Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abruzzi

Kweekverslag 48X Amnesia 6X600 Steenwol Slabs

Recommended Posts

zijn niet de stekken Abruzzi het is het hele hydro verhaal je moet het kunnen en gevoel voor hebben ik had precies de zelfde problemen tot dat ik weer gewoon terug ging op grond zag ik in een keer geen problemen meer ook niet met de groei van slecht gewortelde stekken, mensen kunnen mengingen geven wat ze willen maar dit heb ik gewoon ervaren, maar respect voor deze mooie opzet en de wil die je hebt :tu vat het dus niet verkeerd op, maar soms is het gewoon beter om simpel te denken en te werken zo denk ik er over ;)

 

ps: enigste oplossing als je met dit systeem verder wilt is gewoon goed voorgroeien met genoeg stekken op grote start blokken en daaruit selecteren en die op de slabs zetten.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer hoor Abruzzi je heb zulke mooie rondes gedraaid op aarde in het verleden

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jack white: Ten eerste bedankt voor het compliment! Ik snap wat je bedoeld over het kweken op aarde, dat ging idd makkelijker. Ik heb dit ooit een keer eerder gehad en dat was wel op aarde dus ik weet nou niet waar het aan ligt.. Vooral omdat de planten die het in de propagators goed deden het nu ook goed doen! Ik ga kijken wat deze ronde brengt en verloopt de rest allemaal goed dan ga ik het denk ik nog is een keer proberen op slabs. Maar dan maak ik zelf veel stekken zodat ik genoeg uit te kiezen heb, gaat het niet goed ga ik alsnog terug naar aarde.

 

@ Grow King: Klopt.. ff kijken hoe de rest van deze ronde verloopt. Anders gaan we weer terug naar aarde.

 

 

Dag 10 groei

 

Ik heb een hoop gedaan vandaag. Ik ben begonnen met het verplaatsen van een hoop slabs, zodat ik met de sterke planten de lege plekken op kan vullen. Om elke zwakkere plant of lege plek staan dus sterke planten zodat ik ze die kant op kan buigen. Ik ga ze lekker lang in de groei laten staan en minimaal 2x toppen. Mochten ze dan te hoog worden spuit ik met anti celstrek, zoals in het verleden.

 

Ook heb ik de drainbak onder het frame geplaatst, en de afvoer aangepast. In de bak heb ik een pomp gezet waar ik een tuinslang op aansluit. Zo kan ik hem leegpompen. Ik heb nu veel meer werkruimte en ik kan ook gaan beginnen met de bouw van mijn stekhok.

 

De ec waarde in het vat ga ik verhogen naar 1.4,

Ph waarde hou ik rond de 5.5 omdat die in de slab ook oploopt.

 

Foto´s:

 

gallery_41826_17910_1616893.jpg

 

gallery_41826_17910_2977846.jpg

 

 

Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

He ben ik weer 😄

 

Was deze foto voordat t licht aanging?

 

Lijken te slapen of anders te nat te staan

 

Verder die er staan ze er op t oog verder goed uit nu

 

GreetZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft wel veel waterbeurten naar mijn mening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Peeled: Dat doe ik zodat ik bijna nooit hoef terug te spoelen, zo houd ik me ph waarde beter op peil.

 

@Boefje: Ik heb er over na zitten denken maar als ik nu weer overnieuw begin (2e keer dan) weet ik niet of het volgende keer beter gaat. Ik ga nu deze ronde door en ga denk ik volgende ronde weer terug naar aarde en snij ik zelf stekken.

 

 

Dag 12 groei

 

Ik ga de planten vandaag nog een keer toppen en ik ga over een paar dagen gaatjes boren in de golfplaten en de planten buigen en met bindingsdraad vastzetten. Ik ben benieuwd of ik dit vol ga krijgen maar ik doe me best :innocent:

 

Wou eigenlijk morgen ff langs "het tuincentrum <_< " maar dat doe ik na vandaag maar beter ff niet :thumbsdown:

 

Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg deze ook omdat ik in een ver verleden ook met steenwol slabs werkte maar nooit een goed resultaat behaalde.

Ben vooral benieuwd of je ze mooi groen weet te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is RFX een optie?

 

Ik kijk ff hoe dit loopt maar als ik overstap word het naar aarde, kan niet te lang aankloten en proberen. Op aarde lukt het sowieso.

 

 

Ik volg deze ook omdat ik in een ver verleden ook met steenwol slabs werkte maar nooit een goed resultaat behaalde.

Ben vooral benieuwd of je ze mooi groen weet te houden.

 

Aah oke, tot nu toe blijven ze bij mij mooi groen, we zullen zien of dit zo blijft :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Ik heb de waardes ff doorgenomen, die zijn volgens mij wel redelijk goed zo. Alleen de luchtvochtigheid zou wel wat omhoog kunnen.

 

Dag 13 groei

Voedingswater:

Ph: 5.5

Ec: 1.4

Temp: 23 graden

 

Drain:

Ph: 6.0

Ec: 1.3

Temp: 21 graden

 

Klimaat:

Temp: 26 graden lampen aan

Temp: 23 graden lampen uit

Lv: 35% met de lampen aan

 

Lampen branden nog steeds op 450 watt en hangen op 60cm afstand, planten zijn gister nog een keer getopt. Ik laat ze nu nog een dag of 5 herstellen en ga dan over op 12/12. Dan ga ik de boel ook dichtbuigen en alvast een net ophangen.

 

Abruzzi :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het word steeds sterieler.

 

Zonde van je open stukken maar succes gewenst deze ronde.

 

Denk er wel aan dat je niet altijd op je drain af moet gaan. Ze moet in verloop van tijd hoger gedoseerd worden als op aarde.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knal die watts omhoog!

 

Morgen gaan ze allemaal op 600 watt :D

 

Het word steeds sterieler.

 

Zonde van je open stukken maar succes gewenst deze ronde.

 

Denk er wel aan dat je niet altijd op je drain af moet gaan. Ze moet in verloop van tijd hoger gedoseerd worden als op aarde.

 

Dankje!

 

Nee ik kijk er ook niet te veel naar, probeer te kijken wat de planten fijn vinden. Op aarde kon ik laag in de ec blijven, ik merk nu al dat ik hoger kan gaan zitten. :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

dag 15 groei

 

Dit weekend worden alle planten gebogen en vast gezet, dan zal het snel voller worden denk ik.

 

Maar voor nu ziet het er zo uit.

 

gallery_41826_17910_4022920.jpg

 

Toen de lampen net aanschoten snel een foto gemaakt

 

gallery_41826_17910_1607211.jpg

 

 

Fijne avond wietforumers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik weer :wave:

 

Dag 5 Bloei

 

Ondertussen is het alweer een week geleden. De planten zijn mooi hersteld van het toppen en de breedte in gegaan. Het moet wel gaan lukken om het hok vol te krijgen. Ik heb nu alleen nog aan de achterkant het net gespannen, dit doe ik zodat ik aankomende week de toppen op de juiste plek door het net kan gaan halen, zo komen er overal toppen te zitten. Het andere net doe ik over een paar dagen zodat ik er aan de achterkant nog ff bij kan en daarna de voorkant kan doen.

 

Het stek/voorgroeihok zit ook al in elkaar, deze ga ik vandaag of morgen neerzetten. Ook heb ik alle materialen die er in komen. Ik ga werken met een dimbare 400w digistar in een hokje van 93x64x135. Er komen 3 x 18L potten in te staan met light mix. Ik zit alleen nog ff te kijken wat voor stekgel ik ga gebruiken, heb wat mensen hier horen zeggen dat ze niet blij zijn met de nieuwe clonex.. Daar gaan we dus nog ff naar kijken. Ik denk dat ik een week of 6 voordat ik ga oogsten ga beginnen met het groeien van de moeders, dit moet wel genoeg zijn om het hok te vullen.

 

Op dit moment zit ik op een ec waarde van 1.5

ze krijgen in totaal 10 minuten verdeeld over 5 beurten, dit ga ik verhogen naar 15 min omdat de slabs al licht worden en ik al ff geen drain meer heb.

 

Hier de foto's van hoe ze er nu bij staan :)

 

gallery_41826_17910_1809472.jpg

 

gallery_41826_17910_4447380.jpg

 

gallery_41826_17910_3917814.jpg

 

gallery_41826_17910_706134.jpg

 

later

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer de oude clonex te krijgen.

 

Moet lijken op te waterige gel de nieuwe is gewoon water en die werkt niet goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer de oude clonex te krijgen.

 

Moet lijken op te waterige gel de nieuwe is gewoon water en die werkt niet goed.

Die nieuwe is inderdaad rotzooi!

 

Ik ben tegenwoordig meer fan van poeder.

 

Mooi dat je het nog vol heb gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer de oude clonex te krijgen.

 

Moet lijken op te waterige gel de nieuwe is gewoon water en die werkt niet goed.

Die nieuwe is inderdaad rotzooi!

 

Ik ben tegenwoordig meer fan van poeder.

 

Mooi dat je het nog vol heb gekregen.

 

Ik ga is kijken of ik de oude clonex kan krijgen! bedankt

 

Welke poeder gebruik jij Johnny?

 

Dag 7 Bloei

 

Het voorgroeihok staan in de ruimte, wel moet alles nog aangesloten worden.

 

foto's:

 

gallery_41826_17910_943917.jpg

 

 

 

gallery_41826_17910_3697060.jpg

 

later :smoke

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het er zeer mooi groen uitzien en dat voor de eerste keer op hydro zie je niet vaak, mijn complimenten!! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het er zeer mooi groen uitzien en dat voor de eerste keer op hydro zie je niet vaak, mijn complimenten!! :tu

 

Dankjewel man :D Veel aandacht met wat dutch pro doen ze altijd goed :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begint weer ergens op te lijken Abruzzi!!

 

Respect voor je doorzettingsvermogen, ik had al lang de stekker eruit getrokken :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begint weer ergens op te lijken Abruzzi!!

 

Respect voor je doorzettingsvermogen, ik had al lang de stekker eruit getrokken :whistle:

 

bedankt! :D ik heb ook echt ff zitten twijfelen of ik er mee zou kappen, maar aangezien ik al een keer was gestopt leek me dat ook niet handig...

 

 

Ik heb vandaag het tweede net opgehangen en het een en ander gebogen. Ook heb ik anticelstrekmiddel met de ecosprayer gespoten, werkt perfect. Dit heb ik gedaan op de grotere planten, zodat de kleine nog mooi mee komen en het een mooier geheel word.

 

Ik ga trouwens over op 5x4 minuten water geven. Ze zuipen behoorlijk, de stammen zijn ook echt dik. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...