Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LeBaron

Sannies Sugar Punch En Kolossus Onder 400W

Recommended Posts

Nieuw jaar, nieuw kweekje.

 

Deze keer gekozen voor een secret jarden 0,9x0,9x1,8m.

4 x smarpot van 36 liter met 5 Sugar punch en 5 Kolossus en 2 freebees.

Plagron light mix in de potten samen met Symbiosis mycorrhiza en ingewaterd met bacto tot een tensiowaarde van 80mbar. 3 buffertablets per pot (Genoeg?) Potten in het donker weggezet.

 

Ondertussen de zaadjes ontkiemd in de spongepots.

Spijtig genoeg zijn er na 7 dagen maar 6 zaadjes uitgekomen, dan maar beslist om de niet ontkiemde pots open te halen om te kijken wat er scheelt. 4 zaadjes hadden een beginnende wortel maar waren rot, 2 zaden waren nog niet ontkiemd. Die rot is raar voor mij, spongepots stonden niet te nat of te droog, meestal ontkiem ik ze gewoon in een glas water, had ik beter nu opnieuw gedaan, de laatste 2 probeer ik nu zo te ontkiemen, voor de andere 4 een mailtje naar sannie gestuurd.

 

De tent.

gallery_18734_17919_690529.jpg

gallery_18734_17919_186747.jpg

 

De plantjes nu 7 dagen oud. Direct op 12/12 gezet.

Temp donker 21 graden / Temp licht, 26 graden.

 

gallery_18734_17919_588172.jpg

 

5cm groot.

 

gallery_18734_17919_736284.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 buffertabs zou ik zelf ook gedaan hebben, je kan later altijd nog wat bij voeden.

 

Volgende keer gewoon ontkiemen tussen vochtig keukenrol en daarna meteen in de lightmix planten.

Op die manier had ik afgelopen keer met SP een opkomst van 10/10.

 

De aarde zou ik ook even wat afdekken tegen het uitdrogen.

Volgende keer foto's zonder hps. ;)

 

Ik ben benieuwd hoe groot ze bij jou gaan worden.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het een mooi kweekje mag worden, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes mooie strains..

SP is een monstergroeier ook waneer je haargelijk op 12/12 zet..

er zijn verschillende feno s te vinden .

paars roze en groen.

echt een lekker rokertje.

kolossus ben ik nu mee bezig ,

en heb ik nog maar net dag 3 op 12/12 staan.

dus daar kan ik je nog geen oordeel over geven.

enigste wat ik daar over kan zeggen is dat ,

het ook een rappe groeier is tot nu toe.

gelijk op 12/12 heb ik persoonlijk nog niet gedaan met kolossus.

maar heb nog wat zaadjes ervan op reserve .

dus wat niet is kan nog komen.

 

eerste x spongepots voor mij(ook al weer een tijdje geleden :)

was ook een drama.

ik dacht doe het filmpje na xd

x daarop eerst laten kiemen ,

daarna pas in spongepots gestopt,

zo doe ik het nu altijd .

zonder problemen

me volgende ronde ga ik kiemen in easyplugs,

op aanraden van andere forum leden .

heb ik ze ook maar opgehaald .

alleen water erbij en klaar is kees.

 

wat voor freebees heb je erbij gekregen?

en je kan je lampen beter ff aan een victor ketting ophangen.

is in mijn ogen net wat veiliger

heb wel eens een topic gelezen ,

waar een heel armatuur naar beneden kwam met die easyrollers

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier ook al gelezen dat buffertabs teveel kunnen gegeven worden. Daarom 3 per pot.

Verder zal er BAC bloei en BAC PK meegegeven worden vanaf de 3de week schat ik.

 

Keukenrol/ glas water is de beste manier, maar ik wou sannies way nog eens een kans geven. Volgende keer weet ik wel beter.

Binnen paar dagen worden de potten bijgevuld zodat het beetje strek onder de aarde zit en afgedekt met hydrokorrels.

De volgende foto's zijn zeker zonder HPS, maar op dit moment is er nog weinig te zien, binnen paar dagen zullen ze wel beginnen groeien als een speer!

 

De easyrollers zijn de duurdere versie, die 25kg kunnen houden, maar er zal een extra ketting worden gehangen als veiligheid.

 

Sugar Punch en Kolossus zien er inderdaad heerlijke soortjes uit, door de beperkte hoogte heb ik direct op 12/12 gezet en het aantal een beetje opgevoerd. Indien er teveel zouden staan, gaan de minste planten eruit :)

2 soortjes zodat er wat afgewisseld kan worden aangezien het om een persoonlijk kweekje gaat.

 

Verder is er een warmeluchtverwarming die tijdens de donkere periode aanslaat om de temperatuur een beetje in de hand te houden. Die zal blijven blazen tot de winter uit het land is / de bloeiperiode goed op gang is gekomen.

 

De 2 freebees zijn de Jackberry x Shack feminesed, heeft ook een bloeiperiode van 9-10 weken net zoals de andere 2 soortjes. Dus er maar bijgeplant.

 

Ik probeer regelmatig / minstens 1 x per week te updaten. Elke dag is moeilijk aangezien ik er niet elke dag kan komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, "Sugar Punch" alleen de naam al klinkt lekker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha Capo, dat is ook de reden dat ik op het laatste moment nog een sugar punch zaadje bij mijn kweekje heb gevoegd. Ik heb deze nog nooit gerookt maar klinkt zo lekker dat ik er perse 1 wilde hebben.

 

Ik moet zeggen dat ze goed ontkiemen in een keukenrol. Beter dan de amnesia en slh die ik heb ontkiemd.

 

Goed zaad van Sannie.

 

LeBaron succes man. Gaat wel goed komen met Sannies way.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu al zeker vijf dagen vijf zaden aan het ontkiemen. eentje is er al uitgeschoten en gaat als een speer de andere vier zie je alleen een kleine wortel er van. hoe is dit mogelijk zijn ze dood door rot of zo ze staan in zo propegator op sannies way maar ik had ze eerste twee dagen in een glas kraanwater laten ontkiemen. Omdat ik had gelezen dat dit de beste manier was.

 

Lebaron mooie setup is dat zeg wat voor lamp is dat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een B.A.L lamp, niets speciaals, enkel het voordeel dat alles ineen zit.

Eigenlijk iets te groot voor deze tent.

 

Ik heb nog 4 zaadjes waar ik hoop voor heb, indien deze niet uitkomen zal ik de andere toppen op de 5de internode zodat de tent toch nog vol raakt.

 

Dag 8 groei (12/12) Lamphoogte 40cm

gallery_18734_17919_12658.jpg

 

De grootste is nu 6,5cm, plantjes krijgen 0,25l water per dag` zodat de tensiowaarde tussen de 70 en de 90 schommelt.

gallery_18734_17919_96543.jpg

 

Nog een groepsfoto, afhankelijk van hoe de plantjes groeien worden de potten nog herschikt.

gallery_18734_17919_9613.jpg

 

Achteraan de tent de cli-mate mini grower.

gallery_18734_17919_44601.jpg

 

To do lijstje

-Mss dat ik binnenkort deels water zal geven met blumats voeding zal dan met de gebeuren.

-Vatverwarmer.

-Indien de temperatuur te hoog oploopt zal de buisafzuiger van nu gebruikt worden als actieve inblaas en en komt er een grote buisafzuiger. Dan komt er aan de actieve inblaas een Airsock van 3m.

- Nog een extra blumat tensiometer om alles beter in de gaten te kunnen houden.

- De luchtinlaat een S in krijgen want ik vrees dat er een beetje licht binnenkomt en daarom de allerkleinste wat stress heeft.

 

Tips of opmerkingen zijn altijd welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er top uit, helaas zelf ook niet al te tevreden over de spongepots.

Daarom de laatste keer oldskool keukenpapier en vocht, werkte perfect.

Succes deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

De volgende ronde gaat zowiezo ook terug onder keukenpapier en mss dan in een spongepot.

 

Thanks!

Ik ben weer benieuwd om deze avond te zien hoe de kleintjes gegroeid zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb e eerste keer ook sannie's way geprobeerd, wat dus ook geen succes was. Nu gooi ik ze tussen de watten en als ze een worteltje krijgen gaan ze in de spongepots. Op deze manier heb ik nu 5 van de 5 goed boven de grond gekregen. Ik weet niet of er verschil zit tussen spongepot of gewoon gelijk in de "normale" aarde. Dit wil ik nog wel een keer proberen, maar dan met goedkope zaadjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 9 groei (12/12)

Morgen geen tijd om te gaan kijken, dus vandaag nog maar wat liefde gebracht in de tent.

Minimum Temperatuur was 23graden, Maximum 27graden. Lijkt me ideaal.

Tensiowaarde was 102mbar, dus water lichtjes verhoogt naar 0,35l per plant zodat het in theorie morgen terug 90 zou zijn.

De lampen gaan aan om 20uur. Dus dus 20uur en 22uur wordt er water gegeven.

 

gallery_18734_17919_94784.jpg

 

gallery_18734_17919_26849.jpg

 

Het achterkomerke, hopelijk trekt die snel bij :)

gallery_18734_17919_5770.jpg

 

gallery_18734_17919_77645.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie soortjes ziet er leuk uit hou wel je vocht in de pot in de gaten t ziet er vrij droog uit van boven en je wortels zullen nog niet zo heel diep zitten mischien ff beetje folie op de aarde leggen tegen uitdrogen?

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou ik in de gaten, V.I.P. :)

Vandaag niet zelf kunnen langs gaan.

 

Dag 10 groei.

Min T 22graden, Max T 28graden.

Tensiometer 101, dus 0,5l water per plant meegegeven.

 

Omdat foto's meer zeggen, mijn excuses voor het licht.

gallery_18734_17919_132257.jpg

 

De grootste met zijn 7cm.

gallery_18734_17919_21085.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11 groei.

Tensiometer 96, dus nog eens 0,5l water per plant meegegeven tot ik op 90 uitkom.

Temperatuur van het moment iets te hoog, Het eerst uurtje na het aangaan van de lampen is de temperatuur altijd iets te hoog.

De ruimte zelf is dan blijkbaar iets te warm door de bijverwarming tijdens de nacht, deze dus mss een uurtje vroeger uitzetten.

gallery_18734_17919_30786.jpg

 

Het achterkomertje

gallery_18734_17919_10375.jpg

 

De andere 4, deze beginnen nu echt hard te groeien.

gallery_18734_17919_21376.jpg

gallery_18734_17919_39559.jpg

 

Ze zien er duidelijk allemaal groen en gezond uit :)

gallery_18734_17919_78575.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 12 groei (12/12)

Tensiometer 83, 0,4 liter water per plant.

 

De planten groeien elke dag door, is duidelijk te merken aan de foto's.

Er waren dus 12 plantjes voorzien daarom had ik ze direct op 12/12 gezet, nu blijven er maar 6 over.

1 sugar punch, 3 kollosus, 2 Jackberry x Shack

 

Optie 1, toppen op internode 5, maar dat zal wss de groei met een week vertragen.

Optie 2, buigen/knakken.

Optie 3, toppen + buigen.

 

Iemand die me kan helpen met de beste optie, met het minste stress?

 

gallery_18734_17919_40991.jpg

 

gallery_18734_17919_22071.jpg

 

gallery_18734_17919_57919.jpg

 

Mooie groene plantjes.

gallery_18734_17919_2915.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 14 groei (12/12)

Tensiometer 93, 0,4 liter water per plant.

De plantjes krijgen nog altijd enkel water mee die op temperatuur is.

 

gallery_18734_17919_60651.jpg

 

gallery_18734_17919_40545.jpg

 

De Kolossus gaan duidelijk het hardst! (de 2 rechtsachter en de 1 het meest rechts vooraan)

gallery_18734_17919_68494.jpg

 

gallery_18734_17919_40381.jpg

Edited by LeBaron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 25.

De kolossus hebben sinds 8 dagen boeiverschijnselen, de andere soortjes sinds 2 dagen.

Ondertussen de potten een beetje gedraaid, een scrog netje opgehangen, en de eerste 4 planten vastgebonden.

gallery_18734_17919_337353.jpg

 

gallery_18734_17919_347677.jpg

 

gallery_18734_17919_682121.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man, die SP. Ik heb er ook 1 staan op het moment.

 

Wat ik me afvraag is of je niet te vroeg op 12/12 bent gegaan?

 

Ik kan niet over de Kolossus spreken maar mijn SP heeft 2 weken voor gegroeid en staat nu 3 en halve week op 12/12.

 

Het plantje is nu 25 cm groot. Of beter gezegd, klein. Hoe groot is jou SP op het moment? Het lijkt mij dat die van jou nu al groter is.

 

Ik moet wel zeggen dat spongepots echt klote zijn om in te ontkiemen. Ik heb het 2x geprobeerd en even vaak mislukt.

5 SP heb ik daarna in een keukenrol laten ontkiemen en daarna gelijk in de aarde gestopt. Alle 5 zagen er mooi en gezond uit.

 

Ik had nog nooit eerder van Sannie gehoord maar sinds een korte tijd ben ik echt fan geworden van zijn zaden en organics.

Echt een mooi iets om je niet TE wetenschappelijk bezig te houden. Soms snap ik ook niet waarom niet iedereen op Sannies ways werkt.

 

Begrijp me goed, ik ben een beginnende kweker maar het gaat zo makkelijk en je hebt er bijna geen omkijken naar.

Ik heb zelf niet veel tijd ivm werk en verplichtingen maar zo vind ik kweken echt leuk om te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolussus bezit oa Jack Herrer als genetica. Daarmee groeit deze zeker 3 tot 4 weken door na je omschakeling.

 

Sugar Punch is misschien wel wat te vroeg, maar is niet anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

Het is juist de SP die strekt. Kolossus heeft het meeste indica in zich van de 2 soortjes.

 

Ziet er goed uit hoor lebaron. Op naar een mooie oogst.

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strekken is nooit goed ? Ik had het over het door groeien niet door strekken maar dat ter zijde.

 

SP had zeker wel een groei periode kunnen gebruiken maar zoals eerder aangegeven: keuze van de kweker om meerdere soortjes er in te zetten. Neemt niet weg dat het prima gaat al kan het altijd beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...