Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
goldrush

30 X white widow

Recommended Posts

eindelijke fatsoenlijke foto's van mijn planten, 30 stuks WW.

Twee weken groei, en ondertussen twee weken bloei. Sommige zijn een beetje overbelicht, maar mijn digicam komt uit de oudheid. Dus sommige lijken bruin of geel maar ze zijn allen mooi groen.

 

hoogte van de planten 60 cm...

 

DSC73.jpg

 

DSC74.jpg

 

DSC75.jpg

 

DSC76.jpg

 

DSC77.jpg

 

DSC78.jpg

 

DSC79.jpg

 

DSC81.jpg

 

DSC82.jpg

 

heeft er iemand een mening, ik vindt ze er redelijke uit zien voor m'n eerste keer.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chapeau!

 

Ik vind het er erg goed uitzien voor de eerste keer! maar ik vraag me toch echt af wat je hebt hangen aan licht? Ik zie 2 zelfbouwers hangen aan een plankie maar wat voor lampen? Kan je wat onfo geven over:

-wattage

-oppervlakte

-afzuicapaciteit

 

Kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kwekeling

sure.... twee keer 600 watt zelfbouw met 2 BLT trafo's

ruimte is 1,5 diep * 1,5 breedt * 2,20 hoog

afzuiging Ruck 1000 kub in zelfgebouwde kist afvoer gekoeld naar buiten (langleve de ijsblokjes apparaat in mijn amerikaanse koelkast.

aanzuiging op basis van onderddruk ( 3 gaten met doorsnede van 125cm)

en een simpele tafelventilator aangesloten op drie aanvoerbuizen die netjes het hok in gaan. (volgende kweek betere aanzuiging verzorgen)

 

kweek is op aarde, potten 11L, bewatering is handmatig

 

voeding groei; 1 * per 2 dagen 200 ml water canna terre + rhizotonic daarnaast driemaal daags pure rhizotonic sprayen met de plantenspuit. (bladvoeding)

 

voeding bloei; 1 * 2 dagen 500 ml water canna flores + pk 13/14

 

Tevens puur voor de fun regelmatig twee liter flessen gistend suiker water neergezet tussen de planten

 

om eerlijk te zijn had ik problemen met de voeding verwacht (te veel) maar tot op heden heb ik twee bladeren kunnen ontdekken waarvan het randje bruin werd.

 

Volgende maand komt er een tweede hokje bij met dezelfde specs. En dan proberen in tegenfase te kweken, dus iedere vijf weken oogsten.

 

edit: typos

Share this post


Link to post
Share on other sites

pk 13/14 is toch een fosfor-kalcium en geef je toch eenmalig 3 weeken voor de oogst toch niet in het begin van de bloei??????

 

staat toch duidelijk op het etiket????

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kweekie

 

Ik had een redelijk lange groeiperiode (2 weken) Niet direct op de eerste bloei dag gestart. Na drie dagen bloei nieuwe voeding gebrouwen, en toen de pk13/14 toegevoegd. Ik heb diverse mensen gesproken die het tweedagelijks geven zonder problemen.

 

schaadt het niet, dan hoop ik dat het baat ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ben toch wel geinterreseerd in je temp?? hoe warm is het in je kast en draait je afzuiger op volle toeren?? ofniet??

 

want heb namelijk ook een kast : 1.2x1.2x2m dus wel wat kleiner met ook 2 x 600 Watt lampen met een 680 kuub afzuiger (dit is veels te weinig; ook de reden van men vraag)heb 1 aanzuiggat diameter 15cm en ga er nog een maken (even groot) en heb ook nog een klein ventilatorke in men kast staan. voor een beetje extra luchtirculatie

 

en nog een ding die gat van 125 cm : neem aan dat dat een foutje was : oftewel 125 mm oftewel 12.5 cm maar een gat van 1 meter en 25 cm :P

 

ps : heb er trouwens 20 nlxjes onderstaan :verrygood

 

Grtz

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey ben toch wel geinterreseerd in je temp?? hoe warm is het in je kast en draait je afzuiger op volle toeren?? ofniet??

 

want heb namelijk ook een kast : 1.2x1.2x2m dus wel wat kleiner met ook 2 x 600 Watt lampen met een 680 kuub afzuiger (dit is veels te weinig; ook de reden van men vraag)heb 1 aanzuiggat diameter 15cm en ga er nog een maken (even groot) en heb ook nog een klein ventilatorke in men kast staan. voor een beetje extra luchtirculatie

 

en nog een ding die gat van 125 cm : neem aan dat dat een foutje was : oftewel 125 mm oftewel 12.5 cm maar een gat van 1 meter en 25 cm :P

 

ps : heb er trouwens 20 nlxjes onderstaan :verrygood

 

Grtz

 

 

RadoN

temp bloei periode lamp aan: 30 Lv 50

temp bloei periode lamp uit: 24 Lv 80

 

temp groei periode lamp aan: 27,5 Lv 50

temp groei periode lamp uit: 21 Lv 70

 

afzuiger draait op volle toeren, in de groei om de temp naar beneden te krijgen. In de bloei om de Lv naar beneden te krijgen

 

en die gaten zijn idd 12,5 cm dus 125 mm thanks for noticing that...

 

Overigens zakte mijn temp en mijn Lv toen ik een simpele tafelventilator gebruikte om nog iets aan aanzuiging te doen. Zorg wel dat de afzuiging in je kast een "vrij" gat heeft voor de onderdrukcompensatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit de temp en de lv zitten juist goed zie ik bij jouw

 

mss een beetje lager bij bloei periode lamp aan maar dat maakt niet zoveel uit

 

ga denkek een extra aanzuiggat maken en er is nix voor mijn aanzuiggat als dat is wat je bedoelt buiten een bak met water omda het dan zou verdampen en zo is dan ook de lv van het lucht dat binnenkomt ook een klein beetje hoger. voor de rest zit ik nog maar in de groei ben nog maar een week en paar dagen bezig.

 

ga ook denkek zo een tafelventilator nemen en in men kast proppen, is er wel al een beetje krap ma dan richt ik die voral op de lampen en men kleiner ventilatortje tussen de planten. Maar bedoel je met een tafelventilator etzelfde als een zwenkventilator ofniet,??

 

Voor de rest ziet je kweekje der zeer mooi uit :P men complimenten :verrygood

 

 

Thx en Grtz

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thx denk dak dan ook maar zo een ventilator koop,

 

enige aanbeveling van hoe groot of een goeie (welk merk dan) ventilator??

Share this post


Link to post
Share on other sites
pk 13/14 is toch een fosfor-kalcium en geef je toch eenmalig 3 weeken voor de oogst toch niet in het begin van de bloei??????

 

staat toch duidelijk op het etiket????

Lees dan echt goed en je ziet dat het kalium is ipv kalcium :verrygood

 

Over het gebruik heeft iedereen zijn eigen opvattingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hokje ziet er leuk uit.

Heb echter 1 opmerking wat je lampen betreft.

Ik zou de kappen een kwart slag draaien, zodat de bulpen in de lengte van elkaar staan. Dan de fitting in de richting van de zijkanten monteren en zo'n 30/40 cm van de kant afhouden.

Ik denk dat je zo iets effectiever je licht benut :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ffkes een update. Vandaag begonnen aan de derde week. De foto's hieronder zijn van een beter kwaliteit.....

 

DSC83.jpg

 

DSC85.jpg

 

DSC86.jpg

 

DSC87.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor, ik denk alleen een beetje vol....maak niet veel uit hoor, gewoon 36 uur langer knippen :P :verrygood

En ik vind ze erg donker kijken maar dat kan ook aan de foto liggen.

Edited by Harry_1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

@harry

 

Die donkere kleur komt door mijn 7 jaar oude 1 megapixel digicam die niet goed over weg kan met onder of overbelichting.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pk 13/14 is toch een fosfor-kalcium en geef je toch eenmalig 3 weeken voor de oogst toch niet in het begin van de bloei??????

 

staat toch duidelijk op het etiket????

Zoals Oni al zei dat het kalium is zonder C en het is onzin dat je het eenmalig geeft 3 weken voor de oogst. Bij Bio Nova geef je al vanaf het begin PK 13/14. 3 weken voor de oogst geef ik trouwens alleen nog maar water.

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites
.

Hey klaas b, waarom kick je allemaal topics van weet ik veel hoelang terug?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogen ze gelijk zijn account schorsen, nbeetje de boel om liggen gooien hier...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...