Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

Welke Fancontroller+Thermostaat Is Goed?

Recommended Posts

@sensi life ik zie bij puk alleen een s-vent 1.5A en een s-vent 7A staan. Toen ik verder ging zoeken kwam ik er een tegen van uniteck die is te vergelijke met de s-vent 1.5A staat er bij. Maar ik had gelezen in een andere topic dat dit een imitatie is en dat deze problemen geven bij 1200m3 of groter. Weet jij misschien waar ik de echte s-vent trafo regelaar kan kopen? Hieronder een link van die uniteck: http://www.greensell.nl/a-28508639/fan-controllers/uniteck-plug-and-play-trafo-klimaatregelaar-2-5-a/

 

@blowke weet jij of die controller d.m.v een trafo werkt? Ik heb de specificaties gelezen maar ik kwam er niet echt uit, misschien weet jij er meer van?

 

@oude rocker van alle adviezen die ik heb gekregen weet ik dat ik het beste voor een trafo of een frequentie gestuurde fancontroller kan gaan. En dat wil ik ook gaan doen alleen ik probeer informatie te verzamelen en daaruit een keuze te maken, maar het probleem is dat ik nog geen keuze heb kunnen maken. Jij zei dat een frequentie gestuurde ook een goeie keuze zou zijn, daarom had ik die cli mate FC2010 op gezocht. Alleen twijfel ik of je hier 2 afzuiger op aan kan sluiten. Want ik zie maar 1 ingang (stekker) op de voorkant. Misschien dat jij er meer van weet?

 

groeten klaver:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo als ik het zie, kan die cli mate FC2010 idd maar 1 ventilator sturen..

 

Van die Uni-tec, die ik zelf ook gebruik,

Die is gewoon goed en brom vrij..

Maar stuurt ook maar 1 ventilator aan..

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is jammer dat deze allemaal maar 1 ventilator aansturen. Je kan er wel 2 afzuiger opzetten via een stekkerdoos, maar dan draaien ze op dezelfde snelheid en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

 

is de torin SIFAN Aric 8A goed??? Hij wordt i.i.g door transformator aan gestuurd, en hij heeft 3 aansluitpunten (stekker).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar kunnen dan wel 3 stekers in, maar die worden alle 3 tegelijk aan gestuurd.

En dat is niet wat je wil..

 

Dan kun je beter denk ik 2 van die uniteck dingen halen.

Die doet wat hij moet doen..

Nl. geruisloos aansturen.

 

Ding heeft 1 nadeel, je kunt geen minimum toerental instellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh oké dat wist ik niet. Ik dacht dat je bij de torin SIFAN aric 8A de ventilators apart kon instellen. Als de ventilators tegelijk worden aan gestuurd kan je dan goed het klimaat regelen? Ik dacht zelf dat de ventilators apart van elkaar instellen makkelijker zou zijn om het klimaat precies af te regelen. Maar ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk.

 

2 aparte fancontrollers zou ook nog een goeie optie zijn inderdaad. Maar eigenlijk zou er toch wel een fancontroller moeten zijn die je inblaas en uitblaas goed regelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hebben ook gewoon een 2.5A

hij staat idd niet mee op de website....

 

het is niet de imitatie waar jij het over hebt, imitatie is idd van uniteck.

deze is gewoon originele s-vent ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sensi life: heb jij beide ventilators via een stekkerdoos aan gesloten op de fancontroller? En kan je dan makkelijk het klimaat onder controle houden? Of zou apart regelen nog beter zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is niet de imitatie waar jij het over hebt, imitatie is idd van uniteck.

deze is gewoon originele s-vent ;)

 

Ik heb ooit een klok horen luiden, dat de uniteck gewoon de s-vent is, die idd daarom ook niet meer te koop is.

Ik heb hem zelf ook, en hij doet wat hij beloofd. Ik heb nog geen problemen met het ding gehad, maar zoals gezegd, mis ik het minimum toerental een beetje.

Er zijn momenten in je kweek, dat je 20% afzuiging, gewoon te weinig vind.

Ik vern$%k de boel dan vaak door de temperatuur sensor, op een warmere plaats te hangen..

Wie sterk is, kan ook wel slim zijn... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand enig idee of die mini growers van cli-mate (3A) ook over een trafo-regelaar beschikken? :rtfm:

 

....ik kan namelijk echt NERGENS een fatsoenlijke handleiding voor dat kreng vinden! :(

 

In de doos zat uitsluitend een soort "folder-achtige" Flyer, waarvan ik niet veel wijzer wordt! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit topic vraagt iemand naar een alternatief voor de Cli-Mate mini grower, omdat deze bromt.

Daaruit concludeer ik dat deze dus niet over een trafo-regelaar beschikt.

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...