Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
AeroNoob

16 X Auto Ak - Diy Aeroponic, 600W

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Zoals in mijn vorige verslag vermeld, heb ik een aeroponic system gebouwd. Hier met semi-success een ronde in afgerond, meer hier over in het vorige verslag.

 

Echter heb ik mijn systeem hier en daar wat aangepast. Waar het systeem eerder ondersteunt werd door een frame van een oude stekkentent, heb ik dit aangepast naar een 2 houten balken die de bakken dragen met een rooster die ik kon herbruiken van het frame.

Hierdoor zijn de bakken wat hoger in het hok en kan ik beter bij de afvoer en is het de-assembleren van het systeem een simpel karwij geworden... eerder moest ik het halve hok slopen om ergens bij te kunnen. Nu is dit beter!! Echter moest ik doordat ik de bakken hoger heb geplaatst een nieuwe pomp aanschaffen omdat het kleintje het niet meer aankon. Ik heb nu een super stille DAB Nova 180 MNA dompelpomp (6000L/PH, 9mwk), echt dik tevreden over in elk geval, als ik hem nu aanzet, (zonder hydrokorrels in de netpots), is mijn hok binnen 5 seconden zeiknat, eerder moest ik blij zijn als het water de deksel van de bak raakte.... dus erg blij met de nieuwe pomp in elk geval!

 

Ook heb ik een schakelklok van Davin besteld en in mijn hok geplaatst. Ook heb ik het vat wat buiten het hok stond voor een vat in het hok. Dit heeft allemaal te maken met dat ik zo onopvallend mogelijk mijn hok wil hebben draaien.

 

Verder ben ik bezig met het automatiseren van mijn hok. Om alvast een vlug beeld te schetsen, ben ik van plan een Raspberry PI in te gaan zetten als basis voor mijn climate/nutrient controller... Ik heb ook een Arduino liggen, het is even kijken wat mij het beste past. Ik ben van plan om 8 Relays aan te sturen op basis van sensor waardes, Is de temperatuur te laag, dan wil ik mijn kachel aan, is de ph te hoog / laag dan wil ik dit bijgestuurd hebben, is het water te koud, dan wil ik dit verwarmen etc. Kortom ik heb zo een paar ideeen geschetst op papier en zal hier later meer over plaatsen.

 

Tot nu toe, heb ik 25 Auto AK van huismerk wietzaadjes.nl ontkiemt en in mijn ingewaterde (PH 5.8, EC 0.7) jiffy's geplant. Hiervan zijn er inmiddels een stuk of 18 boven de grond.

 

Als voeding heb ik deze ronde gekozen voor Dutch Pro, cheapy, maar ik hoor er erg goede verhalen over...

 

Foto's zeggen meer als 1000 woorden:)

 

Daddies girls!

gallery_41599_17912_4418273.jpg

 

 

gallery_41599_17912_2259307.jpg

 

Deze wordt natuurlijk vervangen:)

gallery_41599_17912_3024571.jpg

 

Het kacheltje staat niet aan... moet hem een plekkie geven... maar het liefst niet onder de bakken, mocht het wel gaan lekken...

gallery_41599_17912_3680590.jpg

 

Klokkie, Volgende ronde, probeer ik een spiegelwand te fixen... Torsti heeft dit ook, en dat vond ik echt tof!!

De beschadigingen komen door het frame, wat niet goed uit elkaar te halen viel.. (meer hierboven).

gallery_41599_17912_610624.jpg

 

Vat (+/- 70 Liter), pomp is disconnected, omdat ik er mee bezig was op het moment van foto maken.. De gaten zitten normaliter nog bochtjes op zodat er geen stof naar binnen kan, de ruimte waarin mijn kast staat, is zowiezo verduisterd, de PVC bochtjes dienen als stoffilter en lichtsluis.

gallery_41599_17912_911719.jpg

 

Dutch Pro! Heb heel het schema.. behalve de pH- :-)

gallery_41599_17912_3150768.jpg

 

Dit was het weer voor vandaag.

 

Blessup,

 

AeroNoob

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen WF,

 

Het is weer tijd voor de wekelijkse update.

Zaterdag zijn de schatjes over gegaan op de netpots en heb ik ze in de bakken geplaatst.

Ook heb ik een nieuwe afzuiger aangeschaft. Helaas neemt deze behoorlijk veel ruimte in beslag en moet ik volgende ronde er iets op verzinnen.

De volgende ronde wil ik een sativa mix gaan zetten en die willen nog wel eens de hoogte in gaan... de kostbare hoogte ben ik verloren door mijn afzuiger.

 

De afzuiger is een Torin Softbox 500M3 (60L, 40W, 40H).

 

Verder is er niet veel veranderd en laat ik de foto's spreken!

 

gallery_41599_17912_2361964.jpg

 

gallery_41599_17912_1369125.jpg

 

Het water sproeit nogal hard zoals je ziet.. het spuit gewoon tussen de hydrokorrels door naar buiten...

gallery_41599_17912_3509071.jpg

 

De veel te grote afzuiger... de lamp kan nog wel wat lager... maar moet de meiden echt laag houden deze ronde.

gallery_41599_17912_2196112.jpg

 

gallery_41599_17912_1359216.jpg

 

Meer foto's volgen nog... want vanaf zaterdag tot op vannochtend, zijn erg gegroeid.. vanavond meer!

 

Gr

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

relaxed he zon constante meting van PH EN EC en temp?

 

ideaal in mijn opzicht kost wat maar heb je ook wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas jongens dit verslag niet af kunnen ronden... maar houdt me even in de gaten want er komt nog veel meer moois aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds zaailingen in je aero?

Snap dat nooit zo goed, je maakt het jezelf onnodig lastig (verschillende behoeften, pheno verschil) op die manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...