Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Gorilla

4 X Strawberry Haze

Recommended Posts

Gorilla, misschien dat ik je verkeerd begrijp maar waarom zouden ze minder verdampen als het in je tentje warmer wordt?

 

Ook hier raak ik t spoor even kwijt, je trich's laten zien dat je dames nog wel even vooruit kunnen, alleen je bladeren vergelen naar jou idee te veel. Maar je wilt wel gaan starten met spoelen? :huh:

Ben je niet iets te laat begonnen met wat voeding geven?

Als je 5 dagen terug zelf aangeeft dat ze nog maar net in week 7 bezig zijn en er 11 voor staan. Dan zou stoppen met voeden de vergeling toch alleen maar verergeren.

Spoelen is altijd wel prima maar wel op t goede moment.

 

 

En dat die ervaren kweker met 77 dagen klaar was zegt maar een beetje over jou eigen ronde.

Hij kweekte volgens jou op 1150 watt en is niet voor niets ervaren.

 

Nog een kleine vraag....How's the smell

 

gr bubbz

 

Sorry Gorilla haha las nu net pas dat je t zelf ook al aangaf qua voeding. My badd.

Edited by Secretbubb
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Haha wat teveel gerookt El Capitano?! :P

 

Sorry typefout wiet61, met lamp uit is de lv 55%, ook goed of....?

 

veelste veel ,dat moet naar beneden ,meer afzuigen dus ,en de waaier erop ,dat er flinke lucht circulatie is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heeft de herfst al eerder ingezet want de bladeren worden geel, ze drinken amper meer en verdampen denk ik ook minder want het is weer warmer in het tentje!

 

Het is nu zo'n 31 graden, kan ik het best de lamp een beetje dimmen of toch niet? Volgende keer moet ik eerder met de voeding beginnen want ze hebben nu maar 1 keer Green Sensation mee gehad en ik denk dat ik vanaf nu alleen nog water moet geven om te spoelen?

 

Aan de trichomen te zien mogen ze nog wel even maar de plant laat duidelijk herftsporen na al!

Die afbloei tijden die zaadbanken geven moet je niet zoveel van aantrekken, naar de plant kijken is het belangrijkste.

 

Hun geven een indicatie maar als jij net veel pheno's hebt die wat meer naar indica neigen ben je al eerder klaar natuurlijk. Uiterlijk van

de toppen vindt ik ook niet echt haze achtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja volgende keer moet ik eerder starten met voeding. Maar ik ga ook met andere aarde werken, dus dat is weer anders. Maar het gaat nu toch echt best snel. De meeste trichomen worden nu milky. Ze gaan niet minder verdampen omdat het warmer wordt, maar doordat ze minder drinken en daarom minder verdampen. Er staat 11 weken op 12/12 voor, 9 weken bloei dus en ze waren binnen 1 week al in de bloei omdat ze bijna een maand voorgegroeid zijn dus dat scheelt weer een week. Verder denk ik net wat Johnny zegt dat je je niet altijd helemaal vast moet houden aan de tijden die ze schrijven, alles heeft er invloed op natuurlijk.

Ik schat dat ze nu nog ongeveer een week moeten tot alles milky is. Als ik de mogelijkheid had om ze een voor een te kappen deed ik dat maar ik moet in de tent drogen dus dat gaat niet.

 

De plant die nu het verst is is bijna helemaal milky met een enkele amber. 2 andere planten hebben nog enkele clear trichomen dus die moeten nog even. De plant die iets achter blijft heeft nog meerdere clear trichomen.

 

Kan ik het beste een middenweg aanhouden en zodra het meeste milky is meteen omhalen?

 

Ik heb de lamp gedimt naar 700W omdat het boven de 28 graden was continu. Nu is het 28 graden.

Ook staat de klok nu op 10/14 omdat het proces wat proberen te versnellen.

 

De ruik is heerlijk fruitig, ruikt echt lekker vind ik!

 

De fan staat nu de hele dag aan voor luchtverplaatsing!

Edited by Gorilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ga je weer die vraag stellen over de beste tijd van oogsten!

 

In post 247 geef ik je het antwoord, wat je daar mee doet moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk El oro verde en ik doe er zeker wat mee want ik ben blij met de adviezen die ik krijg, maar ik doel er meer op dat ik ze alle 4 tegelijk moet doen en ze niet even ver zijn helaas.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahaaaa, tja dat is altijd lastig, dan moet je de middenweg nemen, dan zal de ene misschien wat te ver zijn, en de andere misschien net te vroeg.

 

Ik ben zo blij met mijn zelf gefabriceerde droogkast 75 x 75 x 110 cm een jaar of 5 geleden gemaakt met afzuiging, filter, 6 netten erin, en demontabel, werkt als een tierelier.

 

Maar zoveel verschil zal er niet in zitten, de vraag is dan of je het merkt of proeft.......denk het niet!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil het gewoon zo goed mogelijk doen en kom daarom wellicht wat onzeker over wat dat betreft, maar het gaat me erom dat ik straks gewoon goede oliën en tincturen kan maken van eigen gekweekte wiet zonder allerlei rotzooi erin. Qua smaak zal het dan niet veel uitmaken, maar eerder qua resultaat wellicht. Een volgende keer zal alles makkelijker gaan dan de eerste keer, maar als je niks probeert leer je ook niks en dat houdt het ook wel leuk!

Heb het laatste half jaar toch al veel kennis opgedaan, nu nog omzetten in goede handelingen..... ;)

 

Heb je toevallig een foto van hoe je die kast gemaakt hebt en hoe dat eruit ziet?

Edited by Gorilla
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is hij, de droogkast:

 

gallery_37549_16524_27700.jpg

 

 

Voorkant is een schuifdeur omhoog, de rest zit met een speciaal zelfbedacht systeem in elkaar, hij moet ook wel eens uit elkaar tenslotte, lekker makkelijk zonder schroeven.

 

Onderin zitten rondom totaal 12 gaten met een panty (voor het stof of beestjes) ervoor, daar wordt de lucht aangezogen, en wordt met de afzuiger bovenop weer reukloos afgezogen.

 

We hebben een dimmer op de afzuiger staan, naar gelang snel of langzaam drogen. In het begin staat hij vol aan om het meeste vocht af te zuigen, maar na een paar dagen dimmen we al, en dan langzaam verder drogen, dat komt de smaak wel ten goede.

 

We proberen meestal rond de 18 graden te drogen.

 

Zo halen we er al jaren een mooi gedroogd wietje uit op deze manier.

 

Lachen toch?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit ja, mooi geknutseld!

En heb je sinterklaas op z'n baard getrapt of wat ligt er bovenop?! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes gemaakt el oro verde, hoeveel kan je daar maximaal in drogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx heren, ha ha, ja nu je het zegt lijkt het erop. Maar nee dat zijn kniphandschoentjes, en die uitgebeten vlekken zijn van ooit gemorste PH-......en dat is tuig!

 

@Klaver. Een kilo droog spul past er wel in, maar dat hebben we nooit gehad....we zijn hobbykwekerts he. ;)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 weken op 12/12, 83 dagen boven de grond en zo goed als ready om gelijk gemaakt te worden met de grond denk ik. laugh.png

De meeste trichomen zijn milky op enkele clear trichomen na en ook zijn er enkele amber te zien en zelfs een enkele zwarte bij de plant die het meest ver is?

De plant rechtsachter is steeds verder ontwikkeld geweest gedurende de bloei en deze heeft ook niet zoveel toppen. De plant linksachter is steeds net een beetje achter gebleven, deze is net niet zo ver ontwikkeld als de andere 2 maar de trichomen zijn inmiddels ook grotendeels milky met een enkele amber.

 

Vanwege de fout die ik met de Green Sensation gemaakt heb maandagmorgen heb ik meer water moeten geven om de concentratie per L minder te krijgen. (2ml per L gehad nu ipv 1 ml, maar zonder extra water zou dat 4ml per L geweest zijn) Ze hebben geen Bloom meer gehad maandag.

Daarom staan ze nu nog redelijk nat en weet ik niet of spoelen verder nog wel zin heeft want ze staan al vochtig en ze drinken niet veel meer.......leerpunt voor de volgende keer natuurlijk, maar heeft water geven nog wel zin nu?

 

Ik denk dat het bijna tijd is om te kappen, wat jullie? rolleyes.gif

 

gallery_43961_17932_2305786.jpg

 

gallery_43961_17932_975804.jpg

 

gallery_43961_17932_344973.jpg

 

gallery_43961_17932_773342.jpg

 

gallery_43961_17932_2554649.jpg

 

gallery_43961_17932_549419.jpg

 

Grtz Gorilla :smoke

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er nog voeding in je grond zit ga je dat terug proeven in je eind product.

Ik zou minimaal een keer spoelen.

De bladeren zien er nog goed uit, En volgens mij kan je het nog wel even rekken.

Maar ik kan het de plant niet, Misschien dat er iemand is met beter advies.

Ziet er iig heel erg lekker en dik uit.

 

Greetzzzzzz Rockfort

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1.....Inderdaad, ik zou wel zorgen dat je goed gespoeld hebt, grote buffers daar zit nog wel wat voeding in, en dat moet er eigenlijk wel uit voor bijsmaken.

 

Laat ze maar wat droger trekken nu, ik zou nog een weekje wachten en minimaal wateren, bloeien ze nog mooier af, en wordt het allemaal nog wat harder/compacter.

 

Mochten ze echt te ver gaan, wat ik niet verwacht, kan je altijd met de meest rijpe beginnen.

 

Mooie buds hoor zo alles bij elkaar, daar moet je nog even een weekje aandacht aan besteden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks mannen voor jullie adviezen!:)

 

Die week extra nog maakt me niet uit, het liefst zo goed mogelijk natuurlijk.

Volgende week hebben ze er 9 weken 12/12 opzitten dus dat komt ook aardig overeen met de tijd die ervoor staat van de breeder.

 

Maare.....ze staan nu dus nog vrij nat, je zegt droogtrekken en minimaal water geven.

Moet ik dan nu wel meteen schoon water geven en dan droog laten trekken of hoe bedoel je dat?

Maandag hebben ze 6 L per pot gekregen met alleen Green Sensation, wat zouden jullie voor een hoeveelheid water adviseren om te spoelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ze al vrij nat staan en niet zoveel meer drinken, moet je ze droger laten trekken, plant verbruikt nu alsnog de aanwezige voedingsstoffen, geef mondjesmaat schoon water tot ze klaar zijn.

 

Vergeet niet dat er in die grote potten nog veel vocht en voeding zit.

 

Komt wel goed Gorilla.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top kerel, ik laat ze nu zo droog mogelijk trekken en zal vanaf maandag ofzo minimaal schoon water geven.....en dan einde van die week kappen die handel! ;)

Edited by Gorilla
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zit je dus op 9 weken op 12/12, dus geen 9 weken zichtbare bloei.

Volgens mij kan je ze dan nog wel iets langer dan een week geven.

Ze hebben ook nog voeding in de bladeren, daarom zien ze er nog groen uit.

Ik denk 1,5 a 2 weken voor een goede en smaakvolle afbloei.

Dus nu af en toe alleen water geven, en wachten tot de blaadjes lichter van kleur beginnen te worden, even wachten tot het meeste water op is, en dan :execute Zo zou ik dat iig doen, haastige spoed is zelden goed.

Greetzzzzzz Rockfort

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, ik kijk het nog even aan dan en begin met spoelen zodra ze droger staan. ;)

 

Overigens trekken de bladeren echt wel geel hoor al......heb er al een aantal verwijderd die geel en verschrompeld waren! :)

Edited by Gorilla
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de lamp nu op 800 gezet om de temperatuur wat lager te houden rond de 27 graden.

De aarde is nog steeds vochtig dus spoelen moet ik nog even mee wachten, verwacht dat ik maandag rustig aan wat water kan geven.

 

Zoals het er nu uitziet heb ik meer dan voldoende om mee aan de slag te gaan en dat was ook de bedoeling. Al ben ik nog niet klaar natuurlijk maar ga ervan uit dat het goed komt nu.

 

Ik heb echt geen idee wat ik ervan mag verwachten voor een eerste keer, maar zijn er mensen die een gokje durven te wagen wat er droog vanaf komt? :P

 

Als bedankje voor degene die me geholpen hebben en ook de mensen die het topic evt stil gevolgd hebben krijgt degene die het dichtst bij het totale drooggewicht zit met gokken 5 gram Strawberry Haze van me! ;)

 

Alleen de mensen die hun gokje via een privebericht aan me doorsturen maken er kans op, dit om topicvervuiling tegen te gaan. Reageren mag nog totdat ik het droog heb.

 

Kom maar op met die getallen in mijn inbox! :)

 

Grtz Gorilla

Edited by Gorilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gokje van 750 gram, maar ik hoop voor jou 100 meer.

 

Greetzzzzzz Rockfort

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik nog graag doe Gorilla,

Is de laatste 2 dagen voordat de schaar er in gaat;

 

Lamp uit laten en de temp op 20 graden houden.

Is een heel duidelijk signaal aan de plant en de bloemen,,,,

GA dood!!

 

Ooit, als ik het ga begrijpen met de Arduino, wil ik zelfs een keer gaan proberen om in zo'n 14 dagen,

stapsgewijs de licht uren te verminderen en ook stapje voor stapje de temperatuur te laten zakken.

 

Ik ken ook verhalen van hobbyisten, die er 2 dagen tevoren nog een dikke emmer ijswater door het medium laten lopen..

 

Alles ia bedoeld, om het plantje het signaal te geven, het is over en uit..

De plant, schijnt nl. als reactie daar op, nog extra THC aan te maken in een poging als nog bevrucht te worden..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb me laten vertellen dat je het kan proeven of er nog voeding in zit..

 

Breek een takje af en proef het sap wat eruit komt, is het bitter..dan stroomt er nog voeding door je plant.

Smaakt het neutraal, naar "water"..dan weet je dat je plant goed gespoeld is!

 

Smakelijk alvast! :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gorilla

Het zijn erg mooie planten geworden ondanks dat de scrog niet vol is gegroeit. De bloeiperiode lijkt verder erg goed gelukt. Vind het erg mooie toppen.

 

Ga je nog "monstercrop" stekken nemen van deze planten? Of ga je weer met wat nieuws beginnen?

 

@Oppersmoker

Heb me laten vertellen dat je het kan proeven of er nog voeding in zit..

 

Breek een takje af en proef het sap wat eruit komt, is het bitter..dan stroomt er nog voeding door je plant.

Smaakt het neutraal, naar "water"..dan weet je dat je plant goed gespoeld is!

 

Smakelijk alvast! :likken:

 

Ik ben heel benieuwd of dat klopt. Zou is getest moeten worden naar mijn mening... Als dat bewezen is, gaat dat in iedergeval in mn kweeknaslagwerk (niet te verwarren met kweeklogboek). Misschien dat ik dat nog wel eens bundel en upload met plaatjes en alle toeters en (ta)bellen.

 

Is het een idee om collectief te kijken of het sap anders(bitter?) smaakt dan gespoelde planten(neutraal?). Beetje zoals mythbusters... Of is het gewoon een vuistregel? Zoals bijvoorbeeld: "laatste week alleen water".

 

Er is best veel over te lezen, maar het idee is een beetje te vinden wat altijd opgaat. Zodat het meetbaar wordt. Maar dan moet je wel de juiste (bewezen)informatie hebben.

 

Dus, kan iemand de quote bevestigen?

 

Alvast bedankt!

 

gr

 

Hannesh

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...