Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

Welke Fancontroller+Thermostaat Is Goed?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb een kweektent (200x200x200 mammoth), met een 1500m3 softbox + koolstoffilter. Ik wil met 2x600watt gaan draaien en dit in de toekomst misschien uitbreiden naar 4 lampen of ik hou het gewoon bij 2. Ik wil met passieve inlaten werken en in de toekomst misschien met een actieve inlaat, maar ik wil me set-up stap voor stap samenstellen/verbeteren en de fancontroller+thermostaat heeft nu voorang.

 

Dus vandaar dat ik graag wil weten welke merk en type goed is? Het moet een fancontroller+thermostaat zijn die voorlopig alleen de afzuiger aan stuurt. Maar hij moet voor eventueel in de toekomst wel een optie hebben voor een actieve inlaat. Of is het zo dat als je een fancontroller neemt met 'afzuiger+actieve inlaat' opties dat je deze beide in gebruik moet nemen, en dat hij anders niet zou werken? En hij moet de afzuiger zo min mogelijk geluid laten maken uiteraard.

 

Alle tips/meningen/adviezen zijn welkom,

 

alvast bedankt

 

groeten klaver :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt als een vrij doordacht plan.. :)

 

Maar je hebt zoveel keus van cheapass brons prutje tot dure climate frequentie controlers .

 

Dat ik je toch echt zou adviseren om eens goed rond te kijken. In de verslagen staat echt een schat aan info over

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou voor deze kunnen kiezen, heb je ook meteen je schakelkast met kachelcontact.

Kosten €140-150,-

Het is er ook in 4x600W, paar tientjes duurder.

 

cli-mate-cli-mate-mini-controller-7a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie agent orange:) Ik heb op internet en dit forum al veel gelezen, maar wat je zegt: er is zoveel keuze, ik zie door de bomen het bos niet meer;)

 

bedank Iceberg die ziet er indd netjes uit, alleen ik heb al een schakelkast 4x600watt+kachelcontact+timer (was ik vergeten te melden) dus het liefst koop ik enkel de fancontroller + thermostaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, dan valt die inderdaad af.

Ik zelf heb deze

temp_min_max_onderdruk.jpg

nu voor 'n jaar in gebruik en voor mij werkt hij goed.

Maar de meningen op het forum zijn verschillend hier over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee:) en watvoor afzuigers gebruik jij? kan je zo'n controller ook gebruiken voor alleen je afzuiger? of moet je perse beide afzuigers (uit / inlaat) erop aansluiten? want ik wil eerst met passieve inlaten werken, en in de toekomst eventueel met een actieve inlaat, maar dan heb ik alvast die optie op de fancontroller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik deze controller momenteel ook enkel voor afzuiging.

Ik gebruik hem op een buisventilator van 330m3.

 

Wat wel een opmerkelijk punt is bij deze controller:

De inlaat gaat pas draaien als de ingestelde temperatuur wordt overschreden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik met veel plezier de Puk speedcontroller 7Amp, geen brommetje te horen op een 2500m3 softbox. Ideaal eraan is dat hij geleidelijk harder of zachter gaat draaien om op de gewenste temperatuur te blijven. De s-vent bijvoorbeeld (zelfde prijs klasse) doet dit stapsgewijs...

 

Hoop dat je er wat mee kan.!

 

Gr,

 

GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze twee fancontrollers gezien:

 

-TORIN TRIC SIFAN FAN / CLIMATE CONTROLLER TRIC 8A DIGITAAL.

-TORIN SIFAN ARIC 8A TRAFO REGELAAR.

 

Heeft iemand ervaring met deze controllers? Of kan iemand mij vertellen of ze goed zijn? En is de ARIC trafo variant echt een heel stuk beter als de TRIC controller?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

er moet toch wel iemand zijn die ervaring heeft met 1 van deze controllers? of iemand die mij er meer over kan vertellen?

 

groeten klaver:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb geen ervaring met deze specifieke controllers maar weet wel dat de trafo regelaar hetzelfde doet alleen volgens een ander principe: het toerental wordt geregeld door het trapsgewijs schakelen tussen verschillende vaste voltages.

 

Een digitale regelaar werkt traploos maar deze kapt de sinus van de stroom af (faseaansnijding) waardoor er meestal een brommend geluid bij de ventilator ontstaat.

 

Zelf heb ik een smscom hybrid 4amp die ook via een trafo regelt, deze is niet zo hi tech dat je zelf het verschil tussen inblaas en uitblaas kunt instellen (een voordeel van sommige digitale controllers) maar hij werkt verder perfect en bromvrij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klaver90: ik heb helaas geen ervaring met die regelaars, dus kun je daar niets over zeggen, maar een trafo regelaar is volgens mij altijd goed.

 

@Grow King: is die controller van PUK ook een traforegelaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rodja: bij de controllers die geregeld worden door een trafo is de kans op een brommend geluid (afzuiger) dus zeer klein. Vandaar dat ze ook een stukje duurder zijn zeker?

 

@beaker: ik denk daarom ook dat ik voor een trafo regelaar ga. Maar ik weet nog niet precies welke, ik hoop dat iemand wat specifieker kan zijn. De controllers zijn redelijk prijzig dus vandaar dat ik niet zomaar wat koop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@beaker, dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen.. kan op de site er ook niks over terugvinden tussen de specs..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, daar ben ik dan..

En wat agent orange al zegt,

Het klinkt als of je een doordacht plan hebt, daar hou ik wel van..

 

Ik zag ook, dat Beaker al heeft gereageerd, en dat je de basis principes goed hebt begrepen.

Je keuze, voor een trafo is goed.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar anders zal een frequentie gestuurde ook nog een hele goede keuze kunnen zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je bericht oude rocker, ik heb er inderdaad goed over na gedacht. Ik spaar liever wat langer en koop goeie spullen inplaats van over behaaste beslissingen en dat ik dalijk met een afzuiger zit die bijna opstijgt.

 

Ik heb gelijk even gekeken voor een frequentie gestuurde controller. Ik heb deze controller gezien:

-Cli-Mate FC2010 Fancontroller gegarandeerd zonder brom 7amp

 

Ik durf alleen niet te zeggen of deze ook je inblaas regelt?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet nog steeds niet welke fancontroller ik het beste kan kopen. Kan iemand mij een stukje op weg helpen?

 

groeten klaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan gewoon een 2.5A s-vent regelaar van puk halen en daar je afblaas + inblaas tezamen opzetten.

heb ik nu ook zo.

 

fluisterstil!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al een tijdje een smscom hybrid controller 4A in gebruik en ben er zeer tevreden over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ie bij blowke staat?? wakker blijven ouwe :likken:

die s-vent is wel goed inderdaad.ook niet te duur

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht dat je de post van blowke voor een post van ts aanzag...excuses.

 

 

Ik heb gelijk even gekeken voor een frequentie gestuurde controller. Ik heb deze controller gezien:

-Cli-Mate FC2010 Fancontroller gegarandeerd zonder brom 7amp

 

Ik durf alleen niet te zeggen of deze ook je inblaas regelt?

denk dat ie dat wil weten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem paashaas,

je zult wel wat lekkers gerookt hebben :likken:

 

Die hybride 4A controller kun je in en uit blaas op insteken,

regelt ze wel niet apart,

gaat je afzuiger op bv stand 3 draaien,draaid je inblaas ook op stand 3,

dus niet apart te regelen,

schakelt in 5 stappen en kun je ook met de hand instellen,

dacht dat ik er 200 voor betaald heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...