Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Topjuh

Ben Je Strafbaar Als Je Alleen De Spullen Nog Hebt?

Recommended Posts

Hey ik heb na een aantal succesvolle oogsten alles afgebroken. Ik had een earoflow systeem, heb die schoongemaakt en opgeborgen. Er staat hier nog voeding schaartjes droognetten etc etc. Alles gebruikt natuurlijk, niet meer nieuw. Verder blijf ik achter met een hoge stroomrekening straks.

Ben ik dan nog strafbaar als ze binnen komen? Ik ben niet aan het kweken maar ze hebben dan wel sterke vermoedens dat ik in het verleden heb gekweekt.. kunnen ze me dan nog straffen voor het kweken of voor het in bezit hebben van die spullen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij hebt die spullen dan 2e hands zo gekocht :)

Pas als je bekend loop je hier risico.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ze dan wel gebruikt, maar je zou ze nog eens kunnen gebruiken (waarom bewaar je ze anders)

 

Als er een redelijk vermoeden bestaat dat deze spullen gebruikt gaan worden voor de illegale hennepteelt, dan ben je strafbaar na 1 Maart. Betreft het spullen die geschikt zijn voor een kleine kweek dan wordt er niet vervolgt als je er afstand van doet.

 

Er bestaat geen echte regel die zegt wat een kleinschalige en wat een grootschalige binnenkweek is. Kleinschalig lijkt mij 1 lamp, maar wie ben ik?

 

Heb je een grote bek, dan ga je dus nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grote vraag is natuurlijk: Wat is een redelijk vermoeden? Als iemand spullen bewaard met daartussen zakjes peperzaden oid? Lijkt me eerder een redelijk vermoeden van peperkweek, maar ik ben geen advocaat natuurlijk.

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ze dan wel gebruikt, maar je zou ze nog eens kunnen gebruiken (waarom bewaar je ze anders)

 

Als er een redelijk vermoeden bestaat dat deze spullen gebruikt gaan worden voor de illegale hennepteelt, dan ben je strafbaar na 1 Maart. Betreft het spullen die geschikt zijn voor een kleine kweek dan wordt er niet vervolgt als je er afstand van doet.

 

Er bestaat geen echte regel die zegt wat een kleinschalige en wat een grootschalige binnenkweek is. Kleinschalig lijkt mij 1 lamp, maar wie ben ik?

 

Heb je een grote bek, dan ga je dus nat.

 

wat een onzin weer he... typisch Nederland... volgens mij is de helf... nee, 80% van de growshop grootschalig eigenlijk ben je dus strafbaar als je de growshop met een bus vol aarde verlaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb je goed gezien Noa.

 

Juist omdat je de GROWSHOP verlaat met een bus vol aarde. Doe je hetzelfde in een tuincentrum of bij de gamma dan is het redelijke vermoeden er weer niet.

 

Als je goed om je heen kijkt zul je zien dat bijna alle growshops een transformatie ondergaan van growshop naar tuincentrum oid.

 

De grote vraag is of jij als kweker je grond wil halen bij een growshop of in een tuincentrum (voorheen growshop) Denk daar maar eens goed over na.

 

De Minister: Voorbeelden daarvan zijn het verwijtbaar wegkijken en het onder zeer verdachte omstandigheden onterecht ervan uitgaan dat voorwerpen niet voor illegale hennepteelt worden gebruikt. Ik benadruk dat met de nieuwe bepaling geen algemene onderzoeksplicht wordt geïntroduceerd voor bijvoorbeeld verkopers bij de GAMMA en de tuincentra. Gewone onachtzaamheid of onoplettendheid leidt ook niet tot strafrechtelijke aansprakelijkheid. Ik vertrouw erop met het voorgaande een verduidelijking van het begrip "ernstige reden om te vermoeden" te hebben kunnen geven. Ik denk dat het goed is dat deze uitleg kraakhelder deel uitmaakt van de wetsgeschiedenis. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je als tuincentrum nu op de hoogte bent van de veranderingen doe je er dus heel goed aan om flink wat pallets grond in te slaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mits het de goede grond is wel ja.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je hergebruik je aarde gewoon...

 

Ontopic: goede vraag. Eigen gebruik kun je het op gooien al zou dat lastiger worden met 2 lampen of meer.

Ik zou in ieder geval ontkennen en de zaak voor laten komen. Gezien de strafmaten die er worden geven zou ik een gok wagen, kans dat je met minder weg komt is aanwezig. Kans dat je meer krijgt een stuk lager, dus wat heb je te verliezen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niks hebt, heb je ook niets te verliezen.....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kale kip kan je niet plukken

 

Maar je kunt hem wel grillen in een oventje.

En ik heb het vermoeden dat er met de lampen van Topjuh heel wat kippetjes gegrilled kunnen worden.

 

En ik denk als je voor een paar duizend euro spullen hebt dat de rechter echt niet overtuigd zal zijn dat het om pepers te kweken is :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar is de tijd gebleven dat er bewijs nodig was.

 

Gebruikte kweekspullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruikt of niet ,

nieuw of 2 e hands .

er zijn tal van toepassingen denk aan bv bonzai boompjes laten overwinteren in een tent,

zeldzame bloemen uit een tropisch klimaat.

voor de hobby tuindert pepers tomaten ,enzv.

dus waarom zou ik strafbaar zijn met een paar complete tenten,

gebruikt of niet,

moet toch me hobby kunnen uitvoeren

anders zouden complete tenten ook niet meer verkocht mogen worden ,

door de tuincentrums en urbangardening store s(of marktplaats)

en aangezien de mensen met bovenstaande hobby ,

dezelfde spullen nodig zijn,

als wij kwekerts,

maak ik me niet zo druk om de spullen.

 

misschien wil ik ze wel doorverkopen aan iemand met bovenstaand hobby.

zodat ik ook een zak centje verdien:)

als de klant vertelt dat hij de spullen gaat gebruiken voor snijbloemen ,

wie ben ik dan om aan te nemen dat persoon in kwestie wiet gaat kweken .

het moet tog gaan om een redelijk vermoeden?

dus plus 1 voor boefje.

spullen gebruikt of niet is geen bewijs.

het word pas bewijs als je zelf dom loopt te lullen

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zwart wit is het helaas niet.

 

Denk je dat een officier of rechter achterlijk is? Als jij kweeklampen met afzuigers en koolstoffilters hebt (al dan niet met een tent er omheen) Is het zowiezo al aannemelijk dat het gebruikt gaat worden voor de wietteelt. De combinatie van deze artikelen bewijzen idd niet dat het hier om wietkweek gaat, maar maakt het wel aannemelijk voor elk weldenkend mens.

 

De mensen waarvan jij denkt dat ze deze spullen ook nodig hebben zullen tegen jou in rechtbank komen getuigen dat dat niet zo is.

Heb je alleen lampen, dan wordt het als bewijslast een moeilijk voor verhaal voor justitie.

Heb je alleen een filter, dan wordt het ook lastig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je de spullen niet gebruikt komt de politie niet, of je moet dezelfde buren hebben als ik die al bellen als je een waterpijp rookt. In dat geval is het aan te raden een garagebox te huren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar kan je je kweekspullen stallen zolang je ze niet gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zwart wit is het helaas niet.

 

Denk je dat een officier of rechter achterlijk is? Als jij kweeklampen met afzuigers en koolstoffilters hebt (al dan niet met een tent er omheen) Is het zowiezo al aannemelijk dat het gebruikt gaat worden voor de wietteelt. De combinatie van deze artikelen bewijzen idd niet dat het hier om wietkweek gaat, maar maakt het wel aannemelijk voor elk weldenkend mens.

 

De mensen waarvan jij denkt dat ze deze spullen ook nodig hebben zullen tegen jou in rechtbank komen getuigen dat dat niet zo is.

Heb je alleen lampen, dan wordt het als bewijslast een moeilijk voor verhaal voor justitie.

Heb je alleen een filter, dan wordt het ook lastig.

 

Maar het blijft toch gek dat je dan al veroordeeld kan worden..

Aannemelijk horen ze niks mee te kunnen.

Zelfde als veroordeeld worden voor moord omdat je een pistool/mes op zak heb. Maarja daarintegen is een moord of aanslag plannen zonder nog uit te voeren ook strafbaar.

 

Apart hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker

beter de spullen gescheiden bewaren dus,

zodat ze helemaal niks kunnen aannemen,

bv lampen bij elkaar op 1 plek

rand apparatuur ergens anders.

 

is wel hinderlijk dat je je kweeksetje s niet meer compleet kan bewaren,

tot je het weer nodig bent,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon mond houden en zorgen dat je niet gezien, gehoord en geroken wordt. In de meeste gevallen zijn het de buren die argwaan krijgen en de politie bellen. Zorg dus dat je de buren te vriend houdt, want het spreekwoord zegt niet voor niets dat je daar meer aan hebt dan een verre vriend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...