tent heb hangen en het niks is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als led onderhand zo goed was had je er al veel meer van gezien er zijn mensen met veel geld en als die er winst in hadden gezien had je al veel meer over led gelezen lijkt mij ..

 

Daarnaast blijft 600 watt 600 watt.. 350 watt in 600 watt uit maar hoe dan ? Temperatuur kan een voordeel zijn ondanks dat led ook warm wordt maar t kan in de koude tijde ook een nadeel zijn waardoor je moet bijverwarmen.

Tuurlijk zijn er betaalbare systemen van rond de 500 euro maar de nieuwste generatie is daar toch wel gewoon een veelvoud van hoor ..

 

Maar joh k zou zeggen google is je beste vriend in deze ik zou het niet doen en gewoon hps nemen maar wie ben ik ga gewoon zoveel mogelijk info zoeken en neem je besluit

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook van mening dat op den duur led echt wel de toekomst wordt maar om nu al dat geld te investeren zeg ik, Nee.

Ik wacht liever en hou andere leden in de gaten die mooie resultaten boeken op led om zo op een gegeven moment een keuze te kunnen maken.

De techniek wordt met de dag beter maar is nog niet 100% volmaakt als je het mij vraagt.

De fabrikanten beweren natuurlijk van alles maar ik zie liever een kweekverslag.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED KICK ASS

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ agent orange hoeveel LED kweekjes heb jij gedraaid dan???

En sluit me daarom mee aan bij BUZZ

LED KICKS ASS

Edited by YOLO

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ YOLO

 

Jij hebt al wat ervaring op kunnen doen op gebied van led.

Wat zijn je bevindingen? En heb je het geluk gehad dat je verschillende lampen kon testen?

Misschien is dit topic bij uitstek geschikt om je ervaringen daarop te kunnen delen.

Welke lamp zou jij bijvoorbeeld aanbevelen qua prijs/kwaliteit verhouding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de spectrabox 150watt de 250watt en nu de 300watt

en moet zeggen 150watters vond ik goed.

de 250 watter veel ste veel herrie.

En nu de nieuwe 300 watter is echt een hele update sinds een paar jaar terug.

bakken met licht dimbaar en lekker still.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je die vraag beter aan BUZZ kan stellen...

En ben van mening dat als je het goede spectrum qua licht kan bereiken dan maakt het niets tot weinig verschil in soort lamp je gebruikt...

Ik heb enkel ervaring in LED en dat werkt gewoon goed...ik kan je dus niet een aanbeveling doen wat jij moet gaan kiezen.

Ik zeg kijk deze video en oordeel zelf....

 

http://www.youtube.com/watch?v=e05oBJYlbPk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen enkele yolo begrijp alleen niet waarom dat de reden zou moeten zijn om je bij buzz aan te sluiten :)

 

Ik verwijs ts zelf s door naar de topics van buzz

 

Maar zonder gekkigheid ik ben ook overtuigd dat t toekomst heeft maar op t ogenblik kan t zich nog niet meten met hps qua opbrengsten iig heb ik t niet over kwaliteit.. maar dat is mijn mening.

het staat je verder vrij om de ts van t tegendeel te overtuigen .

 

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken doe ik voor de hobby niet voor het geld.....dus opbrengst is irrelevant... het gaat om de trichs.....de ambers...

Heb verslagen gezien van HPS met opbrengst van niks tot LED kweekjes die ook gewoon 1 op 1 draaien dus....en het scheelt echt geen kilo's qua opbrengst.

De grote jongens geven weinig mogelijk uit voor zoveel mogelijk winst...en daar komt het hele HPS is beter gewoon van....

Dus agent orange kijk de video nog eens goed en ook de volgende van deze man en misschien kom je dan op je woorden terug...

En waarom ik me bij BUZZ aansluit is iets wat ik weet maar niet tegen jou hoef te verantwoorden..

Edited by YOLO
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat doen ze dan dat ze zulke extreem belabberde resulaten met HPS krijgen? Zeker in die clip uit post #14. Die planten zien er toch niet uit? Er zit geen behoorlijke top aan.

 

Als je dan deze clip ziet dan is ook duidelijk dat er enorme verschillen zijn tussen de led armaturen:

 

Nou geeft een Gavita 1000W DE ook 1.7 umol/joule, dus de efficientie van die Spyder led lampen is ongeveer gelijk. Dat ze daar dan bijna twee keer zoveel oogst mee halen per watt is wel heel erg dubieus.

 

Dan kun je op je klompen aanvoelen dat ze gesponsord zijn door de LED fabrikant. Iets anders kan eigenlijk ook niet verklaren waarom led armaturen altijd zulke monster oogsten opleveren in reclamefilmpjes en niet in normale kweekverslagen.

 

Dit rapport van de universiteit van Utah geeft wel een goed en onafhankelijk beeld van hoe HPS en led zich met elkaar vergelijken:

http://cpl.usu.edu/f...ub__8264567.pdf

 

Die Syder led armaturen kosten 3 mille per stuk ook. Daar kun je ook de electriciteit van betalen om een 1000W HPS lamp 3 jaar lang 12 uur per dag van te laten schijnen. Met die led lamp komt die electra er dan nog eens bij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn ook gewoon nog te duur,

beter durf ik niet te zeggen mijn ervaringen zeggen net zo goed of mischien wel beter.

Alleen de prijs is nog te hoog gewoon en dan wint hps zeker tegenover led.

maar een goed afgebloeid wietje doet meer dan wat dan ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Led is ook lekker opweg..

Maar om nu elke keer in een led topic de discussie aangaan schiet toch ook niet op..

 

Led is gewoon nog niet voor de mainstream alle respect voor de led kwekers en zeker worden dr mooie rondjes meegedraait.

 

Maar voor mij is t m nog ff niet maar wie weet wat de toekomst zal brengen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het al heel wat dat de beste led lampen de efficiëntie van de beste HPS lampen evenaren.

 

Dat is toch wel een eerste kantelpunt. Met led hebben ze ook nog wel de ruimte om de efficiëntie nog verder te verhogen.

 

De prijs zal toch ooit ook wel wat omlaag komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het zeker wel mainstream is qua groei en bloei.

alleen de prijs niet Ieder zijn ding tog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een led geprobeerd, voor 5 plantjes, en uiteindelijk overgeschakkeld naar 400 hps om dat ze niet groeiden

 

Oké bedankt hier kan ik al meer mee :P En welk merk en type LED lamp heb jij toen gebruikt als ik vragen mag? En 400 HPS is voldoende voor zon tent met 5 planten?

 

ufo 150 (3x50w) +-90€ niet meer voor herhaling vatbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een led die vergelijkbaar is met hps, verbruikt ook hetzelfde aan stroom. Deze is wel veel en veel duurder.

 

Het enige voordeel wat ik zie, is dat led minder stralingswarmte en meer convectiewarmte geeft. (niet meer of minder warmte maar andere warmte)

Share this post


Link to post
Share on other sites

i saw a 6kw led go,, and the buds where really nice

but the yield was 0.5 wat

 

although i know the guy and he had the units cheap.

 

660nm, 440nm

no white

 

4:1

 

rock hard much better quality than standard hps,,

so this does not include the 400v gavtia or dimlux, etc

 

nice in summer if no aircon, it an option for some

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...