Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Daar zijn we weer!

Had even tijd nodig om me te herpakken na de mislukte ronde Candy Kush (wellicht herinneren jullie je dat kweekverslag nog).

 

Heb een paar maanden niks neergezet, maar ben me nog meer gaan inlezen en verdiepen in bepaalde materie en afgelopen oktober tóch maar weer de stoute schoenen aangetrokken en de resterende Candy Kush zaadjes geplant. Heb daar geen verslag van bijgehouden. Althans, niet online, wel een log voor mezelf.

 

Gelukkig ging die ronde wel goed! Zó goed zelfs dat ik er weer helemaal zin in kreeg en nu alweer een maandje in een nieuwe ronde zit. Hou het weer even bij de kush, aangezien de Candy Kush waar ik nu toch al weer een maandje van aan het roken, me erg goed bevalt. Toen ik aan het kijken was naar wat ik neer zou willen zetten, kwam ik Pineapple Kush tegen, ook van Royal Queen Seeds. Die sprak me eigenlijk wel aan en mn maat vertelde me dat ie recent erg genoten had van een topje Pineapple Kush, dus ik dacht, waarom ook niet. Let's go!

 

Ik was begonnen met 10 zaadjes waarvan ik er 8 van zou gaan gebruiken. Alle 10 kwamen uit, maar 1 was een beetje een downy, en die heb ik eruit gegooid. Uiteindelijk 9 over dus, maar heb maar plek in mijn tent voor 8 stuks. (licht ik zo verder toe.)

Nummer 9 staat nu nog in de tent erbij, maar die gaat zodra de klok om gaat, naar het voorgroei-kastje om haar verder te trainen. (ook dit licht ik verder in het verslag toe).

 

Er zijn flink wat veranderingen in mijn setup sinds mijn eerste (en laatste) kweekverslag hier.

 

Kleine opsomming:

 

1. Ben van aarde op cocos overgestapt.

2. Van grote potten (18l) terug naar kleine potten (6,5l)

3. Van handwateren naar een druppelsysteem (DTW)

4. Van weinig manipulatie naar volop manipulatie (training)

5. Van relatief korte voorgroei voor het formaat potten, naar een langere voorgroei-periode

6. Meer kennis op zak!

 

De setup verder:

 

Hardware

  • DR120 tent
  • 600w Sylvania shp-ts Growlux + standaard reflector
  • 600w VSA
  • 1250m3 afzuiging
  • 500m3 aanvoer
  • SMSCOM Switchbox All in one 4
  • Kleine olieradiator voor de koude nachten
  • Per Minuut schakelbare tijdschakelaar voor druppelsysteem.

Irrigatie

  • 90l reservoir buiten de tent (Ikea Samla bak in het zwart, aangepast met een drainkraan)
  • Eigengemaakte tafel waarin 8 x 6,5l potten verzonken staan.
  • Gamma wasmachine lekbak (als waste-reservoir) onder de tafel
  • Gardena 7000l dompelpomp (voor het vullen van mn reservoir en voor het legen van mn waste-reservoir)
  • Gemodificeerde GIB Irrigatieset - Economy 20
  • Superfish Koi Flow 60 luchtpomp
  • 2 x luchtstenen

Overige

  • 2 x clipfans
  • 2 x luchtbevochtigers
  • Alecto WS-1500 weerstation met sensor bij reservoir en hoofd station in de tent
  • Alecto DVC 150ip camera om Temp en LV op het weerstation (en de planten) in de gaten te houden op afstand
  • DIY scrognet

Medium/Voeding

  • Cocos blokken
  • Hydrokorrels
  • Canna Rhizotonic
  • Canna Coco A+B
  • Cannazym
  • Cannaboost
  • Canna PK13/14
  • Aptus CaMg Boost

Een hele upgrade voor mij aangezien ik hiervoor bijv. nog met 250m3 afzuiger werkte en een groot deel van mijn problemen direct en indirect daarmee hadden te maken. Verder heb ik gekozen voor een DTW (Drain to Waste) opstelling, in plaats van recirculerend.

 

In de potten ligt een bodem van (uitgespoelde) hydrokorrels van 4-5cm, daarboven op cocos voorgeweekt in kraanwater, met een lage PPM wortelstimulator en een hele lage PPM CaMg boost om Calcium/magnesium problemen voor te zijn. Het water daarna afgezuurd naar PH5.8

 

De eerste 12 dagen heb ik ze weinig tot niks hoeven geven, maar wat ik gaf, was met de hand.

 

"Genoeg chit-chat, waar blijven die foto's?" voel ik jullie denken... :)

 

Ondertussen zit ik precies een maand in de voorgroei. Hieronder een chronologisch overzicht tot eergisteren.

De foto's van de eerste 1,5 week zijn helaas verloren gegaan door een kapot SD-kaartje dus beginnen we op ...

 

Dag 12 ...

 

gallery_40763_17940_832583.jpg

 

gallery_40763_17940_790653.jpg

 

gallery_40763_17940_187344.jpg

 

gallery_40763_17940_559716.jpg

 

gallery_40763_17940_1206713.jpg

 

gallery_40763_17940_1845458.jpg

 

gallery_40763_17940_424122.jpg

 

gallery_40763_17940_642752.jpg

 

gallery_40763_17940_474986.jpg

 

gallery_40763_17940_836797.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, ik zit nu nog in mijn beginners/leer-kweekje maar ben nu ondertussen ook al aan het denken aan de volgende ronde. Deze gaat beter voorbereid worden dan degene waar ik nu mee bezig ben. Helaas kan ik niet in de zomer draaien ivm te hoge temperaturen en te veel lawaai.

 

Waar jij mee bezig bent lijkt me ook zeer interessant en ziet er goed georganiseerd uit.

Waarom heb je gekozen voor kleinere potten als ik vragen mag? Ik heb hier zelf geen verstand van hoor maar lees altijd dat je beter grotere potten kan hebben voor de wortels.

Of is dit alleen om in voor te groeien?

 

In ieder geval heel veel succes man en zo te lezen heb je in de tussentijd een lekker wietje om van te genieten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ±2 weken ben ik begonnen met de eerste ronde toppen.

 

gallery_40763_17940_708212.jpg

 

gallery_40763_17940_1928784.jpg

 

gallery_40763_17940_2358178.jpg

 

gallery_40763_17940_2160355.jpg

 

gallery_40763_17940_4971.jpg

 

gallery_40763_17940_1328220.jpg

 

En zo zagen ze eruit na een paar dagen...

 

gallery_40763_17940_1589206.jpg

 

Vorige week (week 3) ben ik begonnen met de 2e ronde toppen.

 

gallery_40763_17940_1400638.jpg

 

gallery_40763_17940_1081945.jpg

 

 

Ik probeer symmetrisch groeiende planten te creëren en door ze steeds te toppen en weer op te laten komen en dan "Low Stress Training" toe te passen waardoor ik ze mooi kan shapen zodat ze het net straks goed vullen.

 

Vanaf week 3 ben ik ook begonnen met meermaal per dag te voeden.

Ik begon vanaf week 2 met 1 keer per dag water geven en bouwde dat gedurende de week op naar 3 keer per dag.

Hiervoor gebruik ik een tijdschakelaar die per minuut te programmeren is en meerdere programma's per dag kan schakelen.

 

Het druppel-schema is nu als volgt:

 

PH5.8 / EC1.2

 

06:30 aan - 06:35 uit

12:30 aan - 12:35 uit

18:30 aan - 18:35 uit

 

Dit geeft me ongeveer 15-20% run-off (iedere keer) waardoor ik met iedere keer voeden evt opgebouwde zouten wegspoel en 3 keer per dag de wortels voorzie van verse voeding en verse zuurstof.

 

Sinds ik 3 x per dag druppel groeien ze als kool. Bushy kushy!

 

Voor het toppen:

 

gallery_40763_17940_305762.jpg

 

Ondertussen heb ik ook het scrognet neergezet ...

 

gallery_40763_17940_145592.jpg

 

gallery_40763_17940_691117.jpg

 

Onder het net: (week 4)

 

gallery_40763_17940_562061.jpg

 

gallery_40763_17940_1242826.jpg

 

gallery_40763_17940_807571.jpg

 

gallery_40763_17940_170153.jpg

 

gallery_40763_17940_869854.jpg

 

Ondertussen ben ik begonnen met de grootste dame alvast te LST-en zodat ze mooi onder het net groeit en dezelfde hoogte als de rest aanhoudt... Deze dame schiet al aardig de lucht in namelijk vergeleken bij de anderen.

 

Hiervoor heb ik gaten geboord net onder de randen van de potten en wat bondage toegepast op de dames met vuilniszak sluitingen

 

gallery_40763_17940_564982.jpg

 

De volgende update volgt na de dames zijn hersteld van de laatste ronde toppen :)

 

Keep 'm green!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, ik zit nu nog in mijn beginners/leer-kweekje maar ben nu ondertussen ook al aan het denken aan de volgende ronde. Deze gaat beter voorbereid worden dan degene waar ik nu mee bezig ben. Helaas kan ik niet in de zomer draaien ivm te hoge temperaturen en te veel lawaai.

 

Waar jij mee bezig bent lijkt me ook zeer interessant en ziet er goed georganiseerd uit.

Waarom heb je gekozen voor kleinere potten als ik vragen mag? Ik heb hier zelf geen verstand van hoor maar lees altijd dat je beter grotere potten kan hebben voor de wortels.

Of is dit alleen om in voor te groeien?

 

In ieder geval heel veel succes man en zo te lezen heb je in de tussentijd een lekker wietje om van te genieten.

 

Thanks Millano,

 

sorry ik was met de vorige post bezig en toen ik klaar was zag ik je reply pas.

 

De zomer is voor mij ook nog steeds een "probleem", al zou ik het nu wel beter onder controle moeten kunnen houden met de grotere afzuiger. Maar helaas wordt de ruimte in de zomer zelf ook warm en zal er ook alleen maar warme lucht aangezogen worden... Maar goed.. voorlopig is het nog geen zomer :)

 

De reden waarom in kleine potten... Cocos behoeft geen grote potten zoals op aarde bijv. Ik ben ook niet van plan om bomen te kweken. Ik heb er wel de hoogte voor, maar ik train ze liever om ze kleiner te houden en dan voller/breder. 6,5l potten zijn meer dan voldoende voor wat ik wil doen. Het duurt ook veel langer om een 18l pot te vullen met wortels. Als ik keek naar de wortelkluit die uit mijn 18l potten kwam de vorige ronde, was ik eigenlijk wel teleurgesteld. Ik had óf nóg langer moeten voorgroeien óf minder medium moeten hebben om die potten helemaal gevuld met wortels te krijgen. Ik heb ook het idee dat grotere potten vatbaarder zijn voor overbewatering en evt wortelrot. Maar dat is grotendeels theorie voor mij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man wat dit er netjes en mooi verzorgt uit dit moet toch wel een mooir ronde worden ik wens je veel succes mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie set succes

 

 

Ziet er mooie uit ik volg je zeker :spliff:

Hey man wat dit er netjes en mooi verzorgt uit dit moet toch wel een mooir ronde worden ik wens je veel succes mvg xl

 

Thanks allen! Schuif vooral gezellig aan!

 

Aan de setup zal het dit keer in ieder geval niet gaan liggen nee :)

Nu hopen dat de in de tussentijd opgedane kennis zijn vruchten af gaat werpen op mijn schatjes!

 

Tot snel weer!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er gebeurt trouwens iedere keer als ik iets wil posten, of als ik een comment wil plaatsen iets geks.

Zodra ik op "Post" klik, blijft ie hangen in "Saving post" en moet ik de pagina refreshen om iets te laten gebeuren.

Als je net een half uur hebt besteed aan een post schrijven en foto's toevoegen, is het laatste dat je wilt doen, de pagina refreshen terwijl ie blijft hangen, met risico van verlies van je post. Hebben anderen hier ook last van? ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gelikt uit man! ik volg dit zeker!

 

Ben zelf ook aan het twijfelen om Pineapple te pakken volgende ronde.

 

Heb je dat scrog net zelf gemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gelderse: Ah, dan ben ik iig niet de enige ! Wellicht iets om naar te kijken voor de mods/admins.

 

@timmehh: Thanks man! Het is voor mij de eerste keer Pineapple Kush en ik ben pas op de eerste maand, dus ik kan nog niet zeggen "aanrader" , maar wellicht dat dit verslag helpt bij het kiezen voor de volgende ronde :)

Maar zoals ze nu groeien doen ze het wel heel goed. Sterk en bossig groeiende dames. Zal ongetwijfeld met de 80% indica vs 20% sativa te maken hebben ook.

 

Scrog-net inderdaad zelf gemaakt. 5 x PVC buizen van 1m + 4 x knietjes (90graden) en 4 x T-stuk om hem op poten te laten staan. Gaatjes geboord om de 5cm van elkaar in de 4 buizen, daar oogjes ingedraaid en vervolgens 2 touwen gespannen, 1 voor de horizontale en 1 voor de verticale. Van de 5e PVC buis de 4 poten gemaakt en van wat kleine stukjes de verbinding van de knietjes met de T-stukken. Vervolgens klittenband onder de pootjes en op de tafel, want het geheel is zó lichtgewicht dat je hem er zo afstoot. Heb alle delen niet verlijmd. (heb ook gekozen voor niet verlijmbare PVC)

 

Dit omdat ik als ik het net niet nodig heb, de pootjes naar binnen toe inklap en hem tussen mn tent en de muur mooi kan wegstoppen. (net is in totaal 1m2) Dus past mooi :) Als je beperkte ruimte om je tent hebt, moet je toch creatief zijn.

 

 

Nummer 9

 

Ik had ook geschreven dat ik nog even zou terugkomen op wat er nou met nummer 9 gebeurd is...

Het was het kleinst/minst ontwikkelde plantje na het ontkiemen en wist niet goed wat ik er nou mee aan moest.

In mijn tent heb ik maar ruimte gemaakt voor 8 stuks, maar vond het ook zonde om haar weg te gooien.

 

Dus ben ik aan het experimenteren geslagen. Had enige tijd geleden me een beetje verdiept in diverse manieren van kweken/manipuleren van de plant en diverse hydro/medium-loze setups. Mijn eerste gevoel zei voor DWC (Deep Water Culture) te gaan, maar ondanks dat het er heel hanteerbaar uit ziet, is er toch veel ruimte voor problemen doordat de wortels direct in het reservoir met voeding hangen en je als je je PH en EC en Temp niet op orde hebt, direct in de problemen komt, ben ik nu gegaan voor dit DTW (Drain/Drip To Waste) systeem. Kost misschien iets meer aan voeding doordat ik niet recirculeer, maar als het goed is merk ik daar aan het einde van de rit niks meer van doordat de opbrengst het iig toch wel grotendeels zou moeten compenseren :)

 

Als ik voor het DWC systeem zou gegaan zijn, had ik mijn planten willen trainen volgens het "Mainline" principe.

Hieronder een voorbeeld van hoe dat er dan uiteindelijk uitziet om een indicatie te geven van hoe het in zijn werk gaat.

 

gallery_40763_17940_240874.png

 

Dat experiment ben ik nu dus met nummer 9 aan het uitvoeren. Heb haar eerst 5 internodes laten groeien en vervolgens alles tot aan de 3e internode weggehaald. Zowel van boven als van onder om op die manier een soort van centraal verzendpunt van voeding te maken.

 

Hieronder waar ik tot voor kort was:

 

gallery_40763_17940_1025886.jpg

 

gallery_40763_17940_847108.jpg

 

gallery_40763_17940_767547.jpg

 

Ondertussen heb ik ook het grote blad verwijderd. En is ze alweer iets verder uitgegroeid en nog een keer getopt.

Het idee is weer om een symmetrische plant te creëren en een gelijke distributie van voeding via de hoofdstam.

Doordat ik steeds gespiegeld van elkaar top, groeit ze volledig symmetrisch en zal als het goed is alle voeding even ver moeten reizen om op de juiste plek te komen, waardoor elke cola evenveel voeding krijgt en als het goed is dus ook allemaal even groot worden. (Dat hopen we dan maar).

 

Ik heb dus net voor de 2e keer getopt waardoor ik over een weekje als het goed is main's heb ipv de 2 die je nu op bovenstaande foto's ziet.

Die laat ik weer een stukje uitgroeien en dan top ik ze voor de laatste keer. Dan heb ik 8 cola's en kan ze langzaam aan de bloei in.

Ik dacht zelf aan + 8 wkn voorgroeien. Maar dat houdt in dat ze niet in mn tent kan blijven staan, aangezien ik van plan ben ofwel aankomende week ofwel de week daarop naar 12/12 over te schakelen. Dan heb ik er 5-6 weken voorgroei en training en trimmen op zitten en zullen ze mijn net goed gaan vullen hoop ik.

 

Denk dat nummer op dat moment terug gaat naar het voorgroei kastje om haar daar verder te trainen en als ik dan in week 4 bloei zit met de tent, kan ik in datzelfde kastje meteen de nieuwe ronde voor-groeien. Als nummer 9 goed ontwikkelt mag ze misschien zelfs in haar eigen tentje opgroeien en bloeien, maar dat ligt geheel aan der gedrag :innocent: Heb nog een oud en minder groot tentje die wel geschikt om 1 "monsterplant" in te kweken, maar zoals gezegd, eerst maar eens kijken of het allemaal werkt ...

 

Dat was hem weer voor nu!

 

Keep 'm Green! :whistle:

PP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg netjes, chuif ook aan.

 

Kunnen wij ook mee webcammen of is dat alleen privé :icecream:

 

Welkom, er is niet veel plek meer op de bank zoals je ziet op mn profielfoto, maar er zijn nog genoeg stoelen :whistle:

Het is bedoelt als "Prive-stream", maar ik zal eens kijken of ik naargelang het proces wellicht van tijd tot tijd een gast-account op zal zetten zodat er meegegluurd kan worden :innocent: Maar uit veiligheidsoverwegingen verander ik dan wel na 24 uur de login en ww van het gastaccount.

 

Ik volg je !! :spliff:

 

Gezellig! Ook jij welkom en schuif gezellig aan en draai er nog eentje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag een kleine update voor het weekend ...

 

Weer het een en ander aan blad verwijderd:

 

gallery_40763_17940_270590.jpg

 

En sommige dames gaan al flink richting het net!

Eens kijken hoelang ik ze nog laat gaan voordat de klok omgaat.

 

gallery_40763_17940_1146594.jpg

 

gallery_40763_17940_591970.jpg

 

Fijn weekend allen!

PP

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes man dat net en natuurlijk bedankt voor de uitleg!

Had eerst dat net van Secret Jardin... dat WEb-it werkt ook voor geen meter... maar dit is echt top!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er echt mooi en netjes uit man, ik kijk mee

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

- @420man010 Thanks! En welkom!

 

- @timmehh Geen probleem! Ik heb er ook naar gekeken, maar kwam al gauw uit op iets zelf maken... Ook heb ik altijd het idee gehad dat die Web-it netten meer ter ondersteuning dienden dan als een echt scrog-net.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer met een update ...

 

Afgelopen zondag toch besloten dat het tijd was om de klok om te zetten.

Ook weer e.e.a. aan blad verwijderd en sommige kopjes door het net heen gehaald.

Ben trouwens ook erg blij met de grotere afzuiger waardoor mn temperaturen eindelijk voor het eerst naar mijn zin zijn.

En de dames gedijen er ook erg goed onder.

 

Temperatuur licht aan: 25°

Temperatuur licht uit: 21°

Luchtvochtigheid: ±45%

 

Ben sinds deze week ook iets meer voeding gaan geven. Nog steeds veel minder dan de aangegeven dosering.

Tot afgelopen weekend hield ik een EC van 1.2 aan.

 

Mijn vat nu is 1.3 en opgebouwd uit:

 

300PPM Kraanwater

 

76PPM Aptus CaMg Boost (5ml)

 

13PPM Rhizotonic (80ml)

 

436PPM Canna Coco A+B (50ml)

 

Vanaf volgende week ga ik de Canna Boost er in kleine doseringen bij geven.

 

So far so good! :whistle:

 

En wat foto's voor de liefhebbers! :wave:

 

gallery_40763_17940_258824.jpg

 

gallery_40763_17940_1380628.jpg

 

gallery_40763_17940_798104.jpg

 

gallery_40763_17940_456931.jpg

 

gallery_40763_17940_1071652.jpg

 

gallery_40763_17940_1278985.jpg

 

gallery_40763_17940_1862270.jpg

 

gallery_40763_17940_2172954.jpg

 

:excl: Voor degene die zich afvragen hoe het met Nummer 9 gaat ... Niet zo goed. De kat heeft haar in een onbewaakt momentje te grazen genomen en haar halve rechterarm opgevreten. :ph34r: Kijk het nog even een weekje aan of er nog herstel komt en anders gaat ze de prullenbak in helaas.

 

Tot de volgende weer!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat grijze ding in het midden waar ja slangetjes van de druppelaars naartoe lopen, is dat nu ook een bevochtiger?

graag wat meer info :)

 

ziet er nice uit voor de rest :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe tja katten en planten he :D

 

Had laatst een dracaena gekocht en heel ff neer gezet op de grond, en rara wie er al bijna aan zat te kauwen nog geen halve minuut later.

Trouwens nog giftig ook voor katten :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sensi Life : Thanks! Nee dat lijkt maar zo :) Ik heb deze luchtbevochtiger: 612dd5lm-wL._SL1200_.jpgDie staat buiten mijn tent en de slang gaat door 1 van de openingen aan de zijkant naar binnen en ligt op mn scrognet vlakbij het druppel-manifold, zodat de 2 kleine fans die aan de voorste 2 poten van de tent zitten de nevel over - en tussen de dames blazen :) Zou wel goud zijn als het druppel-manifold zo'n dubbele functie had!

 

 

@420man010: Maar goed dat je kat er geen last van heeft gehad.

Ben allang blij dat ik geen rommel als Vertimec etc over mijn planten spuit, want daar zouden ze toch wel een paar daagies van lopen te kotsen. Het is ook moeilijk voor ze, want iedere keer als ik blad trim, krijgen ze 1 blaadje om mee te spelen en op te vreten. Ga ze maar eens uitleggen dat ze ze er niet zelf vanaf mogen trekken. Het was ook mijn eigen schuld he. Ik zette Nummer 9 ff op tafel en moest ff naar de keuken om een schaar te pakken en toen ik terugkwam was het kwaad al geschied haha. Ninja's!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer met een update...

 

Het begint een drukke bedoening te worden in de tent. Heb de nodige kopjes al horizontaal door het gemanoeuvreerd en het begint goed vol te raken.

Ook de eerste voorbloei-haartjes beginnen te komen. Heb in de tussentijd ook maar snel wat stekken gesneden nog van de kushes. Mocht ie erg goed bevallen heb ik iig nog wat achter de hand. Verder gaat alles eigenlijk goed zo ie gaat. EC meter was van de week kapot gegaan, maar gelukkig nadat ik het vat al had aangemaakt... vandaag de replacement binnen gekregen, maar dat is tot nu toe eigenlijk het enige probleem geweest :) Mag vooralsnog dus niet klagen :)

 

Wat foto's :

 

Dag 11 12/12

 

gallery_40763_17940_1256416.jpg

 

gallery_40763_17940_1442117.jpg

 

gallery_40763_17940_315187.jpg

 

gallery_40763_17940_482186.jpg

 

gallery_40763_17940_597251.jpg

 

gallery_40763_17940_524852.jpg

 

gallery_40763_17940_1549070.jpg

 

gallery_40763_17940_1779414.jpg

 

Nummer 9 is redelijk hersteld, maar het gaat verre van zo goed als met de overige 8. Maar ik hou haar toch nog even in leven.

In de voorgroeikast staat ze niet in de weg :)

 

Tot volgende week weer!

 

PP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een weekje verder en wat een verschil een week kan doen!

We zitten nu 3 weken (officieel morgen eigenlijk) op 12/12.

 

Ze zijn als een gek gegroeid en de stammen ook. Hoop dat nu de strek er wel uit is, want ik kan niet veel hoger met het licht en de stammen zijn te dik en te groot om nog onder en tussen het net heen te manoeuvreren. Volgende keer misschien toch net iets eerder op 12/12 overgaan.

 

Heb het druppelschema aangepast van 3 x per dag naar 5 x per dag en de EC opgeschroefd naar 1.5 en de PH van 5.8 naar 6.0

De Canna Boost die ik zou gebruiken blijft voorlopig nog even in de kast aangezien ik een fles "Nr.3 Afharder" van Woma heb gekregen om te proberen.

Ik kende het nog niet maar heb de laatste tijd van verschillende mensen goede dingen gehoord over het resultaat ervan. Geen betere manier om erachter te komen dan het zelf te proberen. Dus de CannaBoost blijft deze ronde in de kast staan.

 

Wat foto's voor de liefhebbers :whistle:

 

gallery_40763_17940_1573360.jpg

 

gallery_40763_17940_1717692.jpg

 

gallery_40763_17940_521531.jpg

 

gallery_40763_17940_485580.jpg

 

gallery_40763_17940_470039.jpg

 

gallery_40763_17940_857607.jpg

 

gallery_40763_17940_811759.jpg

 

gallery_40763_17940_506549.jpg

 

Ik heb net voordat de klok om ging ook nog een aantal stekken gesneden van de Pineapple Kushes.

Hiervan zijn er al een stuk of 20 geworteld en inmiddels in kleine potjes met cocos overgepot en naar de voorgroeikast verplaatst.

8 hiervan gaan over een week of 8-10 als de huidige ronde klaar is, de tent in. En de rest over een aantal weken naar buiten :wave:

 

Stekken zien er goed uit en waren binnen no time geworteld en weer aan het groeien. Ben benieuwd of het wat wordt, het is de eerste keer dat ik stekken van mn eigen planten heb gemaakt :innocent:

 

gallery_40763_17940_239430.jpg

 

Dat was hem weer voor vandaag! Tot de volgende!

 

Keep 'm Green!

PP

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...