Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Flupje

Ghe Rippen Gebruiken Om De Bloei Te Versnellen ?

Recommended Posts

Hallo,

 

Maatje van mij heeft wat pp-tjes gezet, maar komt nu in de problemen met de afbloeitijd...

Tijdens de 7e week bloei (vanaf 12/12) moet hij het kamertje leeg hebben.

 

Nu lees ik mij in over GHE Ripen.

Ik begrijp echter niet helemaal hoe je het moet inzetten.

De kweek is op coccosslabs en water handmatig.....

Moet je Ripen 10 dagen voor je wilt knippen toevoegen ?

Moet je spoelen als je later de slabs weer wilt gebruiken ? (of kun je ze weggooien ?)

Geef je ook nog andere voeding tijdens het GHE ripen toevoegen ?

 

Wat is uiteindelijk het effect van dit middel ?

Krijg je toch nog mooie topvorming (en ook hard) of ontploffen je toppen gewoon en kun je gewicht wel vergeten....?

Ik kan mij voorstellen dat je wel wat gewicht en topvorming verliest ten op zichte van normaal bloeien, maar is het verschil groot ?

 

En als laatste, is het verstandig om tijdens het geven van ripen ook nog de lampen op 13/11 te zetten ?

(13 uur licht dus...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring met Ripen is dat de toppen keihard compact worden, en dat er ook nog wel iets van een smaakje achter kan blijven dus flink spoelen,

GHE heeft ook een spoelmiddeltje wat in synergie ermee werkt.

Juist omdat ze zo keihard worden verlies je ook de "bag appeal" als het al mooie toppen zijn, dus ik zou het alleen aanraden bij fluffy toppen of inderdaad een situatie zoals deze waarbij je (net iets eerder) op een vaste datum wilt oogsten.

Je geeft Ripen als allerlaatste voeding, dus net voor de periode dat je gaat spoelen.

Ik weet niet zeker meer wat de juiste toepassing was, maar als je echt precies op 7 weken klaar wilt zijn met een goed wietje kan je beter week 5,5 beginnen met Ripen voor een week om de dag opbouwend naar halve/driekwart concentratie en daarna zo veel mogelijk spoelen.

Door dat je het toepast geef je de planten een signaal dat het einde eraan komt, waardoor ze nog alle kracht hun toppen aandikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de dagen uitreken kom in op 49 dagen bloei, dat zijn inderdaad precies 7 weken.

Ze zijn ook direct destijds op 12/12 gezet, zijn dus eigenlijk niets te groot...

Hij wist dat hij de ruimte leeg moest hebben, maar wilde toch nog even oogsten.

 

Volgens mij kweekt hij op Gout (maar weet ik nu niet zeker, kan ik navragen uiteraard).

Het maakt volgens mij niet uit welke voeding hij gebruikt toch..?

 

Op 5,5 week beginnen met GHE Ripen toevoegen (en niets anders neem ik aan ?) met eerst kwart dosering op dag 1, dag 3 halve dosering en dag 5 3/4 dosering.....nooit op de volle dosering dus ?

 

Na die week (dus niet 10 dagen wat ik hier en daar lees) stoppen met GHE Ripen en slechts puur water geven tot de laatste dag.

Het gaat nat weg, dus tot en met de laatste dag lekker laten drinken...

 

Heb ik je zo goed begrepen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

GHE Ripen verhoogt de productie van werkzame stoffen in de laatste 2/3 weken en geeft een signaal aan de plant dat het einde v/d levenscyclus nadert .

Dit triggert de plant om meer flavo's en terpo's(smaak) aan te maken samen met de andere cannabinoiden,door het blad leeg te trekken en alle suikers in de plant te consumeren.

Geen ervaringen gehad met 'gekke smaakjes' door niet uitspoelen,v/h medium, kan best wel zo zijn hor,kweenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn er nog meer mensen met ervaring met dit product ?

gaat niet lang meer duren dat hij het moet inzetten en er zijn nog wat onduidelijkheden....

 

wat is de dosering per 100 liter water ?

dit in verband met de hoeveelheid die hij van het product moet inslaan.

 

nog negatieve ervaringen ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...