Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

6 X Amnees Onder 1200 Watt (Autopot Xl Systeem)

Recommended Posts

Die onkosten, daar kan ik me goed wat bij voorstellen dilago..

Loopt toch op dan hé zo'n schaal vergroting..

 

Volgende stap is een AC/OC?

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die onkosten, daar kan ik me goed wat bij voorstellen dilago..

Loopt toch op dan hé zo'n schaal vergroting..

Dat klopt, de kosten rijzen de pan uit want er komt van alles nog bij.

Volgende stap is een AC/OC?

Wat is dat, een opticlimate? Nee, ik ga sowieso niet veel meer uitbreiden want het moet leuk blijven. Misschien ga ik de volgende ronde ook wel met drie draaien. Ik heb met meerdere factoren rekening te houden die ik niet zal benoemen omdat die informatie ook tegen me gebruikt kan worden.

 

dilago ik zou gewoon 5 planten doen en 5 lampen er bij .. elke dame een lamp

 

 

mvg mapitolover

Misschien doe ik dat nog wel eens maar niet deze ronde.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik maak wel een test verslag voor je dilago met 5 planten en 5 lampen....

 

de dames zijn nog niet binne helaas ..

 

ik volg je

 

 

mvg mapitolover

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang denk je ze voor te groeien ? 2,5 per lamp is toch al snel 4 weken voorgroei ofzo ?

En met wat voor medium ga je het doen ? aarde met perliet en kleikorrels ? cocos aarde ? wat wil je uiteidelijk als medium hebben ?

Wat voor ph waarde ga je geven en hoe ga je water geven ? eb en vloed ? met de hand ?

Als de keus er is .. ga voor 4x600 mits het klimaat het houd ( en de prive omstandigheden natuurlijk ) ( als je plant volwassen is ) .. je stekken zelf gesneden zien er 10x beter uit als je stekken gekregen .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang denk je ze voor te groeien ? 2,5 per lamp is toch al snel 4 weken voorgroei ofzo ?

Met deze set up heb ik nog nooit gewerkt, maar zo lang als nodig is.

En met wat voor medium ga je het doen ? aarde met perliet en kleikorrels ? cocos aarde ? wat wil je uiteidelijk als medium hebben ?

Ik ga plagron lightmix gemengd met perliet gebruiken in 25literpotten van het autopots systeem,

Wat voor ph waarde ga je geven en hoe ga je water geven ? eb en vloed ? met de hand ?

Water geven gebeurt met het autopots systeem. Dit wordt mijn eerste ronde er mee.

Als de keus er is .. ga voor 4x600 mits het klimaat het houd ( en de prive omstandigheden natuurlijk ) ( als je plant volwassen is ) .. je stekken zelf gesneden zien er 10x beter uit als je stekken gekregen .....

Het wordt ook 4 x 600 en het oppervlak heb ik wat verkleind zodat ik het te benutten oppervlakte z.s.m. vol heb.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als de keus er is .. ga voor 4x600 mits het klimaat het houd ( en de prive omstandigheden natuurlijk ) ( als je plant volwassen is ) .. je stekken zelf gesneden zien er 10x beter uit als je stekken gekregen .....

Het wordt ook 4 x 600 en het oppervlak heb ik wat verkleind zodat ik het te benutten oppervlakte z.s.m. vol heb.

 

+1Bleubud,,,!

En wat dacht je dilago,, daar lul ik mooi over heen..

 

:verrygood

Dat mag gezegd worden en je mag er mee doen wat je wilt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staat het er voor dilago?

Zijn de kleintjes al bijna toe aan hun nieuw onderkomen?

Ben heel benieuwd hoe dit je gaat bevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als de keus er is .. ga voor 4x600 mits het klimaat het houd ( en de prive omstandigheden natuurlijk ) ( als je plant volwassen is ) .. je stekken zelf gesneden zien er 10x beter uit als je stekken gekregen .....

Het wordt ook 4 x 600 en het oppervlak heb ik wat verkleind zodat ik het te benutten oppervlakte z.s.m. vol heb.

 

+1Bleubud,,,!

En wat dacht je dilago,, daar lul ik mooi over heen..

 

:verrygood

Dat mag gezegd worden en je mag er mee doen wat je wilt..

Ik wist niet precies wat hij bedoelde en het was me te laat dat nog uit te zoeken. ;)

 

Hoe staat het er voor dilago?

Zijn de kleintjes al bijna toe aan hun nieuw onderkomen?

Ben heel benieuwd hoe dit je gaat bevallen.

De stekken staan in de propagator te wachten, eerder deze week meende ik al wortels gespot te hebben maar dat bleek nog wat te vroeg gejuicht. Ik hoop over een paar dagen los te kunnen. Het nieuwe onderkomen is zo goed als af, nog even wat zwart-wit folie op de muur en we kunnen los.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed, 4 x 600, ik ben jaloers. :D

 

Suc6

Edited by GrowingP
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Don't hate but innovate. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haten doe ik niet aan, gun het je van harte en vind het bruut. :)

Ben ook heel benieuwd naar hoe dat hok er uit ziet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken staan er prima bij. Ook is de temperatuur mooi stabiel zo rond de 20 graden en daar houden ze duidelijk wel van.

 

gallery_6495_17946_155562.jpg

Kerngezonde meisjes!

 

Ook heb ik vandaag de Kolossus van Sannie gestekt voor op een andere locatie. Ik weet nog niet of ik daar wel een verslag van bij ga houden, maar indien ik dat ga doen verschijnt het wel in mijn handtekening. Dit is gefeminiseerd zaad wat ik nog niet in de bloei heb gehad, niet ideaal maar wegens tijdsdruk nu even de enige optie. We zullen wel zien wat het wordt.

 

gallery_6495_17946_99275.jpg

 

gallery_6495_17946_8887.jpg

Dit worden geen herma's want ze hebben het licht gezien.....

 

Ben ook heel benieuwd naar hoe dat hok er uit ziet.

Het is nog niet helemaal af, er moet nog zwart-wit folie op de wanden en de rommel moet nog opgeruimd worden, maar ik heb toch even een kiekje gemaakt. Nu ziet het er zo uit.

 

gallery_6495_17946_66155.jpg

 

gallery_6495_17946_43533.jpg

Het klimaat is zowat het enige waar ik me geen zorgen over maak. ;)

 

Nog een fijne dag gewenst.

 

Groet,

 

Dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat jij 't fijne weer benut hebt om de handen uit de mouwen te steken.

Ook de stekken kunnen deze dag zeker waarderen.

Je hok...tja, ik zie 2 lampen en een controller.

Nog niet zo interessant maar heb er alle vertrouwen in.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn er vier, maar inderdaad weinig te zien vooralsnog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi dilago,

Houd je er wel rekening mee dat, als je meer dan 6 potten gebruikt, je 16mm. slangen moet gebruiken i.p.v. de 6mm. slangen?

gallery_32885_13455_14784.jpg

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, daar had ik geen rekening mee gehouden. Dank je wel voor de opmerking, dat wordt nog even een bestelling plaatsen.

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook weer wat bij geleerd.

alleen verkopen ze die slang zelf niet op hun webshop, ook die van 6mm niet. :huh:

...kneusjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahum...

"t was goeie wiet gisteravond.... :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bijna zover om los te gaan. De stekken zijn nu allemaal geworteld.

 

Om verstopping tegen te gaan zijn het hydrokorrels geworden i.p.v. perliet. Wat ik me nog afvroeg: moet ik de hydrokorrels onderin de potten doen en daar de aarde bovenop of mengen met de aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt de hydrokorrels mengen met de aarde om een luchtig medium te krijgen.

verstoppingen zullen niet optreden door gebruik van het matrixdoek op de bodem van de pot

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké maar kan het dan ook onderin de pot? Naar mijn idee komen de korrels dan beter tot hun recht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt wat van de korrels over houden om daar mee een bodem te maken in de pot maar volgens mij maakt het weinig uit.

Ik heb de mapito er ook zo in gekieperd maar mapito is van zich zelf een luchtig medium.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hydrokorrels moet je door je aarde mengen.

Je kunt ook wel een laagje korrels extra onderin je pot doen, maar dat zou ik niet doen als ik jou was.

Ik heb mijn aarde vermengd met extra perliet en onderin de potten eerst een laagje perliet gedaan (1 a 2 cm.), maar ik denk dat mijn medium daardoor minder water opneemt, dus dat doe ik de volgende keer niet weer. Volgens mij wordt de wateropname van onder met hydrokorrels onderin je pot nog minder dan met perliet onderin.

Als je van bovenaf water geeft, zorgt zo'n laag hydrokorrels onderin je pot voor een betere drainage en voert het eventueel teveel gegeven water makkelijker af.

Bij de AutoPot is het nou juist de bedoeling dat het water van onder wat opgenomen, dus vorm zo'n laag hydrokorrels eerder een obstakel.

 

Dit is hoe ik het zie. Als iemand van mening is dat ik het verkeerd zie, dan hoor ik dat graag. ;)

 

Oh ja, dit had ik al eerder willen vragen:

Je gebruikt de volledige lijn van Biobizz. Krijg je met deze voeding geen verstoppingen in het systeem?

Het volgende van de Biobizz voeding is namelijk niet geschikt voor een automatisch bewatering systeem:

- Bio-Grow (wat ook tijdens de bloei gegeven moet worden)

- Fish-Mix

- Alg-A-Mic

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...