Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

6 X Amnees Onder 1200 Watt (Autopot Xl Systeem)

Recommended Posts

Vanmiddag heb ik de stekker eruit getrokken. Ik ga verder met de paar planten die wel mooi zijn en daar zal ik een nieuw topic voor openen.

 

Nu kon ik ook uitsluiten waar het aan lag, de planten stonden zeik- en zeiknat en waren compleet verzopen. Het probleem lag dus niet aan de grond, maar wél degelijk aan het autopotsysteem. Derhalve heb ik het eruit gehaald en morgen gaat het de deur uit.

 

Kortom einde van dit verslag.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer man. Succes met je volgende ronde.

Gr vlinder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes met je nieuwe ronde idd.. iedereen gunt 't je.

 

Als watergeven een issue is dan is cocos, zoals jaap123 al zegt, niet eens zo'n gekke optie. Met een lange sproeistok kun je de achterste planten met gemak wateren zonder ze te hoeven wegen. Wat je teveel geeft loopt er gewoon weer uit en als je regelmatig geeft staan ze nooit droog.

Het werkt alleen wel weer ietsje anders dan aarde, dus kan het me voorstellen als je voorlopig ff geen risico's opzoekt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer man, volgende keer beter!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de reacties!

 

Gelukkig heb ik de stekken nog en één gezonde grote plant die ik met de hand heb watergegeven.

 

@ Rodja,

 

De planten waar ik mee verderga staan al in aarde, maar wellicht is kweken op kokos iets voor de volgende keer. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe altijd 50% cocos en 50% lightmix.

Dat werkt voor mij super

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen van het autopot systeem dilago, alvast succes met je volgende ronde :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilago

 

Ik begrijp niet zo goed waarom je zo een zwaar medium hebt gekozen voor in die autopot. Zwaar medium, heeft bij mij (met kamerplanten welliswaar) tot gevolg dat de groei erg stagneerd omdat de wortels verminderde hoeveelheid verse lucht tot zn beschikking heeft. Kan je beter 100 liter (25kg) steenwolgranulaat van grodan bestellen, iets van 25 euro's meer is t niet. Heb je veel meer lucht in je medium. Dat zou prima moeten werken met zo een autopot. Ook veel minder kans voor bodem gerelateerde ziektes. Als je het niet vertrouwt kan je er altijd nog wat kleipellets er bij doen, maar ik denk niet dat dat nodig is..

 

Verder heb ik ook gemerkt, dat als ik mn planted enzymen geef, dat het echt veel verschil maakt, vooral als ze al wat langer in dezelfde pot zitten. Dus naar mijn mening ook een must.

 

Ik las ook in een andere post van jou:

 

Waarom zou je met de ph beginnen te klooien? Je kweekt op aarde en vanwege de buffer is het niet nodig.

 

Had je nou pH min gebruikt deze kweek? Want er zit aarde in de potten.

 

Als ik jou was zou ik echt gaan zoeken naar verbeterpuntjes, want elk klein beetje maakt op het eind een hoop. De energiekosten blijven in het ergste geval het zelfde, maar als je het goed weet te doen, zo tijd kan besparen en geld kan besparen.

 

Het is echt de moeite om elke omgevingsfactor zo goed mogelijk binnen de gewenste waardes te krijgen. Het levert je meer op en in het process van het doen, leer je ook weer wat er bij.

 

Hoop wel dat je wat geleerd heb van je kweken, want als je er geen lessen uit trekt en de zelfde fout weer maakt. Dan kom je ook niet verder. Zo ook de bekende uitspraak van einstein:

“ Waanzin is altijd hetzelfde blijven doen en toch een ander resultaat verwachten”.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt, want kwa hoeveelheid geld en apparatuur dat je er tegen aan smijt zou het wel wat meer moeten opleveren, nog maar 4 van de 7 keer is "gelukt". Echt doe jezelf een plezier en ga op zoek naar een manier om hier wat meer uit te halen. Het is de hoeveelheid tijd en moeite meer dan waard.

 

Niet om af te kraken, maar om je steeds met volle moed te zien beginnen en dat het vaak zo af loopt is moeilijk om te zien. Ik hoop dat je er wat meer doet.

 

Veel succes!

 

Hannesh

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel Hannesh! Ik heb alleen bij mijn eerste binnenkweek ph min toegevoegd en die was succesvol. Uiteraard leer ik zelf het meeste van mijn fouten, want ik word er mee geconfronteerd en ik ben degene die de planten moet omhakken waar ik eveneens de tijd en energie en liefde insteek. Maar goed, het zijn levende gewassen en fouten maken hoort er ook bij dus daar schaam ik me niet voor. Volgende keer beter en zo niet, dan de keer daarna. Gelukkig hoef ik er niet van te leven. :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp t punt van Hannesh wel wat betreft zwaar medium.

Hoewel ik van de andere kant weet dat je ook hydrokorrels hebt toegevoegd om de luchtdoorlaatbaarheid te stimuleren.

Misschien was het medium toch nog te zwaar en zou je aan beaker kunnen vragen wat zijn exacte samenstelling was zodat je daar misschien n verbeterpuntje hebt.

Mocht je voor een ander (luchtiger) medium kiezen dan kan ik je mapito wel aanraden, luchtiger geeft het naar mijn mening niet.

En een moeilijk medium is het ook niet.

Mocht je hier aan beginnen dan kun je in ieder geval rekenen op mijn volledige support

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel, misschien waag ik me nog wel eens aan de mapito! Ik heb momenteel drie 25literpotten aangesloten op het autopotsysteem en vooralsnog gaat het nu prima. Dit keer heb ik de potten niet ingewaterd, maar gevuld met 50% verse aarde en 50% hydrokorrels en daar de stekken ingepland. Vervolgens heb ik ze direct op het systeem aangesloten, dat aangezet en sindsdien geen problemen ondervonden. Hoe vol ik de bak heb maakt ook niet meer uit. Dus, al met al lijkt het er op dat niet het systeem de boosdoener was.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo. En nu dus Volgas er tegenaan :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ter voorkoming van beestjes heb ik de stekken weer gedompeld in Bugdeath zoals ook de vorige ronde. En aangezien ik geenarrow-10x10.png spint heb gezien tijdens mijn vorige kweek geef ik het biologische goedje het voordeel van de twijfel.

 

Fijne avond gewenst,

 

Dilago

 

hey ik heb nog niet het hele topic doorgelezen dus misschien is het al gezegd! Maar is NEEM OLIE hier niet een goed product voor?

 

Beetje neem olie mengen met water en onderdompelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...