Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El salvador

Bezetting Te Vol? 150 X 150 19 X Amnesia 18 Liter Potten

Recommended Posts

Mooi vol tentje met toppen El Salvador, dat heb je mooi voor elkaar met weinig ervaring.

 

De tip met de hoogte van de lamp heb je opgevolgd, verstandig, gaan je plantjes veel fijner vinden.

 

Succes verder.

 

 

Grtz,

El oro

Thanx El oro verde! Het ziet er in elk geval lekker gevuld uit hopen dat het midden gedeelte ook genoeg bloemen produceert zodat ik in de buurt kom van 1 op 1.. dat zou toch fantastisch zijn zo n eerste ronde

 

maar ik ben sowieso tevreden hoor heb al erg veel geleerd tot nu toe!

 

we gaan vrolijk verder met de lampen op 70 cm afstand ( hoger red ik helaas niet )

 

Jij ook succes met de kweekjes ... Keep em verde ! ;)

 

Adios

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44117_17913_625990.jpg

 

:-) t gaat lekker dacht ik zo!

 

Zo dat ziet er goed uit hoor ! in welke week zit je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Dekker! ik zit op de laatste dag van week 6 over 3 dagen ripen! hopen dat ze nog even flink gaan knallen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel water krijgen ze?

 

1,5 tot 2,5 liter per 2 dagen ligt aan de tensio.. ik hou ze meestal op 20-60 en laat ze soms iets droger trekken naar 160-180 maar komen daar nooit boven!

 

Wat dan? zien ze eruit of ze te weinig krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor..

 

Maar ik zou ze de volgende keer dieven..

Zeker als je het zo vol hebt..

Die onderste toppen wordt niks zo, maar vraagt wel energie van de plant.

Dat is zonde, die kan ze beter verder naar boven sturen toch..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lekker hoor.. Maar ik zou ze de volgende keer dieven.. Zeker als je het zo vol hebt.. Die onderste toppen wordt niks zo, maar vraagt wel energie van de plant. Dat is zonde, die kan ze beter verder naar boven sturen toch..

 

Ik heb ze te lang laten voorgroeien helaas krijg idd alleen maar fluff onderin .. nu nog dieven lijkt mij geen optie toch? Ik heb in eerste instantie ook niet gedieft aangezien er een hoop verslagen zijn te vinden waarin ze juist door te dieven mindere opbrengsten halen en bijv P H Donner ook nooit dieft. Heb daarom gewoon de boel de boel gelaten. Helaas staat het iets te vol nu! Maar desalniettemin ben ik tot nu toe zeer tevreden voor de eerste ronde. Kijken wat de weegschaal gaat zeggen ;-) Misschien de laatste paar dagen nog wat scheuten weghalen zodat de onderste topjes nog wat kunnen uitharden of levert dit naast een hoop stress niks op denk je? Mijn gevoel zegt gewoon laten gaan nu maar als er iemand een andere mening over heeft hoor ik het graag !

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee het veldje is juist prima zo!

 

ik denk dat je met deze bezetting en 2 x 600 toch echt wel 15-20 liter dagelijks erin kan gooien!

 

ze mogen zelfs nog een 20 cm hoger.

 

niks geks doen, beetje basis voeding met wat pk ofzo heel af en toe en laatste 2 weken gewoon alleen water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met snoeien bedoelde ik blad weg halen en geen takken...niks mis met snoeien...Doel; meer licht door dat oerwoud heen krijgen dus hardere toppen onderin krijgen dus hoge opbrengst.

 

werkt het? ja het werkt!! En wees niet te zuinig met dat snoeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alles in een keer weg snoeit kan de plant ook een goede klap krijgen, daarom kan je het beter wel geleidelijk doen met een paar bladeren per plant per dag over de verloop van een week oid, dan merken ze er al helemaal niks van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de stress dit dat oplevert?

 

als het bovenste hard word dan hoeft ie zich niet druk te maken om de onderkant.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de stress dit dat oplevert?

 

als het bovenste hard word dan hoeft ie zich niet druk te maken om de onderkant.

 

Dat denk ik ook! ik ga nu niks meer snoeien ik ben van plan ripen te gebruiken . zit nu op dag 2 van week 7. jij zegt beter een pk booster een paar keer en dan vanaf volgende week spoelen? kan ik ook nog een paar x voeding icm pk gebruiken en daarna evengoed nog ripen??? of heb je hier geen ervaring mee? thx anyway

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de stress dit dat oplevert?

 

als het bovenste hard word dan hoeft ie zich niet druk te maken om de onderkant.

 

Ja dat dacht ik ook dat levert te veel stress op nu zeker aan het einde van mn bloei ! En idd genoeg potentie in de boven boven midden laag van de plant.. Nu nog uitharden! Ik was van plan 2 X Ripen te gebruiken halve dosis (ec 1,5) ik zit nu op dag 2 van week 7 bloei heb dus nog een kleine 3 weken te gaan.. Kan ik eerst nog een kleine week PK booster meegeven icm met voeding en daarna evengoed nog ripen? of is dit te veel van t goede? heb jij hier ervaring mee? Thx anyway

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de stress dit dat oplevert?

 

als het bovenste hard word dan hoeft ie zich niet druk te maken om de onderkant.

 

Dat dacht ik ook teveel stress en zeker in de laatste periode van mn bloei.. ! Ga nu niks meer snoeien genoeg potentie bovenin en in t midden van mn plant..ik neem die fluff nu wel voor lief ...

 

Ik ben wel van plan of ripen te geven halve dosis en 2 x zoals Donner.. of zal ik ze nog een kleine week voeding icm met PK geven en daarna beginnen met de 2 x ripen? of is dit teveel van t goede? heb jij hier ervaring mee? Thx !

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de stress dit dat oplevert?

 

als het bovenste hard word dan hoeft ie zich niet druk te maken om de onderkant.

 

Zit in week 7 dag 2 nu predator ! heb tot op heden geen PK gebruikt was/ben van plan ripen te gaan gebruiken 2 x halve dosis net als PH Donner.. Of zeg jij nog even een kleine week PK toevoegen bij mn voeding en daarna evengoed Ripen , kan dit of is dit te veel van t goede?? Snoeien ga ik niet meer doen in dit stadium dit geeft te veel stress in zeker in deze fase lijkt mij ! Heb jij ervaring met PK icm met ripen of is dit een no go??

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de stress dit dat oplevert?

 

als het bovenste hard word dan hoeft ie zich niet druk te maken om de onderkant.

 

Zit in week 7 dag 2 nu predator ! heb tot op heden geen PK gebruikt was/ben van plan ripen te gaan gebruiken 2 x halve dosis net als PH Donner.. Of zeg jij nog even een kleine week PK toevoegen bij mn voeding en daarna evengoed Ripen , kan dit of is dit te veel van t goede?? Snoeien ga ik niet meer doen in dit stadium dit geeft te veel stress in zeker in deze fase lijkt mij ! Heb jij ervaring met PK icm met ripen of is dit een no go??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks stap voor stap, juist in 1 keer (anders geef je de plant constant stres), je snoeit de grote bladeren weg in het midden zodat het licht ook bij de onderste topjes kan komen....plant is na 24 uur weer hersteld en gaat weer rustig verder bloeien...niet zo bang zijn...ze kunnen heus wel wat hebben.

 

Nogmaals niet te zuinig zijn gewoon goed snoeien...ja dit gaat tegen alle wetten in...blad zijn zonnepanelen bla bla bla....het werkt gewoon zeer goed!

 

BTW dit was toegepast op PP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te zien hoeveel pogingen je hebt gedaan :)

Ik was allang al afgehaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te zien hoeveel pogingen je hebt gedaan :)

Ik was allang al afgehaakt

 

Hahah ! ja ik weet t!! t zijn volgens mij 3 verschillende versies ik heb per versie een paar keer op de post knop gedrukt.. Ik dacht eerst dat t aan mn laptop lag en werd er gek van dat t niet werkte. Hij heeft ze dan ook allemaal gepost uiteindelijk. vaag!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar even verder ontopic ! Hightops ben heel benieuwd wat is je meerwaarde aan het dieven van je plant? wat was jou verschil met wel en niet dieven in dezelfde setup ? En the predator ben benieuwd of jij nog gaat reageren op 1 van de 30 zelfde posts van mij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon niks geks doen joh.

 

Voeding beetje afbouwen maar niet radicaal stoppen.

 

Zorg dat ze wat meer fosfor en kalium krijgen maar ook de stikstof hebben ze nog steeds nodig.

 

npk 4 6 8 ongeveer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...