Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Starter 1.0

Stroomdieven Worden Harder Aangepakt

Recommended Posts

Een poos geleden hebben ze hier een inval bij de horeca gedaan.... van de 10 hadden er 3 de meterkast door geschakeld.

 

Natuurlijk onzin dat alleen wietkwekers stroom stelen.

 

Ken meerdere gezinnen met kinderen zonder planten die de meter uitzetten voor een periode.

Elektra kost gewoon geld en biet iedereen heeft dat nog tegenwoordig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt helemaal agent orange.

Het is een beetje bekrompen om te denken dat alleen wiet kwekers stroom stelen.

 

Heb 12 jaar horeca gedaan en het eerste wat ik leerde van de gokkasten baas was om het wiel van de meter in het weekend van vrijdag 18;00 tot maandag voor opening van de tent stop te zetten.

Dat zijn immers de tijden dat ze nooit langs komen om de meter te checken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies en toevallig zijn dat ook de tijden wanneer t meeste te verdienen valt voor ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedogen maakt iets niet legaal. Medicinaal of niet.

Dat je niet vervolgt wordt is heel iets anders.

 

Een kleine kweker wordt zelfs na 1 maart niet vervolgt, medicinaal of recreatief maakt hier niet uit.

 

De minister heeft gesteld dat als het een kleine kweker onmogelijk wordt gemaakt (oa door de hoge straf) om te kweken, deze zijn wietje alleen maar kan verkrijgen als het van de grootschalige teelt afkomstig is. Die hoek willen ze niet in. De kleine kweker wordt dus niet vervolgt maar is wel strafbaar als het er op aan komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke minister heeft dat gezegd? Klinkt niet als Opstelten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat om het voorbereiden van de beroeps- en bedrijfsmatige hennepteelt of de teelt van grote hoeveelheden.

 

ander stukje vind ik zo snel even niet.....maar jullie hebben toch ook google?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt zeker wel 8x600 over de meter draaien als je krachtstroom hebt, je moet er alleen voor zorgen dat je max een jaar draait en daarna alles opruimt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook voor commerciële doeleinden zijn richtlijnen en regels opgesteld

 

Ik blijf het gewoon herhalen :') Leuk om inderdaad denigrerend te doen over de wettelijke kennis van een kleine kweker, maar eigen medicinaal gebruik wordt even op een andere wijze beoordeeld in de rechtbank dan kweken voor cash. Je kan je namelijk altijd op noodweer beroepen. En verontschuldig je alsjeblieft niet over dat denigrerende gedoe, ik heb allang door dat dit de doorsnee gang van zaken is op dit forum. Wie het topic ook start of waar het ook over gaat....

 

En als je commercieel draait kan je een vergunning aanvragen voor 1200 euro. Of je hem krijgt is een 2e vraag...

Regels zijn niet altijd leuk, maar ze zijn er wel degelijk. Kaart die regels aan met een goede argumenten, dan kom je ergens.

 

"Een ieder die gepakt wordt met 5 planten, maar niet professioneel kweekt, moet afstand doen maar wordt niet vervolgd. Vijf planten in een professionele setting is discutabel terwijl alles boven de 5 planten onherroepelijk tot vervolging leidt." Bron :http://sensiseeds.co...-een-overzicht/ (artikel van 1 maand oud, ik mag aannemen dat Sensiseeds een betrouwbare bron is)

 

In mijn persoonlijke situatie ben ik dus discutabel. Dat houdt in dat ik moet uitleggen waarom ik 2 of meer proffesionele hulpmiddelen inzet en daar een verdomd goede reden voor moet hebben. Die heb ik. Met mijn kweekmethodes kan ik een schoner eindproduct berijken, daarnaast veroorzaak ik door de aparte ruimte/afzuiging minder overlast dan wanneer ik dwc in de open lucht doe. De hele wijk zou er naar gaan meuren....

 

Zekerheid heb je natuurlijk niet als kleine kweker, maar ik heb al een dooptest gehad en ben er doorheen gekomen. Als ik als kleine kweker net zo hard gestraft zou worden als een grote, zoals jij beweerd, dan had hier niks meer gestaan aan apparatuur en was ik nu al dakloos ;)

 

 

Als het overigens onzin is wat ik verkondig, vraag ik je geef me dan een paar artikelen of voorbeelden waaruit blijkt dat ik vervolgd ga worden als ik gepakt wordt met 5 planten voor eigen medicinaal gebruik. Geef me een voorbeeld(uitspraak rechtbank, krantenartikel van betrouwbare site, whatever) van een soortgelijk geval die wel is veroordeelt en ik geef je meteen gelijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Een kleine kweker wordt zelfs na 1 maart niet vervolgt, medicinaal of recreatief maakt hier niet uit.

 

 

Volgens mij zeggen we ongeveer hetzelfde hoor....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry racker, de post was gericht naar Johnny_Sack. Had ik er misschien even bij moeten zetten lol. Ik denk dat wat wij bedoelen inderdaad op hetzelfde neerkomt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook voor commerciële doeleinden zijn richtlijnen en regels opgesteld

 

Ik blijf het gewoon herhalen :') Leuk om inderdaad denigrerend te doen over de wettelijke kennis van een kleine kweker, maar eigen medicinaal gebruik wordt even op een andere wijze beoordeeld in de rechtbank dan kweken voor cash. Je kan je namelijk altijd op noodweer beroepen. En verontschuldig je alsjeblieft niet over dat denigrerende gedoe, ik heb allang door dat dit de doorsnee gang van zaken is op dit forum. Wie het topic ook start of waar het ook over gaat....

 

En als je commercieel draait kan je een vergunning aanvragen voor 1200 euro. Of je hem krijgt is een 2e vraag...

Regels zijn niet altijd leuk, maar ze zijn er wel degelijk. Kaart die regels aan met een goede argumenten, dan kom je ergens.

 

"Een ieder die gepakt wordt met 5 planten, maar niet professioneel kweekt, moet afstand doen maar wordt niet vervolgd. Vijf planten in een professionele setting is discutabel terwijl alles boven de 5 planten onherroepelijk tot vervolging leidt." Bron :http://sensiseeds.co...-een-overzicht/ (artikel van 1 maand oud, ik mag aannemen dat Sensiseeds een betrouwbare bron is)

 

In mijn persoonlijke situatie ben ik dus discutabel. Dat houdt in dat ik moet uitleggen waarom ik 2 of meer proffesionele hulpmiddelen inzet en daar een verdomd goede reden voor moet hebben. Die heb ik. Met mijn kweekmethodes kan ik een schoner eindproduct berijken, daarnaast veroorzaak ik door de aparte ruimte/afzuiging minder overlast dan wanneer ik dwc in de open lucht doe. De hele wijk zou er naar gaan meuren....

 

Zekerheid heb je natuurlijk niet als kleine kweker, maar ik heb al een dooptest gehad en ben er doorheen gekomen. Als ik als kleine kweker net zo hard gestraft zou worden als een grote, zoals jij beweerd, dan had hier niks meer gestaan aan apparatuur en was ik nu al dakloos ;)

 

 

Als het overigens onzin is wat ik verkondig, vraag ik je geef me dan een paar artikelen of voorbeelden waaruit blijkt dat ik vervolgd ga worden als ik gepakt wordt met 5 planten voor eigen medicinaal gebruik. Geef me een voorbeeld(uitspraak rechtbank, krantenartikel van betrouwbare site, whatever) van een soortgelijk geval die wel is veroordeelt en ik geef je meteen gelijk ;)

Ik wil je wel een link geven naar een artikel van iemand die voor 3 plantjes buiten en 2 plantjes binnen 3 maanden zijn huis uit kon en ook nog eens zijn hypotheek werd opgezegd vanuit de bank.

 

Dat jij persoonlijk een andere ervaring hebt kan, maar dat betekend apsoluut niet dat dat de maatstaaf is.

 

Hier link:

 

http://www.wietforum.nl/topic/108207-hennepplanten-in-huis-hypotheek-kwijt/page__st__40__p__1290868#entry1290868

 

 

Nu jij weer.

 

En als je de sfeer hier zo vervelend vindt ben je vast welkom op jointjedraaien, dat past denk ik beter bij jou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, ik ben al 4 jaar lid op Jointjedraaien, en 3 jaar op een ander forum ;)

 

Enne lolbroek, je moet contractvoorwaarden niet gaan verwarren met wetten he? Dat zijn 2 hele verschillende gebieden ;)

 

Zal het even voor je uitleggen zodat je het verschil snapt. Een wet wordt je door de strot gedrukt. Door in dit land te wonen ben je ondergeschikt aan die wetten. Een contractvoorwaarde is een keuze. Je kan er voor kiezen om dat contract te weigeren en 1 te tekenen waar die voorwaarde niet instaat. Dat het aanbod op dat gebied wat karig is zal ik niet ontkennen, maar ik begreep dat het hier wemelt van de ondernemers. Jij bent er vrij in om hypotheken te verstrekken zonder die voorwaarden. Je mag ook woningen verhuren zonder die voorwaarden. Dat weinig bedrijven dit doen is pure zelfbescherming :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor lul er maar over heen. Zoals je zelf aangaf heb je qua hypotheek aanbod niet zo veel te kiezen. En het argument van de bank was ook niet hennepteelt maar het onrechtmatig gebruiken van de ruimte wat inderdaad niet met het contract strekte. Had dus 100 en 1 andere kunnen zijn waar in ze het ook kunnen toepassen.

 

Verhuur zonder toestemming van de bank, gebruiken als bedrijfsruimte, zelfs als je huis te ver onder water staat.

 

Als jij nog steeds gelooft dat 5 planten binnen gedoogd zijn prima. Ik laat je alleen maar zien wat voor ellende je ook van een paar plantjes kunt krijgen.

 

Je zal maar door jou verhaal 5 plantjes neerzetten en vervolgend met je vrouw en kinderen de straat op worden gezet...... :thumbsdown:

 

Lekkere kerel ben jij.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lul nergens overheen hoor. Ik ga precies in op die link die jij mij stuurt. Weet je dat gedogen iets wettelijks is? Dat staat los van contracten hoor. Jij haalt echt 2 verschillende dingen door elkaar hier. Namelijk het overtreden van een wet, en schending van een contract. Dat zijn 2 hele verschillende gebieden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm, NEE, dat gaat niet over een contract.

 

Dat is dus de hele grap. Er is een nieuwe wet die burgemeesters de bevoegdheid geeft om een 'drugspand' te sluiten. Geen rechter, niks voor nodig, gewoon een hardcore geloofs-koekert die alles stiekem doet die van de popo te horen krijgt dat er 'drugs' gevonden zijn en hop, hout op je kiet gespijkerd onder dwang van gewapend tuig.

 

En als bijkomend gevolg heb je dan dat je hypotheek opgezegd wordt omdat jij niet aan de voorwaarde van je hypotheek voldoet, ie. het 'woonbaar houden' van datgene waar jij een lening voor hebt. Dat is dus 3 maanden niet woonbaar verklaard door een ondemocratsch met ellenbogen-werk aangestelde parasiet zonder enige andere beroepskansen en meer was er niet nodig. Hoeft dus niks in je hypotheek over te staan.

 

Nu is er ondertussen wat meer jurisprudentie en zal geen enkele van die nietsnutten dit nog doen om 5 plantjes, maar je zou maar een dromerd hebben als hoofd van jouw gemeente....

 

 

Hoorde vandaag bij de carnaval nog een nummertje over Dhr. Hoes. hahahaha Uitgekakt en uitgespuugd door heel Nederland!!! En terecht, trieste figuur met z'n wijzende vingertje naar anderen en zelf nog niet eens z'n lul in z'n broek kunnen houden als een 3-jarige.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm, NEE, dat gaat niet over een contract.

 

Dat is dus de hele grap. Er is een nieuwe wet die burgemeesters de bevoegdheid geeft om een 'drugspand' te sluiten. Geen rechter, niks voor nodig, gewoon een hardcore geloofs-koekert die alles stiekem doet die van de popo te horen krijgt dat er 'drugs' gevonden zijn en hop, hout op je kiet gespijkerd onder dwang van gewapend tuig.

 

En als bijkomend gevolg heb je dan dat je hypotheek opgezegd wordt omdat jij niet aan de voorwaarde van je hypotheek voldoet, ie. het 'woonbaar houden' van datgene waar jij een lening voor hebt. Dat is dus 3 maanden niet woonbaar verklaard door een ondemocratsch met ellenbogen-werk aangestelde parasiet zonder enige andere beroepskansen en meer was er niet nodig. Hoeft dus niks in je hypotheek over te staan.

 

Nu is er ondertussen wat meer jurisprudentie en zal geen enkele van die nietsnutten dit nog doen om 5 plantjes, maar je zou maar een dromerd hebben als hoofd van jouw gemeente....

 

 

Hoorde vandaag bij de carnaval nog een nummertje over Dhr. Hoes. hahahaha Uitgekakt en uitgespuugd door heel Nederland!!! En terecht, trieste figuur met z'n wijzende vingertje naar anderen en zelf nog niet eens z'n lul in z'n broek kunnen houden als een 3-jarige.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja... Die wet ken ik. Daar is mijn moeder namelijk mee belast geweest 1 jaar geleden. Die wet wordt uitgevoerd als er overlast is voor de omgeving, drugsverkeer, of eventuele andere zaken gerelateerd aan overlast of commerciële activiteiten :) Maar dat is wel een tijdelijk dingetje he? Duurt 3 maand, dan kan je de woning weer in.

 

Ik kan nu wel gaan roepen dat je geen 100 planten logica moet toepassen op een hobbykweker, maar dat zou al de 2e keer zijn dat ik dat zeg op dit forum. 3 maal is scheepsrecht ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is er iets heel erg screwed up in de database hier. Replies verdwijnen enzo...

 

Goed, nog een keer dan. Ja, ik ben bekend met die wet. Zou je de inhoud willen voorlezen? Volgens mij gaat het hier namelijk wel ff specifiek om Commerciële teelt of overlastgevende factoren. Commerciele teelt, moet je(zeg het gewoon NOG een keer) nooit verwarren met hobbyteelt. Alsof je een appel met een peer vergelijkt.

 

@Johnny.

 

Nog veel lulliger. Jij gaat met iemand praten. Zegt:"joh, 100 planten is net zo strafbaar als 5, vol rammen die zolder!". Maand later wordt gezin gepakt en uitgezet zonder pardon. Weekje later zien ze dat iemand met 5 plantjes het voordeel van de twijfel krijgt. Hoe lullig voel JIJ je dan Johhny?

 

Ga geen mensen met goede intenties(eigen gebruik voor medicatie) het criminele circuit in lullen uit afgunst voor mensen die gematst worden met 5. Dat gebeurd helaas veel te vaak ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

#e postpoging vanavond. Volgens mij is de hele database in de war. Teveel groen van dichtbij gezien :)

 

Ja, ook met die wet ben ik bekend. Die wordt in het leven geroepen bij de ontmanteling van een commerciële kwekerij. Iemand uit mijn zeer directe omgeving kreeg die sanctie opgelegd. Is gepakt met 600 planten. Woont nu overigens allang weer in hetzelfde huis. Wel met boete van 50k, maar geen gevolgen vvoor de woning zelf.

 

En dat was met 600 planten! Moet ik mij als medicinaal gebruiker met 5 planten nog druk maken om deze wet denk je? Oh, laat maar. Retorische vraag. Volgens de 100 planten mannen is er geen onderscheid tussen medicinale teelt voor eigen gebruik of een dikke keet vol draaien voor cash ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, nu gaan we het eens anders formuleren:

 

Jongen wil zelf kweken voor eigen medicinaal gebruik. Meneer Johnny sack:"mwah, zal meteen je keet volrammen! of je nu 5 of 100 hebt, straf is gelijk!"

 

maand later wordt de beste man zn huis uitgeflikkert. Maatje van hem komt er met een waarschuwing vanaf omdat hij er maar 5 had.. Aj! Das lullig XD Driemaal dank aan Johnny voor die actie dan he? ;)

 

Die wet waar jij het over hebt, die wordt niet in het leven geroepen als een wijkagent je plantjes omknakt, die wordt in het leven geroepen als er sprake is van overlast in de omgeving door drugsverkeer, aanloop van klanten etc. Dat weet ik omdat mijn moeder die maatregel opgelegd heeft gekregen. Die is dan ook wel gepakt met 600 stuks ipv 5. Maar ze woont nu gewoon weer in hetzelfde huis. Enkel een absurde boete van 50k. Als jij kan aantonen dat je hypotheek met eerlijk geld is betaald wordt je die niet afgepakt.

 

Ik heb ook meerdere voorbeelden in de familie waarbij deze wet niet is ingeroepen. Sommigen daarvan waren met 5 gepakt, maar 1 ook met 90 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar dat is wel een tijdelijk dingetje he? Duurt 3 maand, dan kan je de woning weer in.

 

Groot bord ofnie?

 

Lees die link anders even door die eerder gepost is, dan zal je zien dat wat ik zeg precies klopt en dus niet na 3 maanden je huis weer gezellig in, maar gedwongen verkoop vanuit de bank.

 

Dat weet ik omdat mijn moeder die maatregel opgelegd heeft gekregen. Die is dan ook wel gepakt met 600 stuks ipv 5.

 

Dat soort verhalen ken ik ook, maar weinig recent en al helemaal niet in mijn huidige omgeving. Dat is ook niet de strekking van wat men je probeert te vertellen. De strekking is dat dat hele '5 planten en ik zit wel goed'-verhaal simpelweg niet meer opgaat in NL.

 

Ik heb ook meerdere voorbeelden in de familie waarbij deze wet niet is ingeroepen. Sommigen daarvan waren met 5 gepakt, maar 1 ook met 90

 

Hopelijk wrijft dat dan niet af he, want anders weet je alvast wat je moet gaan oefenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik het zo stellen. Ik heb veel familie in een bepaalde wijk in het noorden waar opgerolde wietplantages zo`n beetje elke week wel te vinden zijn. Ja, ik ken recente voorbeelden. De gedwongen verkoop is als je advocaat niet kan aantonen dat de hypotheek met eerlijk geld is betaald. Overigens weet ik niet of er nieuw in hypotheekvoorwaarden is opgesteld of je hennep mag kweken in het pand, maar dan is het een hypotheekvoorwaarde, geen wet. Zie het verhaal dat ik al 3 keer uitgelegd heb.

 

Een recent voorbeeld dat je niet je huis uitgeflikkerd wordt met 5 planten? Ik heb afgelopen december zelf een inval gehad.

 

De strekking is dat dat hele '5 planten en ik zit wel goed'-verhaal simpelweg niet meer opgaat in NL.

 

Oh, wat raar. Dan moet ik geloof ik wat telefoontjes plegen. Dan zou ik nu eigenlijk dakloos moeten zijn dus....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ooit een berekening gemaakt en kwam uit op 75 euro per maand voor de hele setup hier Bluelab. Als ik me voor dat bedrag elke dag compleet naar een andere planeet kan roken vindt ik dat nog best meevallen :) Ik betaal 200 euro voorschot en ben alleenstaand, zal de kosten moeten dekken dacht ik..

 

200??! heilige schijt, en je krijgt geen problemen met je energieleverancier? welke is dat? ik ben al aan het kijken naar een nieuwe energieleverancier

Share this post


Link to post
Share on other sites

In plaats dat ze verkrachters pedofielen en dat soort tuig harder aanpakken, pakken ze de figuren aan die stelen van de grote hoop waar t niemand pijn doet (met oogmerk op deugdelijke instllkaties)

 

Zaai angst, verdeel en heers en zie daar.

 

De perfecte slavernij.

 

Begin bij de jeugd. En prent ze vanaf het begin af aan leugens in.

Religie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...