Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abruzzi

Kweekverslag 48X Amnesia 6X600 Steenwol Slabs

Recommended Posts

Ga je nu je een OC gaat gebruiken ook met Co2 aan de gang? ik neem aan dat je nu alleen nog een afzuiger voor onderdruk gebruikt, en daar haal je volgens mij niet voldoende Co2 mee binnen om je dames van een goed klimaat te voorzien?

 

Ik moet wel zeggen dat je op slabs niet verkeerd doet met 70gr p/p, maar zou het niet veel meer kunnen zijn als je de wortels meer ruimte geeft in grotere bakken (aarde/cocos)? het kan zijn dat je dan minder kwijt kan, maar meer opbrengst met minder planten is ook minder werk bij het knippen?

 

succes in ieder geval!

 

Ja ik ga nu met een OC werken, maar niet met co2. Wil eerst zorgen dat ik helemaal stabiel draai. Ik neem een 500m2 afzuiger voor de onderdruk met daarop 2x een 600m2 filter. 1 voor de zuigkant en 1 voor de blaaskant. voor die paar tientjes heb ik dan geen kans op stankoverlast... Oh en kwa verversing zit het goed hoor. Ik geloof dat de regel is dat 6x per uur verversen genoeg is. Dat is bij mij +- 100m2

 

Klopt, kwa gr/plant zit ik goed. Ik moet het hok nu gwn helemaal vol krijgen met op elke bedoelde plek een plant. Ik blijf wel gewoon slabs gebruiken.

 

Ik ga deze week een kleine hoeveelheid stekken bestellen en op startblokken laten voorgroeien op verschillende manieren. Andere wortelstimulator en dit keer een hogere ec waarde. We zien dan wel wat er van komt.

 

Ik denk dat ik dit keer een verslag even oversla.

 

Bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

je keert zeker pas weer terug met een verslag wanneer je perfecte rondjes draait?

 

daar leert niemand iets van :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

je keert zeker pas weer terug met een verslag wanneer je perfecte rondjes draait?

 

daar leert niemand iets van :(

 

Dat is niet de reden. Ik ben aankomende periode heel erg druk, en als ik een verslag bij houd wil ik het ook goed bijhouden.

 

Maar ben blij dat je me topics leerzaam vindt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe update!

 

Dag 65 Bloei

 

Niet veel nieuws eigenlijk. Ik geef alleen afgezuurd water.

 

De foto's van vandaag:

 

Zoals te zien is zijn er wat planten bij die geknipt moeten worden (waarvan de bladeren bruin zijn) de druppelaars zijn verstopt omdat ik een lange periode geen dripclean heb gebruikt.

 

 

Ik ga maar is met een biertje in de zon zitten :bier

 

 

fijne avond

 

Beter deze gebruiken http://www.growexpert.nl/dcs-ventiel-rood-8-liter-per-uur-voor-cnl-slang.html deze verstoppen niet zo snel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe update!

 

Dag 65 Bloei

 

Niet veel nieuws eigenlijk. Ik geef alleen afgezuurd water.

 

De foto's van vandaag:

 

Zoals te zien is zijn er wat planten bij die geknipt moeten worden (waarvan de bladeren bruin zijn) de druppelaars zijn verstopt omdat ik een lange periode geen dripclean heb gebruikt.

 

 

Ik ga maar is met een biertje in de zon zitten :bier

 

 

fijne avond

 

Beter deze gebruiken http://www.growexper...-cnl-slang.html deze verstoppen niet zo snel

 

Op het moment gebruik ik helemaal geen ventiel, kwa verdeling van het water zie ik onderling ook geen verschil. De nieuwe irrigatie wordt morgen gelegd, heb veel positieve veranderingen doorgevoerd waardoor het opstarten langer duurt (o.a. een oc). Maar als nog bedankt voor de tip! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en Abruzzi heb je al OC staan? zo ja zou het leuk zijn als je weer een topic begint is hier een beetje saai op het forum de laatste tijd, jij brengt altijd een leuke sfeer erin :lol: :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

en Abruzzi heb je al OC staan? zo ja zou het leuk zijn als je weer een topic begint is hier een beetje saai op het forum de laatste tijd, jij brengt altijd een leuke sfeer erin :lol: :D :D :D

 

Hee Jack,

 

Ja de OC is helemaal aangesloten en werkt perfect. Dit apparaat levert mij zoveel voordelen op, o.a. dat ik nu mijn lampen 30cm hoger kan hangen en dus eindelijk genoeg hoogte heb om voluit te kunnen draaien. Ik denk niet dat ik nu een verslag ga bijhouden, ondanks dat ik het leerzaam en natuurlijk leuk vind. Ben hier toch wat voorzichtiger mee geworden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe update!

 

Dag 65 Bloei

 

Niet veel nieuws eigenlijk. Ik geef alleen afgezuurd water.

 

De foto's van vandaag:

 

Zoals te zien is zijn er wat planten bij die geknipt moeten worden (waarvan de bladeren bruin zijn) de druppelaars zijn verstopt omdat ik een lange periode geen dripclean heb gebruikt.

 

 

Ik ga maar is met een biertje in de zon zitten :bier

 

 

fijne avond

 

Beter deze gebruiken http://www.growexper...-cnl-slang.html deze verstoppen niet zo snel

 

Op het moment gebruik ik helemaal geen ventiel, kwa verdeling van het water zie ik onderling ook geen verschil. De nieuwe irrigatie wordt morgen gelegd, heb veel positieve veranderingen doorgevoerd waardoor het opstarten langer duurt (o.a. een oc). Maar als nog bedankt voor de tip! ;)

 

Beetje late reactie maar ik kijk maar af en toe hier nog maar kweken met slabs heeft altijd mijn aandacht omdat ik al een behoorlijke tijd op slabs werk.

In het begin werkte ik ook zonder ventielen, met dezelfde problemen als jij verstoppingen enz enz, een ander nadeel is dat er niet meteen overal vloeistof uit komt omdat je geen retour slotje hebt en dus nooit en te nimmer dezelfde hoeveelheid aan je planten geeft.Het voordeel van de duurdere ventielen is dat deze bijna niet verstoppen door de turbulentie inwendig en ze geven altijd elke plant exact dezelfde hoeveelheid vloeistof. Ik gooi alleen nog maar aan het einde van de ronde wat watersofperoxide mee tegen verstoppingen. Ik zou zeggen koop ze de vogende ronde en je zal verbaasd staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je input. Ik heb nu ook weinig verschil kwa watergift, maar misschien dat dit wel helpt tegen verstoppingen. Ik zal hier volgende ronde zeker naar kijken! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...