Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Botanist

Muziek Bij Planten

Recommended Posts

Wie heeft er ervaring met cannabisplanten en het afspelen van muziek gedurende een x aantal uur dagelijks? Beinvloed dit de groei van de plant positief?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.theweedblog.com/does-playing-music-for-marijuana-plants-help-them-grow/

Misschien heb je daar wat aan,

 

anders de aflevering van mythbusters even opzoeken

gaat welliswaar niet over wietplanten maar het heeft te maken met de photosynthese van planten

dus het lijkt mij ook te werken op wietplanten. Hoe meer trillingen hoe beter

maar of je het echt gaat merken en het de moeite waard is.. Geen idee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten hebben geen oren. Ze hebben ook geen zenuwen om impulsen door te zenden naar de hersenen die ze niet hebben. Zoals een mens hoort wordt t m niet. Wel zouden bepaalde frequenties tonen de huidmondjes weider kunnen doen openen. Dat apparaat heet de Biowave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel beiden.

 

Het artikel klinkt redelijk positief, terwijl in de reacties op het artikel wordt verteld dat de trillingen juist negatieve effecten kunnen hebben.

Heb ook al eea andere bronnen geraadpleegd, maar ben benieuwd of iemand op het forum er eigenhands ervaring mee heeft (:

 

I did a FULLY CONTROLLED STUDY on this subject, used several climate controls as well as strain controls 3X climates, 3X male, 3X female, 3X strains (Skunk #1, N. Lights, Jack Herer), 3X sativa and 3X Indica and ALL outcomes were the same EXCEPT for the fact that it not only did NOT aid the growth but caused so much stress on some strains they Hermied (turned into hermaphrodite instead of female) the BEST things I have found by far is watts of light per sq. Ft, temp, and air circulation, followed by supporting Nutrients more organic the better (Bat Guano bein one of best). I have been setting up grow rooms for 20 yrs, above and below ground, from closet to industrial sized, all great fun and learned a LOT of great tips and tricks along the way. Music being the least it's likeness being havin a grow plot next to railroad track.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf met en zonder klassieke muziek ( mozart ) gedraaid. Geen verschil gemerkt. In die zin dat het niet zo is dat je opeens ipv 0.7gr/w 1op1 gaat draaien ofzo.

Het is ook zo dat het niet 12 of 24 uur ofzo mag aanstaan maar ik meen dat 3 uur het meest bevorderlijk zou zijn. Heeft inderdaad met frequentie te maken en het moet een aangename ( klassiek geen rock enzo ) rustige muziek soort zijn. Het kan zowiezo geen kwaad, mits niet 24/7.

 

Het is zowiezo wel chill voor jezelf ook om een paar uur per dag klassieke muziek op te hebben staan, en dan bedenk ik mij altijd dat de plant het ook ''prettig'' vind.

 

google maar eens op dorothy retallack en masaru emoto.

Gaat over muziek, energie en intentie experimenten bij planten en water.

Erg interessant, Alles dat leeft is met elkaar verbonden en onderhevig aan ( universele ) energie.

Bedenk je maar eens hoe jij je voelt als iemand tegen je schreeuwt ( negatief ) en hoe jij je voelt als iemand je lief heeft ( positief ).

Bij het een voel je je lamlendig en eventueel lusteloos en radeloos en bij de andere energie voel je je open, blij en opgewekt; levenslustig.

 

Ik denk dat het positief benaderen van je dames, verbaal, in gedachte en met een paar uur per dag wat aangename klassieke klanken erbij bevorderlijk is voor de gezonheid van dezen.

 

En nee ik ben niet stoned nu :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn afzuiging klinkt als lady gaga.

Das goed dan toch?👎

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piepers dankjewel voor de uitgebreide reactie! :popcorn: Ik zal beiden opzoeken, ben erg benieuwd.

 

Niet alleen de plantjes Meneer Jansen :) Hahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn best wel wat onderzoekjes naar gedaan, en planten zijn net zoals mensen gevoelig voor bepaalde frequenties.

Zo zijn er bijvoorbeeld sonische apparaten die positief met de plant reageren,

maar ook is er onderzocht dat planten positief reageren met name op klassieke muziek, en negatief op genre's zoals metal en rock.

Er bestaat ook een theorie dat alles op onze aarde een "oer" frequentie heeft, en dat deze in de buurt van A=432Hz ligt.

Hier heerst dan weer een complottheorie over de westerse muziek, die vanaf de jaren 30 vorige eeuw op A=440Hz is afgestemd.

Deze frequentie is uit een onderzoek door Rockefeller gekomen, speculaties gaan hier ver over, wat ik wel weet is dat voor mij als audiofiel veel muziek heel erg scherp over komt, en dat is helemaal niet het geval bij muziek wat in A=432Hz geschreven is.

De 4 jaar getijden is bijvoorbeeld gecomponeerd in deze frequentie, en dat is het enige klassieke stuk wat ik altijd fijn vond om naar te luisteren vroeger.

Dit alles is oude wijsheid uit Azië, waar de Nazi's ook heel veel onderzoek naar gedaan hebben.

http://youtu.be/L62sLppNn6Q

http://youtu.be/4ZX5B_p79V4

 

432hz-vs-440hz-water.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens de Mythbusters moeten ze gewoon veel herrie hebben.

Ik heb altijd een radiootje aan staan, maar ja wat zegt dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...