Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
scrog026

Scrog

Recommended Posts

Ik heb een vraag ik heb een hok van 70.50.70 hoogte diepte lengte.

Ik heb 2 pc vans en een 2x 75watt t neon armatuur.

 

ik wil hier 3 white widow s neer zetten en scrog toepassen gaat dit makkelijk of is dit niet rendabel.

mijn 2 vraag is wat zou ik max per plant er af kunne halen.

Mvg scrog026

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Scrog,

volgens mij is scroggen de enige mogelijkheid om een goed resultaat te behalen.

Is het makkelijk? Nee, maar er staan voldoende voorbeelden in de Micro/Fluo-sectie.

Als je goed bent, zou het maximum circa een gram per watt zijn, maar dat is ook moeilijk te halen.

Reken je niet rijk, ga van 0,5 g/w uit dus circa 75 g.

 

Topic verplaatst naar "Micro/Fluo-vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon wat verslagen doorlezen die ongeveer een gelijke setup hebben.

Het is verder toch een kwestie van zelf uitvissen. De basisbeginselen kun je makkelijk van Internet plukken! (schrijf de tips en trucs die je tegenkomt op!)

Ik ga ook voor het eerst scroggen, met 1 plant weliswaar, maar onze ruimte is vergelijkbaar. Mijn hok is 60x60cm en ik heb een hoogte van 75cm. Al draai ik op 4x 55W, dat dan weer wel. Waarom zouden dan 3 planten niet rendabel zijn? Hier vind je mijn verslag

 

Scroggen is volgens mij niet zo moeilijk. Als je een goed/stevig scrognet/rek hebt en je gezonde verstand blijft gebruiken komt het vast wel goed. Ik heb mensen zelfs takken zien breken bij het vastzetten, maar die zijn nagenoeg allemaal gewoon hersteld.

 

Ik ben pas onlangs met mijn eerste binnenkweek gestart en heb nu ook volop vragen over mijn plantje. Je kan echter wel alles willen vragen, maar zelf een beetje uitvinden is leerzamer. Er zijn velen met jou die willen weten wat ze eraf gaan halen. Zo ik ook, maar het resultaat zie ik vanzelf als deze ronde klaar is. Dan weet ik welke hoeveelheid als uitgangspunt dient voor de volgende ronde.

En zo wil ik me steeds verder ontwikkelen. Alle info die ik vooraf gelezen heb en interessant of toepasselijk vond voor mijn kweek heb ik opgeschreven als leidraad. Mijn plant zal zelf laten zien wat ik daarvan kan gebruiken en hoe. Bijvoorbeeld de hoogte van het rek. Mijn plant blijft vrij kort tot nog toe, dus het rek op 30cm heeft geen nut, tenzij ik der nog een paar weken laat groeien. Misschien wordt het wel op 15cm hoogte..Dat zie ik vanzelf als ik het tijd vind om de klok over te zetten naar 12/12.

Ik had al wel gedacht/gehoopt/verwacht, via andere verslagen, dat ze inmiddels het rek zou hebben bereikt, maar ik zal nog even geduld moeten hebben/

 

Het lijkt mij onmogelijk om als beginner, die nog nooit een plant onder kunstmatig licht heeft grootgebracht, 1gram per watt te behalen. Zet dat uit je hoofd zou ik zeggen.

Lekker je plantje verzorgen en stap voor stap je plant blijven volgen. Dan leer je meer dan alleen maar simpelweg tekst lezen.

 

Ga je er wel een verslag van bijhouden hier?

Succes met je plannen!

 

Gr

Coizzz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek normaal grootschalig dit is mijn eerste kleine kweek als probeersel voor in de toekomst je weet wel waar je mee bezig ben aan je verhaal te lezen ik ga hier zeker een verslag over maken ik ben vandaag begonne met 1 ww voor groei en dan naar buute ik hoop dat je me blijft volgen gif some tips en misschien kan k jou ook vandienst zijn.

Laterzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...