Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

PatronB

Eerste Keer Led 270 Watt

Recommended Posts

Beste hobbyisten,

 

Ik heb toch maar besloten om een verslagje te maken van mijn kweek. Op het moment kweek ik 1x Shining Silver Haze en 1x Dance World (medicinale soort). Het is de eerste keer dat ik een LED lamp gebruik. Dit is een apollo 6 met een capaciteit van 270 watt. Naast dit geweldige stukje techniek gebruik ik ook:

 

- Mammoth pro60 (60*60)

- Box afzuiger MDF 250 m3

- Rhino filter 300 m3

- Clipfan

- 2x gistvat 4 L(voor CO2 productie)

- 2x Smartpot 11,6 L

- Medium is een mix van 60% universele potgrond en 40% kleikorrels.

 

Dit is de opstelling:

gallery_40809_17928_35294.jpggallery_40809_17928_540091.jpg

 

 

De zaden waren in 4 dagen ontkiemt en 2 dagen later kwamen de eerste bladeren boven de grond:) Op dit moment zijn ze 11 dagen aan het groeien. Hier zijn wat foto's van het proces tot nu toe:

 

Dag 2 groei:

gallery_40809_17928_1306358.jpg

 

gallery_40809_17928_2714081.jpg

 

Dag 9 groei:

gallery_40809_17928_863885.jpg

 

gallery_40809_17928_2494450.jpg

 

Dag 11 groei (vandaag):

gallery_40809_17928_1070909.jpg

 

gallery_40809_17928_2472681.jpg

 

Ik ben van plan om de Haze te fimmen en de Dance World te toppen, zodat ze goed in mijn scrognet passen;D. Vragen en opmerkingen zijn altijd welkom!

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke setup gozer, kga der een abbotje op nemen want ben altijd nieuwschierig naar deze kweekjes.

 

Kzie dat je een mooi gistfabriekje gebouwd hebt. Heel simpel maar volgens mij netjes gemaakt. Beetje wijnflessen idee.

 

Krijg meteen zin om te knutselen, heb zoiets ook staan maar dan met 15 liter emmers.

Wordt tijd dat ik t is ga updaten die zooi.

 

Goed bezig joh.

 

Gr bubbz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben een LED-fan dus ik schuif ook aan! Is wel de eerste keer dat ik lees over c02 productie. Is goed voor het klimaat neem ik aan, maar is het noodzakelijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaa ik in ieder geval folgen!!!!!!

 

 

Heel erg interesant!1

 

 

success

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik zeker volgen.

 

Zeer benieuwd naar dance world hoe deze het gaat doen

Natuurlijk ook benieuwd naar shining silver haze

beide zaadjes komen rqs neem ik aan ?

 

Hoeveel heb je betaald voor je led lamp en waar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga deze ook volgen, erg nieuwsgierig naar Led kweek.

PS; dance world is toch medi?, ook dus erg benieuwd als deze 'af' is naar de uitwerking hiervan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@p. craboes nee het is niet noodzakelijk, maar ik vond het een leuk idee om er een keertje mee te experimenteren

 

@h1ghl1f3 De zaden komen inderdaad van rqs. Ik heb de LED-lamp gekocht op www.ledspectrum.nl voor 275 euro (hele snelle levering).

 

@capo ik ben zelf ook erg benieuwd naar de dance world! volgens rqs heeft ze tot 12% CBD.

 

morgen volgt er weer een update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 16 in de groei (18/6).

 

De S. Silver Haze is vooral in de breedte erg gegroeid. Ik maak mij een beetje zorgen over de lengte, daarom zet ik hem de komende 2/3 dagen onder een HPS van 250 watt. Ook heb ik wat bladeren weggehaald aan de onderkant, deze kregen 7000 lumen licht t.o.v 180000 op de bladeren bovenaan.

 

De Dance World heb ik wat teveel water gegeven op dag 12 van de groei. Gisteren trok ze weer bij, daarom heeft ze pas vanochtend pas weer wat water gekregen.

 

 

Foto's:

gallery_40809_17928_1117915.jpg

S. Silver Haze

 

gallery_40809_17928_2026309.jpg

Dance World

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft intresant led kweekjes. Jammer dat die lampen zo duur zijn anders had ik het ook eens willen proberen maar dan in het klein.

 

Gr succes ik.kijk met u mee

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@h1ghl1f3 ik geef de haze 0,5 liter per dag. De Dance World geef ik 0,4L per dag (omdat ze bij 0,5 dus teveel kreeg). Morgen wil ik beginnen met voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update dag 17 groei (gisteren)

 

De haze is wat gegroeid in lengte onder de hps naar mijn mening. Daarom staat ze vanaf nu weer onder de LED. hier een foto vlak voordat ze terug ging naar LED:

gallery_40809_17928_1093816.jpg

 

Gisteren heb ik de haze ook gefimd:

foto voor:

gallery_40809_17928_896354.jpg

foto na:

gallery_40809_17928_1473326.jpg

 

De dance world heeft nu hetzelfde probleem met de lengte als dat de haze had. De bladeren zijn ook wat te zwaar (het is in iedergeval geen overbewatering). Daarom heb ik besloten haar ook een paar dagen onder hps te laten staan.

foto dance world hps:

gallery_40809_17928_429376.jpg

Edited by PatronB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gist heb ik ook gehad! Moet die gist zo in het licht staan? Ik geloof dat die van mij verduisterd stond.

En waar is die krulslang voor?

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gist heb ik ook gehad! Moet die gist zo in het licht staan? Ik geloof dat die van mij verduisterd stond.

En waar is die krulslang voor?

Succes!

 

het werkingsmechanisme van gistbacteriën hangt vooral af of het leeft in een zuurstofrijke of zuurstofarme omgeving (zuurstofarm voor maximale alcohol productie). Verder hebben zaken als de pH, hoge concentraties alcohol, etc nog wat invloed, maar licht of geen licht zou volgens mij niets uit hoeven uitmaken.

 

De krulslang is bedoeld om de gevormde CO2 in het gistvat naar mijn clipfan te brengen, zodat de CO2 naar de planten ''geblazen'' wordt.

 

Gr,

 

PatronB

Edited by PatronB

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 20 groei (18/6):

 

Beide planten zien er goed uit. Hier en daar wat bladeren weggehaald die amper licht kregen. Ze krijgen allebei voeding sinds woensdag. De dance world is 2 uur geleden getopt en staat weer onder de LED.

 

Foto dag 20:

gallery_40809_17928_38116.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier en daar wat bladeren weggehaald die amper licht kregen.

 

Planten

gebruiken hun bladeren ook om mee te ademen.

Dus je hebt een deel van de longen geamputeerd.

Dan helpt die extra CO2 ook niet.

Als het als zou helpen, dat gist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Patron, het is voor de gistbacterie misschien niet erg, maar krijg je zo geen alggroei in je fles met water?

 

De optimale temperatuur om zich te vermeerderen is rond de 27C. De rest van de parameters moeten indd ook in orde zijn om optimale vermeerdering te veroorzaken.

 

Blijf het een leuk apparaatje vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Planten

gebruiken hun bladeren ook om mee te ademen.

Dus je hebt een deel van de longen geamputeerd.

Dan helpt die extra CO2 ook niet.

Als het als zou helpen, dat gist.

 

het ademhalen van de plant en de hoeveelheid licht gaan hand in hand. De energie uit het licht wordt (na een hele reeks van reacties) gebruikt om uit CO2 suikers te vormen. De bladeren die ik weggehaald heb kregen allemaal tussen de 7000 en 21000 lumen licht. Als een plant minder dan 20000 lumen licht krijgt, is het niet in staat om de cellen in het blad in leven te houden en al helemaal niet om verder te groeien. Hierdoor krijgt het blad dus energie van de bladeren die wel genoeg licht krijgen, zodat het in iedergeval blijft leven. Dat betekend dus dat de groei van de plant langzamer gaat, wat ik niet wil. Op dit moment kunnen de planten namelijk veel energie gebruiken om zich te herstellen van het fimmen\toppen.

 

kortom: je hebt gelijk dat het totale oppervlak om CO2 op te nemen minder is geworden, maar de energieverdeling van de plant is nu wel efficiënter.

 

Daarbij heeft co2 een hogere temperatuur nodig ? ( http://www.wietforum...kweken-met-co2/ )

 

Ik ben erg benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld in elk geval.

 

Ik probeer om de temperatuur zo´n 2 graden hoger te hebben dan normaal;)

 

@Patron, het is voor de gistbacterie misschien niet erg, maar krijg je zo geen alggroei in je fles met water?

 

 

algen groeien onder aerobe condities, de gist groeit anaeroob (waterstop). Dus ik verwacht geen algengroei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat gaat je met het alcoholrijke restproduct doen? Drank stoken?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierdoor krijgt het blad dus energie van de bladeren die wel genoeg licht krijgen, zodat het in ieder geval blijft leven.

...de energieverdeling van de plant is nu wel efficiënter.

 

Daar geloof ik niets van

Als een plant een blaadje niet meer nodig heeft, laat ze het wel vallen.

Bladeren zijn ook nodig voor de verdamping, via de huidmondjes.

De wateropname van de plant is cruciaal voor het transport van voedingsstoffen.

Als de plant minder verdampt, stagneert dat.

Nou jij weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou jij weer.

 

ik heb 2 planten op 60*60 m2 staan, op dit moment moet ik in de gaten houden dat de plant niet te breed wordt en juist een beetje in lengte gaat groeien. Ik doe dat door aan de onderkant bladeren te verwijderen. Als ze buiten stonden of in een grotere tent had ik het ook niet gedaan.

 

Iedereen zo zijn mening over hoe het moet, ik denk dat dit goed werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aquar tot nu toe gooi ik het weg in de wc. Ik zat er aan te denken om de alcohol een keer te destilleren en er dan wiet-olie van maken. Maar dat komt nog wel een keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je verhaal zou logisch zijn als het over de laaggelegen groeischeuten zou gaan.

Daarmee hou je de lengte er in,

en zorg je voor een goede energieverdeling.

Maar grote bladeren verwijderen helpt daar niet bij.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...