Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Letskief

Bladprobleem Eerste (Echte Kweek) 1Xnorthern Light Auto

Recommended Posts

Goedenamiddag beste mede-cannabisten,

 

*Het zou kunnen dat deze vraag al is gesteld en heb al veel erover gelezen maar het is me nog zeer onduidelijk*

 

Ik ben nieuw op het forum ( alhoewel ik hier al een tijdje bepaalde topics enz volg).

Ik ben een week en 1 dag (dus vorige week zondag) begonnen met mijn eerste kweekje.

Heb donderdag de 22ste mijn zaadje ter ontkieming gelegd en heb dit de daaropvolgende zondag kunnen planten.

Alles ging vrijwel goed naar mijn mening tot gisteren...

Toen ik gisteren ging kijken zag ik dat het tweede paar (echte) blaadjes blaadjes hard zijn gekruld en dat stond me niet zo aan, vandaag ging ik weer een kijkje nemen en zag dat het eerste paar blaadjes (dus die juist boven de foetusbladeren) een voor een deel een geel randje toonden. Ook blijft er aan de foetusbladeren het velletje van het zaadje hangen, kan geen kwaad denk ik maar ik vindt het wel ampetant.

 

Hier een foto van de juist bovengekomen plant:

Maandag 26 Jan

 

Hier dan eentje van een dag later waar je ook het velletje op kunt zien:

maandag 27 jan

 

En dan hier het probleem 1 week later:

 

Donderdag 2 feb

Donderdag 2 feb

 

Ik kweek in een zelfgemaakt kastje, met 66W aan spaarlampen juiste kleurcodes.

Ik gebruik nu nog geen groeivoeding(obvious)

Ik geef water wanneer het droog voelt.

De temperatuur varieert tussen 20 en 32°C en ook heeft het er al eens 41°c geweest maar dat is nu onder controle.

Ik gebruik ventilatie.

Dat is het zowat ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en me kunnen helpen!

Greetz LetsKief

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci voor je snelle reactie abruzzi. Heb me idd nog niet voorgesteld, zal dit straks even doen wanneer ik mijn c terug tot beschikking heb want moet nu gaan werken. Ik heb de fotos geupload in een gallery hier mar denk dat ik deze onder "alleen vrienden"-privacy heb gezet, zal er nu iets aan proberen doen! ondertussen is het probleem een beetje erger dus straks zijn er nieuwe fotos waarschiijnlijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wss wat condens dat aan de bladrandjes hing in combinatie met de lamp iets te dicht erop(te veel warmte)

 

niet te druk om maken, wel zien dat er genoeg afstand zit tussen lamp en plantje op deze leeftijd!

 

41graden met 66W aan spaarlampen? hoe doe je dat?

daar zal het wel mee te maken hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou idd kunnen dat het aan condens op de blaadjes ligt want ik deed altijd wwel een paar druppeltjes water op de blaadjes om ze vochtig te hhouden. Heeft iemand een idee hoe ik een album hier op openbaar ipv prive kan zetten via gsm? Zal er straks ook nieuwe fotos op zetten en wil misschien ook wel een kweekverslagje starten!

Greetz letskief

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel jezelf nog even voor. http://www.wietforum...-en-wie-is-hoe/

 

Ik kan je foto's niet zien, upload je ze op dit forum en gebruik je dan de BBcode?

 

Hey man,

 

Ben nu dus terug van werk en heb daarnet mezelf voorgesteld.

Het zou kunnen dat je de foto's niet kon bekijken want nu ik het ben gaan checken, de map stond op prive, maar nu niet meer hoor.

Ik heb de foto's aan de topic toegevoegd door de "my media" knop te gebuiken en dan de foto's uit het album gekozen.

 

 

Hier heb je een foto van vandaag:

gallery_42528_17911_1059637.png

 

En hier een duidelijkere foto van het probleem:

 

gallery_42528_17911_108786.png

 

Het is niet véél erger meer geworden maar het valt toch op dat het een beetje erger is. Als je naar het kleine vakje rechts op de foto kijkt kun je ook op het blad zelf gele vlekjes zien dat is me net opgevallen. De plant groeit nog en werkt nog hard aan z'n bladeren dat is goed, nu hopen dat het niet veel erger meer word.

 

Sensi life; 41°C heb ik bereikt met 2 philips tornado spaarlampen van 20W warm wit, 1 6500K 18W spaarlamp met van die U bochten op je weet wel de typische spaarlamp en dan nog een tl warm wit van 8W, waarschijnlijk kwam dit omdat ik toen nog geen ventilatie gebruikte en het deurtje van het geisoleerde kastje dichtliet maar die 41° was vrijwel lang voor dit allemaal.

Edited by Letskief

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...