Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
growingpains

zaadjes van vrouwelijke stek

Recommended Posts

Ik heb mn buitenwiet geoogst vind ik zaadjes tussen me buds.ken ik die volgend jaar zaaien?zijn het zeker vrouwelijke zaadjes(dus ik krijg geen mannelijke planten) hoe zit dat??? :P :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

als die zaadjes rijp zijn dan kan je ze volgend jaar planten ja, maar het zijn geen vrouwelijke zaden

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dat vrouwtje niet door stuifmeel van een andere mannetjes plant is bevrucht maar doorzichzelf, dan is het toch een hermafraudiet? dat is dan toch meestal wel vrouwelijk zaad wat er af komt? of zaad waar weer een hermafraudiet uitkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtf, kpost over precies hetzelfde net 2 minuten geleden, maargoed..

 

Meeste zaadjes van een hermafrodiete plant worden zelf toch ook hermafrodiet? Als dat het geval is heb je er dus niks aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai,

ik vind ook zaadjes in m'n buitenwiet, terwijl er geen mannetje in de buurt was. Als mijn plantje dus hermafrodiet was, waarom brengt het dan zoveel lekkers op? Als dat betekent dat het ook hermafrodiete zaadjes zijn, dan is dat toch niet erg... als ze hetzelfde opbrengen als de moederplant?

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hai,

ik vind ook zaadjes in m'n buitenwiet, terwijl er geen mannetje in de buurt was. Als mijn plantje dus hermafrodiet was, waarom brengt het dan zoveel lekkers op? Als dat betekent dat het ook hermafrodiete zaadjes zijn, dan is dat toch niet erg... als ze hetzelfde opbrengen als de moederplant?

grtz

Misschien zie jij geen mannelijke planten in de buurt maar misschien zijn ze erwel. Misschien zijn er wel mensen bij jou in de straat die mannelijke planten hebben staan he dat kan ook. Stuifmee gaat zo makkelijk met de lucht mee...

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites
een plant is nooit 100% van hetzelfde geslacht dus het kan altijd gebeuren dat er een paar zaadjes te vinde zijn.

Toch kan een plant daar zeer dichtbij zitten !! de bekende 99.9 % , zoals de echte female (niet feminized) zaden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, Je kunt ze volgend jaar zaaien en nee het worden niet allemaal vrouwtjes.

 

De kans op vrouwtjes is in dit geval wel wat hoger ,evenals de kans op 2 slachtige planten(herma's) . Maar je kunt de kans op vrouwtjes verhogen door te zorgen voor goede omstandigheden tijdens de omzetting van groei naar bloei vooral. Dan pas 'beslist' de plant of het een man of vrouw wordt.

 

goed verpakt in de koelkast kun je zaden wel 5 jaar bewaren , maar zorg wel dat ze eerst goed gedroogt zijn . ontkiem je zaden direct in zaaigrond ,en zet de potjes vervolgens in het licht ,en hou de grond steeds vochtig. Stop ze zo'n 4 mm diep de grond in ,plaats je ze te diep dan is de kans groter dat ze niet kiemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je plantje buiten staat dan kan hij toch met gemak door een mannetje worden bevrucht dat kilometers verderop staat?? Heb ooit wel eens ergens gelezen dat wind stuifmeel tot wel 7 km kan vervoeren (weet niet of het waar is) en wat denken we van insecten? vliegen ook van hot naar her. Hoeft dan toch niet perse een hermafrodiet te zijn?? Of heb ik het helemaal mis??

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de stad kan stuifmeel nie tve rkomen denk ik ,door alle obstakels . er zijn ook maar heel weinig mensen die een mannetje in hun tuin laten staan lijkt me .

 

Ook in binnenwiet tref je zo nu en dan zaad aan , dat duidt op herma's .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had 4 vrouwtjes en 2 mannetjes aan de andere kant van de tuin en nerges last van gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik had 4 vrouwtjes en 2 mannetjes aan de andere kant van de tuin en nerges last van gehad

dan heb je geluk gehad denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms zijn de zaadjes van een vrouwelijke stek niks waard , bv omdat het mannelijke stuifmeel niet goed ontwikkeld was.

 

Cannabis is genetisch gezien een zeer complexe plant , waarbij de standaard 'school biologie' niet opgaat . Dus als je vraagt of je zaadjes goed zijn dan valt daar niet 1,2,3 antwoord op te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cannabis is genetisch gezien een zeer complexe plant , waarbij de standaard 'school biologie' niet opgaat . Dus als je vraagt of je zaadjes goed zijn dan valt daar niet 1,2,3 antwoord op te geven.

Ik denk dat dit eerder komt omdat er al zoveel 'geprutst' is met de genetica. Hiermee bedoel ik veredeling en manipulatie etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cannabis is genetisch gezien een zeer complexe plant , waarbij de standaard 'school biologie'  niet opgaat .  Dus  als je vraagt of je zaadjes goed zijn dan valt daar niet 1,2,3  antwoord op te geven.

Ik denk dat dit eerder komt omdat er al zoveel 'geprutst' is met de genetica. Hiermee bedoel ik veredeling en manipulatie etc

Veredelen is juist geen prutsen . Maar er zijn zeker dinge verkeerd gegaan door manipulatie , of verkeerd kruisen . Dit heeft veel meer herma's teweeg gebracht .

 

Zo zijn er maar heel weinig planten die zuiver vrouwlijk zijn (XX), misschien 2 uit 1000 reguliere zaden . Deze zouden altijd het uitgangspunt moeten zijn voor het doorkweken .

 

Maar ook de pure XX vrouwtjes kunnen nog herma worden gemaakt door manipulatie van de hormonen,( geen genetische manipulatie)

 

Je ziet dat tweeslachtigheid ook bij andere levensvormen te zien is , het is vaak een noodoplossing om toch te kunnen voortplanten. Cannabis is er dus van nature ook al toe in staat herma te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...