Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Potplanter

Te Veel Water Of Te Weinig Voeding?

Recommended Posts

De blaadjes van mijn plantje zien er een beetje gekreukt en donker in het midden uit. Ik had eerst de indruk dat ik haar teveel water had gegeven maar heb haar een hele dag droog laten staan en nu denk ik dat het misschien aan de voeding ligt. De ph heb ik altijd nauwkeurig in het oog gehouden

Wat denken Jullie?

 

2JIQOWt.jpg

Edited by Potplanter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat de onderste blaadjes het probleem niet hebben, hoe hoog hangt je lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij hangt nu 65 cm boven de top van de plant (750W)

klopt de onderste blaadjes zien er helemaal goed uit

Edited by Potplanter

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan gooi die lamp maar eens naar minimaal 75cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de tip, heb hem nu voor de veiligheid op een meter gehangen. Post ik binnnen een paar dagen nog wel een foto van de vordering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele dag droog laten staan?

Hoe oud is dat plantje en hoe groot is je pot?

Volgens mij is dat plantje nog niet zo oud en hoef je niet elke dag water te geven, enkel met een plantenspuit de toplaag vochtig houden.

 

Wat voor aarde heb je, nieuw/hergebruikt, light mix of zwaarder bemest?

Als je nieuwe aarde hebt, hoef je nog niet meteen voeding mee te geven, meestal zit er voldoende voeding voor een de eerste weken in de aarde.

 

Foto maken zonder hps, zo valt er niks aan te zien qua kleur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is 25 liter grond en het plantje is 17 dagen.

Ik gebruik gold label special mix (Zwaar bemest) en is de eerste kweek op deze aarde. Ik heb ze wel elke dag water gegeven maar altijd maar een klein beetje, misschien toch net wat te veel

Ben volgens het gold label schema bezig dat zegt vanaf de 3de week beginnen met een beetje voeding geven. Ik ben dus nu net een paar dagen begonnen met dit te doen. En volgens het schema zou ik de hoeveelheid voeding tegen volgende week als ik ze in bloei ga zetten moeten verdubbelen. Hier volgt een foto zonder hps

4rNljtx.jpg?1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 meter is weer wat hoog, voor even maakt dat niet zo veel uit maar als je hem te lang zo laat hangen gaat je plantje strekken.

Ik zou hem op 80cm hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok maar ik ga de lamp binnen een paar dagen wel op 1000W zetten dus denk dat een meter dan wel ongeveer goed is he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou wat voorzichtig aan doen met de voeding, helemaal op special mix.

Dat een schema dat zegt, dat betekent niet dat het ook in de praktijk verstandig is om te doen.

Ik denk dat het een beetje een combi is van nat en veel voeding, of tocht.

 

Met een 25 liter pot kun je gerust, zeker in het begin, een paar dagen geen water geven, dan ontwikkeld het wortelstelsel zich beter en verzuip je de plant minder snel.

In het begin drinkt de plant amper, het meeste water wat verdwijnt komt door verdamping rechtstreeks uit de aarde.

Daarom is het ook handig om je potten af te dekken met iets, anders enkel de bovenlaag nat houden.

 

Als je de lamp op 750w hebt staan is een afstand van 75cm ongeveer genoeg, natuurlijk altijd goed blijven kijken naar de planten wat die zeggen.

Met 1000 watt een meter ongeveer.

Waarom zet je hem niet meteen op 1000 watt?

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal ik al is beginnen met ze een paar dagen droog te zetten en dan enkel de bovenlaag nat houden met een plantenspuit. Tocht is zeker geen probleem, de kamer waar het tentje staat wordt constant op temperatuur gehouden.

Ik heb er ook nog een klein autoflowertje bij staan van een weekje en in de winkel hadden ze me aangeraden om kleine plantjes niet meteen teveel licht te geven met deze lamp. Dus dacht dan zet ik hem wel op 1000 als ik aan 12/12 begin

Bedankt voor de hulp nog en ik laat jullie binnen een paar dagen weten hoe het verloopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen kunnen vanaf de eerste dag meteen de volle bak licht verdragen, zolang de lamp maar op de juiste afstand hangt.

Met stekken is dat anders.

 

Voel eens regelmatig hoe zwaar de potten zijn, dan krijg je een beetje het gevoel van wanneer ze licht zijn en water nodig hebben en wanneer ze zwaarder zijn en nog genoeg water bevatten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen kunnen vanaf de eerste dag meteen de volle bak licht verdragen, zolang de lamp maar op de juiste afstand hangt.

Met stekken is dat anders.

 

Voel eens regelmatig hoe zwaar de potten zijn, dan krijg je een beetje het gevoel van wanneer ze licht zijn en water nodig hebben en wanneer ze zwaarder zijn en nog genoeg water bevatten.

onzin vergeet het hermafrodiet verhaal niet meteen volle bak het licht erop duwen is vragen om herma's weet er alles van! 65cm vanaf de plant met 750 watt is spelen met vuur in dit stadium. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn lamp hangt ondertussen op 80 cm. Maar vanaf begin week 4 mag ik hem normaal wel op vol vermogen zetten he? Ik kan daar voor de veiligheid nog even mee wachten, het kleine plantje ziet er momenteel wel heel goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herma's door meteen de volle bak licht erop is nieuw voor me.

Was het niet gewoon zwakke genetica en dat wat je ook zou doen, er herma's uit zouden komen?

Hier heb ik nog nooit herma's gehad door meteen de volle bak licht erop te zetten.

 

Ik zei dus, de lamp op de juiste afstand, jack.

 

Je kan hem nu al op vol vermogen zetten.

Wat ik me nog wel af vraag, hoeveel planten heb je staan en hoe groot is je hok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 5 plantjes in een tent van 1.5m x 1.5m. Het Plantje van de foto is exodus cheese, dan heb ik nog een white widow, jack herrer, damnesia en een kush. Die laatste 4 vertonen ook wel een beetje dezelfde kenmerken maar niet zo opvallend als bij de cheese

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel mensen, zo veel meningen.

Wat ik gehoord heb is dat plantjes in de groeifase geen grote bak aan licht nodig hebben om goed te kunnen groeien.

Je vind hier op het forum massa's aan veslagen waar mensen wietbomen kweken onder 400 of 600w

Sowieso 1000w op 1.5 x 1.5 mag je wel flink gaan afzuigen om die warmte weer weg te voeren, allemaal extra energie en dus ook extra geluid wat overbodig is.

Ik zou hem helemaal niet op 1000W zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er wel een afzuiging van 750 m3/h op zitten, die trekt de warmte wel weg zonder daar veel moeite voor te moeten doen. Maar ik ben het zelf ook nog allemaal aan het testen wat voor mij het beste werkt. Ik ben blij zolang mijn blaadjes er niet als sla uit zien :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk, ik begrijp dat je je weg nog aan het vinden bent.

Maar bouw het rustig op i.p.v. van boven naar beneden te werken.

Stralingswarmte (infrarood) bijvoorbeeld, kun je niet weg koelen met je afzuiging of ventilator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal hem voorlopig nog wel even op 750W op 80 cm laten staan dan, kijken wat ze doen nu ik ze een paar dagen geen water ga geven. En dan kan ik daarna nog zien wat ik ga doen met het wattage van de lamp. bedankt voor de info iig

Share this post


Link to post
Share on other sites

voortaan beter eerst goed voorgroeien in een 1L potje met lightmix en later naar je zwaarbemeste grond overzetten.. kan geen kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed, dat ga ik onthouden voor de volgende keer.

Het lijkt er op dat het blad er al wat beter begin uit te zien. Heb haar nog steeds geen water gegeven sinds de eerste post dus denk dat het duidelijk is dat ik veel te veel water heb gebruikt :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...