Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sjaak zwart

Tijd Van Komen En Gaan

Recommended Posts

Hier in de buurt is het een komen en gaan van politie en helikopters. De wijk ligt onder een vergrootglas in verband met recent opgerolde grote jongens.

Mijn kweeklocatie ligt dus onder de aandacht.

Zonder hier erg veel woorden aan vuil te maken en wat inside info heb ik besloten hier te stoppen.

 

Mijn vraag:

 

Het betreft echt een klein tentje met 15 plantjes....

Alles is nu "opgeruimd" maar de materialen liggen hier nog in huis. Gebruikte filters, 2 lampjes etc...

Allemaal niet zo spannend natuurlijk, maar ik heb een concrete vraag.

 

Stel dat ik op de lijst sta voor een bezoek en men vind die spullen maar geen planten of cannabis.

 

Wat zijn dan de consequenties ?

 

Ik wil graag ergens anders "ooit" verder dus de spullen liggen hier gewoon opgeslagen. Duidelijk gebruikt zullen we maar zeggen ;)

 

Kort samengevat.. Je staat onder verdenking, en je hebt de spullen liggen...

 

Heb geen jurisprudentie kunnen vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de spullen hebt opgeruimd ben je niet strafbaar, want je bent niet hennep aan het kweken. Wat er in het verleden met die tent en die spullen is gebeurt of in de toekomst zal gebeuren blijft gissen, want misschien heb je die tent wel 2e hands gekocht en ben je wel van plan om tomaten te gaan kweken. ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook mijn idee, maar laat ik mezelf eens naaien:

 

De droogtent bevat resten THC.

In de kast ligt een cutter met THC resten.

Het droognet bevat gruis.

Op het dakterras liggen potten en zakken aarde.

De kweektent bevat plant materiaal.

De filterhoes bevat veel stof.

In de kast ligt een schakelbord.

In het huis ligt de volledige voedingslijn van Canna.

Her en der liggen dozen met sonodeck.

Zo kunnen we nog wel even doorgaan.. Vandaar dus concreet de vraag om jurisprudentie.

Bewijs dat er gekweekt is is overduidelijk lijkt me.

En ja tomaten... Volgend jaar zomer weer op het dak.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growshops verkopen 2e hands spullen dus is het logisch dat er resten THC te vinden zijn. Als je zelf nalatig bent en zakken aarde op je dakterras uitstalt is het je eigen schuld dat je gepakt wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intressant punt:

 

Blanco vuilniszak met gebruikte lichtmix op het dak...

 

Droognet met bladafval in de kledingkast ....

 

Voor beiden geld wel een passend excuus wat nergens op slaat.

 

Het is meer het onderbuikgevoel. Het is overduidelijk dat er gekweekt is.. Of het nou mijn spullen zijn of die van iemand anders, of dat er hier gekweekt is of ergens anders. Laten we er maar even van uit gaan dat ik wel eens wat gekweekt heb...

 

De ruimte is gewoon normaal als rommelkamer in gebruik, maar er zal vast wel wat opvallen kwa materiaal natuurlijk.

 

Moet je je daar zorgen om maken of niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Je kan die zooi toch opruimen of niet ,in vuilniszakken doen ,en weg brengen ,dan ben je van veel vragen verlost ,bij ons kwamen ze binnen en alles stond er nog ,op de plantjes na ,die waren klaar en geooggst ,ook de wortels waren weg ,resultaat was ,sporen van kweek ,maar konden niks bewijzen ,ze moeten de plantjes erop zien staan ,of duidelijke sporen ervan .

Ze hebben niks mee genomen ,ze vroegen wel wat ga je doen ,ik zei buxes kweken en andere soorten ,hij moest lachen en ging ,wel kwamen ze de meter nakijken of er illegaal getapt werd ,dat was dus niet hahahahah .

Alles werd dus afgebroken daarna en verwijdered .

Dit was bij ons dus twee jaar geleden ,maar een ding weet ik ,je mag spullen zat hebben ,ik had mijn schuur vol liggen ,er was ingebroken ,ze zagen dat spul ,de agent zei ,wat doe je daarmee ,ik zei ik heb het gekregen en verkoophet via marktplaats ,mooi zo zei hij ,anders moet ik weer terug komen .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een keer wat beter opruimen. Zakken aarde weg en voeding door de gootsten spoelen. Scheelt alweer een hoop giswerk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sjaak wat wiet61 al zegt ze moeten echt onder de lamp staan willen ze wat kunnen doen ,ma zou je wel weer op de plek willen beginnen in de toekomst zou de spullen ergens anders onder bregen voorkomt weer wat vragen en je adres staat niet genoteerd als mogelijk kweek adres mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat mij puur om strafvervolging. Alles hier staat netjes in de kast opgeborgen in zakken. Geen plantje meer te bekennen. Aarde staat bij de andere aarde in de moestuin op het dak, die wil ik graag gaan hergebruiken over 3 maanden voor de echte moestuin.

 

Bedankt voor de tips... Rustig aan zoeken naar een nieuwe locatie.

 

Heb al 2x een auto gespot met warmtecamera agenten hier in de straat, en helikopters hangen hier soms minutenlang boven de wijk zonder duidelijke reden.

 

Jammer allemaal voor die 15 plantjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets met het oog van de naald en onderbuikgevoel.... ?

 

3 huizen verderop staan ze nu te ruimen, kleine jongen.. groot uitgerukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drukke boel daar bij jouw in de wijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon even over laten waaien, alles laten staan (behalve de planten/stekken/zaailingen) en wanneer het weer rustig is in de straat ga je weer verder met je zeldzame orchideeën ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is vannacht al netjes opgeruimd.

 

Drukke boel inderdaad. Zijn er vandaag vast nog meer die pech hebben. Korps heeft een nieuwe heli... En die moest getest worden denk ik. Beetje jammer allemaal weer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongelofelijk, wat een beleid! Wat kost dit de nederlandse belastingbetaler wel niet? Tja Ivo zit er bovenop hoor met zijn helicoptertjes en pelotons aan agenten, en trots dat ze er weer 1 geruimd hebben met 15 plantjes, kost 1000 keer meer dan wat het oplevert, werkelijk totaal niet meer te rijmen.

 

Aan de andere kant laten ze gewoon weer jihadisten gaan, figuren die echt een groot gevaar zijn voor de maatschappij, ik noem het maar niet democratisch, want dat zijn we allang niet meer hier.

 

Hier maak ik uit op: Ze pakken liever een persoon op die een zielige 15 wietplantjes kweekt, dan een jihadstrijder die over een paar maanden misschien wel terugkomt met een bomgordel en het centraal station in Amsterdam opblaast. En geloof me, dat is appeltje eitje hier met onze beleidsbepalers die alleen maar de andere kant uit kijken, behalve als het om ons groene plantje gaat!

 

Onze roverheid is compleet de weg kwijt, en ivo voorop, ongelofelijk dat dit soort figuren die in het normale bedrijfsleven niet verder zouden komen dan papierprikker, ons eens zo mooie land totaal naar de afrond helpen, werkelijk alles helpen ze om zeep, ja dan is het echt heel belangrijk om mensen het leven zuur te maken die in hun eigen rokertje willen voorzien, en er een centje bij willen verdienen, omdat in dit land alles zo kunstmatig en schofterig duur wordt gehouden!

 

Ze zullen er hard voor gestraft worden, daar ben ik van overtuigt!

 

 

Grtz,

El oro

 

 

 

 

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Sjaak ik zou het bij jouw nooit meer doen kweken ,dat is vragen om moeilijk heden ,ik heb van een bevriende politie man gehoord ,dat ze panden in de gaten houden waar ook al eens gekweekt is ,en gepakt natuurlijk ,moet je af en toe in tilburg kijken ,daar gaan ze huis na huis gewoon af ,bijna overal bingo ,ook slopen ze van alles ,waar je echt niet blij mee bent ,ik ken mensen waar de voordeur eruit lag ,veel schade aan de vloerbedeking van de trap ,verf enz ,er was niks te vinden ,geen kwekerij .,maar sorry was er niet bij ,ook bijna alle schade zelf kunnen betalen ,dit is nu nederland .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja deze locatie komt niks meer. Was zowiezo met laatste kweekje bezig...

 

Ik denk dat een rooidag ze niet direct wat oplvert, maar aan die vrachtwagen te zien waren ze nog wel wat van plan deze dag.

 

Aan de andere kant... Ben het er wel niet mee eens, maar we weten allemaal dat het niet mag. Dus of je kweekt wel of je kweekt niet.

 

Heb op internet inderdaad heel veel foto,s gezien van afgetrapte huizen en waterschade . Helaas heb je geen poot om op te staan in zulke gevallen.

 

Vandaar mijn vraag wat is het probleem als de spullen er ongebruikt opgeborgen staan, zonder planten en het er niet naar uit ziet dat je dat gaat doen. Als je bijvoorbeeld op de nominatie staat voor een bezoek dan hebben ze al een klacht en positieve warmtemeting gehad. Ook staan ze hier in de buurt/straat duidelijk te posten.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit in noord, oost, zuid, west of midden Nederland?

Dit klinkt allemaal wel heel erg akelig... Ik zou in jou geval ook zorgen dat er niks meer te vinden is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...