Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Tsjah... Waar ik met dit topic heen moest... Al sla je me stoned:p

 

Ik had dus een heel mooi plan. Lekker om en om draaien. Als de 1 de bloei in gaat de volgende in de groei zetten. Maar ik heb zoveel factoren verkeerd ingeschat dat het een bizarre ronde gaat worden. Ik heb dus 1 Cherry og die nu al vanaf 12 december op 18/6 staat. Ze moet het straks gaan overnemen van de beide blueberries. Helaas staan die nog wel even. Ga er dus maar vanuit dat er ook nog wel een 3e maand groei aan zit te komen. Ik vrees dat dit snoeien wordt om het op hoogte te houden haha.

 

SL742922.jpg

 

Hierboven dus het groeihok. Een mammoth lite op zn kant geknikkert. Dat paste me beter kwa ruimte... Tenminste, dat dacht ik. Klein inschattingsfoutje :D Nog een inschattingsfout was denken dat ik geen filter nodig was. Normaal ruik je ze ook nog niet zo als ze in de groei staan, maar deze begint te stinken als de ziekte... Gelukkig doe ik alles met vallen en opstaan. Ik ben wel wat tegenslagen gewend haha. Naja, een tegenslag kan ik het nou ook weer niet noemen.

 

De plant groeit nu dus 2 maanden op dwc. Een persoonlijk record voor mij, maar we houden lekker vol. Op naar de 3e maand. Ze staat in een 50 literbak met 1 luchtpomp van 2100l per uur. Als de plant op 12/12 gaat komt er een 2e pomp bij om haar een flinke boost te geven. Ik denk dat ik eens moet gaan googlen naar een goed kapmes voor ik daar aan begin :)

 

SL742918.jpg

 

SL742919.jpg

 

SL742920.jpg

 

Ik heb het water in de bak naar een lager punt laten zakken voor de zekerheid. Dat remt de groei een beetje. Ik ben bang dat de hel losbreekt als ik de bak volledig vul. De wortels zien er nog gezond uit, dat is een goed teken.

 

SL742921.jpg

 

Ik heb 1 keer eerder zo`n inschattingsfoutje gemaakt, dus ik weet wat ik kan verwachten en ik heb nog enkele truukjes achter de hand om de groei een beetje te remmen. Vooral de eerste weken dat de plant op 12/12 gaat verwacht ik dat ik die allemaal mag inzetten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook nog wel erg spannend vind ook. Hopelijk gaat dit mijn record opbrengst van 1 plant weer wat verhogen. Daarnaast is het ook een voorproefje voor buiten. Ik heb achter het huis nog een kas van 3 bij 5 die ik een keer wil volscroggen met 2 planten. Als ik zo zie wat 2 maanden groei met deze doet denk ik wel dat dat haalbaar is. En al heb ik wel mensen zien waarschuwen op dit forum voor herma`s door langere groeitijden of tl-licht, ik doe zelf al jaren aan beiden en heb nog nooit 1 herma er tussen gehad. Eens moet de eerste keer zijn natuurlijk, maar ik denk dat je gewoon goed zaad moet gebruiken.

 

Tot zover deze "big momma" lol.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, updateje hier maar. Ik heb er nog weinig plezier in, maar ik ben ook wel klaar met ruimte maken voor onzin. Het vorige forum waar ik lid van was was de stemming op de duur een beetje dood. Afgunst en jaloezie regeerden en wat ooit een hechte gemeenschap was werd, nadat een pas aangesteld modje het wat hoog in de bol kreeg en een nieuwkomer de volle laag gaf, een soort van patsstelling. Bij het minste of geringste sloeg de vlam in de pan en stond het halve forum weer in de fik. Posten in zo`n brandhaard is geen lol. Maar volgens mij is anno 2015 elk online forum een brandhaard. Ik voel me alsof ik in de kroeg loop. 1 schouder per ongeluk aantikken en er is houwerij. Ach, mannetjes en testosteron ;)

 

Ik heb gelezen dat een heleboel mensen je hier pas serieus gaan nemen als je flink veel posts op je naam hebt staan, dus ik ga er met mijn krap 50 posts gewoon nog een schep bovenop doen. Gewoon puur omdat de uitkomst aan het einde van de rit dan al helemaal briljant wordt. Elke kweker heeft waarschijnlijk wel een persoonlijk doel om te halen. Tenzij je het echt 100% voor de cash doet. De echte mijlpaal waar je als kweker naar hoort te gooien is 1 gram per watt halen. Ik ga dat proberen met deze plant.

 

1 plant, 1 vierkante meter, meer dan een gram per watt. Ik ga het gewoon doen!

 

Dat zijn pas mooie uitspraken om binnen de 1e 50 posts te doen. Meteen lekker gedurft, maar als ik het ga halen denk ik ook dat voortaan mensen wel uitkijken met zeiken over je aantal posts :P.

 

Betekend wel dat ik op een lager pitje moet draaien. 660w op 1 vierkante meter is eigenlijk overcapaciteit en gaat iets ten koste van het rendement. Ik schroef hem dus voor de Cherry og wel terug naar 400w. Scheelt me ook in de hoogte. Afstand tussen lamp en planten is altijd wattage delen door 10. Dat houd voor een 400w in dat 40cm genoeg is. De blueberries vertoonden toch al verkleuringen van de hotspot, dus ik denk dat 660w sowieso wat teveel van het goede is voor dit kleine tentje. Miss Cherry is er zelf al helemaal klaar voor. Sterker nog, ze smeekt om een bloeischema.

 

SL742966.jpg

 

SL742965.jpg

 

SL742967.jpg

 

SL742970.jpg

 

Jep.. Ze heeft een flinke groeispurt gemaakt. Eigen schuld. Ik heb er deze week 2 bakken vers water bij in gegooid tegen beter weten in. Ik dacht dat het allemaal wel mee zal vallen.... Niet dus. Toch moet ze echt nog 2 week wachten voor ze kan bloeien. Er is geen andere optie. Ik ga de komende dagen dus nog heel vaak voor dat tentje zitten piekeren. Kijken of ik een oplossing kan bedenken voor dit probleem. Ik heb wel enorm veel zin in deze ronde. Het zal een 3 in 1 ronde voor mij worden. 3 doelen die ik voor ogen had in 1 topic behalen. Vooral die gram per wat is een must. Dat wil ik halen voor het niet meer kan. Ik heb geen idee hoelang ik hier nog mee weg kan komen, maar ik denk niet dat de dingen die ik doe met 5 planten nog zo door de vingers worden gezien door oom agent. De vorige keer ben ik door het oog van de naald gekropen. Ik denk niet dat dat een 2e keer gaat gebeuren.

 

Ik geef de Cherry momenteel geen nieuwe voeding. De ec is wat dat betreft laag, maar ik kan het ook niet veroorloven om dat te verhogen. Dan zal ze weer een groeispurt krijgen en is de tent te klein. Of ik moet weer alles anders gaan indelen.... Wordt al moe als ik er aan denk haha. Maar als ik geen keuzes heb buig ik wel voor de wil van deze dame.

 

Tot zover deze update. Hopelijk pas over 2 week een nieuwe, maar ik vrees eerder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al doende leert men inderdaad :)

 

Heb je dat hout wel waterdicht gemaakt? Anders krijg je daar ook weer schimmels enzo op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

osb is waterdicht ;)

 

Ik heb deze zomer buiten zo`n gevalletje gehad. De deksel van het vat begon te schimmelen... Toch heeft de plant er zelf geen hinder van gehad. Ik denk dat door het hoge zuurstofgehalte schimmels niet zomaar overslaan naar de watertank.

 

Wat betreft het scrognetje zelf. Dat zijn goedkope gamma latten. Na 1 of 2 rondes komt daar gewoon een andere op. Voor een pak vol betaal je amper 20 euro, dus dan kan nog wel uit :)

 

Het beste is natuurlijk om alles van hardhout te maken, maar ik heb geen spaarrekening met geld. Een minimuminkomen, geen rijke fam. Dan moet je keuzes maken. Voor sommigen onbegrijpelijk geloof ik. Voor mij en waarschijnlijk een heleboel andere Nederlanders zo klaar als een klontje. Kan moeilijk zo ff 200 euro hout pinnen en een maand niet eten XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

OSB is hooguit waterbestendig. Ik dacht meer aan schilderen. Schimmel op de deksel is echt vragen om ellende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee wietefras. M'n budget is erdoor. Als iemand hier nog een goede kredietverstrekker weet die leent aan mensen met minimuminkomen. Hit me!

 

Ik leen zo 1000 euro en maak er een waterpark van. Beetje meedenken mag best wel XD

 

Overigens had die Blueberry hier beneden ook zo`n deksel waar je het over hebt. Ze heeft er weinig last van gehad ;)

 

SL742481.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niets leuker dan kweken in een serre, vindt ik toch. Heb je geen pic van de laatste weekjes ?

 

En dat er soms gezever is op een forum... jah dat moet je er bijnemen. Ikzelf vindt dat entertainment :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zal ik even goed naar moeten zoeken VenaSnar. Ik maak wel altijd erg veel foto's van alle kweekjes die ik heb lopen. Als ik er 1 vind zal ik hem erbij zetten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sativa,vind ze er netjes bijstaan en geinig ontwerk de dwc bak lekker simpel daar houd ik van ik wens je alvast veel succes met deze rond en kom vast een keer langs wippen succes!

 

Mvg xl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi project.

Staat er netjes bij, ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Succes met deze uitdagingen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou... Flinke herindeling boven achter de rug, maar het probleem met de groei is opgelost. Momenteel staat de groeitent niet meer op z`n kant.. Dat levert me meer winst op in de hoogte, maar daardoor heb ik geen ruimte om nu een nieuwe te laten groeien. Das ook jammer... Dan moet ik het maar met 4 plantjes doen tot de 2 blueberries om gaan ;)

 

SL742984.jpg

 

Het leuke aan deze manier van kweken vindt ik dat je toch wel een beetje hoge ogen opgooit bij bezoekers als ze zien dat je 3 tentjes vult en maar 4 planten hebt. Er zit alleen wel een groot risico aan natuurlijk. Deze planten groeien 2 maand voor. In die 2 maand kan er van alles misgaan wat je opbrengst om zeep helpt. Het is dus zeker geen aanrader voor iemand die nog maar net begint. Meer een uitdaging voor iemand die al wat langer draait. En zorg voor goede pompen! Wortelrot kan je oogst in zijn geheel om zeep brengen en je loopt het vrij snel op als een pompje stilvalt.. Ik spreek uit ervaring. Mijn 1e 5 ronden dwc hadden allemaal te weinig zuurstof wat voor een hele magere opbrengst zorgde..

 

SL742991.jpg

 

SL742995.jpg

 

SL742992.jpg

 

SL742994.jpg

 

Zoals je ziet heeft ze een wat groter scrognet(80 cm x 80 cm) gekregen. Dat was wel hard nodig, want ze kwam er al 20 cm bovenuit. Op deze wijze zal ze geen probleem hebben om de tent alleen te vullen. Nog 1,5 week groei te gaan. Ook zal er dan een extra zuurstofpomp bij komen om voor een goede boost te zorgen in de bloei. Ik ga niet enkel voor een vierkante meter, meer een kubieke meter. Op die wijze heb ik ooit 275g droog aan fluffy wiet onder een 600w weggehaald. Zo fluffy had ik het nog nooit gezien en gerookt... Helaas heeft extreme temperatuurstress toen gezorgd voor een magere opbrengst. Tegenwoordig draai ik 660w onder 25 graden, dus ik heb goede hoop op een herkansing.

 

Ik heb de waterbak weer aangevuld naar 40l water. Met de nieuwe ruimte kan de plant wel weer wat vrijheid krijgen om door te groeien. Ik verwacht dat dat de komende dagen ook goed gaat gebeuren, maar we zullen zien. Ec staat weer op 1.8, ph op 5.8. Nu maar wachten op een lekker vol netje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osb is totaal niet waterbestendig, ik heb een terrarium gehad van dat materiaal waar zo nu en dan wat water lekte.

Het water wat eruit lekte en in contact was gekomen met het Osb, was bruin.

Ik weet niet wat er in dat bruine water zit, maar gezond voor je planten kan het niet zijn lijkt me.

Ook is het zoals Wietefras al aan gaf gaan schimmelen.

 

 

Leuk weer een dwc kweekje erbij, ik ben benieuwd hoe het er in die andere tent uit ziet.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze planten groeien 2 maand voor. In die 2 maand kan er van alles misgaan wat je opbrengst om zeep helpt. Het is dus zeker geen aanrader voor iemand die nog maar net begint. Meer een uitdaging voor iemand die al wat langer draait. En zorg voor goede pompen! Wortelrot kan je oogst in zijn geheel om zeep brengen en je loopt het vrij snel op als een pompje stilvalt.. Ik spreek uit ervaring. Mijn 1e 5 ronden dwc hadden allemaal te weinig zuurstof wat voor een hele magere opbrengst zorgde..

 

Met de groeitijden die jij hanteerd op een DWC waar een week of 11 de max is vanaf plant zetten tot oogst vindt ik het niet zo gek om te lezen dat je afgelopen keren problemen hebt ondervonden, dit lag echt niet alleen aan aandeel DO in je water (als speelt dat wel mee natuurlijk).

 

Schoon werken (dus hout wat tegen water kan), geen open gaten in je deksel waardoorheen troep in de bak kan komen etcetc is een must in DWC anders krijg je sowieso wortelrot in je bak.

 

Beste DWC is met stekken, die kunnen na een dag of 3 lekker op 12/12 en met 4stuks in 1 bak krijg je na de groeispurt vd bloei net zoveel als je nu hebt.

 

Je doet het verder goed (plant ziet er gezond uit) echter doe je alles waar hydro je zo kan helpen de das om met hoe je ermee om gaat :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wist je eigenlijk wel dat schimmels niet overslaan als je ruim 2000 liter zuurstof per uur in een bakje met 50 liter pompt? Zelfde reden waarom je geen meeldauw meer krijgt als je de lucht in beweging houd. Als ik meer geld had had ik hier al 5 omgebouwde ecogrowers van Ghe staan :o Ik investeer in dingen waar ik meteen winst zie. Ik heb ook voorbeelden gezien van mensen die een kapitaal in de materialen pompen maar het dan afraffelen met simpele membraampompjes. Je kan het nog beter met een goede pomp in een goedkope bak doen dan andersom..

 

Ik draai al 3 jaar op dwc, zowel binnen als buiten. Ik weet hoever ik kan gaan en wat wel of niet acceptabel is ;) Op dwc zijn je pompen en je zuurstofvoorziening zooooveel belangrijker dan de deksel van t bakje... De vorige keer draaide ik met een deksel van triplex haha. Ik ga elke keer een stapje vooruit :) Het is natuurlijk niet alsof ik in een osb kist draai. Ik giet ook geen water via de bovenkant de kuip in. Je kan de deksel van een bakje ook niet gaan vergelijken met een heel terrarium.

 

In mijn water zit overigens enkel ph- en hydro a en b van Plagron. Heb geen last van bruine kleurtjes. Misschien was dat stront van het beestje dat het terrarium bewoonde?XD

 

Met de groeitijden die jij hanteerd op een DWC waar een week of 11 de max is vanaf plant zetten tot oogst vindt ik het niet zo gek om te lezen dat je afgelopen keren problemen hebt ondervonden

 

Lol, je leest niet goed man. Ik heb al heel lang geen problemen meer op DWC. Die keren wortelrot die ik beschreef is al wel 2 jaar geleden ;)

 

 

Ik ga nu zelf alle Zelfverklaarde experts hier vragen om op te zouten. Ik ga mijn geduld verliezen.... Ik begrijp het al wel weer. 11 weken max? Waar haal je die onzin nou weer weg? Zeker nog nooit anders gedraait dan op stekjes in je leven? Ik hanteer al jaren veel langere tijden dan die 11 week. 11 weken max is totale uit de lucht gegrepen onzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet welke schimmels jij op doelt (zwarte schimmels en aanverwant ofzo) maar wat de rot in jouw bak kan veroozaken zit oa gewoon in je kraanwater hoor kerel en die zie je alleen terug in de plant (en eenmaal goed gezet in de bak aan de rottende wortels) :jump:

 

Pythium en Fusarium zijn je grootste vijanden onder de deksel en ook al is je aandeel DO helemaal ok dan kan je alsnog geconfronteerd worden met en ben je in tijd van een dag of 5 alles kwijt.

 

Check dit (wel engels) voor een uitleg hoe die troep nu in je bak komt en wat je er aan kunt doen om zo min mogelijk zelf geconfronteerd te worden met: fuck het ging zo mooi en in tijd van een week alles weg, fijn hoor die DWC :thumbsdown:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol. Ik herhaal het gewoon nog een keer. Je gaat het vanzelf een keer lezen....

 

 

Ik draai al een tijd. Heb al heel lang geen problemen meer met wortelrot. Aarde aan Bennie?

 

En leg me die 11 weken max regel eens uit. Wat gaat er met mijn plant gebeuren als ik jouw advies om 11 weken max aan te houden nou compleet naast me neerkwak?

 

Ik vindt je tips heel leuk, maar ik zit al een poosje rond 3 a 400g droog op een vierkante meter gemiddeld. Wat gaat er dan fout in jouw ogen? lol. Ga jij zorgen dat ik over de halve kilo per meter ga komen dan?

 

Je bent nu iemand pech aan het aanpraten. "Het gaat vet kut bij jou!" "Eh... Nee hoor. gaat al heel lang van een leien dakje..." "Nee dat gaat het niet! Het is een bende en dat zie ik!"

 

wat jij wil XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je doet het verder goed (plant ziet er gezond uit) echter doe je alles waar hydro je zo kan helpen de das om met hoe je ermee om gaat :innocent:

 

vd rest doe je je ding maar lekker, 11wk hydro is een volle ronde en als je alles in de vingers hebt (genetica moet ook meewerken) draai je rondjes van 9wk van zet tot oogst, draai je zomaar een ronde meer per jaar, zo zou je dingen ook kunnen bekijken :icecream:

 

Hydro is snel groeien en afbloeien, tuurijk mag je jaren een plant op hydro houden maar qua opbrengst ga je nooit die 3mnd die je aan groei erin hebt gestoken terug verdienen waar je in die 11wk je potten al weer vol had met een afgerond rondje en ook nog eens 'gewoon' met die 660W op die vierkante meter kan knallen.

 

Ieder zijn ding en ik kraak je echt niet af, geef je alleen wat tips om het rendabeler te maken :hug:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist. Ieder zijn ding. Wat jij nu doet is 50 planten in een meter logica toepassen op hobbyteelt. Verwar beide gebieden niet. Ik ben geen commerciele kweker. Ik draai niet voor cash of snelheid. Ik draai voor "er genoeg vanaf kunnen halen om mezelf knalstoned te roken met goede smaak en kwaliteit". Als je er aan twijfelt of ik in staat ben om dat te behalen moet je eens mn andere topics raadplegen. Volgens mij mag ik nog best door roken als ik alle blueberry op wil hebben voor deze Cherry og straks uitgebloeid is ;)

 

Hopelijk lukt het mensen in het aankomende halfjaar ook om dat idee dat er maar 1 snelweg naar Rome leid uit hun hoofd te zetten. Dat zou niet alleen wat motiverender zijn, ook zouden de tips dan beter op het type kweek afgesteld zijn en de sfeer wat gemoedelijker blijven. Als we van elkaar kunnen accepteren dat we nou eenmaal niet allemaal in dezelfde buslijn naar dezelfde stad reizen ;)

 

Ik kan ook wel in elk topic met meer dan 5 planten gaan neerplempen dat ze op die wijze alle voordeel van de twijfel weggooien in de rechtbank, maar dat zou een beetje zinloos zijn. Daar kiezen mensen voor. Ik kies voor een uitdaging. Heel bewust.

 

Gooi alsjeblieft die :"hydro is dit en niet anders" houding in de prullenbak. Hydro is een wereld vol mogelijkheden en variaties. Vaak wordt het beoefend door mensen met gebrek aan visie. DAN komt er maar 1 mogelijkheid uit. De mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos ;)

 

SL742431.jpg

 

Neem dit plantje hierboven bijvoorbeeld. Het is een Cephalotus Follicularis, een endemische vleeseter die alleen in Australië voorkomt in het wild. Volgens "kenners" van vleesetende planten op het carnivora forum ben ik een idioot als ik dit op hydro zou zetten. Wil nooit! Gegarandeerd dat hij het loodje legt....

 

SL742901.jpg

 

Dit is hetzelfde plantje een paar maand later. Ja, ik ben eigenwijs en ga tegen alle adviezen in, maar het zal niet de eerste keer zijn dat IK uiteindelijk mn gelijk haal. Kennis hebben van alles wat bekend is betekend nog niet dat je genoeg logica bezit om te zien wat mogelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, ik ken jouw type jongens wel een beetje. Volgens mij mogen jullie graag nieuwe leden komen imponeren en doen alsof jullie de waarheid in pacht hebben. Als dan een nieuwkomer op jullie forum zoiets heeft van:"ik draai al lang zat en ben jullie tips niet nodig, mijn oogsten gaat goed". Dan is de hele zooi ineens zwaar beledigd en ben ik arrogant! :o

 

Doe ik andersom net zo tegen jullie in jullie kweekverslagjes... Nou, dan is het forum te klein! Ben ik denigrerend XD

 

Je hoeft dit niet te lezen. Ik hebh ook liever dat negatievelingen dat niet doen. Wil liever niet dat je er nog iets van leert. Jij hebt alle waarheid al en bent mijn verslagen niet nodig. Als je je ego graag wilt oppoetsen moet je dit weekend lekker gaan stappen en chickies scoren. Als je je ego wilt oppoetsen over mijn rug vraag ik me af of je niet van de verkeerde kant bent :) Nee, geen nsber ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met je laatste post laat je duidelijk zien dat jij nog een heel jong ventje bent....

Ja,ik draai bijna 1 op 1,en dat onder 1200watt op 2 m².

Ik las ergens dat je 2-3 jaar ervaring had,nou,dat kan ik x2 doen,dus heb je tips zeker niet nodig.

Jij bent iemand die nogal uit de hoogte doet en doet alsof alleen jij alle kennis hebt,

en wie niks aan neemt van je word uitgescholden,dat zien we allemaal,in meerdere topic's...

Doe lekker je ding en blijf wat in je waterbakje spelen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arrogantie omdat hij/zij zijn/haar eigen ding wilt doen...?

 

Het zou arrogant zijn om na een klote oogst nog steeds volhardend te zijn over die methode. Hij/zij zit nu in een nieuwe kweek, waar hij/zij een manier laat zien die niet vele zullen hanteren: dus is dat bij voorbaat kansloos , arrogant en slecht? Bedenk dat hij/zij zelf de kosten betaald mocht het mislopen, en een hoop tijd kwijt is: maar dat is aan hem of haar.

 

Daarbij is het voor nieuwe mensen zeker niet motiverend om te zien hoe men reageert op een test/proef of hoe je het ook wilt noemen kweek. Gun die mensen ook een plekje, wie weet blijkt dat het wel een meerwaarde kan zijn voor de (hobby) kweker?

 

Ik hoop dat je het verslag wilt afmaken ondanks een hoop negatieve feedback, weet dat er mensen zijn die je lef wel waarderen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak mijn verslag ook zeker af Lezer, al moet ik zeggen dat ik al heel wat kweekverslagjes heb gepost op het net en werkelijk nog nooit in zo`n vijandige omgeving terecht ben gekomen. Daar geef ik dit forum dan wel weer props voor. Gelukkig heb ik 5 jaar online strategiegames gespeeld zoals Torpia, Lord of ultima en Ogame, dus vijandigheid op een forum schrikt mij niet zomaar af. Dat mensen vrijwel nooit open staan voor nieuwe dingen is overigens niet forum gebonden. Je ziet het overal om je heen in de maatschappij. Als je niet exact hetzelfde dingetje doet of denkt als alle andere mensen om je heen ben je een kneus. Kuddegedrag. Het maakt niet uit. Je hebt ook 2 soorten kwekers. De 1 kijkt naar wat ik doe, vindt het maar niks, en wil liever dat ik stop of het net als hun ga doen. De ander vindt het interresant en blijft het volgen. Misschien zelfs meedenken naar oplossingen binnen dit format. Voor die 2e doelgroep post ik verslagen. De mensen die bij die 1e doelgroep horen, zoals Blowke, die wens ik vooral veel succes met hun methode. Ik hou je niet tegen en zal je ook echt niet aanraden om er iets aan te doen. Als jouw manier werkt voor jou moet je dat vooral blijven doen. Het zal wel erg fijn zijn als dat op den duur wederzijds respect gaat worden. Dat mensen ook kunnen accepteren dat dit is waar ik plezier in beleef en daar echt geen verandering in gaat komen. Hoevaak mensen ook zullen beweren dat planten schijnbaar in hun 12e week hydro compleet afsterven of een acute rendementshalvering gaan doormaken, ik heb zelf ondervonden dat dit onzin is en om mij heen meerdere mensen.

 

Kosten mislopen doe je niet als je een goed rendement hebt, tijd mislopen doe je niet als je 1 om 1 draait. Hier draait om de 8 tot 12 week een oogst. Dat zou met stekken niet veel anders zijn. Of jij moet ze binnen 2 week kunnen oogsten, dan wil ik je strain wel proberen ;) Bovendien kan ik gewoon zeggen dat mensen die beweren dat de manier zoals ik kweek niet haalbaar is echt onder een steen leven. In Amerika is dit allang gesneden koek. Op youtube staan heel wat tentjes met DWC met slechts 1 plant er in die een heel net vult. Het enige wat ik anders doe is dat ik de planten vanaf het scrognet meer laat strekken omdat ik niet een vierkante meter wil vullen maar een kubieke meter voor een maximaal rendement.

 

Ook doe ik meer zuurstof in het water dan anders. Dat heeft geen nadelige effecten. Dat is na te lezen in een studie van een Israëlische professor op de website van GHE. Die heeft een uitgebreide studie gedaan naar de gevolgen van zuurstof op wortelgroei en hieruit is gebleken dat groeisnelheid direct in verband staat met het zuurstofgehalte. Des te meer zuurstof, des te hoger het groeitempo. Ik heb dit al eerder uitgezocht, omdat ik die studie nodig had om een bewering in het bedrijfsplan hard te maken. Dit breidt ik zelf uit met 1 theorie die ik zelf heb bedacht, maar het zou best kunnen dat daar al uitgebreid mee geëxperimenteerd wordt: op dwc kan het zuurstofgehalte hoger worden naarmate de watermassa toeneemt. Dit is echter gewoon een stukje theoretische fysica. Je snapt het, of je bent er niet voor geboren. Ook daar doe ik beslist niet arrogant over. Ieder zijn ding. Ik ben een lomp stuk vreten op het voetbalveld. Zal mezelf gruwlijk voor lul zetten. Een geboren bouwvakker ben ik ook al niet..

 

Daarnaast, als ik al 3 jaar kutoogsten had gedraaid, denk je niet dat ik al een keer gestopt was? Waar komt mijn apparatuur dan vandaan? Toch zo`n 1500 tot 2000 euro aan waarde totaal, terwijl ik al vaker gemeld heb dat ik weinig geld heb. Als ik geen goede rendementen zou halen had ik zo vaak naar de shop gemoeten dat ik dat nooit had kunnen betalen. Ik rook zo`n 1,5 tot 2 gram per dag, dat komt niet uit de lucht vallen helaas. Ik heb een hele berg aan goede redenen om te kunnen uitleggen waarom ik kweek op deze wijze en ik ben ook altijd bereid om uitleg tot de max te geven aan iedereen die oprecht geinterreseerd is in die redenen, maar het moet wel uit interesse komen. Als het is uit afgunst, jaloezie, of puur persoonlijke belangen(want ik kan me voorstellen dat dat een rol speelt bij grotere kwekers) dan komt er een stukje dwarsheid in mij naar boven en ga ik er niet eens op in.

 

Uitleg, stukje competitie, opheldering geven, andere meningen hebben, mag allemaal, maar wel op de juiste wijze. Dus, zijn er nog vragen uit interesse? Dan heb ik iets om op in te gaan :)

 

Wat betreft de Cherry og. Ze heeft even een kleine tegenslag gehad, maar dat hoort erbij. Het zijn lange rondes, als je nagaat dat het van zaad tot oogst 6 maand kan duren. Ze had spint.... In de winter haha. Normaal krijg ik het alleen bij de stekkenboer, maar ik denk dat er in dit geval iets was meegelift vanuit de schuur in het scrognet dat ik vervangen heb. Nooit aan gedacht het net eerst te checken op ongedierte. Gelukkig heb ik heeel wat stekken met spint gehad in het verleden. Ik heb het dus snel leren herkennen en goed leren bestrijden. Ik gebruik daarvoor A.R.T.S spire, omdat het betere resultaten leverde dan Bayer Masai in het verleden en het is biologisch. Wel wat duurder helaas, zo`n 35 euro voor een heel klein flesje :( Daarnaast heb ik flink laten ventileren om de temp wat lager te houden. Ik maak me er weinig zorgen over. Het is niet het seizoen voor spint. In de zomer had dit me meer problemen opgeleverd..

 

De plant begint nu haar eerste echte toppen aan te maken en is net overgegaan op bloeistimulator. Ook heb ik meteen alle grotere bladeren verwijderd zodat het licht dieper doordringt. Deze shock combineer ik liever. Ze zal toch even stilstaan van de verandering in voeding. Kwa opvulling ziet het er veel beter uit deze keer. De tent is veel voller dan met beide blueberries. Nu al, ze moet nog wel 8 week. Ik heb er nog steeds veel vertrouwen in. Ondanks dat die 1 op 1 met 1 plant best een gewaagde uitdaging is, heb ik ook erg veel vertrouwen in de setup. De afstand tussen het onderste net en het net er boven is ongeveer 75 cm. Ik zit dus erg strak tegen die kubieke meter aan. Ze draait overigens nog steeds onder 400w. Helaas is de strain wel een hybride, 50/50. Ik had dit liever met een pure indica gedaan omdat die zwaardere compactere toppen aanmaakt. De strain opzich was al een uitdaging. M'n buurvrouw heeft hem voor me uitgezocht juist om die reden. De magnesiumhuishouding vergt extra aandacht bij deze soort. Gelukkig heb ik een liter magnesium en een liter calcium in huis van Canna. Ik kan er dus goed op inspringen.

 

SL743092.jpg

 

SL743093.jpg

 

Verder nog niet veel te melden over deze cherry. Ze ziet er wat kaal uit, maar dat is te danken aan het feit dat ik alle grotere bladeren net gestript heb. Ook heb ik haar daarna meteen behandeld met Plagron vita race om die ruimte wat op te vullen. Ik heb het overigens erg druk momenteel met klussen en het bedrijf, dus zal de komende tijd weinig updates plaatsen. Alleen als er zichtbaar genoeg verschil is opgetreden in de vooruitgang. Hopelijk is dat alsnog om de 3 dagen, maar dat verwacht ik niet. DAT zou arrogant zijn XD

 

Tot de volgende update ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke uitgebreide update!

 

Ik vind je in ieder geval ontzettend interessant om te volgen. :)

 

Voor mij als beginneling ziet dit er in ieder geval vreemd uit.

Je hebt ook aardig wat blad verwijderd volgens mij.

Vond dit artikel ook wel interessant http://www.rollingstoned.nl/30-meer-oogst-door-snoeien/

Is alleen wel per soort gebonden en hoever je kan gaan is dus weinig duidelijk over.

 

Ben zeker benieuwd naar jou visie en ervaring daar in. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...