Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo allen!

 

Als groei/bloei/droogruimte voor deze 1-plantkweek gebruik ik een kast van 60x60cm waarin ik een hoogte heb van een kleine 100cm. Deze kit is samengesteld door Rollingstoned en G-Tools en na het gebruikelijke wikken, wegen en inlezen heb ik besloten er eentje aan te schaffen.

Het is voor mij 1 groot experiment en zie dan ook vanzelf wat het gaat worden. Het is echter wel degelijk een serieuze 1e poging binnen, omdat ik graag wat minder centjes naar de shop zou brengen. Met de opbrengst van mijn buitenkweekjes (een paar schlemiele autoflowers met fluffy toppen op het balkon) maak ik olie. Het knipafval wat ik overhoud gebruik ik om een enkele keer mee te koken.

 

 

Enkele specificaties van mijn binnenkweek:

4x 55W PL-L, (4x 6500K/3x 2700K)

Starlight armatuur

Koolstoffilter 240m3/uur

Winflex ventilator 185m3/uur

Legrand tijdklok

Hortilab Thermo/Hygro meter

EuropetBernina Thermometer met Ext/Int sensor

Milwaukee PH600 Phmeter

Plagron lightmix

Plagron 100% terra

Smartpot 7,6L

Elhopot (rond) 4,3L

Jack Hererzaden (fem) van DHS

Kattengras

 

Voor uw overzicht:

gallery_44070_17921_49816.jpg

 

gallery_44070_17921_34000.jpg

 

Situatie op moment van schrijven

gallery_44070_17921_9359.jpg

 

Ik heb, wederom na wikken, wegen en inlezen, speciaal voor Jack Herer gekozen omdat ik vanwege de hoogte moet/wil gaan scroggen.

Deze bleek daar heel goed voor geschikt. Mijn toekomstige poging zal dat uitwijzen ja of nee. Als ze het bij mij overleeft komt het goed.

En duimen dat het echt een vrouwtje blijkt.

 

Dag 1: 28 januari. Ontkiemen van 2 zaden tussen vochtige watjes.

 

Licht:

Vanaf dag 1 ontkiemen in het donker

Vanaf dag 3 tot dag 6 op 24/0 (110w)

Lamphoogte 15cm

Vanaf dag 7 (dag 1 groei) op 18/6 (110w)

Lamphoogte 10cm

Vanaf dag 13 (dag 7 groei op 18/6 (220w)

Lamphoogte 8cm

 

Vanaf dag 13 (9 feb) zitten er 2 extra groeilampen in. De temperatuur stijgt daardoor wel een paar graden. Van 24.9 naar 29.4 bij 30% LV. Komende dagen goed in de gaten houden en desnoods extra ventilator plaatsen.

 

Voeding:

Dagelijks ongeveer 200ml van onderaf ph 6.3 / 6.5

Het vocht verdampt in combinatie met de smartpot retesnel. Zodra ik het water op de schotel heb gegoten trekt het vanzelf de smartpot in.

Dag 2 groei Power Roots (1:2000) 200ml ph 6.5

Dag 7 groei Pure Enzym (1:2000) 200ml + (na 1h) 150ml ph 6.4

 

Heb zelf het idee dat de Jack er netjes bij staat, na een wat moeizame start. Het is zeker nog gevoel krijgen wat voeding betreft. Wil niet helemaal uitgaan van het voedingsschema, omdat ik bij anderen nog wel gezien heb dat er dan vrij snel sprake kan zijn van overvoeding. Alles wat ze krijgt noteer ik in een tabel. Het is dus een beetje experimenteren.

Vanaf dag 8 groei wil ik ook (om de dag?) groeivoeding meegeven. Opbouwende verhouding van 1:1000 tot 1:200. Als er geen tekenen van over/ondervoeding zijn.

 

Dan volgt nu een kleine fotosamenvatting van de eerste 2 weken in het leven van de Jack;

gallery_44070_17921_37442.jpg

 

Na 67h werden de zaden ingestopt.

gallery_44070_17921_25117.jpg

 

Het zusje van Jack in de normale pot kwam zo boven. Zonde, maar helaas.

gallery_44070_17921_63836.jpg

 

Dag 2 groei van Jack

gallery_44070_17921_91445.jpg

 

Dag 3 groei

gallery_44070_17921_18123.jpg

 

Dag 6 groei

gallery_44070_17921_16370.jpg

 

Dag 7 groei

gallery_44070_17921_22735.jpg

 

gallery_44070_17921_620.jpg

 

gallery_44070_17921_3906.jpg

 

En daarnaast heb ik ook nog wat (katten)gras staan.. (voor de kat en ratten)

gallery_44070_17921_49357.jpg

 

gallery_44070_17921_26302.jpg

 

 

Tot zover de start van mijn kweekverslag.

 

Veel plezier allemaal en tot de volgende!

 

Gr

Coizzz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi begin, ziet er allemaal netjes uit en zo te zien heb je idd al heel wat gelezen.

 

Veel succes met de kweek. Mooi kastje trouwens, waar heb je dat vandaan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

He coizzz,

 

Leuk kastje heb je staan ziet er mooi afgewerkt uit.

Je zei dat je temperatuur hoger oploopt nu je alle lampen aan hebt staan.

Als ik zo naar de foto's kijk is er ook niet veel ruimte voor de warme lucht om onder je kap vandaan te komen.

Alleen achteraan zit een op rand als ik het goed zie?

Denk dat het verstandig is om een ventilator of kleine pc fan te gebruiken om de warme lucht van je lampen weg te blazen.

Plantje ziet er verder goed uit, hoelang ben je van plan om hem voor te groeien?

 

Succes daar.

Groet kobus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit deftig hokje hoop alleen dat je weg komt met de jack herer want dat zijn best monsters met een enorme groeipotentie dus wacht niet te lang met omschakelen

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi speelgoed! :specool

 

Succes. :popcorn:

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed allemaal ik kijk mee....

 

Groetjes YOLO

Edited by YOLO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif ook aan. Ik zie de nodige uitdagingen met hoogte, breedte en warmte maar met input van ons allen, hoop ik dat ts er een succes van weet te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kastje. Zie ook dat de lamp krap in de kast hangt. Je zou gaatjes kunnen boren in je reflector kap om zo warmte te kunnen laten ontsnappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank allen voor de leuke berichten!

 

Ik heb me inderdaad goed ingelezen. Al heb ik al wel de afgelopen 2 zomers wat buitenplanten gehad, maar het teleurstellende resultaat heeft me toch doen besluiten binnen verder te gaan. Ik ben dus niet helemaal een groentje.. klein beetje.

Met deze kast van Rollingstoned.nl ben ik ook echt wel blij. Heb helaas geen ruimte om een tentje te zetten en partner had ook een stem in het geheel.. Ik mijn kastje, zij haar keukenmachine :verrygood

 

Plantje ziet er verder goed uit, hoelang ben je van plan om hem voor te groeien?

 

Sowieso wilde ik een toppoging doen. Liever wellicht fimmen. Het is maar 1 plant en heb in theorie 3600cm2 om de takken/toppen te verdelen op het scrogrek. Het toppen/fimmen moet ik dacht ik doen voor ze naar 12/12 gaan, ze mogen in elk geval nog niet bloeien. Ik heb echter nog werkelijk waar geen idee wanneer ik kan gaan toppen. Ofwel voorgroei kan een week of 2 a 3 misschien wel 4 zijn.

Over een week geloof ik niet dat ze al zover zijn, maar misschien over 2 weken wel, dan nog dag of 3/4 herstellen en dan op 12/12. Dan praten we over 3,5 week voorgroei. Alweer bijna een maand dus.

Ze groeien na overzetten op 12/12 nog wel een paar weken door. Na ong 2 weken op 12/12 ben ik ook geleidelijk geswitched van groei naar bloeilampen. Het groeien zal er dan wel uitgaan als dat nog niet gebeurd is.

That's the plan, zo ongeveer. Jack laat vanzelf zien wat haar idee hierover is en hoe groot ze wil worden... Duimen dat ze mooi in mijn kast blijft passen Agent orange!

 

Ik schuif ook aan. Ik zie de nodige uitdagingen met hoogte, breedte en warmte maar met input van ons allen, hoop ik dat ts er een succes van weet te maken.

 

Welkom! (Alle andere ook hoor!)

Input is zeer welkom en belangrijk. Dus schroomt u niet mensen!

En ja, die uitdagingen zie ik ook. Des te kleiner je ruimte des te moeilijker een stabiel klimaat te behouden. Dat merk ik al wanneer ik even wat foto's maak. Deurtjes verwijderen voor 5 min en de temp is zo 4 a 5 graden lager. Ik hoop maar dat het ze niet teveel stress geeft en het een vrouwtje blijft.

 

Dit is direct een mooie brug naar de update. Met name over de temperatuur.

Die liep nogal hoog op, 31,5. Het verschil naar het minimum van 17,5, dat wel vrij constant is, is mij te groot.

Deurtjes staan voorlopig op een kiertje, tot de lamp uitgaat om 18.00. Dat houdt de temperatuur op een mooie 28.

Toen ik nog 2 lampen gebruikte was de gemiddelde max/min temp: 26.2/17.7. Een overkomelijker verschil.

Gaten in de armatuur zie ik niet zitten. Dat worden dan maar wat PC fans of een minizwenkfannetje. De ruimte is inderdaad zeer beperkt. Li/Re is een kiertje en voor/achter een kleine 6cm.

 

Wel ben ik erachter dat de LV schommeling die ik had (van 30% naar 75%) kwam doordat ik de afzuiging uitzette tijdens de nachtelijke kasturen. Om zoveel mogelijk warmte in de kast te houden. Maar tegelijk niet beseffende dat de LV dan harder stijgt omdat er veel minder luchtstroom/verversing is.

Dat probleem heb ik wel onder controle. Die temperatuurschommeling komt ook wel goed.

 

Vanochtend, zoals gisteren gemeld, de eerste maal groeivoeding mee. 1:1000 en 250ml van onderaf. PH6.4

Voorlopig nog geen aanwijzing dat ik iets verkeerds doe, foto's van 7 uur na voeding.

 

gallery_44070_17921_116929.jpg

 

gallery_44070_17921_157807.jpg

 

gallery_44070_17921_7406.jpg

 

Dank voor jullie aandacht en tot de volgende! :wave:

 

gr

Coizzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd...

 

In verband met het warmteissue heb ik inmiddels 2x Noiseblocker XR1 6CM PC cooler besteld en een Gelid FC-FX01 ventilator controller.

Ze zijn nog onderweg, dus nog even geduld.

 

Ondertussen heb ik niet stilgezeten. Naast de fraaie foto's onderaan heb ik ook alvast het scrogrek gemaakt.

 

De basis. 53(b.) x 54(d) x 42(h)cm. Zodat deze in 1x de kast in kan.

Alubuis 20x20mm en 4x 3weg hoekstukken.

gallery_44070_17921_20768.jpg

 

Tadaaa!!! In hoogte verstelbaar! Van 44cm naar 64 cm.

Alubuis 25x25mm, 4 afdekdoppen 25mm en 4x iets om vast te kunnen zetten..

gallery_44070_17921_21144.jpg

 

Met gaas van de schoonpapa. Vastgezet met zelftappers.

gallery_44070_17921_29309.jpg

 

Ja, deze foto's zijn bagger, i know. Met de telefoon genomen. Maar het idee is duidelijk, toch?

Voor de foto-update van Jack heb ik de Canon er weer bij gepakt:

 

Wo 11 feb. Dag 15, dag 9 groei

gallery_44070_17921_4594.jpg

 

Vandaag, 12 feb, Dag 16 Dag 10 groei

gallery_44070_17921_87575.jpg

 

(Lijkt net offie zweeft....)

gallery_44070_17921_59114.jpg

 

gallery_44070_17921_5208.jpg

 

Dat was het voor vandaag.

 

Tot de volgende!

 

Gr

Coizzz

Edited by Coizzz
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt nice scrogrekje!!

Heb een tijdje naar deze kast zitten kijken, ook omwille van vriendin, maar de hoogte schrikt me wat af.

Maar zeer benieuwd, ik volg graag :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das mooi gemaakt gozer. Ziet er pro uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update time..

 

Jack gaat goed. Krijgt nu de afgelopen dagen alleen een beetje water met voeding, ong 100ml, van bovenaf, omdat de smartpot onderin toch duidelijk vochtig genoeg is.

Er komen zelfs onder de pot al kleine stukjes wortel uit..

 

Het grootste verschil met mijn buitenkweekjes is dat deze nu niet strekt. Maar dan ook totaal niet. En dan hangt de lamp nu op zo'n 10cm, terwijl ik her en der lees dat zelfs 5 cm mogelijk is.

Nu durf ik dat nog even niet aan in verband met de warmte onder de lampen, maar ik had dus wel iets strek verwacht, omdat de lamp eigenlijk continue 'te hoog' hangt.. Deze compactheid is nu juist wat ik had gewild bij mijn buitenplanten, maar dat komt vd zomer, als ik mijn buitenplantje een paar weken laat voorgroeien in de kast. En daarentegen heb ik bij mijn buitenkweken heeeeeeeel veeeeel verkeerd gedaan..dus is er eigenlijk geen fatsoenlijke vergelijking mogelijk.

Zodoende heb ik vd zomer een buitenplant en start ik na die voorgroei waarschijnlijk een nieuwe complete ronde binnen. Voor buiten moet het wel een AF zijn ivm een lantaarnpaal vlakbij..

Ivm ongedierte (heel veel last van luis gehad voorgaande buitenkweken) wil ik eigenlijk niet met een plant gaan slepen van binnen naar buiten en weer van buiten naar binnen.

 

Als ik goed tel heeft ie nu al 4 internodes en is de 5e bezig zich te ontwikkelen. Deze week zal dus ook het toppen eraan zitten te komen. Dus na ongeveer 22 dagen na start ontkiemen en na ongeveer 16 dagen groei (18/6).

Nog geheel binnen 'tijdsplanning'. Ik ben het namelijk al gewend om achterblijvers te hebben, dus de groeisnelheid van deze verbaasd me dan ook zeer. Ten goede uiteraard, laat me duidelijk zijn.

Daarna houd ik een dag of 4 aan voor herstel (fimmen levert minder 'stress' op en meer 'hoofdtakken', dus daar gaat mijn voorkeur naar uit) en dan kunnen ze over naar 12/12, na 20 a 21 dagen op 18/6 gestaan te hebben. Welgeteld dan 3 weken voorgroei en dat is wel wat ik zo'n beetje in gedachte had. Het is nog afwachten hoe ze zich verder gaat ontwikkelen, maar moet te doen zijn denk ik.

 

Nog even terugkomend op het niet-strekken verhaal. Al maak ik me een piepklein beetje zorgen of ik wel voldoende volume krijg om straks te kunnen scroggen, op zich zal het wel goed komen denk ik. Vanwege ervaringstekorten kan ik moeilijk inschatten hoe de plant de komende dagen/weken zal groeien. Via kweekverslagen kun je al veel meekrijgen, maar in het eggie is het toch anders.. spannender ook.

Madame wil dus nog niet echt de hoogte in groeien en heeft het dan ook weinig nut haar hoogte te meten. Voor de cijferfetisjisten onder jullie: 39mm hoog.

Leuker vind ik de spanwijdte, of hoe je dat ook noemt. vanochtend om 8uur was dat 105x90mm. Acht uur later was dat zelfs 115x101mm. Toch flink de breedte ingegaan tijdens die paar uurtjes. Morgenochtend weer eens meten.

 

Ik zal jullie niet langer ophouden, gelukkig hebben we de foto's nog:

 

Dag 18, dag 12 groei (18/6)

gallery_44070_17921_116051.jpg

 

gallery_44070_17921_23827.jpg

 

gallery_44070_17921_2980.jpg

 

gallery_44070_17921_47884.jpg

 

Zo, mijn ene dame is verwend vandaag. Mijn andere is vanavond aan de beurt.. :whistle:

 

Fijne Valentijn allen en tot de volgende!

 

gr

Coizzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er prachtig uit, evenals je scrogrek. :specool

 

Die hoogte komt vanzelf wel hoor, dat hoef je niet te forceren.

Ze zijn nu vooral nog druk bezig onder de grond met wortelen.

Mooi hun gang laten gaan, gaat hartstikke goed zo.

 

Edit:

Mijn ervaring is nou juist, dat de plant langer stil blijft staan met fimmen.

Ik zou ze gewoon toppen.

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp idd iets hoger hangen

maar let wel op dat je die niet te hoog hangt, en dat je vanaf dag 1 12/12 terug op de huidige positie gaat, anders krijg je gegarandeerd te veel strek

 

optimale lampenafstand verschilt per kast en per plant, paar kweekjes in deze setup en je hebt het onder de knie

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja! Update!

 

Gelijk een foto van zondag, dag19 groei

gallery_44070_17921_52073.jpg

 

Dag 20

gallery_44070_17921_53481.jpg

 

Dag 21

gallery_44070_17921_52318.jpg

 

Dag 22

 

Woensdag is ze dan getopt.

Heel erg veel hoger wordt ze niet, dus het moest maar een keer gebeuren.

Voor het toppen

gallery_44070_17921_2576.jpg

 

Na

gallery_44070_17921_22760.jpg

 

Ze stond de volgende dag nog fier, mijn dwerg...

gallery_44070_17921_5490.jpg

 

Ook vandaag niets aan de hand.

 

gallery_44070_17921_19175.jpg

 

Dagelijks krijgt ze zo'n 200ml water met afwisselend voeding. Dag groei, dag roots, dag groei, dag enzym, dag groei, dag roots, enz enz

Meestal 100ml van boven en ik giet 100ml op de schotel.

Blijkbaar werkt het, want ze is mooi groen. Niet heel groot nog, maar dat komt denk ik doordat ik met volle bak groeilampen draai.

Of de temperatuur. Die kan namelijk flink oplopen onder de lampen in dit kleine hok.

Met een lading ventilatoren, uit oude pc's en voedingen van zolder van mijn ouwe heer, en diverse transformatoren, ben ik aan het experimenteren geslagen.

Daar kon ik mijn nieuwe scrogrek goed bij gebruiken. Die heb ik wel moeten inkorten.. Ik was iets te optimistisch.

Het is nog niet helemaal perfect. Nog een paar aanpassingen her en der, maar de moeite om te laten zien.

Na provisorisch wat getest te hebben met fans op diverse plekken, moest er een definitieve oplossing komen.

 

Testopstelling

gallery_44070_17921_12693.jpg

 

gallery_44070_17921_5746.jpg

 

Werkend.

gallery_44070_17921_27957.jpg

 

gallery_44070_17921_1838.jpg

 

Ik ga wel binnenkort een van groeilampen al vervangen voor een bloeilamp. Of ik ben brutaal en doe er gelijk 2.

Om het scrogrek te bereiken, die zal niet zo heel hoog komen te hangen denk ik, moet ze nog wel even. Echt veel hoger dan 51mm is ze niet. In de breedte gaat ze beter.

Van za 14 feb: 105 x 90mm tot 180 x 175mm nu.

 

Gestaag gaat ze verder en blijft ze mooi van kleur zonder verbrandingen of verkleuringen. Bij de volgende update zal ik met wat overzichtelijkere en gedetailleerdere foto's van mijn creatie komen. Als jullie dat leuk vinden.

 

Ik heb niets meer te liegen. Growse en rookse allen!

En voor ik het vergeet, fijn weekend!

 

Tot de volgende :wave:

 

gr

Coizzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moois strak hok. Heel netjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, weer een korte update

 

Ze gaat goed, al dacht ik zojuist op 1 vd foto's beestjesschade te zien, dus ik ga zo nog een bezoekje brengen.

En ik twijfel of ik juist heb getopt.

 

Wat ik wel gedaan heb is er 1 groeilamp vervangen voor een bloeilamp en de lamp hoger gehangen.

In de afgelopen dagen is ze inderdaad wat gaan groeien en ze komt eindelijk de lucht in. In 3 dagen tijd 15mm.

Nu hoop ik toch binnenkort het scrognet te kunnen bereiken. Deze zal dan wel vrij laag komen te hangen, 15cm ongeveer.

Ik heb de mazzel dat mijn scrogrek in hoogte verstelbaar is, dus ik kan em verstellen als dat nodig blijkt.

 

Dag 21 groei, voorlopig nog niet in de buurt van een scrogrek

gallery_44070_17921_66848.jpg

 

Dag 22 groei, wel gegroeid, geen spurt.

gallery_44070_17921_26203.jpg

 

Door de lamp wat hoger te hangen en de pcfan constructie is de temperatuur ook wat normaler onder de lamp. Deze kwam met regelmaat boven de 30gr uit. Nu blijft ie eronder. Wel is het tijdens de nachturen koud, 17,2gr min afgelopen nacht.

Ze lijkt geen echt hinder te ondervinden van het grote tempverschil, maar ik denk wel dat het meespeelt met de groei, want die vind ik toch maar matig.

Maar ach, het eerste begin is nooit makkelijk!

 

Afstand tot de lamp is nu 19cm. Dit wordt uiteraard gestaag minder nu de plant wat de hoogte ingaat.

gallery_44070_17921_45363.jpg

 

Tijdens het doorlezen van artikelen op rollingstoned zag ik een artikel over het instoppen van je bladeren. Dit zou geen/heel weinig stress opleveren, omdat je ze tenslotte niet verwond. Al ging het in dit artikel specifiek over autoflowers, dit kun je volgens mij/hen ook bij regular planten doen.

Om ervoor te zorgen dat mijn topjes kunnen gaan groeien heb ik dan ook de grotere fanleaves onder deze opkomende topjes gestopt in de hoop dat er meer licht bijkomt en ze dus meer dan voorheen gaan groeien. Het is nu aankijken en in de gaten houden.

 

Dag 23 groei. Voor het instoppen

gallery_44070_17921_31150.jpg

 

Na het instoppen

gallery_44070_17921_58937.jpg

 

Er is wel degelijk verschil te zien. Waar het licht in eerste instantie werd tegengehouden, staan ze nu wel meer in het licht.

 

We zullen het de komende dagen gaan zien. Wanneer er weer tijd is zal ik weer een update doen. Tot dan: geduld!

 

Tot de volgende!

 

Gr

Coizzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantje ziet er goed uit hoor!

 

Ik zou alleen je lamp toch iets dichterbij hangen, de hoogte gaat je plantje vanzelf wel in straks.

 

De bladeren instoppen om de lagere vertakkingen wat meer licht te geven lijkt me altijd goed.

Ik doe het zelf ook vaak en vind inderdaad dat de lagere vertakkingen dan een stuk sneller omhoog komen.

 

Gaat helemaal goed komen daar, dat netje ga je wel vol krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantje ziet er lekker gezond uit!

Ga zo door :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update Time!!

 

Terug van te lang weggeweest!

 

Maar ja, mijn geldboom wil voorlopig nog niet echt groeien, dus ik zal tussentijds toch moeten werken voor de centen ;)

 

En dan ook nog een paar dagen niet thuis kunnen zijn met wat bladverkleuring tot gevolg, maar daarover straks meer.

 

Wil nog even melden geen verdere vraatschade meer te hebben gevonden en ook geen beestjes gespot. Schade komt denk ik door onzorgvuldigheid mijnerzijds, te vroeg, te laat of op verkeerd moment toppen. Wellicht de kat die even wilde proeven.

 

Zoals gezegd wil ze nog niet heel hard groeien. Waarschijnlijk omdat ik: A: een relatief kleine pot heb gebruikt, weinig ruimte voor wortels, dus minder groei/bloei 7,6L, B: Er nog steeds een groot verschil zit tussen min-max temperatuur (17,5/31) of C: Ik gewoon nog te weinig kennis heb tot dusverre en ergens anders iets fout doe. Dat wil echter niet zeggen dat ik er geen plezier aan beleef, integendeel zelfs. Ik geniet met volle teugen van de kast en de plant en het proces van groei. En hoewel ze dus momenteel (dag 37 groei) net aan de 150mm hoogte bereikt, en ik iets anders had gehoopt, zal ze er niet minder liefde om krijgen.

Ik vind ook dat ze er goed uitziet momenteel en ik krijg de temperatuur wat beter onder controle, maar is nog verre van ideaal..

 

En dan nu Foto-time!

Met tussendoor wat commentaar.

 

Dag 22 groei

28 Dagen na start ontkiemen. 6 Dagen na het toppen.

Bladeren beginnen dicht te vouwen, een V-vorm aan te nemen. Denk door de warmte. Het is erg vol op dat kleine oppervlak.

Lamp op advies van Kobus laten zakken tot een normalere hoogte van 11cm.

gallery_44070_17921_30693.jpg

 

Ondertussen een paar dagen niet thuis geweest. Min of meer onverwachts, maar gelukkig kon iemand bijspringen en heeft ze voor een paar dagen toch wat vocht gegeven aan madame.

Niet afgezuurd, dus met PH 8,1. En na 4 dagen weg zijn 2 onderste bladen half weggerot en heb ik die compleet verwijderd en 2 andere bladeren vertonen lichte verkleuring.

 

gallery_44070_17921_18843.jpg

 

gallery_44070_17921_63786.jpg

 

gallery_44070_17921_51862.jpg

 

De dagen erna is de verkleuring wel licht uitgebreid en heb ik de grootste rotte plekken verwijderd. Het betere deel vh blad heb ik gewoon laten zitten..

 

Dag 27 groei inmiddels. Bladeren vouwen steeds verder dicht... Temp: 31,2/17,1

Heb vanwege drukte helaas niet heel veel tijd te experimenteren met de fans, dus dat staat helaas op een laag pitje. Zolang ze het loodje niet heeft gelegd ga ik ik gewoon door met waar ik mee bezig ben.

gallery_44070_17921_65353.jpg

 

Vanwege de warmte heb ik maar eens wat kleine blad onderin/tussenin/achterin verwijderd en gedieft. Deze blaadjes waren binnen no-time verorberd door mijn 2 ratten, dus ik weet nu dat ik de plant en ratten strikt gescheiden moet houden. Ook van de zomer op het balkon!

gallery_44070_17921_39643.jpg

 

 

Het is een stuk luchtiger nu. Zo kun je echter wel zien dat de steeltjes licht paarsig zien. Temperatuur/Koudeprobleem? Dit hadden mijn planten voorheen buiten op balkon ook last van. Maar ja, welke eikel zet zijn Royal Dwarf dan ook al in maart buiten :D

Onderliggende nieuwe topscheuten krijgen nu wel meer licht.

gallery_44070_17921_10194.jpg

 

Ga nu wel wat grote fanleaves naar beneden vouwen/buigen en vastzetten zodat onderliggend blad extra licht krijgt voor aantal dagen.

gallery_44070_17921_51295.jpg

 

gallery_44070_17921_22680.jpg

 

Nu iets over de Voeding:

Ten tijde van bovenstaande foto: 1ml groeivoeding/L, 150-200ml per dag , 1x per week water met pure enzym 1ml/L. PH waarde van mijn voedingswater houd ik rond de 6.5.

Met een moisturemetertje houdt ik de vochtigheid van de aarde in de gaten. Geeft voorlopig altijd 0 aan als ik ga wateren en een half uurtje na wateren is dit 5 of hoger. Het werkt dus, want madame geeft niet echt aan te nat te staan, maar ook zeker niet te droog. Tenminste voor zover ik het zie. Als ik ongelijk heb hoor ik dat graag!

 

2 Dagen na het verwijderen van verstopt blad.

gallery_44070_17921_12128.jpg

 

 

Dag 30 groei en met de aanmaak van blad gaat het uitstekend. Echter de hoogte in? Voorlopig nog niet. Ze zal nu nog wel herstellende zijn van de scheersessie.

Ondertussen wel weer een groeilamp vervangen voor een bloeilamp, want straks na 5 weken groei vind ik het denk ik wel welletjes en ga ik over naar de bloei. In de hoop dat er ondertussen wat groei in gaat komen doe ik uit experiment nu alvast, tijdens 18/6, de lampen overgaan van 6500K naar 2700K. Mocht dit uiteindelijk niet voldoende resultaat hebben doe ik volgend jaar pas nadat ik overgegaan ben naar 12/12 overstappen op bloeilampen.

De voeding is nog wel groei. Dat zal ook tijdens de eerste 2 weken op 12/12 zijn.

gallery_44070_17921_24610.jpg

 

Een tak onderin heeft wel de lengte ontwikkeld inmiddels en ik forceer deze nu even naar beneden in de hoop dattie wat extra wil strekken. Dit lijkt enigzins te lukken. Ook geeft het onderliggend blad weer extra ruimte voor licht en groei.

gallery_44070_17921_30342.jpg

 

gallery_44070_17921_49735.jpg

 

En de dag erna:

Het valt me op dat er wat meer volume in de de plant komt. Nieuwe bladeren zien er goed uit en na het afknippen van de verdorde bladtoppen onderin zijn die bladen stabiel. Toppen groeien nu lekker door. Gaat nog niet heel hard, maar er is vooruitgang!

gallery_44070_17921_15427.jpg

 

 

Bovenaanzicht, dag 33 groei.

Bladschade komt denk ik omdat ik te vroeg heb getopt, of op de verkeerde spot, een node lager was wellicht beter geweest. Beide scheutjes in de oksel van het weggeknipte deel waren nog heel klein. Deze zijn dan toch bij het knippen beschadigd met dit als gevolg. Ze lijkt er niet onder te leiden overigens.

gallery_44070_17921_12996.jpg

 

gallery_44070_17921_21123.jpg

 

Nog 2 dagen te gaan voor de 5 weken groei aangebroken zijn. Dan wordt het toch wel tijd dat de bloei gaat komen en ik wil dan ook snel overschakelen naar 12/12. Nog heel even geduld.

Eerst scrogrekje plaatsen en zien wat de groei de komende dagen nog doet. Grondlevel tot scrogrek: 11cm.

Tijdens begin 12/12 groeit ze nog wel, maar ik verwacht weinig spannends. Mocht madame wel een spurt nemen: ruimte heb ik in elk geval genoeg!

gallery_44070_17921_5793.jpg

 

Dat rek ga ik noooooooit helemaal vol krijgen. Of ik moet ze nog weken in de groei laten. Too bad. jammer, volgende keer beter. Ik wil door. gewoon deze ronde zo afmaken en goed voor mezelf bijhouden wat ik heb gedaan en wil gaan doen volgende keer.

Deze eerste keer is echt puur experimenteren en vooral leren.

Al met al heb ik mijn hoop op een beetje fatsoenlijke opbrengst wel naar beneden aangepast. Als het maar goed van kwaliteit is, de plant het overleefd tot oogsten, ik het voor elkaar weet te krijgen een kleine scrogblad- en topdek te bewerkstelligen en als het na drogen en curen beter smaakt dan de shopwiet.

Volgende ronde: grotere pot sowieso, 15L of meer. Misschien meerdere planten, twee dan. Alleen van zelfde soort.

 

Dag 34 groei

gallery_44070_17921_15908.jpg

 

dag 35 groei

gallery_44070_17921_37889.jpg

 

dag 36 groei

gallery_44070_17921_52974.jpg

 

Dag 37 groei

150mm hoogte! Jeej!

gallery_44070_17921_5467.jpg

 

Zo te zien gaat het goed. Ze krijgt nog steeds elke dag een beetje voedingwater, afwisselend 150 - 300ml. Inmiddels is de verhouding groeivoeding: 2ml/L. Ph nog steeds gemiddeld 6,5. Lamphoogte is ook nog steeds 11 cm en heb ondertussen wel wat met de fans gespeeld en temperatuur lijkt nu wederom onder de 30graden te blijven. Minimum temp is nog steeds rond de 17.

 

Inmiddels aangekomen bij dag 37 groei en vanaf vandaag (moment van schrijven) ga ik over naar 12/12. Tijdens de koudere nachten staat de lamp aan, overdag uit. De komende dagen weet ik meer over het temperatuurverloop.

 

 

 

Als laatste nog een onderafje van gisteren en een bovenaanzicht van vandaag:

gallery_44070_17921_20305.jpg

 

gallery_44070_17921_12869.jpg

 

Zo, dat was het weer voor vandaag. Jullie geduld is op de proef gesteld, maar er valt vanavond wel weer wat te lezen voor jullie.

Growse allen, geniet u van het prachtige weer en alvast weer dank voor de mooie reacties!

 

Tot de volgende!

 

gr

Coizzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladeren die naar binnen vouwen wijzen op een verdampingsprobleem, ik zou je lamp wat meer naar boven hangen of een fan onder je lamp door laten blazen.

 

Eenmaal je overgaat op 12/12 zal je plant wel meer gaan strekken, en al zeker als het een echte JAck is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...