Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abruzzi

Kweekverslag 48X Amnesia 6X600 Steenwol Slabs

Recommended Posts

Prachtig veld en ze staan echt lekker in de voeding.. mooie bladkleur nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt wat een mooi veld!!, wat is de reden dat je nu geen topbooster gebruikt? en hoe zit het met de moeders?

 

ps: over snelle conclusies gesproken er zijn ook maar weinig mensen die dit meteen in het begin al kunnen :lol: , maar ben eens benieuwd of je nu ook echt meer ervan af haalt.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt jongens! :lol:

 

:wOOt wat een mooi veld!!, wat is de reden dat je nu geen topbooster gebruikt? en hoe zit het met de moeders?

 

ps: over snelle conclusies gesproken er zijn ook maar weinig mensen die dit meteen in het begin al kunnen :lol: , maar ben eens benieuwd of je nu ook echt meer ervan af haalt.

 

Thanks! De reden dat ik geen topbooster gebruik is omdat dit middel heel dik is. Dit is P boost ook wel maar wil me voeding zo helder mogelijk houden.

 

Met de moeders gaat het niet heel geweldig, ze hebben erg veel last van de warmte is het hokje (min 32graden). Ben dus wel benieuwd of dit nog wat gaat worden... maar ik probeer het gewoon en anders maak ik volgende ronde een aftakking van de oc naar dit hokje met een klep ertussen. Misschien gaat het dan beter.

 

Ik heb me goed ingelezen en dat heeft zeker wel geholpen! Verder gewoon op gevoel en goed kijken.

 

Meer in de zin van:

meer per plant? dat zeker, aangezien er nog maar +-35 planten staan

meer dan vorige ronde? dat weet ik ook wel zeker.

meer dan 2 rondes geleden? naa dat moet ik nog ff afwachten, heb in ieder geval geen spint waar ik al heel blij mee ben. B)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom pak je dan niet gewoon de bloei stimulator van atami erbij? Doe ik ook trouwens, resultaten zijn er echt goed op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom pak je dan niet gewoon de bloei stimulator van atami erbij? Doe ik ook trouwens, resultaten zijn er echt goed op.

 

Omdat het zo goed gaat, ziet er goed uit bij jou maar kom niks te kort nu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom pak je dan niet gewoon de bloei stimulator van atami erbij? Doe ik ook trouwens, resultaten zijn er echt goed op.

 

Omdat het zo goed gaat, ziet er goed uit bij jou maar kom niks te kort nu.

 

Bedankt bij jou ziet het er echt top uit!

 

Maar als je te korten gaat zien ben je te laat he, beter voorkomen dan genezen. En p boost is toch een wereld van verschil met top booster of zie ik dat verkeerd?

Na week 6 is extra fosfor booster niet nodig toch, zit genoeg in je basisvoeding.

 

Maar ziet er beter uit dan bij, dus misschien kan ik de bloeistimulator ook wel weg laten haha

 

Edit las het verkeerd, dacht dag je p boost verder gaf om je topbooster te vervangen. Maar je had het alleen over de dikte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Teachme: thanks! Nee ik weet dat ik dan te laat ben, maar zonder top booster ga je geen tekorten krijgen. Klopt, vanaf week 6 hebben ze een stuk minder nodig. Dit blijf ik echter wel geven tot het einde, maar dan in kleinere hoeveelheden. Ik kijk eigenlijk nauwelijks meer naar het schema, eerder naar de cyclus diagram.

 

Dag 49 Bloei

 

Voeding op 150L:

22.5ml regulator

75ml K boost

35ml P boost

A + B

ec: 1.3

ph: 5.5

 

Sommige planten hebben best veel last van de warmte, ik heb dus een aantal lampen moeten dimmen :thumbsdown: Verder gaat de ontwikkeling goed door. Ze moeten nog 3 weken.

 

Helaas zijn van de meest rechtse slab vooraan een aantal druppelaars verstopt, heel appart aangezien het alleen bij die slab is. Ik kon er moeilijk bij vanwege de voorgroeikast en heb dit dus te laat ontdekt. Er is dus 1 plant aan het afsterven zoals te zien is op de foto. Heel erg zonde :( Maargoed ben al lang blij dat het na zo'n slechte start er zo bij staat.

 

Tot nu toe heb ik al veel geleerd van deze ronde en moet ik volgende ronde zeker wat dingen aanpassen!

 

1: elke keer systemclean meegeven om verstoppingen te voorkomen

2: Het plateau waar de planten op staan laat ik 15/20 cm zakken.

3: Vrijwel zeker een OC zodat ik 30cm extra hoogte heb en een extra plant kan neerzetten. Dit levert me dus 50cm extra hoogte op zodat ik ook kan boosten.

4: Bij het inwateren van de stekblokken ga ik denk ik geen startbooster meer gebruiken maak Azos, Iemand ervaringen mee op steenwol?

 

 

Ik heb nog 1 sterke plant in het voorgroeihokje staan waar het heel goed mee gaat. Ik hoop hier uiteindelijk ongeveer 30/35 stekken vanaf te halen.

 

Hier de foto's

 

We beginnen met het slechte nieuws:

 

gallery_41826_17910_1983270.jpg

 

Nu de betere foto's

 

gallery_41826_17910_956551.jpg

 

gallery_41826_17910_2171952.jpg

 

Fijn weekend :smoke

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er Nice uit! Dikke toppen:).

 

Maar heb je dat altijd gedaan zo met de p boost? Zo ja zie je of merk je verschil door het langer mee te geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er Nice uit! Dikke toppen:).

 

Maar heb je dat altijd gedaan zo met de p boost? Zo ja zie je of merk je verschil door het langer mee te geven?

 

Ik heb dit niet altijd zo gedaan, nu ik op slabs zit ben ik dit pas gaan doen. Ik zie niet direct verschil met bijvoorbeeld 2 rondes geleden. Dit is alleen niet echt vergelijkbaar omdat ik toen op aarde zat. Als ik dit niet zou doen op slabs zou ik misschien wel verschil zien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je omdat je op hydro geen buffer hebt?

 

ja als ik op hydro verander van voeding wordt dit meteen zo opgenomen. Op aarde duurt dat even.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen RFX en dan eb en vloed? 10 keer makkeliijker als die kut druppelaars. Zeker als je toch Aptus blijft gebruiken.

 

Dikke knotsen hoor, uitzonderlijk voor amnees. Ook een beetje compact allemaal?

 

Ik heb zoveel troep naast mijn basis voeding gebruikt tot dat ik een keer alleen een keer rondje A & B deed met silicium.

 

Minder is meer. Met goede A & B voeding heb je al die aditieven helemaal niet nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen RFX en dan eb en vloed? 10 keer makkeliijker als die kut druppelaars. Zeker als je toch Aptus blijft gebruiken.

 

Dikke knotsen hoor, uitzonderlijk voor amnees. Ook een beetje compact allemaal?

 

Ik heb zoveel troep naast mijn basis voeding gebruikt tot dat ik een keer alleen een keer rondje A & B deed met silicium.

 

Minder is meer. Met goede A & B voeding heb je al die aditieven helemaal niet nodig.

 

Daar zat ik nog over na te denken. Ik dacht dat dit makkelijker zou zijn dan elke keer dat RFX spoelen omdat ik gewoon een paar nieuwe slabs neerleg. Was miss wel beter geweest, maar ga dat nu niet weer aanpassen.

 

Ik merk dat de toppen die wat verder van de lampen af zitten een stuk compacter zijn. Volgende ronde moet ik dus echt zorgen voor extra hoogte want dit is niks. Rechts vooraan heb ik de lamp moeten dimmen naar 300w..

 

Ik denk dat je kwa voeding wel een punt hebt. Veel boosters zijn niet nodig. Wel denk ik dat juist gebruik van P en K boost zorgt voor een hogere opbrengst. Ik heb vroeger wel eens plagron gebruikt met pk 13-14 maar ik merk nu ik het op deze manier doe met aptus ik grotere en zwaardere toppen heb. Of dat aan mij of aan de voeding ligt weet ik niet.. Vind het zo goed gaan, dus kwa voeding wil ik niet veel meer veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spoelen staat gelijk aan inwateren toch enkel niet meer met kraanwater

 

denk er echter aan om wel weer met kraanwater te gaan spoelen. tot +- ec 1.0

doe dat al lange tijd niet meer en het gaat prima. raar maar waar, maar ik had betere oogsten toen ik het nog wel deed.

 

prachtig veld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spoelde altijd de laatste anderhalve week ongeveer, dan oogsten alles omwoelen grootste wortels eruit halen en gelijk weer inwateren met ec 1.0..

 

Meestal was de retour redelijk hoog, maar de voor gegroeide steks/plantjes vonden het heerlijk..

 

Kan RFX kwa gebruiksgemak zeker aanraden, maar dat had ik al eens eerder vermeld in dit topic geloof ik...

 

Verder niks aan te merken op jouw kweekstijl!! gaat zo te zien na veel werk nog een mooie ronde worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo!

 

Bedankt jongens! leuk al die reacties.

 

Blijkbaar heb ik mij dan toch niet genoeg verdiept in RFX. Maarja blijf nu toch op slabs. :lol: Deze slabs ga ik aankomende zaterdag spoelen met water en enzymen tot ec 1.0 dan zet ik ze daarna nog een week op water. Ben wel benieuwd hoe ze daar op gaan reageren, op aarde was dat toch anders.

 

Inmiddels zitten we op dag 58 Bloei, ik denk dat ik ze tot een dag of 68/69 laat staan. De herfst zit er nog niet echt in

 

Nog geen ongedierte te zien en kwa temperatuur gaat het ook goed, wel zoals eerder vermeld last van warmtestraling.

 

Voeding op 150L:

 

60ml K boost

15ml Superthrive

ec 1.3

ph 5.4

 

Met de stekken in het voorgroeihokje gaat het ook goed, 1 plant gaat echt als een speer en ik verwacht daar veel stekken vanaf te halen, de andere gaat iets langzamer. Ik ga geen middel zoals clonex gebruiken, ben van plan om Azos te gaan gebruiken zoals ze dat in die filmpjes ook doen. Welke pluggen ik ga pakken moet ik nog wel ff bekijken.

 

Foto's van vandaag:

 

gallery_41826_17910_4185752.jpg

 

gallery_41826_17910_3743500.jpg

 

Vind de toppen al best compact!

 

Fijne vakantie iedereen,

 

Abruzzi

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes Abruzzi! :tu

 

Voor je kloontjes zou ik steenwol pluggen pakken ivm startblokken/slabs.

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

supernoob: dankje! Dit is mijn laatste voedingsvat en dan ga ik over op water. Dan spoel ik een week, niet genoeg?

 

Worm: thanks man! ik denk dat ik ook gwn 4cm pluggen pak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spoelde de laatste 2 weken altijd op slabs.

 

Merk jij wat van die Superthrive?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spoelde de laatste 2 weken altijd op slabs.

 

Merk jij wat van die Superthrive?

 

Ah oke, nou vorige ronde moest ik ze eerder omhalen. Voorheen heb ik ze ook wel hard gekregen zonder. Een maat van me zweert erbij.. ben benieuwd of ze nu echt keihard worden.

 

 

OC 3500 Pro 3 is besteld :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...