Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Roeneeld

De winter

Recommended Posts

Ey mensen, ik ben hopeloos opzoek geweest naar info over wietplanten in de winter.

Ik hoop dat ik hier antwoord krijg op mijn vraag....

 

Ik heb een Plant overgezet van een tuin naar de mijne hij is net getopt :verrygood en bijna al het blad is eraf.

Kan deze buiten blijven staan in mijn tuin of Zal deze kapot vriesen in de winter?

 

Groeten

Ronald

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat ie door de duur van het licht in de bloei gaat, dan kan je hem dus niet overhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een plant zou willen laten overwinteren dan moet je deze binnen zetten. Door de lichtcyclus zal deze dus gaan bloeien maar door het licht binnen zal je de lichtcyclus zo kunstmatig verlengen zodat ze niet gaat bloeien.

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk dat ie door de duur van het licht in de bloei gaat, dan kan je hem dus niet overhouden.

Ik wou hem eigelijk in de schuur zetten, maarja daar is het net zo koud en minder licht.

Zou wat met vuilnis zakken kunnen doen, maar dat is ook weer zon geklooj.

 

Ik ben maar een beginneling :unsure:

 

Maar die toppen die eraf kwamen, DAMN!!! die zeggen en CHILL uit.... :verrygood

 

Maar ik hoop dat iemand met DOORSLAG GEVENDE info komt om mijn Plant(al is het er maar 1) de winter te laten overleven!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een plant zou willen laten overwinteren dan moet je deze binnen zetten. Door de lichtcyclus zal deze dus gaan bloeien maar door het licht binnen zal je de lichtcyclus zo kunstmatig verlengen zodat ze niet gaat bloeien.

 

kwekeling...

Ja, misschien moet ik hem (haar) maar gewoon binnen zetten.

 

Kan dat eigelijk wel? Is een wietplant niet om 1 keer te toppen en dan afgeschreven?

 

Of komt er gewoon weer Jonko aan>??? :verrygood

 

Ik weet eigelijk heel weinig! Maar dat komt wel

 

Ronald

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wiet zal het volgende jaar van slechtere kwaliteit zijn. Ze zal (denk ik) ook minder hard groeien. Ik zou daarom ook altijd met een nieuwe plant beginnen.

 

Kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nu een plant kunstmatig op 18 uur houdt tot volgend jaar is ie dan niet onwijs groot?? of doet ie juist niets meer. En lijkt mij dat ie dan gelijk in de bloei gaat als je ze buiten zet omdat de uren dan korter zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je nu een plant kunstmatig op 18 uur houdt tot volgend jaar is ie dan niet onwijs groot?? of doet ie juist niets meer. En lijkt mij dat ie dan gelijk in de bloei gaat als je ze buiten zet omdat de uren dan korter zijn?

Dart ligt aan de temperatuur en aan het ligt bij temperaturen onder de 16 graden valt de groei stil ook bij temperaturen boven de 38 graden. Aangezien het spectrum van het ligt dat in normale huiskamers wordt gebruikt zal de plant ook niet erg hard groeien. maar als alles goed is dan zal de plant inderdaad super groot worden ja...

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eenmaal gebloeid wil t niet meer echt, er zijn er die het hebben uitgeprobeerd..

(moet je ff zoeken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant zal buiten zeker niet overleven. De meeste Nederwietjes zijn eenjarig en lonen ook niet de moeite om binnen te laten overwinteren. Ik heb ooit een thai gehad die ik 2 winters voor het raam heb laten overwinteren als een stekje van 5 cm, in de winter groeit ie niet. Zolang je het stekje in leven kan houden ben je in het voorjaar verzekerd van een goeie plant. Volgens mij is de wiet van dezelfde kwaliteit en ze zal niet minder hard groeien. Mijn thai heeft helaas nooit gebloeid vanwege het korte seizoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom je er niks over vind is omdat het obsoluut zinloos is, als het je al lukt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier is eerder tog ook al een topic over geweest dat je hem moest inpakken met stro enzo en dna plastic erom ofsow

en dan zou je zou een wietboom kunnen creeeren

die kerel die die info gaf zei dat ut wiet steeds beter zou worden

Share this post


Link to post
Share on other sites
De plant zal buiten zeker niet overleven. De meeste Nederwietjes zijn eenjarig en lonen ook niet de moeite om binnen te laten overwinteren. Ik heb ooit een thai gehad die ik 2 winters voor het raam heb laten overwinteren als een stekje van 5 cm, in de winter groeit ie niet. Zolang je het stekje in leven kan houden ben je in het voorjaar verzekerd van een goeie plant. Volgens mij is de wiet van dezelfde kwaliteit en ze zal niet minder hard groeien. Mijn thai heeft helaas nooit gebloeid vanwege het korte seizoen.

Precies!

 

Na wat vorst loopt de plant als snot van zijn geraamte af..........

 

In het voorjaar weer lekkere verse stekken of zaad nemen. En ik hoop dat je een mooie zomer krijgt, heb ik het ook.

 

doei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...