Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

master_hugo

-=|StresseN|=-

Recommended Posts

Loow Luitjes,

 

ik heb al eens eerder gelezen op deze site, dat je een roestige spijker onder in de stam van de plant moet slaan net voor de oogst. maar hoelang moet die spijker er dan in zitten??

 

Ik heb haar ook gelijk in het donker gezet om der nog net iets meer te stressen, maar hoelang moet ze in het donker staan?

 

Iemand ervaring??

 

Gegroet,

 

-=||MasteR||=-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, lekker. Zware metalen in je plant stoppen, harstikke slim.

 

Meeste mensen geven een plant een donker periode van 24 uur/48 uur/72 uur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eey Blowmonkey,

 

Jij zou tog ook schrikken en gaan stressen als je een roestige spijker in je lijf kreeg??

 

Gr,

 

-=||MasteR||=-

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan best dfe plant stressen maar doe et dan in iedergeval niet met een roestig voorwerp. dit is natuurlijk niet zo gezond he. je kan best in 7de week bloei een takje knakken maar niet breken en weer laten staan. zo zal de plant denken dat ze niet lang meer te leven heeft en heel veel harsen produceren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan best dfe plant stressen maar doe et dan in iedergeval niet met een roestig voorwerp. dit is natuurlijk niet zo gezond he. je kan best in 7de week bloei een takje knakken maar niet breken en weer laten staan. zo zal de plant denken dat ze niet lang meer te leven heeft en heel veel harsen produceren.

Idd, maar ga geen gekke dingen doen met roestige spijkers enzo.. :verrygood Je kan de plant bijvoorbeeld ook gewoon geen water meer geven, dan zal ze ook aardig stressen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

dat verduisteren heeft het effect dat het bladgroen verminderd. Blancheren noemen ze dat ook wel. Bv. als je ganzetongen (blaadjes van de paardebloem) eten wil zijn deze zeer hard en groen van smaak. Als je er een omgekeerde bloempot over zet en pas na 2a3 dagen plukt zal het veel zachter smaken.

 

Het verduisteren van je plant zal dus een iets zachtere smaak opleveren alleen wat voor een effect het heeft op de werking van de wiet weet ik niet. In ieder geval een wat zachtere smaak neem ik aan.

 

Ik hang haar liever donker en koel weg en geef ze de tijd om te drogen en rijpen.

 

Men vind het al vreemd als ik een paar dagen voor de oogst alleen nog maar mint-thee geef..........zie topic voor recept, pag6: Infusion de Menthe

 

doei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...