Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abruzzi

Kweekverslag 48X Amnesia 6X600 Steenwol Slabs

Recommended Posts

Is klote dat et op et begin al niet gaat 😞

Wat is je lv met lampen aan?

 

Juh ik had aardig wat tegen slagen maar cker niks te klagen hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dit moment heb ik er nog wel wat goede stekken in staan maar ik heb toch nieuwe gekocht. Ik trek morgen de rest er uit. Aan de voorkant hield ik niks meer over. Ook heb ik wat nieuwe speeltjes gekocht: een mooie nieuwe dab pomp (5000l incl vlotter), een elektrische vernevelaar(ecosprayer), deze werkt toch beter en makkelijker dan wat ik nu doe met de compressor.

 

Nu maar hopen dat het nu wel goed gaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede keus Abruzzi beter meteen een goede start met goeie stekken dan de helft goed en de andere helft kut

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vette opstelling ben zelf helemaal nieuw met steenwol dus gaa dit zeker volgen ik wil er in de toekomst ook mee werken werkt een heel stuk schoner ! of cocos slabs/bricks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack white: Dat dacht ik ook, heb nu nieuwe en denk dat deze het beter zullen doen. Over een paar dagen post ik weer foto's als ze weer netjes in de slabs staan.

 

El capitano: Dit is voor mij ook de eerste keer. Ik vind t wel relaxed dat het allemaal zo schoon werkt. + weinig afval en aanvoer. Nu nog ff een goede ronde draaien..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal voor je duimen! 😋. K zou ook best wel een topic willen maken van mijn verslag.. Mjah beetje angst voor meneer met de pet haha. Ik kijk wel gewoon mee =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal voor je duimen! ��. K zou ook best wel een topic willen maken van mijn verslag.. Mjah beetje angst voor meneer met de pet haha. Ik kijk wel gewoon mee =)

 

dankje man! Ja snap ik wel, maar mij heeft het wel geholpen tot nu toe. Heb veel geleerd.

 

Ik denk dat ik morgen de nieuwe stekken erin kan zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nieuwe stekken zijn er gister in gegaan, vandaag heb ik er ook nog een paar bij gezet. Het hok is nu weer gevuld! Er staan er 47 in, onder die buis zet ik niks neer.

 

Stekblokken + slabs weer ingewaterd met ph 5.0 en ec 1.0

Stekken zijn 2 keer behandeld. Eerste keer met bugdeath, 2e keer met bac.

 

gallery_41826_17910_323787.jpg

 

Abruzzi

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er weer groentjes bij! Heb jij al eens gehad dat je 5.8 ph geeft en er maar 4.5 uit de slabs komt? Anders stel ik deze vraag wel ff bij hydro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er weer groentjes bij! Heb jij al eens gehad dat je 5.8 ph geeft en er maar 4.5 uit de slabs komt? Anders stel ik deze vraag wel ff bij hydro

 

Dankje man, nee nog niet gehad.. meet anders is rechtstreeks vanuit je slab, dus met een injectiespuit. Vind dat wel heel laag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik weer

 

Ik heb net ff lekker geneveld met water en bladvoeding. De lampen zijn ook net uit. Ik heb de lampen nu op max hoogte hangen en branden allemaal op 450 watt.

 

De planten staan nu 3 dagen in de slab zonder bij te druppelen, ik merk dat de slab al wat lichter begint te worden. Vandaag wil ik gaan beginnen met het druppelen, ik zit te denken om te beginnen met met 10 x 1 minuut. elk uur na de lampen aan 1min Is dit voldoende/teveel? Wil kijken of ik naar de 10-20% drain kan. Ook wil ik de ec waarde iets omhoog brengen, naar 1.2. Ik ga geen startbooster door de druppelaars pompen vanwege verstoppingen. Dan wil ik gewoon groeivoeding geven met regulator.

 

Morgen al toppen of eerst nog even laten aansterken?

 

Hier de foto's

 

gallery_41826_17910_2112834.jpg

 

Er zitten een paar planten bij die er niet helemaal gezond uit zien.

 

gallery_41826_17910_644465.jpg

 

gallery_41826_17910_939509.jpg

 

gallery_41826_17910_2144433.jpg

 

Abruzzi

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit dat kweken op slabs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net de waardes in de slabs gemeten. Zit gemiddeld op een ec van 1.3 en een ph van 7.3. Ik ga een vat aanmaken met een ec waarde van 1,1 en ph van 5.5 en net zolang spoelen tot ik op 5.8 zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het wel erg interessant Abruzzi!

 

Net wat je zegt hoeft weinig met aarde te slepen en weinig afval

 

Voordeel dat je op kamertemperatuur werkt en dus je klimaat beter onder Controlle kunt houden

 

Wat ik me wel afvraag hoe ze straks goed blijven staan als ze groot en zwaar worden ...

 

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het wel erg interessant Abruzzi!

 

Net wat je zegt hoeft weinig met aarde te slepen en weinig afval

 

Voordeel dat je op kamertemperatuur werkt en dus je klimaat beter onder Controlle kunt houden

 

Wat ik me wel afvraag hoe ze straks goed blijven staan als ze groot en zwaar worden ...

 

 

Succes!

 

Dankje man!

Kwa afval en aanvoer is het zeker een voordeel.

 

Ik merk wel dat het op slabs lastiger is om je luchtvochtigheid omhoog te brengen, dit gaat op aarde makkelijker vanwege de vochtige bovenlaag. Het heeft allebei ze voor en nadelen.

 

Die slabs zijn behoorlijk zwaar als ze zich volgezogen hebben, die vallen niet zomaar om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond,

 

We zitten momenteel op dag 4 groei.

 

Vind eerlijk gezegd dat er best wel wat stekken zijn die nog niet zo hard gaan, ook zie ik er wel een paar waarvan ik niet zeker weet of ze het gaan halen. Ik ga ze lekker lang laten groeien en de sterke planten toppen. zo komt het wel vol te zitten. :innocent:

 

Ik zit er aan te denken om zelf is stekken te gaan snijden omdat ik toch vaak niet de gewenste kwaliteit krijg van de boer. als ik mijn waterbak onder het frame plaats

heb ik 105 x 90 x 165 cm ruimte voor een tentje. Ik moet elke ronde +- 65 stekken hebben. Ik lees op internet veel over een bepaald aantal stekken per week, maar mij gaat het erom dat ik in een keer stekken wil snijden. Zou ik dit redden met een tentje van 75 x 75, 60x60 of 60x 90? De een heeft het over stekken op vierkante meters de andere zegt 1 stek per liter grond per week enzo. Dingen zoals een afzuiging, filter, dimmer heb ik al liggen dus heb niet echt veel te verliezen.. :)

 

Voeding:

Ec is 1.1

ph in vat is 5.5

10 x 1 min

 

 

gallery_41826_17910_562216.jpg

 

Fijne avond! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je mischien bij je update zetten welke dag t is en hoe je met druppel systeem werkt...

 

Hoevaak met lampen aan hoelang etc

 

Ik vind deze erg leerzaam en wil om dezelfde reden met weinig afval en schoon werken

 

Succes en bedankt

 

GreetZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tjappie27: Ik dacht dat dat druppelsysteem wel duidelijk was. Het is een ringleiding aangesloten op een 5000L pomp die in een andere ruimte staat. Op deze ringleiding zijn gewoon druppelaars aangesloten. Ik had gezegd dat ik alle lampen op 450 watt heb branden, zodra ik dit aanpas zal ik dit melden ;)

 

Succes met jouw verdere kweken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zitten inmiddels op dag 9 groei.

 

Ben over een gedeelte niet tevreden, denk dat er een stuk of 13 zijn die niet lekker gaan, die waren vanaf het begin al wat ieliger. De planten die er vanaf het begin goed bij stonden gaan goed. Ik ga wat slabs verplaatsen om zo uiteindelijk lege plekken te kunnen opvullen. Ik heb de planten die goed gaan 2 dagen geleden getopt

Het is vooral aan de voorkant waar het nu leeg is.

 

ik geef ze voeding met een Ec waarde van 1.3.

 

temp met lampen uit is ongeveer 24, met lampen aan 28.

Lampen hangen op 60-70cm en branden allemaal op 450 watt.

 

Lv: 40%

ik nevel 3x in per dag in de nachtperiode

 

gallery_41826_17910_2384618.jpg

 

We gaan binnenkort beginnen met het maken van stekken, dit is niks.

 

Fijn weekend,

 

Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...